Pracownicy socjalni chcą podwyżek. Będzie kolejny strajk?

Pracownicy socjalni chcą podwyżek. Będzie kolejny strajk? (fot. tcz.pl)
Pracownicy socjalni chcą podwyżek. Będzie kolejny strajk?
Pracownicy pomocy społecznej będą kolejną grupą, która rozpocznie protesty? Rozpoczęto zbieranie deklaracji dotyczących udziału związków zawodowych oraz osób niezrzeszonych w ogólnopolskim strajku pomocy społecznej. Do władz Tczewa już trafił list, w którym pracownicy socjalni informują o potrzebie podwyżek. Dodajmy, że "następnymi w kolejce" są pracownicy Poczty Polskiej, którzy oczekują 500 zł brutto podwyżki z pominięciem kadry zarządzającej.

Pracownicy pomocy społecznej to kolejna grupa, która może rozpocząć akcję strajkową.

- Jest planowana akcja ogólnopolska i wiem, że pracownicy przyglądają się temu z uwagą - mówi Julita Jakubowska, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie. - Nie ma jeszcze konkretów co do formy akcji strajkowej.

Na razie do władz Tczewa trafił list, w którym pracownicy socjalni mówią o potrzebie wyższych wynagrodzeń. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że mowa o około 1000 zł z wyrównaniem od stycznia. W MOPSie pracuje około 30 pracowników socjalnych.

- Mogę potwierdzić, że list trafił do ratusza. Obecnie jest na analizowany - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miasta w Tczewie.

Według "Rzeczpospolitej" w ogólnopolskim strajku mogłoby wziąć udział około 40 tysięcy pracowników. Wśród postulatów jest nie tylko mowa o kwestiach płacowych (obecna średnia pensja to 1902 zł na rękę), ale tez konieczność zreformowania systemu.

- Chodzi zmiany systemu udzielania przez państwo pomocy, który obecnie skupia się głównie na reagowaniu na największe patologie w najtrudniejszych rodzinach, zamiast im zawczasu przeciwdziałać - informuje "Rzeczpospolita".

Strajk może zablokować 500 plus

Według gazety, jeśli doszłoby do strajku, mogłaby pojawić się groźba, że wnioski o przyznanie świadczenia 500+ mogłyby być rozpatrywane z opóźnieniem lub mogłoby dojść do blokady wypłaty świadczeń. W Tczewie wypłatą świadczeń nie zajmują się jednak pracownicy socjalni, ale dział świadczeń rodzinnych.

"Istnieje ryzyko, że wnioski o przyznanie świadczenia 500 plus dla milionów polskich rodzin w nowym okresie zasiłkowym będą rozpatrywane z opóźnieniem. Dotyczy to także obiecanego przez Jarosława Kaczyńskiego świadczenia 500 plus na pierwsze dziecko, które ma być wypłacane już od lipca tego roku" - donosi Rzeczpospolita. Według dziennika protest 40 tys. pracowników pomocy społecznej, która obsługuje przyjmowanie wniosków i przyznawanie tych świadczeń, będzie oznaczać poważne opóźnienia w ich wypłacie. "Gdyby doszło do chaosu związanego z 500 plus tuż przed wyborami parlamentarnymi, dla partii rządzącej byłby to potężny problem" - zauważa. Gazeta informuje, że "pracownicy pomocy społecznej domagają się nie tylko podwyżek bardzo niskich pensji (średnio 1902 zł na rękę), ale także zmiany systemu udzielania przez państwo pomocy, który obecnie skupia się głównie na reagowaniu na największe patologie w najtrudniejszych rodzinach, zamiast im zawczasu przeciwdziałać" - źródło: Rzeczpospolita


Ministerstwo Pracy nie zgadza się na realizację podstawowych postulatów protestujących

Manifestacja, a w końcu strajk generalny to kolejne formy zaostrzenia protestu pracowników pomocy społecznej. Jak informuje Prawo.pl Ministerstwo Pracy nie zgadza się na realizację podstawowych postulatów protestujących i twierdzi, że za płace pracowników socjalnych odpowiadają samorządy. Resort przygotowuje zmiany w ustawie, ale według środowiska są one fasadowe. MRPiPS nie zgodziło się na zwiększenie dodatków terenowych, czy wydłużenie okresu urlopu dodatkowego, który przysługuje pracownikom socjalnym. Zaproponowano jedynie wcześniejszą możliwość skorzystania z tego urlopu - obecnie mogą wziąć go po 5 latach, będą mogli po 4. Z badań wynika, że wypalenie zawodowe następuje u tych pracowników po 2, 3 latach, nie będzie to więc sposób na odchodzenie z zawodu młodych kadr. W projekcie ustawy o zmianie ustawy o pomocy społecznej ma być wprowadzona ścieżka awansu zawodowego, jednak nie ma ona mieć związku z wynagrodzeniem. Awans pracownika nie spowoduje więc zmiany na koncie.

Paweł Maczyński, przewodniczący Federacji Związkowej Pracowników Socjalnych i Pomocy Społecznej o nadchodzących protestach i sytuacji Pracowników Socjalnych:



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (77)
dodaj komentarz

  • +18

    Hahhaha_gość

    30.04.2019, 10:02

    Pogieło

    Teraz każdy zacznie strajkować. Normalna praca stała sie passe..

    Odpowiedz
    IP: 185.96.xx4.xx3 
  • +4

    On...._gość

    30.04.2019, 20:35

    ...nie praca...

    ...nie praca stała się "passe", ale akceptowanie zarobków trzykrotnie niższych od tych, którymi obdarzani są rożnego rodzaju kapelani w instytucjach państwowych i samorządowych pomimo haniebnie niskiego wyksztalcenia oraz wypłacania nierobom zasiłków wyższych, niż sami miesięcznie inkasują!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx4 
  • +25

    TAK _gość

    30.04.2019, 10:10

    TRZYMAĆ PRACOWNICY

    MUSICIE SIĘ UŻERAĆ Z PATOLĄ A PATOLA ŻRE NASZE PODATKI MACIE MOJE WSPARCIE I CAŁEJ MOJEJ PRACUJĄCEJ RODZINY CIĘŻKO PRACUJĄCEJ .

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xxx 
  • -2

    Alex_gość_gość

    02.05.2019, 09:08

    podatki

    A ile Ty tych podatków płacisz? Zerknij na swój PIT gamoniu. Pitolenie, sam możesz znaleźć się w trudnej sytuacji i co wtedy?

    Cytuj
    IP: 178.36.xx9.xx6 
  • -1

    b_gość

    30.04.2019, 10:16

    hahahahah

    No fakt, należy im się. Moim zdaniem powinni dostac 10.000 podwyżki albo i milion.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +10

    Jir_gość

    30.04.2019, 10:37

    Nie. Tylko tym na kasie i na tasmie sie nalezy. Urzednicy moga miec ponizzej minimallnej bo to nie ludzie. Maja podstawowe wyksztalcenie, sa poglowkami. Prawda? Otoz prawda jest taka ze wielu urzednikow ma pensje ponizzej minimalnej s tylko dzieki drobnym dodstkom ja przekracza. Wielu ma wyksztalcenie o ktorego istnieniu nawet nie wiesz i nie mowie tu o zwyklych studiach. Wiec wrzuc na luz i nie drwij. Pensja 1900 na reke za przejecie na siebie odpowiedziialnosci za milionowe przellewy to leekka porazka. Wiekszosc tych lrzy tasmmie jakby im powiedziec ,,jak zle skreciisz to placisz milion,, pukneloby sie w glowe. Mitem jest ze. Urzednnik nie odpowiqda.. Poczytaj orzeczennia

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    -6

    Bbd_gość

    30.04.2019, 11:16

    Do jir

    Odstaw te leki albo bierz połowę.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx8.xx3 
    +14

    człowiek bez nicka_gość

    30.04.2019, 12:33

    do Jir

    wiesz jaka jest prawda, ale ta najprawdziwsza? ze ta cała masa...ogromna rzesza urzędników nie jest nam wcale potrzebna...z roku na rok ich przybywa a niby mamy komputeryzacje i cyfryzacje wszystkiego! i nie mówię oczywiście tylko o pracownikach socjalnych, TYLKO O WSZYSTKICH URZEDNIKACH...a teraz minusować biurwy, dodam tylko ze jesteście w pracy wiec weźcie się za robote a nie za czytanie internetów!

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
    +2

    Kris_gość

    30.04.2019, 13:40

    X

    Za dużo? Czytałeś ilu jest pracowników socjalnych? 30-tu!!! Na 60 tysięczne miasto to dużo?!!! Poszukaj rozumu w tej pustej głowie!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx5 

    człowiek bez nicka_gość

    30.04.2019, 17:15

    do krisa

    a Ty czytałeś moja wypowiedz? czemy Wy peowcy spod znaku kodu nie umiecie czytac ze zrozumieniem? jeszcze specjalnie dla takich pajacy napisałem wielkimi literami i nawet tego nie zauwazyłes?

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
    +5

    Do człowieka bez nicka_gość

    30.04.2019, 19:32

    Już to widzę jak komputeryzacja wydaje decyzje uznaniowe a sytuacja rodzin zostaje sprowadzona do algorytmu. Na rodzinne wywiady będą wysyłane skomputeryzowane drony a obsługujący je ludzie będą pracować dla idei albo za uśmiech bąbelka. Typowe myślenie kuca od Korwina.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
    +1

    ktoś_gość

    30.04.2019, 21:31

    do człowiek bez nicka_gość

    To już chyba nie chcę podwyżki ale za to czekam na Ciebie jako urzędnik. Przyjdziesz w potrzebie, ja Ciebie miło obsłużę i jeszcze podpowiem, gdzie trzeba się zwrócić w potrzebie. Może wtedy przestaniesz trolować i zajmiesz się czymś pożytecznym.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx3 
  • +3

    observeur_gość

    30.04.2019, 10:37

    Ale, ale! Przeciez awans zawodowy w Polandii nie ma na celu wywindowanie zarobków, ale jedynie wywindowanie obowiazków. Potem gdy pracownik z tych wywindowanych obowiązków nie daje rady sie wywiązac pojawia się podstawa by dyscyplinowac go karami w postaci obniżki i tak już małej pensji. Uczcie się pracodawcy, ja Wam tu gotowca podsuwam i dobrze, ze plebs tego nie rozumie, bo jeszcze by zastrajkowali albo pomidorami obrzucili ....

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx2.xx5 
  • +17

    zaratustra83

    30.04.2019, 10:49

    Najlepiej zlikwidować pomoc społeczną a kasę jaka idzie na socjal i wypłaty tych którzy go przyznają, zostawić w portfelach tych, którzy te pieniądze zarobili.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -8

    Polak_gość_gość_gość

    30.04.2019, 12:15

    Strajk

    A kto będzie zajmował się twoimi rodzicami i dziadkami.Jak będziesz chciał wyjechać na wakacje.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx1 
    +4

    zaratustra83

    30.04.2019, 12:46

    do: Polak_gość_gość_gość

    Moi rodzice jak na razie zajmują się sobą sami. Wiedzą jednak że w razie "w" mogą liczyć na moją pomoc. Mój teść mieszka ze mną. Jak jedziemy na wakacje to całą rodziną, a czasami on miewa własne plany i jedzie gdzieś sam. Taka normalna sprawa. 3 pokolenia pod jednym dachem i jakoś świat się na głowę nie wali.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mops _gość

    30.04.2019, 11:31

    Przecież oni nic nie robią

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • +9

    zaratustra83

    30.04.2019, 12:54

    praca

    Robią, tylko że jest to bezproduktywne a co za tym idzie niepotrzebne. Ba, niektórzy nawet się przepracowują zapewne. problemem nie jest dla obywateli czy ktoś ciężko pracuje. Nas powinno interesować czy ta praca jest nam potrzebna i czy jest wykonywana efektywnie. Hipotetycznie: Mogę wyjść przed dom, wywalić kafle z chodnika, wykopać rów a potem go zasypać. Czy ja ciężko pracowałem? Owszem, tak. Ale czy ta praca była komuś potrzebna? Nie. Co leprze, jeszcze zaszkodziłem i rozpierniczyłem chodnik utrudniając życie innym.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +5

    Mopsik_gość

    30.04.2019, 16:46

    Skoro uważasz, że nic nie robimy zapraszamy na miesięczny survival ( sztuka przetrwania ) tłumaczę miesiąc pracy w MOPSie. Zobaczysz ile mamy obowiązków, problemów ile atrakcji pluskwy, pchły, świerzb, mole, wszy, agresywni podopieczni pod wpływem alkoholu, narkotyków. Praca w Mopsie to duża atrakcja dla tych co potrzebują adrenaliny. ZAPRASZAMY!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • Ona..._gość

    30.04.2019, 11:44

    tak się kończy ....

    ...tak się kończy populizm, a zaczyna walka o urealnienie stosunków społecznych w kraju, gdzie władzę oddano nieodpowiedzialnym za słowa kłamcom i megalomanom. "Wykształciuchy" dzień wyborów spędzili na łonie przyrody myśląc, że wszystko się jakoś ułoży, ale nie przewidzieli, iż trzydzieści parę procent tych, dla których 2+2 nie zawsze musi być równe 4 w pogoni za ochłapem tłumnie ruszy do urn wyborczych. Wszak każda Grażynka uwierzy w historię o równych placach porównywalnych ze starymi krajami EU, ale nie pomyśli o innych z tym związanych kosztach. Nie mówiąc o przepaści w zaawansowaniu technologicznym i cywilizacyjnym. Nauczyciele, pracownicy socjalni, lekarze oraz inne grupy zawodowe wcale nie wyróżniają się dochodami w porównaniu z Sebkiem i Dżesiką spędzającymi czas na kanapie i piwkiem w ręku...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx1 
  • wykształcon_gość

    30.04.2019, 14:02

    do Hailny

    A czy nauczyciele i cała reszta nie mają dzieci?

    Cytuj
    IP: 185.233.xx2.xxx 
  • +4

    Polak_gość_gość_gość

    30.04.2019, 12:19

    Strajk

    A co z pracownikami Ośrodków Opiekuńczych w całym powiecie ,którzy pracują po 12 godzin za najniższą krajową oni się nie liczą.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • -4

    Ona..._gość

    30.04.2019, 12:37

    mobilizacja i...

    ....mobilizacja i strajk wydaje mi się być najlepszym rozwiązaniem. Niech premier od młócenia cepem i wprowadzenia Polski w struktury NATO zawinie rękawy i popisze się również umiejętnością pracy przy potrzebujących!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xx1 
  • +8

    Edek_gość

    30.04.2019, 12:28

    Kulas wystąp

    Kulas już tam zaciera rączki do kolejnych marszy?

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx7 
  • -7

    observeur_gość

    30.04.2019, 14:45

    Przynajmniej jest ktoś kto coś robi. A ty co ostatnio zrobiles dla innych? Muchę rozgniotłes na szybię?

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx5 
    +3

    ._gość

    30.04.2019, 21:41

    Tyle, że on robi to tylko dla siebie tak jak cała ta opozycja spPOKOloko. Sądzę, że jego jedyny cel, to podburzanie ludzi by wrócić do koryta.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx6 
  • +14

    Xxx_gość

    30.04.2019, 12:40

    Pracownicy specjalni ok popieram nawet, ale poczta?! To są chyba jakieś kpiny! Grosza bym nie dała, a jeszcze pensje obciela za te nie dostarczone przesyłki, brak awiz rzeczywistych i podrzucanie po terminie, precz z pocztą polską ceny przesyłek coraz wyższe a jakosc świadczonych usług sięga dna.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx3.xx1 
  • +8

    Wewiora_gość_gość

    30.04.2019, 12:46

    Jak coś

    Jak coś z chęcią podejmę się pracy w MOPS ie, strakowac nie będę, i jeszcze będę bardzo zadowolona. Polecam się :)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • -5

    On..._gość

    30.04.2019, 17:03

    na przeszkodzie ...

    ...Twojej deklaracji stoi małe "ale" Po prostu pracownicy socjalni muszą posiadać odpowiednie wyksztalcenie, co przekłada się również na poprawne używanie języka ojczystego! Dla Ciebie pozostaje taśma w Dovista...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx7 
    +1

    xxx_gość_gość

    04.05.2019, 21:21

    A Ty jakie masz wykształcenie?

    Że nie znasz zasad deklinacji?

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xx4 
  • +4

    rodo srodo_gość

    30.04.2019, 13:19

    "A kto będzie zajmował się twoimi rodzicami i dziadkami.Jak będziesz chciał wyjechać na wakacje."

    a myślisz ze wszyscy są takimi wszawymi burakami i wyrzucają rodziców do szpitali na święta i wakacje, co by stary mebel nie zawadzał?

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • ktoś_gość_gość

    30.04.2019, 21:38

    Nawet nie wiesz ile takich osób jest, więc się nie wypowiadaj.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx3 
  • +6

    Obywatel _gość_gość_gość

    30.04.2019, 13:54

    Wiewióra

    Wiewióra masz rację ja bym tą chołotę wywalił na zbity pysk z mopsu strajki im się chce najpierw jeden drugiego wciągnął na stanowisko a teraz im strajki w głowach zwolnić ich wszystkich obiboków i zatrudnić szarego Kowalskiego co nie będzie narzekał i po temacie a chętnych na pewno nie zabraknie do pracy jak wiewiórka chętna bo z tego co wiem rodziną wciąga rodzinę do urzędów zwolnić darmozjadów .

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx0 
  • -1

    mirek_gość_gość

    30.04.2019, 14:04

    Zrobić kolejny rozbiór Polski!

    I kodziarstwo ucichnie.

    Odpowiedz
    IP: 185.233.xx2.xxx 
  • -1

    Złośnica_gość

    30.04.2019, 15:43

    Praca w MOPS

    Ogłoszenia o przyjęciu do pracy w MOPS w Tczewie są bardzo często i dość długo wiszą, więc Wiewióra jak masz odpowiednie kompetencje i kwalifikacje to do dzieła......

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx0 
  • -2

    Wewiora_gość_gość

    30.04.2019, 16:49

    Dziękuję. No właśnie mam.

    Nawet wykształcenie kierunkowe, ale brak doświadczenia... I tu pies pogrzebany.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • ja_gość_gość_gość_gość

    30.04.2019, 17:17

    a

    "Nawet wykształcenie kierunkowe, ale brak doświadczenia... I tu pies pogrzebany."

    jak i wypier,,,lą za strajk to masz pracę :)

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx2.xx7 
  • Wewiora_gość_gość

    30.04.2019, 18:00

    Hahhaha

    Na to liczę :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx7 
    +6

    Do wiewióra_gość

    30.04.2019, 19:39

    Zapraszam nawet zaraz. Z tego co wiem Tczew ma za mało pracowników socjalnych w stosunku do wymogów ustawowych a kilkoro w tym roku odchodzi na emeryturę.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • Wewiora_gość_gość

    30.04.2019, 18:51

    Polecasz? :)

    "...Twojej deklaracji stoi małe "ale" Po prostu pracownicy socjalni muszą posiadać odpowiednie wyksztalcenie, co przekłada się również na poprawne używanie języka ojczystego! Dla Ciebie pozostaje taśma w Dovista..."

    Wiem, że szukasz zaczepki i ok. Jeśli miałabym do wyboru siedzieć na zasiłku, to wierz mi, że wolałabym nawet pracę na taśmie w Doviscie :). Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • Natenczas Wojski_gość

    30.04.2019, 19:24

    Komentarz bez komentarza

    ""Gdyby doszło do chaosu związanego z 500 plus tuż przed wyborami parlamentarnymi, dla partii rządzącej byłby to potężny problem"

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx5 
  • +6

    Natenczas Wojski_gość_gość

    30.04.2019, 19:31

    Albo.. skomentuję.

    Jak dojdzie do chaosu z 500 plus przed wyborami parlamentarnymi to ludzie się tak wkurzą, że rządząca partia dostanie 90% głosów.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx5 

    ._gość

    30.04.2019, 21:42

    Do wypłacania 500+ nie jest potrzebny MOPS. Wnioski składa się przez swoje konta bankowe

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx6 
    +3

    Do ._gosc_gość

    01.05.2019, 19:17

    Bank też decyzję wydaje i ze swoich przelewa? W d...pie byłeś i g... widziałeś. Do wypłaty 500+ potrzebny jest sztab pracowników różnych szczebli- od ministerstwa, przez urząd wojewódzki, po gminę czyli mops.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • +2

    Natenczas Wojski_gość_gość

    30.04.2019, 19:28

    Co?

    Cenzorze.. nie pasował mój komentarz?

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx5 
  • +4

    obserwator_gość

    30.04.2019, 21:01

    Wewiora zapraszamy do pracy w MOPS i chętnie chciałabym zobaczyć reakcję po tygodniu pracy

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx5 
  • -1

    Wewiora_gość_gość

    30.04.2019, 22:02

    Dziekuje

    Dziękuję. Będę aplikować. Wiem, że macie bardzo ciężko i na codzień zmagacie się z wieloma ekstremalnym sytuacjami, różnymi ludźmi i ciężkimi sytuacjami i nie jeśli to łatwy zawód, który na dodatek obciąża bardzo psychicznie. Tylko moje pytanie brzmi czy to nie jest tak jak z pedagogami, że decydując się na ten zawód trzeba posiadać określone predyspozycje (empatia, chęć pomocy innemu człowiekowi, odporność psychiczną etc oraz świadomość, że tutaj nie dostanie jest się w stanie awansować jak w dużej i zarabiać kroci?). Wydaje mi się, że są zawody (w tym ten) do którego przynajmniej na "starcie" trzeba czuć powołanie. Przerażają mnie dokąd to wszystko zmierza, niedługo nie będzie komu pracować bo wszyscy będą strajkować.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • ON_gość

    30.04.2019, 21:45

    A co z opiekunami niepełnosprawnych rodziców? Za opiekę 24 godz.na dobę dostają 620 zł. miesięcznie. Czy za taką kwotę idzie przeżyć? A może dzieci mają porzucać niepełnosprawnych rodziców?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx9 
  • -2

    Wewiora_gość

    30.04.2019, 22:14

    I ostatnia kwestia z mojej strony

    Jeśli nie podoba mi się praca lub płaca to ją zmieniam. Tylko proszę nie piszcie, że teraz jest ciężko znaleźć nowa pracę...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • +9

    MZ_gość

    30.04.2019, 22:23

    Tak teraz jest, ludzie z zasiłku dostają więcej pieniędzy sumując wszystkie dodatki niż człowiek normalnie pracujący np mieszkanie zasiłki pieniężne dopłaty do prądu węgla śmieci 500+ odzież obiady itd Dlaczego zdrowym pełnym sił dają takie zasiłki i nie dziwię się że pracownicy socjalni chcą podwyżki widząc ile dostają nieroby siedzący w domu a oni muszą pracować cały miesiąc

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx4 
  • +3

    Smiech na sali _gość

    01.05.2019, 09:43

    Pytanie

    "Skoro uważasz, że nic nie robimy zapraszamy na miesięczny survival ( sztuka przetrwania ) tłumaczę miesiąc pracy w MOPSie. Zobaczysz ile mamy obowiązków, problemów ile atrakcji pluskwy, pchły, świerzb, mole, wszy, agresywni podopieczni pod wpływem alkoholu, narkotyków. Praca w Mopsie to duża atrakcja dla tych co potrzebują adrenaliny. ZAPRASZAMY!"

    Skoro jest tak źle, to dlaczego tam pracujesz? Masz misję do spełnienia, chcesz pomagać ludziom? Zostań misjonarzem i nie wyciągaj ręki po kasę!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Jan_gość

    01.05.2019, 10:35

    Nie uwierzysz...

    ... ale są ludzie którzy mają pasję, misję. Są ludzie którzy są właśnie do tej pracy przygotowani, wyszkoleni, stworzeni. Czy uważasz, że oni powinni pracować za darmo? Powinni być szykanowani, "gnojeni"? Byli pracownicy MOPS Tczew mogą wiele powiedzieć na ten temat, obecni pewnie się nie odważą. Może w umowie o pracę powinien być zapis, że pracownik powinien mieć własne zasoby finansowe by pracować i przetrwać?

    Cytuj
    IP: 85.166.xx7.xx6 
    +1

    Smiech Na Sali_gość

    01.05.2019, 12:13

    do Jan

    No tak to jak mówiłem, załóż habit i wykonuj swoją misję, albo pracuj i nie świruj pawiana.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
    +4

    Do śmiech na sali_gość

    01.05.2019, 15:07

    Tylko jak tak wszyscy rzucą tę robotę w mopsie to kto Ci wyda decyzję na bąbelka? Ewentualny strajk pokaże czy pracownicy mops są potrzebni. Pożyjemy, zobaczymy (poczytamy komentarze).

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • -3

    Zainteresowana_gość

    01.05.2019, 11:54

    Wynagrodzenie

    Każdy płacze że tak mało zarabia,głównie to budżetowka. To małe sprostowanie bo już czytalam sarkazm że tym na kasie dac. TYM ba kasie płaci prywaciarz ot taka różnica. Był strajk nauczycieli(nikt nie wwspomniał ile mają ulg nawet na przejazdy mam siostre nauczycielkę i wiem ,strajku nie popierelam bo kompletne bzdury) tylko tak dodam że nikt z nich wszystkich nie pokazał kwitka od wyplaty , bo ja swój mogę sobie nawet na fb opublikować nie mam nic do ukrycia tylko ważne dane ukryje zostawie imię nazwisko.A gdyby nie ta patola to nie miały by pracy ot zasrany obowiązek. Zaczynam się obawiać o urzędy ,szkoły,mopsy bo wychodzi na to ze nie potrafią czytać ze zrozumieniem przy podpisaniu umowy.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx9.xx3 
  • +2

    Yhy_gość

    01.05.2019, 15:11

    Słabo szukasz

    Nikt nie pokazał kwitka? tnij.tcz.pl/?u=51aea8

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • +2

    zzzzz_gość

    01.05.2019, 12:04

    najbardziej krytykują ci co sami nic nie robią i nie potrafią nic zrobić dla osoby drugiej, wypowiedz, że pracownik socjalny powinien pracować za darmo to wstyd , bo pracownik socjalny nie ma przecież rodziny, nie musi robić żadnych opłat, nie musi jeść i wogóle nie ma żadnych potrzeb, przerażająca jest niewiedza na temat pracy pracownika socjalnego

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx5 
  • -3

    hahahahah_gość

    01.05.2019, 12:24

    przecież macię misję

    Misjonarz nie pobiera wynagrodzenia :D

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Hahahaha :-) :-) :-) :-)_gość

    01.05.2019, 13:15

    Ten mops o kant 4 liter rozbić :-)

    Smiechowisko :-) :-) :-) :-) Zanioslam pewnego pięknego dnia dokumenty na pewne stanowisko w Mopsie :-) :-) :-) .Pierwsze co uslyszalam (wcale nie zajrzaly w. CV) to ...a Pani to kogo protegowana????? Yyyyu nikogo :-) z ogłoszenia :-) aaaaaaa i spojrzała jaśnie dama w papiery i westchnęła :-) spełnia Pani wymagania ,a ja -oczywiście :-) dobrze,to będziemy w kontakcie :-) hmmmmm i to na tyle :-) :-)

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx3.xx4 
  • -1

    Yhy_gość_gość

    01.05.2019, 15:20

    A potem się obudziłaś zes...ana?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • -2

    jaona_gość

    01.05.2019, 16:35

    Pracownicy socjalni muszą posiadać ogromną wiedzę, w przeważającej liczbie mają wyższe wykształcenie lub specjalizacje. Ustawa nakłada obowiązek wykształcenia w zawodzie, więc nie ma przypadkowości- fryzjer, technik budowlany, cukiernik ( ważne i szlachetne zawody) nie mogą, choćby chcieli realizować zadań pracownika socjalnego. Wielu nie zdaje sobie sprawy, że taki pracownik socjalny, naprawdę ciężko pracuje. Ustawodawca nakłada coraz więcej zadań. I nijak to się ma ze wzrostem wynagrodzenia. Z jednej strony , kiedy ma miejsce sytuacja kryzysowa, oni idą i działają , bo tak trzeba. Z drugiej jednak strony, wieszane są na nich psy. To tacy chłopcy do bicia. Może też się kiedyś doczekają szacunku, który im się należy.

    Odpowiedz
    IP: 217.171.xx1.xx2 
  • +2

    Do roboty _gość

    01.05.2019, 17:00

    Zawsze mogą przyjść do flexa

    Tam nawet wyższe wykształcenie się przyda i najnizsza krajowa + 100 pln brutto też się znajdzie. Nikt nie strajkuje, choć wszyscy biedni - no, może prawie wszyscy. Wiecie dlaczego? Bo to nie budżetówka.!

    Cytuj
    IP: 94.254.xx8.xx3 
    -2

    Yhy_gość

    01.05.2019, 19:51

    Do roboty-a kto Ci zabrania strajku we fleksie? Zorganizuj związek zakładowy i do boju. Masz pretensje do pracowników mopsu bo potrafią się zorganizować?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • -1

    Yhy_gość

    01.05.2019, 19:47

    "Misjonarz nie pobiera wynagrodzenia :D"

    Misjonarz nie ma rodziny do wyżywienia. Sugerujesz że mam pracować dla idei? Może sam pracuj za darmo. Ja mam 2 dzieci do wykarmienia, ubrania i wychowania i nie pracuje bo chcę tylko muszę.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • -2

    N_gość

    01.05.2019, 21:03

    Yhy

    Na 2 dzieci dostaniesz tysiąc (którego nie miałeś za PO) Za darmo nie pracujesz. Może mało zarabiasz ale zarobek to rzecz umowna między pracodawcą i pracobiorcą. Idziesz do pracy, podpisujesz umowę a potem strajkujesz (nie pracujesz) bo masz za mało pomimo, że dostajesz tyle ile masz w umowie. Takiego "pracownika " natychmiast bym zwolnił. Powiesz- inflacja, wszystko drożeje, W takim przypadku mówi się pracodawcy aby dał podwyżkę. Nie da to wypowiadam umowę i idę tam gdzie dadzą więcej a nie >pie****ę, nie robię< ale wypłatę chcę. Odwróć sytuację - pracodawca obniża pensje, pracownicy się nie zgadzają więc pracodawca ogłasza strajk i zamyka bramy zakładu. Dobrze by ci było?

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx5 

    Yhy_gość_gość

    02.05.2019, 15:27

    Ten tysiąc za chwilę będzie g... wart. Wiesz co to inflacja? Widziałeś ceny w sklepach? Jeszcze parę lat temu za 100 zł miałem cały wózek zakupów. Teraz za stówkę ledwie koszyk zapełnisz.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • flex_gość

    01.05.2019, 23:25

    flex

    pracuje na malarni fe flexie, mnie tez sie nalezy wincyj, wincyj kur...!!

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx5 
  • efg_gość

    02.05.2019, 12:04

    Do roboty

    "Do roboty-a kto Ci zabrania strajku we fleksie? Zorganizuj związek zakładowy i do boju. Masz pretensje do pracowników mopsu bo potrafią się zorganizować?"

    Związki we Flexie już są i to nawet 3. Jeśli dojdzie do strajku, to my wynagrodzenia nie otrzymamy, bo??? Bo nie jesteśmy budżetówką !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +2

    Y_gość

    02.05.2019, 15:22

    No to teraz Cię zaskoczę. Nikt nie dostaje wynagrodzenia za strajk - nawet budżetówka. Poczytaj ustawę o sporach zbiorowych.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • +1

    aefg_gość

    02.05.2019, 17:24

    z czym do ludzi

    "No to teraz Cię zaskoczę. Nikt nie dostaje wynagrodzenia za strajk - nawet budżetówka. Poczytaj ustawę o sporach zbiorowych."

    Ustawa ustawą a nauczyciele otrzymają wynagrodzenie za strajk ! Więc nie p*** bzdur, że budżetówka jest traktowana jak inni i nie wyjeżdżaj mi tu z ustawami, bo tylko ludzi rozśmieszasz.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • yhy_gość_gość_gość

    02.05.2019, 20:09

    pozwól że "rozśmiesze" Cię jeszcze

    Zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych w okresie strajku zorganizowanego zgodnie z przepisami ustawy pracownik zachowuje prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnień ze stosunku pracy, z wyjątkiem prawa do wynagrodzenia. Ustawa ta jest zgodnie z art. 6 stosowana jest do każdego pracownika zatrudnionego na umowę o prace i każdego pracodawcę, który na taką umowę zatrudnia bez względu czy to prywaciarz czy budżetówka. Jeżeli chodzi o nauczycieli to z racji tego, że dostają "z góry" to fakt - za kwiecień dostali na początku, ale zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z 8 grudnia 1994 r. (I PZP 49/94, OSNP 1995/16/202) pracownik otrzymujący wypłatę wynagrodzenia "z góry" powinien liczyć się z obowiązkiem zwrotu wynagrodzenia w każdej sytuacji niewykonywania pracy. Zgodnie z art. 87 par. 7 kp pracodawca może potrącić to z następnego wynagrodzenia, a pracodawca siedzący w sektorze finansów publicznych (tj. jak ty mówisz "w budzetowce") ma taki obowiązek. Teraz niektóre "opozycyjne" samorządy się głowią, jak z tego wyjść i kombinują z dodatkami, ale już regionalne izby obrachunkowe (se wygogluj co to jest tylko podpowiem, że nominacje szefów w tych instytucji są rządowe) już powiedziały, że będą walić dyscyplinarki za to (se wygogluj też jakie są kary za naruszenie dyscypliny finansowej). Żeby nie było, że jestem kodziarzem, lewakiem, pełowcem, ubekiem, resortowym dzieckiem (czy kim tam chcesz mnie wyzwać) i to wrzucam artykuł z "PiSoleżnej" tnij.tcz.pl/?u=727f88

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • gosc_gość_gość

    02.05.2019, 17:45

    A GDZIE RESZTA PRACOWNIKOW NIE TYLKO PRACOWNIKOW SOCJALNYCH ???? ONI TYLKO MAJA DOSTAC PODWYZKE A RECZTA TO CO JAKAS MIEJSZOSC ? RESZTA PEWNIE TEZ CHCE

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx5.xx0 
  • Gość _gość

    02.05.2019, 21:01

    Chcialabym

    Chciałabym tyle zarabiać pracuję w szpitalu przy chorych i mam mniej na reke

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx5 
  • +2

    Antypajac_gość

    03.05.2019, 09:19

    z czym do ludzi?

    "Zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych w okresie strajku zorganizowanego zgodnie z przepisami ustawy pracownik zachowuje prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnień ze stosunku pracy, z wyjątkiem prawa do wynagrodzenia. Ustawa ta jest zgodnie z art. 6 stosowana jest do każdego pracownika zatrudnionego na umowę o prace i każdego pracodawcę, który na taką umowę zatrudnia bez względu czy to prywaciarz czy budżetówka. Jeżeli chodzi o nauczycieli to z racji tego, że dostają "z góry" to fakt - za kwiecień dostali na początku, ale zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z 8 grudnia 1994 r. (I PZP 49/94, OSNP 1995/16/202) pracownik otrzymujący wypłatę wynagrodzenia "z góry" powinien liczyć się z obowiązkiem zwrotu wynagrodzenia w każdej sytuacji niewykonywania pracy. Zgodnie z art. 87 par. 7 kp pracodawca może potrącić to z następnego wynagrodzenia, a pracodawca siedzący w sektorze finansów publicznych (tj. jak ty mówisz "w budzetowce") ma taki obowiązek. Teraz niektóre "opozycyjne" samorządy się głowią, jak z tego wyjść i kombinują z dodatkami, ale już regionalne izby obrachunkowe (se wygogluj co to jest tylko podpowiem, że nominacje szefów w tych instytucji są rządowe) już powiedziały, że będą walić dyscyplinarki za to (se wygogluj też jakie są kary za naruszenie dyscypliny finansowej). Żeby nie było, że jestem kodziarzem, lewakiem, pełowcem, ubekiem, resortowym dzieckiem (czy kim tam chcesz mnie wyzwać) i to wrzucam artykuł z "PiSoleżnej" tnij.tcz.pl/?u=727f88 "

    Masz problem z mózgiem czy jak klasyczny polak problem z czytaniem ze zrozumieniem? Pokaż mi nauczyciela, który nie otrzymał wynagrodzenia za czas, w którym strajkował>?? To jak szkoły obeszły ustawę już mnie obchodzi, bo widać jasno i wyraźnie na co w danych samorządach jest przyzwolenie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • -3

    yhy_gość_gość

    03.05.2019, 20:32

    A Ty rozumiesz że nauczyciel dostaje z góry w pierwszym dniu miesiąca. Czaisz co to płatne z góry, czy głupi jesteś??? Swoja drogą jakiś nauczyciel musiał Cię skrzywdzić w dzieciństwie. Nic dziwnego, że się sapiesz do belfrów. Współczuję.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • +1

    MAĆKO_gość

    03.05.2019, 16:58

    "...nie praca stała się "passe", ale akceptowanie zarobków trzykrotnie niższych od tych, którymi obdarzani są rożnego rodzaju kapelani w instytucjach państwowych i samorządowych pomimo haniebnie niskiego wyksztalcenia oraz wypłacania nierobom zasiłków wyższych, niż sami miesięcznie inkasują!"

    To zostań kapelanem jak tak bardzo żal ci dupę ściska o cudzą kasę.

    Odpowiedz
    IP: 176.108.xx3.xx1 
  • +2

    vsav_gość

    04.05.2019, 10:52

    do pajaca

    "A Ty rozumiesz że nauczyciel dostaje z góry w pierwszym dniu miesiąca. Czaisz co to płatne z góry, czy głupi jesteś??? Swoja drogą jakiś nauczyciel musiał Cię skrzywdzić w dzieciństwie. Nic dziwnego, że się sapiesz do belfrów. Współczuję."

    A z góry powiadasz,....wcześniej twierdziłeś, że winna jest ustawa i nikt nie dostaje pieniędzy za strajk, a teraz już dostają - jednak, no co ty??? Powiem więcej, nauczyciele dostają z góry i z dołu biorąc pod uwagę, że kolejne wynagrodzenie po przeprowadzonym strajku również otrzymają w takiej samej wysokości co zwykle. Brak ci elementarnej wiedzy i próbujesz rozsiać ferment... Być może rodzice do chrztu podawali cię widłami. Ciesz się, że zarabiasz grosze, bo w innych firmach wyleciałbyś na kopach pierwszego dnia.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.