"Uwięzieni w wieżowcach". Serwisowanie wind tylko w dni powszednie do 18.00

Winda (fot. tcz.pl)
Tczew - "Uwięzieni w wieżowcach". Serwisowanie wind tylko w dni powszednie do 18.00
"Jesteśmy uwięzieni w swoich mieszkaniach" - pisze nasz czytelnik, informując o awarii windy w jednym z wieżowców przy Armii Krajowej. Problem tkwi w tym, że usterki można zgłaszać tylko w dni powszednie i tylko do 18.00.

Jeden z naszych czytelników zgłosił nam problem z funkcjonowaniem wind w budynkach wysokich na tczewskich Suchostrzygach:

- Mieszkańcy wieżowców w związku z awariami zostają uwięzieni w mieszkaniach. Umowy na konserwację i naprawę wind są podpisywane tylko na dni powszednie i to do godz.18.00 tak twierdzą pracownicy Remdzwigu. Dochodzi więc do sytuacji dramatycznych w przypadku ludzi starszych i chorych. Taka sytuacja miała miejsce w wieżowcu przy ulicy Armii Krajowej 21A. Pracownicy pogotowia musieli znosić pacjenta z udarem. Wcześniejsze zgłoszenie naprawy po godz.18.00 dnia wczorajszego nie odniosło skutku z powodu braku podpisania umowy. Nadmieniam, iż wcześniej około 3 miesięcy temu rozmawiałam z Prezesem Spółdzielni w Tczewie, który zobowiązał się do rozwiązania tej sprawy. Widocznie jest ona za trudna. Zdrowie i życie mieszkańców jest ważniejsze niż dobrze skonstruowana umowa. - pisze nasz czytelnik.

Sprawę wyjaśniamy w tczewskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Prezes potwierdza, że umowa z firmą serwisującą została skonstruowana tak, że konserwacja i naprawa jest przeprowadzana tylko w dni powszednie do godziny 18.00.

- W nagłych przypadkach - jeśli ktoś np. poza tymi godzinami utkwi w windzie - mamy pogotowie dźwigowe, które jest w stanie ściągnąć windę. - wyjaśnia Jerzy Konkolewski - Temat jest nam znany - po sygnale jednego z mieszkańców, konsultowaliśmy z firmą serwisową, czy jest możliwe wydłużenie godzin pracy - jest, ale będzie się to wiązało z dodatkowymi opłatami.

Z obliczeń spółdzielni wynika, że wydłużenie godzin serwisowania dźwigu będzie kosztowało mieszkańca około 20 groszy więcej za każdy metr kwadratowy mieszkania - co może oznaczać podwyżkę średnio o 12 zł miesięcznie. Całość dotyczy kilku tysięcy mieszkańców tczewskich wieżowców. Sprawa ma być konsultowana z lokatorami.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (23)
dodaj komentarz

  • +5

    iga_gość

    19.09.2019, 11:11

    ta winda w jedynym wieżowcu na Armii Krajowej w ostatnim czasie bardzo często się psuje co było zgłaszane zarówno do lokalnej jednostki Spółdzielni znajdującej się przy ul. Akacjowej jak i w głównej siedzibie Spółdzielni. Widać musi stać się tragedia by coś z tym zrobili. Może trzeba lepiej zarządzać pieniędzmi lokatorów a nie tylko wnioskować o podwyżki, które są coraz częściej. Spółdzielnia słabo dba o dobro lokatorów.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx1 
  • +9

    Gośc_gość_gość_gość_gość_gość

    19.09.2019, 13:23

    Mieszane uczucia !!

    Zapewne organizacja pracy w spółdzielni pozostawia wiele do życzenia !! Wiele do życzenia pozostawia kultura zachowań lokatorów , szczególnie tych wynajmujących lokale ! Zasadne jest wymiana członków rady nadzorczej i rad osiedla - stety ,niestety większości to ludzie niekompetentni !! Uczestnictwo w zebraniach , wybór właściwych osób do tych gremium oraz kultura i dbanie o dobro własne lokatorów !!!!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx7.xx8 
  • +17

    dick_gość

    19.09.2019, 11:17

    Może należy zastanowić się nad sciąganiem czynszu od lokatorów nie płacących latami za mieszkanie.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • -4

    Noname_gość

    19.09.2019, 11:41

    Winda jodłowa 1b

    Ja jakoś czas temu w wierzowcu na Jodłowej winda nie działała 3 tygodnie to nikt tym się nie interesował, a trzeba było jakoś żyć i z wózkiem i dzieciakami na 10 piętro wchodzić.. to dopiero był koszmar a nie tu kilka godzin bez windy i narzekają..

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx2.xx4 
  • +5

    Nick_gość

    19.09.2019, 14:43

    Nikt nie narzeka na te parę godzin czytaj ze zrozumieniem człowiek miał udar i ratownicy z całym sprzetem musieli wspinać się na 9 piętro i na noszach z tą osobę i całym sprzętem zejść gdzie liczy się czas szacunek dla sprawnych ratownikow

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx7 
    +3

    iga_gość_gość

    19.09.2019, 15:38

    Dziwi mnie to , ze przez 3 tygodnie nie mieliście ochoty zgłaszać awarii - czytaj interesować się i dbać o swoje sprawy,.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx1 
  • +24

    Gość _gość_gość

    19.09.2019, 12:08

    20 groszy więcej za metr?

    A z jakiej okazji, niech mi pan prezes wyjaśni, jest wogóle naliczana opłata za windę od metra kwadratowego? Myślałem, że windą jeżdżą osoby a nie metry panie bystry prezesie. Jak się ma mieszkanie 50m i jedna w nim osoba do 20 m z 4 osobami?! Dlaczego nikt o tym nie mówi. Trzeba być chorym, żeby w ten sposób wyliczać wysokość czynszu. Ludzie dają się robić w trąbę tej spółdzielni przez całe lata.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx7 
  • -7

    we_gość

    19.09.2019, 14:25

    Z takiej racji, że winda jest elementem części wspólnej, w której każdy ma udział. Większy metraż ma większy udział we własności powierzchni wspólnej, stąd tez w wiekszym stopniu partycypuje w jego utrzymaniu (sprzatanie, ogrzewanie, winda). Przy sprzedaży mieszkania - dostaniesz pianiądze za udział w części wspólnej. Nie ma znaczenia ile korzystasz z windy. Podobnie jak nie ma znaczenia, że właściciel mniejszego mieszkania w nim nie mieszka, tylko trzyma je puste. Albo, że inny właściciel mniejszego mieszkania chce chodzić pieszo lub mieszka na 2 piętrze i nie potrzebuje windy wcale

    Cytuj
    IP: 159.205.xx6.xx5 
    +5

    Nick_gość

    19.09.2019, 15:39

    Jak czy stanowisko Prezesa to normalnie nie wierzę kurcze nie wiedziałam, że 10 piętrowym bloku w 21 wieku działająca winda 24 na dobę to takie dobro luksusowe wymagające takich nakładów finansowych i tyłu konsultacji serio to trochę kpina...

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx7 
  • +7

    Kevin_gość

    19.09.2019, 12:37

    Zmiana

    Moze czas na zmiany w spoldzielni,wyj**,,,,,,ć tych co pracuja i na kuronia niech idą ,Trzeba przewietrzyc magazyny.

    Odpowiedz
    IP: 188.66.xx9.xx0 
  • Ania_gość

    22.09.2019, 22:30

    Dobry pomysł wszyscy do zmiany!

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx9 
  • -2

    kika_gość_gość

    19.09.2019, 14:13

    Lokatorzy nie potrafią korzystać z windy a w wieżowcu 21 a mieszkają same buraki bez względu na wiek tylko króliki i tępaki.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • +2

    gość _gość

    19.09.2019, 14:27

    Tylko prawdziwy burak może takie coś napisac i tepak i ty właśnie takim jestes????

    Cytuj
    IP: 94.254.xx8.xx5 
  • -1

    kika_gość_gość

    19.09.2019, 14:31

    Gdzie mój komentarz?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • +2

    kika_gość_gość

    19.09.2019, 14:34

    "Tylko prawdziwy burak może takie coś napisac i tepak i ty właśnie takim jestes????"

    Może się naucz korzystać z windy chyba tyle pojmiesz bo nic więcej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • +9

    Nick_gość

    19.09.2019, 14:38

    Absurd!!!

    Absurd od kiedy to metr kwadratowy mieszkania ma znaczenie na wysokosc opłaty za serwisowania dzwigu??????? kto to wymyślił. Zarząd spółdzielni naprawdę musiał długo myśleć jak z ludzi zdzierac kasę a winda po 18 może nadal nie działać musi się wydazyc tragedia albo szybką zmiana zarządu, który zawiera umowy narażając ludzie na utratę zdrowia Dramat

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx7 
  • +1

    Gość_gość

    19.09.2019, 16:35

    "Dziwi mnie to , ze przez 3 tygodnie nie mieliście ochoty zgłaszać awarii - czytaj interesować się i dbać o swoje sprawy,."

    A czemu twierdzisz że awaria nie była zgłoszona? Była i to już pierwszego dnia od zaistniałej usterki. Cała " naprawa" trwała 3 tygodnie. I te trzy tygodnie osoby starsze, na wózkach inwalidzkich musiały codziennie, powtórzę -codziennie wchodzić po schodach. A nie są tak wysportowani jak panowie ratownicy.I każdy ze spółdzielni rozkładał ręce, że naprawa musi tyle trwać, bo nie ma części , bo urlopy itd. Ot nasza tczewska spółdzielnia i jej działania.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx0 
  • +7

    Gosc _gość

    19.09.2019, 17:21

    A spółdzielnia od czynszu odjela, że winda nie działała przez prawie cały miesiąc bo w drugą stronę chyba to nie działa

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx7 
  • -1

    mar_gość

    19.09.2019, 19:04

    Dziwie się ze ludzie na starość kisza się w tych wieżowcach .Sprzedajcie te mieszkania na 10-tych pietrach pracującym młodym i kupcie coś fajnego w małych miasteczkach jeszcze wam zostanie

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx4 
  • kika_gość_gość

    20.09.2019, 07:59

    Najlepiej młodym matkom z małymi dziećmi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • +7

    Goss_gość

    19.09.2019, 20:05

    No chyba to kpina.. Spoldzielnia podnosi czynsz 10 razy w roku a kazde gowno.. A to wymiana zarowki to podwyzka a to remont ktory jest raz na 10 lat. Gdzie kupuja najtansza farbe olejna po ktorej śmierdzi przez 3 miesiace.... A to sprzatanie.. kurna.. A nie wspomne i tym ze jesli cos maja zrobic to wysmiewaja sie w twarz.. Nic tylko do uwagi tvn ich...

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx4 
  • +1

    Hej_gość

    20.09.2019, 12:34

    Wiezowce

    Placimy rowniez za ogrzewanie-kaloryfery na korytazu,a w blokach sa zima pootwierane szeroko okna.cieplo ucieka,co spoldzielnia na to?podniesze czynsz?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx7 
  • Hanka_gość

    20.09.2019, 14:24

    Może najpierw pozamykajcie okna bo z otwartych okien korzystają pijaki i palacze .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.