Shopware 6 - Kiedy warto go wybrać? Jakie są jego wady i zalety?

(fot. mat. prasowe)
Shopware 6 - Kiedy warto go wybrać? Jakie są jego wady i zalety?
Shopware to jeden z najpopularniejszych systemów e-commerce, który już od ponad 20 lat podbija świat sklepów internetowych na całym świecie. Nowa odsłona - Shopware 6, to ukłon w stronę doświadczonych użytkowników, ale także wszystkich tych, którzy przygodę z e-commerce dopiero zaczynają. Co warto wiedzieć o Shopware 6? Jakie są najważniejsze zalety i wady systemu? Sprawdźmy to.

Shopware 6 - podstawowe informacje o platformie

Shopware 6 to nowoczesna platforma e-commerce, która stworzona i rozwijana przez niemiecką firmę obsługuje ponad 100 tysięcy podmiotów - zarówno małych sklepów internetowych, jak i największe marketplaces obecne na rynku. Podobnie jak konkurencyjny silnik Magento-2, tak również Shopware 6 jest oprogramowaniem open-source. Dzięki otwartemu dostępowi do kodu źródłowego każdy użytkownik może dowolnie dostosowywać warstwy aplikacji, funkcjonalności i layout graficzny do indywidualnych wymagań i specyfiki branży. 

Shopware 6 to odpowiedź na wiele zarzutów w stronę zbyt skomplikowanego mechanizmu administrowania sklepem. Obecnie projektanci szczególną uwagę zwrócili na User Experience nie tylko administratorów i właścicieli sklepu, ale przede wszystkim użytkowników, którzy odwiedzając nasz sklep, powinni czuć się komfortowo.


W ramach otwartego kodu źródłowego, producenci rozwiązania oferują także trzy płatne opcje subskrypcji, które będą odpowiednie dla najbardziej wymagających klientów. Płatne wersje wzbogacają naszą stronę między innymi o moduł obsługi zakupów B2B, rozszerzenie kompetencji administratora w zakresie zarządzania zwrotami i wiele więcej.
 
Dla kogo Shopware 6 to idealne rozwiązanie?
Shopware 6, jako rozwiązanie open-source to przede wszystkim propozycja dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą zbudować swój własny biznes e-commerce od podszewki. Nie zadowalają nas gotowe projekty strony proponowane przez systemy licencjonowane? Nie czujemy zbyt dużej swobody konfigurowania i dostosowania szaty graficznej i funkcjonalności do naszych potrzeb? A może w długim okresie planujemy intensywne skalowanie biznesu?

To właśnie w takich sytuacjach Shopware 6 okaże się propozycją idealną. Oczywiście w tym wariancie postawienie strony, migracja zasobów i stworzenie efektywnych integracji z innymi usługami będzie nieco bardziej wymagającym zadaniem, często realizowanym z pomocą ekspertów, jednak szybko przekonamy się, że sklep uruchomiony na silniku Shopware 6 będzie właśnie tym, czego oczekiwaliśmy od samego początku. 

Jakie są podstawowe zalety platformy Shopware 6?
Które zalety Shopware 6 z pewnością przekonają nowych użytkowników do wyboru tego właśnie rozwiązania? Za wyborem platformy Shopware 6 przemawia przede wszystkim:

- Doskonałe podejście w zakresie strategii Omnichannel - ekspansja na nowe rynki i działania związane z komunikacją i sprzedażą wielokanałową stają się jeszcze łatwiejsze dzięki platformie Shopware 6. W ramach jednego panelu możemy zarządzać nie tylko podstawowymi elementami, jak walutą, ale także językiem i opisami, a jedna zmiana będzie miała przełożenie na wszystkie zintegrowane platformy - Allegro, Ebay, czy nawet social media.
- Ułatwienie procesu tworzenia i edycji treści - Shopware 6 zapewnia nam wszystkie narzędzia do tego, by w sposób intuicyjny, bez zbyt dużego doświadczenia tworzyć, eksponować i edytować atrakcyjne dla oka i efektywne dla algorytmów Google treści. 
- Obecność API-first - Integracje z przeróżnymi systemami już obecnymi w naszym biznesie nie będą stanowiły problemu. Za pomocą skptu API-first Shopware-6 w połączeniu z systemami CRM czy ERP przeobrażą się w jeden, potężny ekosystem naszego biznesu.

Czy Shopware 6 ma jakieś wady? 
Czy sklep na Shopware 6 to rozwiązanie idealne dla każdego przedsiębiorcy? Gdyby tak było, oczywiście nie istniałyby inne rozwiązania e-commerce. Dlatego też warto wspomnieć o pewnych wadach, które być może nie wpłyną na naszą finalną decyzję, ale być może pozwolą nam szerzej spojrzeć na koncepcje open-sourcowej platformy Shopware 6.
Choć transparentność oferty płatnych wariantów jest godna szacunku, to jednak sam proces wdrożenia Shopware 6 e-commerce, zdaniem ekspertów jest nieco droższy, niż wykonanie tego samego procesu z wykorzystaniem silnika PrestaShop. Dotychczasowi użytkownicy zwracają także uwagę na liczbę dostępnych wtyczek. Oczywiście sama ilość nie jest tutaj problemem, a raczej fakt, że wiele z nich jest typowo komercyjnym rozwiązaniem, za które musimy dodatkowo zapłacić. Jeśli zatem staramy się zbudować stronę na silniku Shopware 6 z uwzględnieniem minimalnych kosztów, warto mieć świadomość, że nasze pole działania będzie nieco bardziej ograniczone niż w wypadku przedsiębiorców, którzy dysponują znacznym budżetem na ten cel. 

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej