Znikną betonowe płyty przykryte nawierzchnią bitumiczną. Przekrój drogi zmieni się miejscami na układ 2+1, co umożliwi bezpieczne i komfortowe wyprzedzanie wolniej jadących pojazdów. Do tego powstanie ścieżka pieszo-rowerowa. Tak ma się zmienić DK22 między Knybawą a Gnojewem.
Zakres inwestycji
Rozbudowa drogi krajowej nr 22 między Knybawą (mostem wiślanym) a Gnojewem obejmuje blisko 6 km trasy. W ramach prac zostaną rozebrane dotychczasowe płyty betonowe i w to miejsce wybudowana nowa konstrukcja drogi. Na jej dwóch odcinkach przekrój trasy będzie miał układ 2+1, tj. po dwa pasy w jednym kierunku i jeden pas w
przeciwnym, by umożliwić bezpieczne wyprzedzanie innych pojazdów. Zostaną również przebudowane skrzyżowania. W Kończewicach na skrzyżowaniu z drogami do Mątowów i
Lisewa będzie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Dla zapewnienia skomunikowania przyległych terenów powstaną drogi serwisowe.
- W projekcie nie zapomnieliśmy również o pieszych i rowerzystach - wzdłuż całego odcinka zostanie zbudowana ścieżka pieszo-rowerowa. - dodaje Michalski.
Ponadto przy drodze zostanie przebudowany układ odwodnienia, oświetlenia drogowego oraz zbudowany kanał technologiczny. Przebudowie ulegną także przepusty pod drogą
krajową.
Oczekiwane rezultaty
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez przekrój 2+1 oraz rozdzielenie ruchu kołowego,
rowerowego i pieszego).
Na razie zarządca trasy nie ma niestety nowych wiadomości w sprawie dokończenia remontu drogi między Czarlinem a Knybawą.
- Trwa uzgadnianie Programu inwestycyjnego, by zwiększyć budżet tej inwestycji. Jak zostanie zatwierdzony, to niezwłocznie ogłosimy przetarg na wyłonienie wykonawcy na dokończenie prac budowlanych. - mówi przedstawiciel GDDKiA.
- W postępowaniu przetargowym, które dziś ogłosiliśmy, na oferty potencjalnych wykonawców czekamy do 23 lutego 2022 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). O wyborze oferty przesądzi cena za
przeprowadzenie prac zgodnych z założoną specyfikacją i wymaganiami jakościowymi. - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
przeprowadzenie prac zgodnych z założoną specyfikacją i wymaganiami jakościowymi. - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Zakres inwestycji
Rozbudowa drogi krajowej nr 22 między Knybawą (mostem wiślanym) a Gnojewem obejmuje blisko 6 km trasy. W ramach prac zostaną rozebrane dotychczasowe płyty betonowe i w to miejsce wybudowana nowa konstrukcja drogi. Na jej dwóch odcinkach przekrój trasy będzie miał układ 2+1, tj. po dwa pasy w jednym kierunku i jeden pas w
przeciwnym, by umożliwić bezpieczne wyprzedzanie innych pojazdów. Zostaną również przebudowane skrzyżowania. W Kończewicach na skrzyżowaniu z drogami do Mątowów i
Lisewa będzie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Dla zapewnienia skomunikowania przyległych terenów powstaną drogi serwisowe.
- W projekcie nie zapomnieliśmy również o pieszych i rowerzystach - wzdłuż całego odcinka zostanie zbudowana ścieżka pieszo-rowerowa. - dodaje Michalski.
Ponadto przy drodze zostanie przebudowany układ odwodnienia, oświetlenia drogowego oraz zbudowany kanał technologiczny. Przebudowie ulegną także przepusty pod drogą
krajową.
Oczekiwane rezultaty
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez przekrój 2+1 oraz rozdzielenie ruchu kołowego,
rowerowego i pieszego).
- Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport. - dodaje rzecznik GDDKiA.
Na razie zarządca trasy nie ma niestety nowych wiadomości w sprawie dokończenia remontu drogi między Czarlinem a Knybawą.
- Trwa uzgadnianie Programu inwestycyjnego, by zwiększyć budżet tej inwestycji. Jak zostanie zatwierdzony, to niezwłocznie ogłosimy przetarg na wyłonienie wykonawcy na dokończenie prac budowlanych. - mówi przedstawiciel GDDKiA.
Komentarze (9) dodaj komentarz
kierowca_gość
20.01.2022, 12:35
kolejny bałagan
a może skończyć najpierw jedno?
OdpowiedzArt_gość_gość
20.01.2022, 12:35
Hmmm...
Z tego co pamiętam, układ 2+1 był także w planach dla odcinka Czarlin - Knybawa...a co wyszło ?
OdpowiedzLeo_gość_gość_gość
20.01.2022, 12:37
Najpierw skończcie odcinek od wiaduktu do mostu w Knybawie wstyd 3lata nic się nie dzieje znaki odnośnie remontu powinny być usunięte bo tam niema remontu co jest nie tak z naszymi urzędnikami nie potraficie dopilnować remontów wybieracie firmy krzak na przetargach
OdpowiedzEmeryt_gość
20.01.2022, 12:57
Z tymi światłami do Lisewa i Mątowów to bezsens. Czy nie można tam od razu wybudować wiaduktu, który za jakiś czas i tak będzie postawiony?
Odpowiedz..._gość
20.01.2022, 13:34
...
Kiedy linia metra - Tczew-Lisewo-Tczew ?
OdpowiedzTczewiak_gość
20.01.2022, 20:00
Remont Berlinki
..._gość 20.01.2022, 13:34 ... Kiedy linia metra - Tczew-Lisewo-Tczew ?Było dopisać żeby zrobili z A1 zjazd do lisewa hahaha Widać ładnie masz na@@ane w głowie haha co za gościu
CytujWoj_gość_gość
20.01.2022, 21:13
Prowizorka
2+1 totalne nieporozumienie. Zostawic co jest a pozniej budowac 2+2
OdpowiedzMentos_gość
21.01.2022, 02:46
berlink
A KIEDY SKOŃCZY SIĘ BURDEL NA PSEUDO RONDZIE CZARLIŃSKIM... KIEDY DOKOŃCZĄ ROZWALONY ODCINEK OD CZARLINA DO MOSTU ? NAPRAWDE KTOŚ TAM MUSI ZGNINĄĆ ŻEBY COŚ SIĘ TAM ZACZEŁO DZIAĆ ?!!
Odpowiedzabc_gość
21.01.2022, 07:07
jednego skończyć nie potrafią, a za następny odcinek się biorą. Ludzie odpowiedzialni za ten bałagan pewno dalej pracują i dalej kasę biorą zero odpowiedzialności za cokolwiek ( przecież lepiej nie dało się tego zrobić ) Czy tczewski poseł ( ten od kartek) już zrobił sobie foto przy podpisywaniu uowy i opowiedział jak to pięknie będzie.
Odpowiedz