"Jesteśmy uwięzieni w swoich mieszkaniach" - pisze nasz czytelnik, informując o awarii windy w jednym z wieżowców przy Armii Krajowej. Problem tkwi w tym, że usterki można zgłaszać tylko w dni powszednie i tylko do 18.00.
Jeden z naszych czytelników zgłosił nam problem z funkcjonowaniem wind w budynkach wysokich na tczewskich Suchostrzygach:
Sprawę wyjaśniamy w tczewskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Prezes potwierdza, że umowa z firmą serwisującą została skonstruowana tak, że konserwacja i naprawa jest przeprowadzana tylko w dni powszednie do godziny 18.00.
Z obliczeń spółdzielni wynika, że wydłużenie godzin serwisowania dźwigu będzie kosztowało mieszkańca około 20 groszy więcej za każdy metr kwadratowy mieszkania - co może oznaczać podwyżkę średnio o 12 zł miesięcznie. Całość dotyczy kilku tysięcy mieszkańców tczewskich wieżowców. Sprawa ma być konsultowana z lokatorami.
Jeden z naszych czytelników zgłosił nam problem z funkcjonowaniem wind w budynkach wysokich na tczewskich Suchostrzygach:
- Mieszkańcy wieżowców w związku z awariami zostają uwięzieni w mieszkaniach. Umowy na konserwację i naprawę wind są podpisywane tylko na dni powszednie i to do godz.18.00 tak twierdzą pracownicy Remdzwigu. Dochodzi więc do sytuacji dramatycznych w przypadku ludzi starszych i chorych. Taka sytuacja miała miejsce w wieżowcu przy ulicy Armii Krajowej 21A. Pracownicy pogotowia musieli znosić pacjenta z udarem. Wcześniejsze zgłoszenie naprawy po godz.18.00 dnia wczorajszego nie odniosło skutku z powodu braku podpisania umowy. Nadmieniam, iż wcześniej około 3 miesięcy temu rozmawiałam z Prezesem Spółdzielni w Tczewie, który zobowiązał się do rozwiązania tej sprawy. Widocznie jest ona za trudna. Zdrowie i życie mieszkańców jest ważniejsze niż dobrze skonstruowana umowa. - pisze nasz czytelnik.
Sprawę wyjaśniamy w tczewskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Prezes potwierdza, że umowa z firmą serwisującą została skonstruowana tak, że konserwacja i naprawa jest przeprowadzana tylko w dni powszednie do godziny 18.00.
- W nagłych przypadkach - jeśli ktoś np. poza tymi godzinami utkwi w windzie - mamy pogotowie dźwigowe, które jest w stanie ściągnąć windę. - wyjaśnia Jerzy Konkolewski - Temat jest nam znany - po sygnale jednego z mieszkańców, konsultowaliśmy z firmą serwisową, czy jest możliwe wydłużenie godzin pracy - jest, ale będzie się to wiązało z dodatkowymi opłatami.
Z obliczeń spółdzielni wynika, że wydłużenie godzin serwisowania dźwigu będzie kosztowało mieszkańca około 20 groszy więcej za każdy metr kwadratowy mieszkania - co może oznaczać podwyżkę średnio o 12 zł miesięcznie. Całość dotyczy kilku tysięcy mieszkańców tczewskich wieżowców. Sprawa ma być konsultowana z lokatorami.
Komentarze (23) dodaj komentarz
iga_gość
19.09.2019, 11:11
ta winda w jedynym wieżowcu na Armii Krajowej w ostatnim czasie bardzo często się psuje co było zgłaszane zarówno do lokalnej jednostki Spółdzielni znajdującej się przy ul. Akacjowej jak i w głównej siedzibie Spółdzielni. Widać musi stać się tragedia by coś z tym zrobili. Może trzeba lepiej zarządzać pieniędzmi lokatorów a nie tylko wnioskować o podwyżki, które są coraz częściej. Spółdzielnia słabo dba o dobro lokatorów.
OdpowiedzGośc_gość_gość_gość_gość_gość
19.09.2019, 13:23
Mieszane uczucia !!
Zapewne organizacja pracy w spółdzielni pozostawia wiele do życzenia !! Wiele do życzenia pozostawia kultura zachowań lokatorów , szczególnie tych wynajmujących lokale ! Zasadne jest wymiana członków rady nadzorczej i rad osiedla - stety ,niestety większości to ludzie niekompetentni !! Uczestnictwo w zebraniach , wybór właściwych osób do tych gremium oraz kultura i dbanie o dobro własne lokatorów !!!!!!!
Cytujdick_gość
19.09.2019, 11:17
Może należy zastanowić się nad sciąganiem czynszu od lokatorów nie płacących latami za mieszkanie.
OdpowiedzNoname_gość
19.09.2019, 11:41
Winda jodłowa 1b
Ja jakoś czas temu w wierzowcu na Jodłowej winda nie działała 3 tygodnie to nikt tym się nie interesował, a trzeba było jakoś żyć i z wózkiem i dzieciakami na 10 piętro wchodzić.. to dopiero był koszmar a nie tu kilka godzin bez windy i narzekają..
OdpowiedzNick_gość
19.09.2019, 14:43
Nikt nie narzeka na te parę godzin czytaj ze zrozumieniem człowiek miał udar i ratownicy z całym sprzetem musieli wspinać się na 9 piętro i na noszach z tą osobę i całym sprzętem zejść gdzie liczy się czas szacunek dla sprawnych ratownikow
Cytujiga_gość_gość
19.09.2019, 15:38
Dziwi mnie to , ze przez 3 tygodnie nie mieliście ochoty zgłaszać awarii - czytaj interesować się i dbać o swoje sprawy,.
CytujGość _gość_gość
19.09.2019, 12:08
20 groszy więcej za metr?
A z jakiej okazji, niech mi pan prezes wyjaśni, jest wogóle naliczana opłata za windę od metra kwadratowego? Myślałem, że windą jeżdżą osoby a nie metry panie bystry prezesie. Jak się ma mieszkanie 50m i jedna w nim osoba do 20 m z 4 osobami?! Dlaczego nikt o tym nie mówi. Trzeba być chorym, żeby w ten sposób wyliczać wysokość czynszu. Ludzie dają się robić w trąbę tej spółdzielni przez całe lata.
Odpowiedzwe_gość
19.09.2019, 14:25
Z takiej racji, że winda jest elementem części wspólnej, w której każdy ma udział. Większy metraż ma większy udział we własności powierzchni wspólnej, stąd tez w wiekszym stopniu partycypuje w jego utrzymaniu (sprzatanie, ogrzewanie, winda). Przy sprzedaży mieszkania - dostaniesz pianiądze za udział w części wspólnej. Nie ma znaczenia ile korzystasz z windy. Podobnie jak nie ma znaczenia, że właściciel mniejszego mieszkania w nim nie mieszka, tylko trzyma je puste. Albo, że inny właściciel mniejszego mieszkania chce chodzić pieszo lub mieszka na 2 piętrze i nie potrzebuje windy wcale
CytujNick_gość
19.09.2019, 15:39
Jak czy stanowisko Prezesa to normalnie nie wierzę kurcze nie wiedziałam, że 10 piętrowym bloku w 21 wieku działająca winda 24 na dobę to takie dobro luksusowe wymagające takich nakładów finansowych i tyłu konsultacji serio to trochę kpina...
CytujKevin_gość
19.09.2019, 12:37
Zmiana
Moze czas na zmiany w spoldzielni,wyj**,,,,,,ć tych co pracuja i na kuronia niech idą ,Trzeba przewietrzyc magazyny.
OdpowiedzAnia_gość
22.09.2019, 22:30
Dobry pomysł wszyscy do zmiany!
Cytujkika_gość_gość
19.09.2019, 14:13
Lokatorzy nie potrafią korzystać z windy a w wieżowcu 21 a mieszkają same buraki bez względu na wiek tylko króliki i tępaki.
Odpowiedzgość _gość
19.09.2019, 14:27
Tylko prawdziwy burak może takie coś napisac i tepak i ty właśnie takim jestes????
Cytujkika_gość_gość
19.09.2019, 14:31
Gdzie mój komentarz?
Odpowiedzkika_gość_gość
19.09.2019, 14:34
"Tylko prawdziwy burak może takie coś napisac i tepak i ty właśnie takim jestes????"
OdpowiedzMoże się naucz korzystać z windy chyba tyle pojmiesz bo nic więcej.
Nick_gość
19.09.2019, 14:38
Absurd!!!
Absurd od kiedy to metr kwadratowy mieszkania ma znaczenie na wysokosc opłaty za serwisowania dzwigu??????? kto to wymyślił. Zarząd spółdzielni naprawdę musiał długo myśleć jak z ludzi zdzierac kasę a winda po 18 może nadal nie działać musi się wydazyc tragedia albo szybką zmiana zarządu, który zawiera umowy narażając ludzie na utratę zdrowia Dramat
OdpowiedzGość_gość
19.09.2019, 16:35
"Dziwi mnie to , ze przez 3 tygodnie nie mieliście ochoty zgłaszać awarii - czytaj interesować się i dbać o swoje sprawy,."
OdpowiedzA czemu twierdzisz że awaria nie była zgłoszona? Była i to już pierwszego dnia od zaistniałej usterki. Cała " naprawa" trwała 3 tygodnie. I te trzy tygodnie osoby starsze, na wózkach inwalidzkich musiały codziennie, powtórzę -codziennie wchodzić po schodach. A nie są tak wysportowani jak panowie ratownicy.I każdy ze spółdzielni rozkładał ręce, że naprawa musi tyle trwać, bo nie ma części , bo urlopy itd. Ot nasza tczewska spółdzielnia i jej działania.
Gosc _gość
19.09.2019, 17:21
A spółdzielnia od czynszu odjela, że winda nie działała przez prawie cały miesiąc bo w drugą stronę chyba to nie działa
Cytujmar_gość
19.09.2019, 19:04
Dziwie się ze ludzie na starość kisza się w tych wieżowcach .Sprzedajcie te mieszkania na 10-tych pietrach pracującym młodym i kupcie coś fajnego w małych miasteczkach jeszcze wam zostanie
Odpowiedzkika_gość_gość
20.09.2019, 07:59
Najlepiej młodym matkom z małymi dziećmi.
CytujGoss_gość
19.09.2019, 20:05
No chyba to kpina.. Spoldzielnia podnosi czynsz 10 razy w roku a kazde gowno.. A to wymiana zarowki to podwyzka a to remont ktory jest raz na 10 lat. Gdzie kupuja najtansza farbe olejna po ktorej śmierdzi przez 3 miesiace.... A to sprzatanie.. kurna.. A nie wspomne i tym ze jesli cos maja zrobic to wysmiewaja sie w twarz.. Nic tylko do uwagi tvn ich...
OdpowiedzHej_gość
20.09.2019, 12:34
Wiezowce
Placimy rowniez za ogrzewanie-kaloryfery na korytazu,a w blokach sa zima pootwierane szeroko okna.cieplo ucieka,co spoldzielnia na to?podniesze czynsz?
OdpowiedzHanka_gość
20.09.2019, 14:24
Może najpierw pozamykajcie okna bo z otwartych okien korzystają pijaki i palacze .
Cytuj