Debata kandydatów na prezydenta za nami (WIDEO)

Debata kandydatów na prezydenta (fot. Tcz.pl)
Debata kandydatów na prezydenta za nami (WIDEO)

zobacz galerię zdjęć: 30
Za nami debata kandydatów do fotela prezydenta Tczewa. W poniedziałkowy wieczór w sali widowiskowej Centrum Kultury i Sztuki stawiło się pięcioro kandydatów - udziału w przedwyborczej rozgrywce odmówił dr Wojciech Drzeżdżon. Jak wypadli pozostali pretendenci do fotela prezydenta Tczewa?

Telewizja Tetka, Radio Tczew, serwis internetowy Tcz.pl oraz Dziennik Bałtycki - postanowiły połączyć swoje siły, aby wspólnie zapytać kandydatów o ich wizję miasta oraz sposoby rozwiązania najważniejszych problemów mieszkańców. Spotkanie odbyło się 8. października w sali CKiS, a poprowadzili je - Barbara Jackiewicz z Radia Tczew i Przemysław Zieliński ("Dziennik Bałtycki").

Nasze zaproszenie do udziału w debacie przyjęli:

MARCIN CHEŁSTOWSKI (Komitet Wyborczy Wyborców #TNP - Twój Nowy Prezydent) - 28-letni magister inżynier elektroniki i telekomunikacji (Politechnika Gdańska), pół roku spędził w Mariborze (Słowenia), gdzie szlifował swój warsztat w zakresie komunikacji w mediach na tamtejszym uniwersytecie. Wieloletni członek i prezes Młodzieżowego Chóru Juventus; radny Młodzieżowej Rady Miasta Tczewa w latach 2004-2006; od 2015 roku specjalista ds. multimediów w tczewskiej Fabryce Sztuk, gdzie oprócz zarządzania infrastrukturą IT współuczestniczył m. in. w organizacji wielu wydarzeń kulturalnych.


TADEUSZ DZWONKOWSKI (Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość) - studiował historię na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie w 1990 r. uzyskał tytuł magistra historii. Od 1991 r. pełnił funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej w Lubiszewie. W 1999 r. objął stanowisko dyrektora Gimnazjum nr 1 w Tczewie, które pełnił do czasu wyboru na stanowisko Starosty Tczewskiego w grudniu 2014 r. Z samorządem związany od ponad 16 lat. Od 2003 r. jest członkiem Prawa i Sprawiedliwości. Ma 56 lat. Żonaty, ma syna.

IWONA NITZA (Koalicyjny Komitet Wyborczy Platforma .Nowoczesna Koalicja Obywatelska) - jest prywatnym przedsiębiorcą, prowadzi kwiaciarnię, a z Platformą Obywatelską jest związana od 5 lat. Wcześniej kandydowała m. in. do Sejmu, współorganizowała m. in. protesty w obronie praw kobiet. Razem z mężem i córkami mieszka w Tczewie. Ukończyła studia o kierunku pedagogicznym. Ma 45 lat.

MIROSŁAW POBŁOCKI (Komitet Wyborczy Porozumienie Na Plus) - studiował na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej i na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Od początku lat 90. związany z tczewskim samorządem. Był radnym miejskim, a w latach 1998-2002 radnym powiatu tczewskiego, zasiadając jednocześnie w zarządzie powiatu. W 2002 r. objął stanowisko zastępcy prezydenta Tczewa do spraw gospodarczych. W wyborach w 2010 r. wystartował na urząd prezydenta Tczewa, wygrywając w drugiej turze. W 2014 r. ubiegał się o wybór na kolejną kadencję, zwyciężając w pierwszej turze. Ma 56 lat. Jest żonaty, ma czwórkę dzieci.

ZBIGNIEW URBAN (Komitet Wyborczy Wyborców Świadomy Tczew) - wieloletni radny Rady Miejskiej. Członek partii Jarosława Gowina, Porozumienie, i reprezentant lokalnego komitetu Świadomy Tczew. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest Naczelnikiem Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Tczewie. Ma 49 lat. Żonaty, ojciec czworga dzieci.



Niestety z grona kandydatów ubiegających się o stanowisko prezydenta Tczewa naszego zaproszenia do udziału w debacie jako jedyny nie przyjął Wojciech Drzeżdżon, kandydat Komitetu Wyborczego Stowarzyszenia Inicjatywa Samorządowa. Swoją decyzję w nadesłanym oświadczeniu wytłumaczył następująco. Cytujemy:

"Nie chcę uczestniczyć w debatach, podczas których uczestnicy - chcąc osiągnąć sukces wyborczy - rozmawiają językiem nienawiści, a celem kandydatów jest za wszelką cenę wygrać słowną potyczkę z przeciwnikiem, lub go ośmieszyć. Nie chcę uczestniczyć w rozliczaniu przeszłości i wytykaniu błędów. Odcinam się od tego."


Wszyscy kandydaci mieli dwie minuty na odpowiedź. Poniżej telegraficzny skrót z dzisiejszej debaty.

PYTANIA - BLOK PIERWSZY (pytania przygotowane przez redakcje):

1. Wielką bolączką polskich miast jest suburbanizacja. Pomysłem na ograniczenie tego zjawiska w Tczewie może być poszerzenie granic miasta, ale to skomplikowany i długotrwały proces. Nawet jeśli ruszy - potrzeba dopełnienia wielu procedur i zgód, a tym samym czasu. Jak zatem skutecznie zatrzymać mieszkańców - a tym samym podatników - w mieście?


Marcin Chełstowski wyjaśniał, że od lat podnoszony jest temat poszerzania granic, tymczasem w centrum miasta pozostaje niezagospodarowany teren po dawnej jednostce - i to od niego należy zacząć zagospodarowywanie. Tadeusz Dzwonkowski podkreślał z kolei, że Tczew jest jednym z najgęściej zaludnionych miast w Polsce i zwracał uwagę, że warto zwrócić się w stronę terenów Agencji Mienia Wojskowego. Dodawał też, że miasto powinno przystąpić do programu "Mieszkanie Plus", co ułatwiłoby życie młodym, którzy nie mają możliwości kredytowych. Iwona Nitza mówiła, że najważniejsze jest rozmowa i komunikacja z mieszkańcami - a osoby z ościennych miejscowości wcale nie chcą przyłączenia do miasta. Mirosław Pobłocki wyjaśniał z kolei, że miasto za kilka lat skończy swoje możliwości rozwoju - bo zostało nam około 200 hektarów pod inwestycje, stąd konieczność poszerzenia granic. Jego zdaniem mieszkańców do przyłączenia do miasta mogą zachęcić usługi na dobrym poziomie, tańsza komunikacja, czy lepsza jakość wody. Tymczasem Zbigniew Urban podkreślał, że najpierw należy uporać się z ograniczeniami, jakie niesie Miejski Plan Zagospodarowania Przestrzennego, który według niego uniemożliwia tworzenie nowych miejsc pracy. Dodawał, że poszerzenia zmiany granic trwa długo, ale należy ją podjąć.

2. W Tczewie nie brakuje przedszkoli i raczej nie ma problemu ze znalezieniem miejsca dla swojego dziecka. Niestety nie ma żadnego publicznego żłobka, a istniejących jest niewiele i nie są tanie. To tylko jeden z problemów dotyczących młodych rodzin. Jakie mają Państwo dla nich propozycje?

Tadeusz Dzwonkowski podkreślał, że gmina nie prowadzi żadnego żłobka - a jego zdaniem zarówno prowadzenie żłobków, jak i przedszkoli powinno wrócić do jednych z głównych zadań prowadzonych przez miasto. Iwona Nitza mówiła o potrzebie rozbudowy istniejących obiektów, a także konieczności wspierania przedsiębiorców w tym zakresie. Mirosław Pobłocki mówił, że jeśli chodzi o dzieci w wieku 3-6 to ok. 100 procent jest objętych wychowaniem przedszkolnym. Przypomniał też, że Tczew jako jedyne miasto w Polsce dopłaca 350 zł do każdego dziecka zapisanego do żłobka. Zbigniew Urban mówił z kolei, że miasto dopłacało do przedszkoli prywatnych, wysokość dotacji ustalając w wysokości 75 procent od jedynego przedszkola miejskiego. To spowodowało, że postało wiele prywatnych placówek. Marcin Chełstowski zastanawiał się, czy publiczny żłobek będzie tańszy od prywatnego. Nawiązał też do programu 500 plus - mówiąc, że każdy z nas dofinansowuje przyrost naturalny, a pieniądze nie biorą się znikąd.

3. Wielu mieszkańców Tczewa zgłasza problem niskich płac - szczególnie w zlokalizowanych w mieście fabrykach - przy jednocześnie dość wysokich cenach mieszkań. To powoduje, że wiele osób decyduje się na pracę w Trójmieście. Jak miasto może pomóc w wyjściu z tego impasu? Tymczasem prognozy dotyczące rynku pracy - mimo iż obecnie mamy jeszcze tzw. rynek pracownika - wieszczą wzrost bezrobocia w branży produkcyjnej, dominującej w naszym mieście. Jak temu przeciwdziałać?

Iwona Nitza podkreślała, że w tym zakresie konieczna dobra współpraca między przedsiębiorcami a Urzędem. Mirosław Pobłocki - podkreślał, że przez długi czas odniesieniem do płac na tczewskim rynku pracy była polityka największej tczewskiej fabryki. Dodał, że prezydent nie ma bezpośredniego wpływu na wysokość wynagrodzeń - może jedynie stymulować rozwój przedsiębiorczości - i Tczew to robi, np. wprowadzając ulgi podatkowe. Zbigniew Urban mówił, że należy zintensyfikować działania organów prezydenta w celu sprowadzania nowych inwestorów, co stworzyłoby koniunkturę do wprowadzenia wyższych płac. Wspomniał też, że udało się uelastycznić nieco plan zagospodarowania przestrzennego. Zdaniem Marcina Chełstowskiego problem płac to kwestia globalna. Dodał też, że wielkim błędem było zaniedbanie poziomu szkolnictwa zawodowego. Tadeusz Dzwonkowski mówił o braku mieszkań - i pomyśle na wprowadzenie gminno-prywatnych spółdzielni, które mogłyby budować mieszkania pod wynajem dla pracowników.



PYTANIA - BLOK DRUGI

Pytania od czytelników - z kilkudziesięciu pytań redakcje organizujące debatę wybrały trzy najciekawsze zagadnienia. Każdy z kandydatów miał na odpowiedź również 2 minuty.

1. Poziom usług świadczonych przez firmę obsługującą komunikację miejską jest niezadowalający. Jednym z pojawiających się co jakiś czas pomysłów jest powrót do miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. A może mają Państwo inny pomysł na rozwiązanie tego problemu? Pozostając w temacie transportu - jakie mają Państwo pomysły na umożliwienie mieszkańcom sprawnego skomunikowania z metropolią?

Zdaniem Mirosława Pobłockiego Tczew nie powinien przejmować ponownie na swoje barki ciężaru organizacji transportu, bo miasto nie ma zaplecza w postaci bazy, kierowców, czy autobusów - a wyleasingowanie pojazdów rozwiązuje problem tylko na jakiś czas. Dodał, że obecnie miasto dopłaca przewoźnikowi około 3 mln rocznie i należy spodziewać się, że od nowego kontraktu, wiążącego się z poprawą taboru, kwota ta będzie znacznie wyższa. Pomysłem na integrację z metropolią ma być m. in. wspólny bilet i rowery publiczne. Zbigniew Urban dodawał z kolei, że miasto powinno albo zdecydowanie zwiększyć oczekiwania wobec przewoźnika, albo utworzyć Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Marcin Chełstowski podkreślał, że na zmniejszenie zainteresowania komunikacją miejską wpłynęło zlikwidowanie biletów miesięcznych. Natomiast zdaniem Tadeusza Dzwonkowskiego nie stać nas na reaktywację MPK, zaś co do kwestii poprawy dostępności do Trójmiasta - to prezydent Tczewa powinien dbać o interesy mieszkańców tego miasta - i zachęcać ich do pozostawania i spędzania wolnego czasu w Tczewie. Iwona Nitza dodała, że koalicja obywatelska będzie podejmowała działania na rzecz wprowadzenia darmowych biletów dla młodzieży.

2. Jakie mają Państwo plany dotyczące Parku Miejskiego i Parku Kopernika, aby stały się miejscami wypoczynku i rekreacji dla mieszkańców? Dzisiaj nie zachęcają do tego rodzin, osób młodych czy seniorów. Czy zamierzacie Państwo w przypadku wyboru na prezydenta miasta zająć się zagospodarowaniem obszaru Kanonki i jakie macie na to pomysły?

Zbigniew Urban mówił o działaniach społeczników w temacie rewitalizacji parku miejskiego, które według niego były blokowane. Dodawał też, że jest konieczność podniesienia atrakcyjności parku. Marcin Chełstowski wspomniał o potrzebie odnowienia parkowej fontanny z żabkami, czy amfiteatru. Jego zdaniem należy zrewitalizować Park Kopernika, który służby wypoczynkowi "tczewian i ich pupili". Iwona Nitza dodawała, że park miejski jest trochę jak "kuweta dla psów i kotów" - i należy podjąć wspólne działania ze strażą miejską, by to zmienić. Natomiast według Tadeusza Dzwonkowskiego trzeba ożywić amfiteatr, który miałby służyć nie tylko do organizacji miejskich imprez - ale też np. szkołom do wydarzeń plenerowych. Mogłaby powstać też kawiarenka, czy publiczne toalety. Mirosław Pobłocki wyjaśniał, że jest koncepcja rewitalizacji parku miejskiego, ale pewne działania ma utrudniać wpisanie go do rejestru zabytków. Jeśli chodzi o Park Kopernika to urząd ma plan ożywienia tego terenu - i podziału na 2 części - "patriotyczną" - z zachowaniem obelisków i przypomnieniem, że to dawny cmentarz - i tzw. "Kopernikańską", edukacyjną - gdzie najmłodszym pokazywano by układy planetarne. Dodał, że teren kanonki ma służyć funkcji rozbudowy basenu.

3. Czy jest Pan/Pani za dofinansowaniem z budżetu miasta programu "in vitro"?

Marcin Chełstowski mówił, że należy dofinansować, jeśli parze na tym zależy. Tadeusz Dzwonkowski mówił, że nie popiera tej idei, a miasto powinno skupić się na wspomaganiu ułatwiania procedury adopcyjnej. Iwona Nitza podkreślała, że problem dotyczy wielu par, dlatego należy wspierać taki program. Mirosław Pobłocki mówił z kolei, że to problem etyczny - ale prezydent musi skupić się na kwestiach prawnych - dodał, że jedynie powiaty grodzkie mogą podejmować podobne uchwały, a Tczew takim powiatem nie jest, zatem samorząd miasta nie ma formalnie narzędzi do wprowadzenia dofinansowania. Również Zbigniew Urban zgodził się, że to nie leży w gestii samorządu gminy.

Na koniec każdy z kandydatów miał 2 minuty na autoprezentację:

Zdaniem Zbigniewa Urbana wszystkie wypowiedzi debaty wskazują na to, że miasto jest w głębokiej stagnacji - i potrzebuje świeżości, nowej jakości, spojrzenia na przyszłość - rządów ludzi młodszych z nowego pokolenia. "Apeluję, by dać szansę młodym ludziom. Doceniamy to, co zrobili poprzednicy, ale apelujemy, by ustąpili pola młodym".

Tadeusz Dzwonkowski mówił, że Tczew się rozwija i nie można mówić o głębokiej stagnacji, ale rozwija się nierównomiernie -czasem z przypadku - dlatego musi powstać strategiczny plan rozwoju miasta. MPZP jest również do poprawy i analizy w maksymalnie szybkim tempie.

Iwona Nitza podkreślała, że jest osobą "świeżą", niezwiązaną z urzędem i innymi inwestycjami - co może być gwarantem świeżego spojrzenia. Zapowiadała też wprowadzenia darmowej komunikacji dla dzieci i programu "zupa dla seniorów za złotówkę".

Mirosław Pobłocki wyjaśniał, że od 16 lat współrządzi miastem - a zmiany widać gołym okiem. Jego ugrupowanie ma prowadzić równomierny rozwój każdej dzielnicy - są jeszcze spore potrzeby - bo wszystkiego nie da się zrobić w tym samym czasie. Podkreślał, że PnP "gra w drużynie". Podkreślał również, że miasto rozwija się na tyle dobrze, że w ciągu kilku ostatnich lat mogło pomóc we współfinansowaniu zadań wykonywanych przez powiat. "Chciałbym, żeby doświadczenie przełożyło się na kolejne zadania - to nie jest tak, że człowiek w pewnym wieku jest wypalony - wprost przeciwnie - nabywa niezbędnego doświadczenia, by w sposób właściwy kierować miastem. Pomysłów mam jeszcze sporo. Jestem dumny, że mieszkam w Tczewie - mogę to miasto tworzyć - a nie burzyć".

Marcin Chełstowski mówił z kolei, że w ostatnim czasie na terenie Tczewa pojawiło się dużo banerów - a na to wszystko potrzeba było sporo pieniędzy - "Ja tych pieniędzy nie mam, bo za wysokość mojej pensji pośrednio odpowiada prezydent. Dlatego robię to co mogę, swoimi siłami. Spotkałem się również z tym, że wiele osób bało się stanąć do kampanii samorządowej. Jestem zastraszamy, szkalowany, ale się tego nie boję. Uważam, że sytuacją karygodną jest to, że kierownik Centrum Informatycznego UM jest równocześnie administratorem największego portalu informacyjnego - komercyjnego. Gwarantuję szczerość, uczciwość i pracowitość"

Od redakcji:

Panu Marcinowi Chełstowskiemu wyjaśniamy, że jeśli miał na myśli nasz portal, to kierownik Centrum Informatycznego UM nie pełni tutaj funkcji administratora - ani nie stanowi części składu redakcyjnego. Administratorem portalu jest całkiem inna osoba - niezatrudniona w UM.

Retransmisję z debaty będzie można obejrzeć we wtorek - o godzinie 21.40 w Telewizji Tetka.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (109)
dodaj komentarz

  • wyborca_gość

    08.10.2018, 22:20

    Urban

    Urban wypadł najlepiej!! Brawo!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • gość_gość_gość

    08.10.2018, 22:35

    A gdzie TY byłeś jak przemawiał.

    Klepał utarte slogany starego urzędasa! Odrerwany od rzeczywistości niestety@

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx8 

    chichot_gość_gość_gość

    08.10.2018, 22:42

    kurdę nie przepadam za Urbanem ale muszę Ci przyznać że masz rację. Może powinienem zmienić nastawienie i ponownie przemyśleć swoją decyzję na temat kandydata który otrzyma mój głos. W końcu nie o sympatie tu chodzi . Może zbyt szybko się uprzedziłem do niego ale widać że facet ma ja,,,,,,,a i daje prosto z mostu nie bojąc się krytyki.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx6 

    dubbling_gość

    08.10.2018, 23:11

    na jego klepanie to dostaje biegunki a co dopiero na sam jego widok, a propos nasze pieniadze z podatku poszly tylko na rozprawy sadowe a nie na rozwoj miasta, wiec nie ma sie z czym szczycic bo sam wydal na siebie wyrok, ze nikt nie chce na niego glosowac

    Cytuj
    IP: 37.201.xx5.xx6 

    a_gość

    08.10.2018, 23:33

    Niech zrobi porządek w swoim urzędzie burdelu tam panującego nie potrafi ogarnąć a chce rządzić miastem.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xxx 

    Emigracja XXI wieku_gość_gość__gość

    09.10.2018, 07:51

    Reasumując !!

    PNP TO GWARANT ROZWOJU MIASTA I POWIATU ! GŁOSUJ NA PNP I POBŁOCKIEGO ,JEŚLI NIE CHCESZ STAGNACJI ,CIEMNOGRODU ! IDZIEMY NA WYBORY BY RZĄDY DEMONÓW NIE ZNISZCZYŁY DEMOKRACJI !!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx9.xx3 

    wyborca_gość

    09.10.2018, 08:24

    wybory

    Głosując na Pobłockiego, głosujecie za tym, że w dalszym ciągu, przez następne lata, w Urzędzie Miasta zagnieżdżą się kumotry, kumple, kolesie oraz pupile Pobłockiego i będą pobierać dodatkową kasę. O kogo chodzi, to wszyscy wiedzą. Chcecie tego, bo ja nie i inni też nie!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx8 

    ADMINmajsterkowicz_gość

    09.10.2018, 09:29

    ilość minusów pokazuje kto wygrał

    na debacie dosłownie kilku no może kilkunastu zwolenników Pobłockiego pusta sala. Pracownicy pokazali mu co o nim myślą. nawet na imprezę mobilizacyjną w piątek do Rezmera nie chcą przyjść, 50 osób chętnych i to pewnie ci co dostali podwyżki. KOŃCZY SIĘ PEWNA EPOKA

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 

    Patriota niezależny_gość_gość__gość

    09.10.2018, 13:03

    Mądry Polak ?!

    STOP DLA DZIELENIA NARODU !!! GŁOSUJ NA STABILIZACJĘ I PNP !!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx0 

    Ywona_gość

    09.10.2018, 17:13

    Tylko ja

    Witam yyy państwa. Tylko Yyyyywona.

    Cytuj
    IP: 192.42.xx6.xx4 

    Franek_gość

    09.10.2018, 17:36

    Wypadł chyba przez okno

    Cytuj
    IP: 78.20.xx4.xx8 

    Henryk_gość

    10.10.2018, 12:26

    świadomy wyborca

    Również uważam, że Zbigniew Urban wypadł najlepiej spośród wszystkich kandydatów. Widać, że facet jest rzeczowy, nieopowiada bajek i ma pomysł na to miasto. Plusem jest tez to, ze pomimo dużego doświadczenia w samorządzie nie jest w ratuszowym układzie i zawsze patrzył władzy na ręce. Pewnie dlatego go tak nie lubią bo zadawał za dużo niewygodnych pytań ... Serio - to jest tylko 2 poważnych kandydatów: Urban i Pobłocki, wszystko zatem rozstrzygnie sie w drugiej turze. Pytanie jakie należy sobie zadać jest jednak takie: czy w naszym mieście Prezydent powinien rządzić zza krat ... ?!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx8 

    ja_gość

    10.10.2018, 16:15

    jeżeli Tczew jest świadomy to...

    napewno nie zagłosuje na Z.U. kropka.

    Cytuj
    IP: 77.114.xx7.xx6 

    Prawda Czasu__gość_gość_gość_g_gość

    14.10.2018, 11:27

    Kompetencja !?

    Od samego rana nie głosuj na Urbana ! Urban to 201 i 200 za dużo !!!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx0 
  • bunga lunga_gość_gość

    08.10.2018, 22:21

    Z tej debaty nic nie wynikło, pytanie oderwane od rzeczywistości. Gdzie pytania o ZUOS mieszkańcy oś Bajkowego, Suchostrzyg napewno chcieli by usłyszeć czy już zawsze będzie fetor. TTBS, METEOR co prawda pytanie się pojawiło lecz mało skonkretyzowane Pobłocki wali ściemę, Aqua Park buuu hahaha kiełbasa jak nic nie mają na remonty, drogi, itp a kilkadziesiąt baniek chce wydać kto w to uwieży, szkoda pani Nitza stres ją zjadł MIESZKAŃCY każdy tylko nie szkodnik Pobłocki. A i jeszcze jedno Drzeżdżon jak dowiedział się że nie będzie mógł czytać i nie otrzyma pytań wcześniej to zrezygnował tak samo my podziękujemy.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx6 
  • YYYYYYYYYYYYYY_gość

    10.10.2018, 01:15

    stawiam na URBANA

    pozostało trzech do wyboru Urban Pobłocki i Dzwonkowski, stawiam że wygra Urban

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • Hania_gość

    08.10.2018, 22:24

    Tylko pani Iwona NItza

    Byłam na debacie. Jedyna osoba, która nie wygadywała sloganów i oklepanych haseł. Widać było zasiedziałość urzędasów i ich wyimaginowanych nic związanych z rzeczywistością i potrzebami tczewian. Widać było po spojrzeniach , że nowa tearz pojawia się no i staje się realnym zagrożeniem. Pani IWONO trzymamy kciuki z cała rodziną , znajomymi. Działaj kobieto dla NAS!!!! Trzeba przewietrzyć zasiedziały układ Tczewski!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx8 
  • Jack_gość

    08.10.2018, 23:59

    Mało ci haseł które głoszą Po od 10 lat? Z nich nic nadal nie wynika. Nitza to kłamca jak całe PO.

    Cytuj
    IP: 78.156.xx2.xx0 

    Ta_gość

    09.10.2018, 00:49

    Yyy6

    Yyyyyy,no,yyyyyy, chciałam powiedzieć, że yyyyyy, no tego tam yyyyyy.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx5 

    Quiet _gość

    09.10.2018, 07:55

    Zaufanie

    Nigdy nie zaufałbym komuś, kto na własnej ulotce (!!!) nie zauważył błędu ortograficznego (i to jeszcze w wyrazie "przedsiębiorca", którym to podobno jest). To jest niedopuszczalne. Jak podczas kampanii wyborczej zdarzają jej się takie błędy to strach pomyśleć w jaki sposób musi marnotrawic nasze pieniądze... Niestety, pewnie tylko dlatego, że jest z PO uzbiera całkiem przyzwoita liczbę głosów. Poza tym opieranie kampanii na tym, że jest się kobietą jest śmieszne. To może teraz wszystko jej się już należy, bo nie jest facetem jak reszta kandydatów? Śmieszne. No i te iracjonalne pomysły... "zupa dla każdego" ;_; Doszliśmy do momentu gdzie PO/N. pl są bardziej socjalistyczne niż PiS i jego 500+.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx8 

    lgh_gość

    09.10.2018, 08:10

    "Poza tym opieranie kampanii na tym, że jest się kobietą jest śmieszne. To może teraz wszystko jej się już należy, bo nie jest facetem jak reszta kandydatów?"

    No, nikogo to jakoś nie śmieszy. W mojej ocenie to nie przypadek, że żaden z pozostałych kandydatów nie zaprezentował się "prospołecznie". Przyzwyczailiśmy się, dzięki np. obecnemu prezydentowi, że zadania samorządu to takie kolumienki z cyferkami - komunikacja miejska - tyle a tyle milionów kosztów, ZUOS - tyle a tyle milionów zysków. Oczywiście miasto jest w pewien sposób przedsiębiorstwem, ale jego głównym założeniem powinno być to, że służy "ludziom do mieszkania", nie "prezydentom do rządzenia".

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Kazmirz_gość

    09.10.2018, 11:06

    Dość dyktatury kobiet. Kobiety z PO już rządziły: Kopacz, Gronkowiec Waltz. Na rządzenie z kopki nowoczesnej zęby sobie ostrzą Scheuring-Wielgus, Laubnauer... i co? Każdy widzi że kobiety się nie nadają.

    Cytuj
    IP: 188.35.xx0.xx3 

    lgh_gość

    09.10.2018, 12:56

    "Dość dyktatury kobiet."

    Takie podejście jest akurat śmieszne, kobiety stanowią w tym mieście większość i gdyby chciały, to wybrałyby sobie prezydenta jakiego chcą - same, bez udziału zapierdziałych mizoginów.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Tczewianin_gość_gość

    09.10.2018, 15:16

    Darmowa zupka - kupuje głosy?

    Dziękuję za jałmużnę. Ta kobieta bredzi. Budżet to nie pieniądze na każdy cel.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx0.xx1 
  • t_gość

    08.10.2018, 22:30

    t

    Rozmowa o d*pie maryni... Jakoś mało ekscytująca ta debata. Drzeżdżon dobrze, że nie brał w tym udziału. Wszyscy mówią, że ważny jest głos mieszkańców i spotkania z nimi, a to on przez cały tydzień będzie się z nimi spotykał [post na fb]. Po debacie wiadomo chociaż, że pewna Pani ma problem z yyyyyy mówieniem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • Dobrze_gość

    08.10.2018, 22:59

    Dobrze

    Ja również uważam ze bardzo dobrze postąpił . Kogo interesuja wykute na blaszkę przemówienia ???????????????? to nie podstawówka

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx8 

    Emigracja XXI wieku_gość_gość__gość

    09.10.2018, 13:06

    Mądry Polak ?!

    STOP DLA DZIELENIA NARODU !!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx0 

    Jakiś Ktoś_gość

    17.10.2018, 19:17

    Fakt, Pani Nitza przegrała ze stresem, ale ma bezsprzeczny atut nie bycia umoczoną w żadne układy. Pobłocki nie bez powodu stracił znaczek PO. I na początku swojego urzędowania też nie był wygadany.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx5.xx5 
  • Bbb_gość

    08.10.2018, 22:32

    Bbb

    Witam , byłam obecna na debacie . Zaskoczył mnie jej poziom , mimo ze nie jestem zwolenniczka poblockiego uważam ze temat jego prezydentury nie powinien być tam poruszany. Poni Iwona mimo niewielkiego doświadczenia w tego typu iwentach wykazała się wielka wiedza i dbałością o mieszkańców Tczewa. Tutaj ma wielki plus. Najbardziej podobało mi się hasło zupa za 1 zł dla emerytów. Dbajmy o osobowy starsze ! Sama pracuje w szpitalu i wiem ze potrzebują naszej pomocy !!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx8 
  • Y_gość

    09.10.2018, 00:51

    Yyyyy

    Aaaaaaeeeeeeoooooyyyyyy haha

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx5 

    Tez bylem_gość

    09.10.2018, 07:15

    Zupa za 1zl to za malo na prezydenta. Niestety p.Iwona motala sie, nie powiedziala nic konkretnego, nie ma wcale programu, nie przygotowala sie pomimo tego,ze znala bloki pyran i byl czas na przemyslenie co sie chce powiedziec. Niestety w jej wypowiedzi najwyrazniejsze bylo yyyyyyyy i tyyyyyym samym strzelila sobie w kolano. Coz P.Iwono- nie wiem czy ktos powie to Pani prosto w oczy- ludzie chcotali na widowni. Kobieto- oszczedz wstydu sobie. Niestety, p.Iwona wypadla najgorzej.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx0.xx3 

    Ewa_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    09.10.2018, 16:22

    Mieszane uczucia !!

    Urban pójdzie w odstawkę ! Nie będzie radnym, nie będzie naczelnikiem wydziału komunikacji !! Baj, baj !!!! Pinokio samorządu, przytulony do biednego Gowina !!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx0 

    do Ewa_gość

    10.10.2018, 01:17

    Urban będzie prezydentem, to proste

    masz rację, role się odmienią Urban będzie prezydentem, a Pobłocki będzie radnym

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 

    grzechu_gość

    10.10.2018, 10:17

    Chełstowski to ustawka z Urbanem

    http://www.youtube.com/watch?v=Kyg1wq9AkeY

    Cytuj
    IP: 104.244.xx8.xx3 
  • Tczewianka_gość_gość_gość

    08.10.2018, 22:32

    Merytoryczność

    Jako wyborcę interesuje mnie merytoryczność kandydata nie zaś jego przynależność partyjna. Widzę tylko dwóch ,którzy wiedzą o czym mówią, ale sympatię i zaufanie mam do Mirosława P. Reszcie zajmie rok -ze stratą dla mojego miasta-by nauczyć się zasad zarządzania miastem. Najbardziej rozbawił mnie pomysł zupy dla seniorów-będzie Nitzówka oraz to że Zbigniew U apeluje by dać rządzić młodym. Chyba nie siebie ma na myśli?

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx8.xx2 
  • ??_gość

    08.10.2018, 23:01

    ??

    Faktycznie bardzo zabawne skoro wybudowanie akwaparku jest ważniejsze od pomocy osobom starszym ... gratuluje !!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx8 

    Serio?_gość

    08.10.2018, 23:52

    Teraz PO zamiast kazać emerytom pracować do śmieci oraz ograbiając ze składek uzbieranych na OFE będzie wydawać zupę za 1 zł? Kogo chcecie tym razem oszukać? Chyba nie tych co pamiętają 8 lat rządów PO-PSL. Pani Nitza nie zablokuje mnie tym razem na tym portalu jak na swoim FB.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx0 

    Quiet _gość_gość

    09.10.2018, 08:08

    Prawda

    Nitza nie pokazała nic wielkiego. Szczerze mówiąc to myślałem, że PO w sytuacji gdzie przed wyborami Pobłocki się od nich odwrócił i zaczął kolaborowac z PiS (pragnę zauważyć, że ostatnio ich stosunki są bardzo dobre) Platforma zwietrzy swoją szansę i wystawi silnego kandydata. A wystawili Nitze, która kompromituje się na ulotkach, na debacie duka, a na koniec wyjeżdża z pomysłem... Zupy za złotówkę... Ok, pomoc starszym, tylko ile to się już nasłuchaliśmy o tym jak PO/N. są przeciw rozdawaniu publicznych pieniędzy i sprzeciwiają się wszelkim kosztownym programom socjalnym, aż tu nagle wychodzi p. Nitza i mówi że będzie dawała każdemu emerytowi zupke za złotówkę. Nie lubię Paprota, ale w moim odczuciu on byłby kilka razy lepszym kandydatem od niej. A co do Zbigniewa U. On może młody nie jest ale dobry kontakt z młodzieżą ma. Zobaczymy jak sobie poradzi na ostatniej prostej w kampanii. Na plus, że ma mnóstwo młodych na swoich listach.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx8 

    Gość_gość

    09.10.2018, 08:12

    Dokładnie!!! Panie Urbanie przykład powinien iść z góry!!!! To kiedy ustąpi Pan miejsca młodym?????

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • wybory_gość_gość

    08.10.2018, 22:58

    Na Urbana i jego rodzine nie oddam glosu wyborczego, takze na partie Pycha i Szmal, wiec trzech kandydatow z glowy, byc moze zaglosuje na tego "starego prezydenta" byc moze facet zmobilizuje sie na stare lata i da nam dobry Rock i przy tym pokaze, ze miasto Tczew potrafi duzo i wiecej, nie tylko mieszkancy Tczewa reprezentuja miasto ale takze ci z Hamburga, Berlina, Kolonii, D-dorf, Londyn, Paryz, Dublin itd. a tak dla przypomnienia zawsze trzeba chodzic na wybory aby wybrac mniejsze zlo dla nas i naszej przyszlosci, jedni przychodza i odchodza wzapomnienie

    Odpowiedz
    IP: 37.201.xx5.xx6 
  • Emigracja XXI wieku_gość_gość__gość

    09.10.2018, 13:10

    KONSTYTUCJA !!

    STOP DLA DZIELENIA NARODU ! GWARANTEM STABILIZACJI I ROZWOJU MIASTA I POWIATU JEST PNP !! GŁOSUJ NA PNP I MIROSŁAWA POBŁOCKIEGO !!!!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx0 
  • gość_gość_gość_gość

    08.10.2018, 23:15

    Zamiast plusów minusy i na odwrót

    Jak to się dzieje, że zamiast plusów pojawiają się minusy, a tam gdzie jest pozytyw dla PANA Pobłockiego zamiast jednego minusa wskakuje pięć plusów. Jakieś wyjaśnienie?

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx8 
  • Ewa_gość_gość

    09.10.2018, 13:12

    PiS działa ?!

    Masz plus lub minus ?!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx0 
  • smile_gość_gość

    08.10.2018, 23:22

    Byłam, uważnie posłuchałam. Ocenię po szkolnemu Drzeżdżon - 0 Nitza - 0 Dzieciak - 1 (za odwagę) Urban - 2 (wie o czym mówi, ale działa pod publiczkę i ogólnie jest niestrawny) Dzwonkowski - 3 (rozlazły, startuję jakby za karę) Pobłocki - 4+ ( więcej charyzmy, proszę)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • bunga lunga_gość_gość_gość

    09.10.2018, 00:51

    Taaaa Pobłocki a jak zostanie skazany to kto zapłaci za powtórne wybory ? On odpada na starcie .

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx6 

    gość_gość_gość_gość_gość

    09.10.2018, 08:25

    jestem tego samego zdania

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • Tczewianin_gość

    08.10.2018, 23:43

    żal patrzeć

    Powinien powstać komitet wyborczy Porozumienie Na Minus. Byłaby to najbardziej uczciwa opcja.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • sowa_gość

    08.10.2018, 23:52

    Tylko Pobłocki !!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx2 
  • zdecydowany_gość

    08.10.2018, 23:56

    Drzeżdzon zwycięzca

    A ja zagłosuję na Drzeżdzona, bo jest jedyną nadzieją na prawdziwe dobre zmiany dla Tczewa. Jako jedyny potrafi słuchać i nie jest arogancki jak Pobłocki ani pieniacz jak Urban. Dzwonkowski powtarzał to, co mu partia wbiła do głowy i żeby jeszcze robił to z przekonaniem. Nitza - szkoda stres, brawo, że startuje, jako jedyna kobieta. Chełstowski może najpierw na radnego troszkę ogłady i doświadczenia i kto wie za parę lat

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xxx.xx4 
  • smile_gość_gość

    09.10.2018, 01:27

    Drzeżdżon potrafi tylko słuchać. NIC więcej.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    zawiedziona_gość

    09.10.2018, 11:27

    strzał w kolano

    Dla mnie Pan Drzeżdżon dokonał strzału w kolano nie uczestnicząc w debacie. Ludzie Pana nie znają a z samych wypowiedzi można ocenić poziom zaangażowania i inteligencję rozmówcy. Tylko tchórze nie stają do walki ludzie mądrzy umiejętnie potrafią odmówić wciągnięcia w gierki. Chciałam na Pana głosować ale niezabranie głosu nie świadczy o Panu dobrze.....szkoda...wielka szkoda....

    Cytuj
    IP: 157.25.xx3.xx7 
  • dinozaur_gość

    08.10.2018, 23:56

    może coś się zmieniło

    Panu Marcinowi Chełstowskiemu wyjaśniamy, że jeśli miał na myśli nasz portal, to kierownik Centrum Informatycznego UM nie pełni tutaj funkcji administratora - ani nie stanowi części składu redakcyjnego. Administratorem portalu jest całkiem inna osoba - niezatrudniona w UM xxxxxxxxxxxxxxxxxx ja pamiętam czasy jak kierownik w godzinach pracy obsługiwał tcz i to zanim jeszcze został kierownikiem

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • smile_gość_gość

    09.10.2018, 01:28

    Drzeżdżon nie ma pojęcia o Żadnym zarządzaniu , a problematyka zarządzania Miastem to dla niego kosmos. On tylko ma kulturalnie wyglądać, epatować doktoratem i milczeć, by wrażenia nie zepsuć. Wmówiono mu, że na niczym nie musi się znać, bo mu wszystko podpowiedzą. I pech... debata bez znajomości pytań, bez elektroniki. Chłopina się przeraził, jego popychle jeszcze bardziej i pijarowsko postanowili zagrać na niechęci do "mowy nienawiści" itp. Ludzie, obudźcie się! Inicjatywie Samorządowej nie chodzi o prezydenta, aż tak durni nie są.Im chodzi o wjechaniu do RM na rzekomo nieskalanym wizerunku Drzeżdżona! Sosna już dawno spalony, reszta nieznana.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Malkontent_gość

    09.10.2018, 07:11

    Smile budzi jedynie uśmiech

    Gratuluję odwagi p. Drzeżdżonowi, że wybiera własną drogę, a nie płynie z nurtem jak zdechłe ryby. Zgodzę się również ze stwierdzeniem, że wśród obecnych na "debacie" główne skrzypce grają pałający do siebie nienawiścią dwaj kandydaci. Zamiast takiego spotkania ustawiłbym dla nich klatkę i wzorem miłośników sztuk walki wpuścił tam obu. Dziwię się za to Panu, że przy okazji spotkania kandydatów w restauracji Piaskowa nie krzyczał Pan z dezaprobatą o absencji miłościwie nam panującego! Czyżby brak obiektywizmu i jakakolwiek zależność od MP? Aż nie chce mi się wierzyć... Co zaś do nieobecnego kandydata, to trudno czynić mu zarzut z tytułu doktora ;) (chyba że ma się kompleksy), zaplecza komitetu wyborczego (każdy musi go mieć, choć oczywiście nie wszyscy muszą się podobać), czy wykorzystania jabłuszka (jedni czytają z kartek, inni z tabletów jeszcze inni jawnie z wielkiego obgryzionego jabłka). Zatem pozdrawiam wszystkich kandydatów każdemu życząc jak najlepiej. I tym zestresowanym, i tym pieniącym się i tym wyrachowanym... Każdy ma szansę... oby tylko im ją dać idąc na wybory!

    Cytuj
    IP: 46.170.xx4.xx9 

    orzeł _gość

    09.10.2018, 09:40

    liczy się tylko trzech

    debata bardzo spokojna nikt nikogo nie uraził, nie było można czytać z laptopa

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 

    czyżykowiak_gość

    09.10.2018, 12:15

    >> smile

    .... no dosłownie tak to widzę! Chociaż swoją nieobecnością raczej pogrzebał swoje szanse, nie tyle na wygraną, bo chyba i tak nie miał szans, co nawet na dobry wynik. Trochę niepoważne jak na promowanego, poważnego Pana doktora.

    Cytuj
    IP: 157.25.xx0.xx6 

    Jasio_gość

    10.10.2018, 01:23

    umiem czytać z laptopa i promptera

    panem doktorem to teraz każdy może zostać i to zaocznie opłacając przez 4 lata sumiennie czesne, jak John grający Jazz, doktorów wszelkiej maści tyle się porobiło, że trudno znaleźć człowieka po zawodówce, eH

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • lgh_gość

    09.10.2018, 07:56

    Oczywiście dziękujemy po raz kolejny szanownej redakcji za kawał solidnej dziennikarskiej roboty! Chodzi o bezstronną relację z debaty, w której wypowiedzi obecnego prezydenta zasłużyły na najdłuższą prezentację, a wypowiedzi innych kandydatów na tylko 1 zdanie. Brawo wy! "Zdaniem Mirosława... " i "Dodał, że obecnie..." - sami czuliście potrzebę tak wnikać w sens tej wypowiedzi, czy też sam Mirosław siedział wam na kolanach i dyktował? Mam nadzieję, że wyborcy nie dadzą złapać się na tę sztuczkę...

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • Gość_gość

    09.10.2018, 08:08

    Po wczorajszej debacie mam wiele przemyśleń, ale jedno wiem na 100% tylko i wyłącznie Mirosław Pobłocki. Jedyny kandydat który wie o czym mówi!!!!!. Panie Chełstowski 30 autobusów w leasing- Ma Pan Rozmach, nie ma co. Pani Nitza Dno i Kilometry mułu- wypowiedzi bez składu i łady Yyyyy.. Za to Pan Dzwonkowski po tym co zrobił pan z Powiatem trzeba mieć nie małe ego żeby kandydować na Urząd Prezydenta, kolejną instytucję chce Pan doprowadzić do ruiny..? No i Pan Urban który dla miasta zrobił tyle co detektyw Rutkowski(żadnych konkretów same afery)- Zastanawiam się jak naczelnik, który nie potrafi poradzić sobie z jednym wydziałem(wszyscy wiemy jak jest w wydziale komunikacji- wieczne kolejki jak za komuny) chcę poprowadzić miasto. Dziękuję Panie Mirosławie Pobłocki za Pana dokonania!!! Mój głos należy do Pana na ta i kolejne kadencje!!!!

    Odpowiedz
    IP: 88.39.xx6.xx4 
  • kolo_gość

    09.10.2018, 09:46

    Mirek napełnia miskę

    naczelnik nie odpowiada za ilość osób które chcą samochód zarejestrować, naczelnik nie zatrudnia ludzi do pracy w wydziale komunikacji, naczelnik nie odpowiada za ilość komputerów które mu ministerstwo dało do obsługi ludzi, naczelnik, wydział komunikacji w Tczewie jest jednym z najlepiej działających na pomorzu, pojedż do starogardu, gdańska, sopotu chojnc, gdyni i wtedy się wypowiadaj,

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 

    Tczewianie_gość

    14.10.2018, 16:44

    kolo gosc

    Jezeli naczelnik za nic nie odpowiada i na nic nie ma wplywu, nikogo nie zatrudnia to po co nam naczelnik. Dzieki za te objasnienia, bo juz teraz wiemy na bank ze ten czlowiek nic tam nie robi, bo i pewnie nie ma czasu, bo te wszystkie afery, prokuratury, wieszanie plakatow itd itp,to zajmuje czas, energie. Nie glosujemy na ZU jako prezydenta i dzieki twojemu dokladnemu wyjasnieniu mozemy sie pozbyc stanowiska naczelnika , bo przeciez i tak nic nie robi, za nic nie odpowiada, na nic nie ma wplywu, nikogo nie zatrudnia. To jest smutne ze wysokie stanowisko, dobrze platne i ZERO pracy, odpowiedzialnosci , wkladu. To sie musi zmienic. Mam nadzieje ze starzejacy sie ZU da szanse mlodszym, bo podobno na nich stawia, i odstawi sie na pobocze, niech chlop odpocznie od tego nic nie robienia, to wieczne latanie po sadach, ktore nic nie przynosi musi byc wykanczajace.Cala jego kariera zawodowa polega na nic nie robieniu , niszczeniu wizerunku Prezydenta Tczewa i samego Tczewa.

    Cytuj
    IP: 37.228.xx4.xx8 
  • Quiet _gość_gość_gość

    09.10.2018, 08:26

    Sytuacja w mieście.

    Myślę, że kandydat Inicjatywy Samorządowej przekreślił swoje szanse na dobry wynik wśród świadomych wyborców. Nie chce mi się wierzyć w tą spiewke o mowie nienawiści. Chociaż z drugiej strony ilu mamy świadomych wyborców w Tczewie? Samo zainteresowanie debata raczej średnie, niestety. Relacja na tcz. pl też nie do końca obiektywna w moim odczuciu. Chełstowski to taki człowiek co chyba sam się dobrego wyniku nie spodziewał, a myślę, że jego szansę trochę wzrosły. Jak na kompletnego nowicjusza spisał się dobrze, z pewnością lepiej niż p. Nitza. Dwaj "starzy wyjadacze" na swoim poziomie. Politycznie rozegrane bardzo dobrze, widać doświadczenie, przeciętny wyborca pewnie da się nabrać na piękne słówka i szybko zapomni co działo się w powiecie za czasów Dzwonka, a już wgl ile "wspaniałych rzeczy" zawdzięczamy Pobłockiemu. Nitza to najgorszy uczestnik debaty. Zawiodłem się, chociaż nie liczyłem na DUŻO więcej. Brakuje u niej wiarygodności, opanowania, dokładnego przemyślenia tego co chce powiedzieć i zdarzają jej się wpadki jak nie przemierzając R. Petru. Urban to dla mnie zagadka. Mógł walić więcej konkretów, w końcu taki z niego przeciwnik obecnej władzy. Zobaczymy jak rozegra ostatnia część kampanii. Trochę z braku sensownych kandydatów zdecyduje się postawić na niego, chociaż długo wahałem się nad Drzeżdżonem. Być może błędnie interpretuje słowa p. doktora ale no wygląda to rzeczywiście tak, jakby Inicjatywa odpuszczala fotel prezydenta.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx7.xx8 
  • Treter_gość_gość

    09.10.2018, 09:57

    Natomiast doktor Drzeżdżon strzelił sobie mocno w stopę. Nawet nie chodzi o fakt nieobecności na debacie, ale o uzasadnienie. Każdy bowiem kto jej wysłuchał nie ma wątpliwości, że nie było w niej żadnego z zachowań, które kandydata Inicjatywy odstręczyć niby miały od uczestnictwa. Stąd pozostało wrażenie jakiejś niejasnej ucieczki, a co gorsza - paradoksalnie - traktowania wszystkich kontrkandydatów z góry, jako tych gorszych nie umiejących się tak godnie zachować jak Kandydat IS. A takiego wywyższania polski wyborca nie lubi. Doktorat i kultura osobista robią wrażenie pod warunkiem umiejętności faternizacji z "szarym człowiekiem". Pokazywanie swojej wyższości, to kiepski pomysł i na pewno akurat na tej debacie najwięcej stracił nieobecny.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Do redakcji_gość

    09.10.2018, 08:38

    Maciej

    A to Maciej już u was nie pracuje że tak Marcinowi odpisaliscie? Czy kłamiecie? A może sam Maciej to pisał?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx2.xxx 
  • brawo_gość

    09.10.2018, 09:48

    brawo

    brawo

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • Młoda mama _gość

    09.10.2018, 08:42

    Publiczny żłobek

    Oczywiście, że powinien powstać i to co najmniej jeden!!! Za chwilę muszę wrócić do pracy, pracuje w budżetówce, gdzie za etat mam... 1700 zł na rękę. Prawie połowę z tego, bo około 800 zł zapłacę za żłobek i... nie otrzymuje świadczenia 500+ gdyż mam jedno dziecko, nie dostanie na nie odliczenia od podatku ani nie otrzymałam becikowego. Fantastycznym byłoby wybudowanie żłobka na terenie najbardziej "młodych" osiedli - Bajkowe/Suchostrzygi gdzie mam z wózkami na potęgę. Gmina Pruszcz Gdański wybudowała żłobek na ponad 100 miejsc, a opłaty to zaledwie ok 500 zł (300 + 11zl za wyżywienie dziennie - sprawdzone w dniu dzisiejszym). To inwestycja w najmłodsze pokolenie, ono nie jest warte uwagi? O Meteorze szkoda słuchać - proponuję wszystkim kandydatom do wyborów korzystać z miejskiej komunikacji, będą wiedzieli o czym mówią. Jeśli zaś chodzi o samych kandydatów to zupełnie nie znam jedynej kandydatki -pani Nitzy, Pan Dżedżon (nie oceniam tylko proponuję zwrócenie uwagi na ten fakt) nie udziela się w Tczewie w żaden spsob, Pan Chełstowski jest (Jak już ktoś napisał) bardzo niedoświadczony choć jego super atutem jest młodość, Pan Urban (ponownie nie mam zamiaru ocenić) jak dla mnie zawsze szuka dziury w całym, chce komuś dopiec a jednak jako radny stanowił organ uchwałodawczy, tak więc to on miał więcej do powiedzenia niż ten, kto uchwały wykonuje, Pan Dzwonkowski i Pan Poblocki (bez urazy że tych dwóch kandydatów zestawiam razem) - obaj panowie mają doświadczenie w sprawowaniu urzędu i władzy wykonawczej.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • gość_gość

    09.10.2018, 09:16

    Sprostowanie

    Szanowny przedmówco nie jest to prawdą, ze Pan Drzeżdżon nie udziela się w Tczewie. Proszę popytać w hospicjum . Na tym zakończę.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx0.xx2 

    orzeł_gość

    09.10.2018, 09:49

    tralalala

    może popytać w szkole żony?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 

    Patriota niezależny_gość_gość__gość

    13.10.2018, 19:30

    Mieszane uczucia !!

    Wolność i Demokracja ! Stop dla inkwizycji i Ciemnogrodu ! Od samego rana nie głosujcie na Urbana !!! Norma górna dla Urbana to 201 !!!!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx1 
  • Maro gość_gość

    09.10.2018, 08:51

    debata

    Byłem na debacie i stwierdzam, że Urban ewidentnie spuścił z tonu i złagodniał. Chyba ktoś mu doradził, że wszyscy już mają dość jego pieniactwa. Zaapelował niespodziewanie, żeby postawić na młodych czyli rezygnuje. Zgadzam się z nim wyjątkowo popieram ten apel z całego serca. Pozostali starzy wyjadacze mówią ciągle to samo, Nitza -nie wiem co chciała powiedzieć oprócz zupy + ? . Nieobecny kandydat pokazał gdzie ma ewentualnych wyborców. Najmłodszy kandydat Chełstowski zrobił na mnie pozytywne wrażenie na tle w/w. Prezentuje własne zdanie na poruszane tematy, ma świeże spojrzenie, nie jest uwikłany w żadne partyjne gierki i zobowiązania. Sam z grupą przyjaciół stworzyli komitet wyborczy. Podoba mi się, że wie czego chce i konsekwentnie dąży do celu. Już wybrałem mojego prezydenta i oddam głos na Chełstowskiego.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx3 
  • gosc_gość_gość

    09.10.2018, 08:51

    dygresja

    pan Drzeżdżon nie nadaje sie na prezydenta bo to taka robota ,że fochy i bojkociki mogą raczej działać na szkode miasta .W polityce biznesie itd nie ma miejsca na dzieciniady.Pani kandydatka przekroczyła granice tupety i jej zupy za złotówkę to może zgodnie z prawem karmy sama sobie bedzie jadła w opiece społecznej na starość.Pan Dzwonkowski tez odpada bowiem wyraznie z jego wypowiedzi wynika ,że on nie rozumie potrzeb mieszkanców lub ma je gdzies.Teksty o tym ,że Tczewianie mają spedzac czas w Tczewie i wykrecanie sie wobec tego od ułatwien komunikacyjnych z trojmiastem to sredniowieczne spojrzenie.Póki co Pelplin nie ma miejsc pracy dla Tczewian ani uczelni wyzszych dobrych szkól srednich i tylko nieodpowiedzialny lub stronniczny włodarz może miec w tej sprawie klapki na oczętach.Pan Urban też niestety conajwyzej znowu radny ale na tym stop.To nie jest czas na zmiane prezydenta ,niestety obecny dla dobra Tczewa powinien dalej kontynuowac swoją robote.Fajnie natomiast byłoby przetasowac troszke radnych i dopuscic nieco świezej krwi a starym weteranom już zamknąc drzwi by te koterie jesli były rozmontować skoro jest ku temu okazja.Najmłodszy kandydat bez komentarza ,ale w tym wieku i bez zaplecza to stanowczo za szybko sie porywac z motyka na słonce.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • Aaaa_gość

    09.10.2018, 08:53

    Po debacie

    Po debacie wrosły szanse Chelstowskiego, mam nadzieje ze starszy elektorat da szanse młodości i świeżości. Spokojny opanowany dobrze przygotowany - ja jestem na tak. Brak śmiecących miasto banerów na plus. Przypominam ze większość banerów idzie z kasy podatników. Ciekawie prowadzona kampania i brak wylewającej się rządzy nienawiści co przoduje u pozostałych kandydatów. Pozdrawiam ;)

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx3.xx1 
  • ftg_gość

    09.10.2018, 08:56

    a ten cały dżejson chce żeby ludzie wybrali go w ciemno, o tak po prostu bo kandyduje i jest na plakatach. Dzięki.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx9.xx4 
  • Poirytowany_gość

    09.10.2018, 08:57

    Co za farsa

    No to może przyjdźcie na jakieś spotkanie z Drzeżdżonem (zaplanował ich chyba ze sto) i przekonajcie się, że potrafi mówić. Naprawdę uważacie, że zrezygnował z debaty z powodu zakazu laptopa? To jak Waszym zdaniem taki facet miałby się zdobyć na to, żeby wychodzić do ludzi na miasto i rozmawiać z nimi? Myślicie, że w kierunku każdej napotkanej osoby będzie czytał regułki z lapka? ;-) Nauczcie się czytać ze zrozumieniem (jego oświadczenie), doceńcie szczerość (czy ta kampania Waszym zdaniem nie ma znamion "mowy nienawiści"? a co się niby dzieje w komentarzach powyżej?) i zastanówcie się nad tymi "łatkami", które już sami wszystkim poprzypinaliście.

    Odpowiedz
    IP: 80.252.xxx.xx2 
  • Treter_gość

    09.10.2018, 10:34

    Nic do Doktora Drzedżona nie mam, nawet cały czas rozważamy, czy nie oddać na niego głosu, ale obiektywnie, podał uzasadnienie nieobecności niezwykle wydumane i w tym konkretnym przypadku wręcz niewiarygodne. Żadnego ze zjawisk, które go niby odstręczały do debaty tutaj nie było, a i poprzednio niezbyt raziły. Ergo po prostu tutaj mocno stracił. Zaś to, ze kampanijni żołnierze tu się rzucili lobbować za swoimi to oczywista oczywistość. Ale taki urok kampanii. Kto ma oczy widzi, więc nie ma się co przejmować. :-)

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 

    Muka_gość

    09.10.2018, 11:45

    Niezrozumiale i nieco dziecinne podejscie pana Drzezdzona. O ile Poblocki to stary wyga, ktorego wizerunek i tak juz ucierpial i mogl sobie w sumie pozwolic zeby odpuscic sobie wystep wsrod lokalnej PISowskiej gawiedzi, to nowy kandydat przez takie rzeczy traci. Mialem kiedys juz kontakt z panem Wojciechem mily i kultralny czlowiek ale ciezko mi sobie go wyobrazic jako prezydenta. Patrzac na listy i nazwiska niektorych kandydatow - strach sie bac. Podbudowa w razie (bardzo malo prawdopodbnej) wygranej pana Wojtka- towarzystwo od Sosnowskiego, kilku starych wyjadaczy ktorych zycie przelecialo w urzedach, przemądrzały nauczyciel historii, mlody nacjonalista i milosnik hasel o silnej i bialej Polsce spod sztandarów MW. Jest tam tez paru kandydatow ktorych znam osobiscie, cenie i pewnie na jednego z nich nawet zaglosuje. Na poczatku widzialem w Drzezdzonie jakas alternatywe, ale teraz musze go skreslic, zwlaszcza po takich nielogicznych deczyjach. Bieda z tymi kandydatami na prezydenta wyjątkowa i chyba jednak zostaje tylko Poblocki.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx8 

    ja_gość

    10.10.2018, 23:46

    To on ma biegać za mną, nie ja za nim. Coś mu się poprzewalało w katechetycznej łepetynie

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • EkO_gość

    09.10.2018, 09:24

    Wstyd mi za Was Tczewianie!!!

    Jak czytam te komentarze to aż mnie skręca! Zamiast obiektywnie oceniać poziom debaty i kandydatów na urząd prezydenta to Wy bronicie "swoich" za wszelką cenę i atakujecie innych. Chciałaby się powiedzieć jacy Tczewianie taka debata... Smutne, ale prawdziwe. Dlaczego nie potraficie być merytoryczni??? Ludzie, ogarnijcie się!!! Tu chodzi o nasze miasto, a nie prywatne interesy

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • Observer_gość

    09.10.2018, 10:00

    A ponoć nie ma mowy nienawiści ;)

    Wystarczy poczytać komentarze które są niejako przeniesieniem całej sytuacji kampanijnej.

    Cytuj
    IP: 46.170.xx4.xx9 
  • Debata_gość

    09.10.2018, 09:54

    Subiektywne zdanie moje na temat wczorajszej debaty jest taki, że wygrał zdecydowanie Mirosław Pobłocki, odstawał od niego ale na moje 2 miejsce Z. Urban. 3 osoba to T. Dzwonkowski Starostwa poprawnie ale 3. miejsce. Na 4 już dramat P. CHEŁSTOWSKI skopiowałem nazwisko z góry żeby błędu nie popełnić ale jeszcze była Pani Nitza która nawet na dramat nie zasługiwała, ktoś tej Pani zrobił krzywdę wystawiając ją w roli kandydata yyyy eeee yyyyy eeee zupa za złotówkę. Na moje najlepszym Prezydentem będzie Pan Pobłocki, Pan Urban niestety lubi wojny, wojenki a Urząd Prezydenta to jednak prestiż. Pan Dzwonkowski taki nijaki a pozostała dwójka dramat

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx4 
  • Gość_gość

    09.10.2018, 10:12

    "naczelnik nie odpowiada za ilość osób które chcą samochód zarejestrować, naczelnik nie zatrudnia ludzi do pracy w wydziale komunikacji, naczelnik nie odpowiada za ilość komputerów które mu ministerstwo dało do obsługi ludzi, naczelnik, wydział komunikacji w Tczewie jest jednym z najlepiej działających na pomorzu, pojedż do starogardu, gdańska, sopotu chojnc, gdyni i wtedy się wypowiadaj,"

    To za co naczelnik odpowiada..?

    Odpowiedz
    IP: 88.39.xx6.xx4 
  • lgh_gość

    09.10.2018, 11:31

    Naczelnik odpowiada za organizację pracy w obrębie jego wydziału, a zatem nie zatrudnia, ale zgłasza takie potrzeby, odpowiada za stopień wyszkolenia pracowników i jakość obsługi klienta. I proszę mi wytłumaczyć, czy "komputery otrzymane z ministerstwa" nie mogą być zakupione przez wydział naczelnika, tak, aby ew. ilość stanowisk pracy została zwiększona?

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    ORZEŁ SAMORZĄDU_gość

    10.10.2018, 01:29

    MOŻE ZGŁOSIŁ TAKIE POTRZEBY?

    ................ ale zgłasza takie potrzeby, odpowiada za stopień wyszkolenia pracowników?????????? i jakość obsługi klienta. I proszę mi wytłumaczyć, czy "komputery otrzymane z ministerstwa" nie mogą być zakupione przez wydział naczelnika, tak, aby ew. ilość stanowisk pracy została zwiększona? PRZECIEŻ NAPISANO TO MINISTER DECYDUJE O ILOŚCI KOMPUTERÓW [KOŃCÓWEK] KTÓRE MA STAROSTWO I NIE MOŻNA TEGO ZWIĘKSZYĆ BO REGULUJE TO PRZELICZNIK - ILOŚĆ MIESZKAŃCÓW I REJESTRACJI W POWIECIE, NACZELNIK NIE ZAKUPUJE TYLKO STAROSTA ZAKUPUJE JAKO KIEROWNIK URZĘDU, ALE MA OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW. WSZĘDZIE SĄ KOLEJKI /

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • ja-gość_gość_gość

    09.10.2018, 12:34

    "naczelnik nie odpowiada za ilość osób które chcą samochód zarejestrować, naczelnik nie zatrudnia ludzi do pracy w wydziale komunikacji, naczelnik nie odpowiada za ilość komputerów które mu ministerstwo dało do obsługi ludzi, naczelnik, wydział komunikacji w Tczewie jest jednym z najlepiej działających na pomorzu, pojedż do starogardu, gdańska, sopotu chojnc, gdyni i wtedy się wypowiadaj,"

    Jeśli naczelnik nie ma wpływu na nic ( w co zupełnie nie wierzę ), to powinien zrezygnować z pracy w geście protestu.A firmując sobą ten bajzel nie jest najlepszym kandydatem do fotela prezydenta.Też będzie mówił nie dali, nie zatrudnili, nie mam , nie mogę.Litości...

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx5.xx9 
  • oksy_gość_gość

    09.10.2018, 16:44

    Debata. Hahaha. Debata. Dobre. Poziom pytań dostosowany do możliwości intelektualnych kandydatów, a i tak nie wszyscy dali radę. Chełstowski. Co ty tam robisz, chłopie? Jeśli ogarniasz tylko na poziomie ogólnym, to jeszcze nie pora. Dzwonkowski. Dlaczego nie zatrzymałeś się na poziomie dyrektora, to i tak szczyt twojej niekompetencji. Za jego kadencji i z jego człowiekiem w zarządzie Szpitale Tczewskie S.A. popadły w olbrzymie tarapaty finansowe. Parafrazując klasyka z PiS: co Powiat Tczewski ci uczynił, że nim zarządzasz, a dobrać się chcesz do miasta? W mieście majątek znacznie większy, spółek więcej. Strach się bać. Zero pomysłów na miasto. Zero. Nitza. Po prostu nic. Pobłocki. Trwać. Utrzymać się jeszcze dwie kadencje. Łatając drogi i chodniki. To w zasadzie wszystko co ma do powiedzenia o przyszłośći miasta, reszta to słowotok. Oczywiście jest to przypadek, że nie zadano żadnego, podkreślam, żadnego pytania, które byłoby niewygodne lub trudne dla urzędującego. Urban. Moim zdaniem toksyczny, destrukcyjny facet, a taki z definicji nie potrafi skutecznie zarządzać i budować. Członek rady nadzorczej Szpitali Tczewskich S.A. kiedy te znalazły się w poważnych tarapatach finansowych. Na tym spotkaniu kandydatów i tak zachował godność, bo pamiętam debatę sprzed czterech lat, na której niemalże pełzał przed Pobłockim na podłodze, miałem wrażenie , że prezydent rozmawia z referentem. Na poprzednim spotkaniu kandydatów w Piaskowej odgrażał się, że na tej debacie przedstawi swój wstrząsający mieszkańcami program. Chyba przeoczyłem. Drzeżdżon. Mówi się, że nieobecni nie mają racji i to prawda, bo nie można przedstawić swoich argumentów, niezależnie od tego jaki zasięg mają media lokalne, ale każdy głos jest cenny. A szkoda, bo w Piaskowej, niezależnie od wspomagania, jako jedyny przedstawił jakiś pomysł na miasto. Cóż, ale o tym pewnie się już nie dowiemy. Na kogo by tu zgłosować? Jeszce 1,5 tygodnia. Gdzieś, ktoś, kiedyś organizuje jakieś spotkania z wyborcami?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx1 
  • ORZEŁ SAMORZADU_gość_gość

    10.10.2018, 01:37

    katecheta, kleryk, żonaty, dzieciaty?

    Drzeżdżon czyta na debacie odpowiedzi z laptopa na pytania które dostał mailem, w TVP czyta z promptera, fakt, on umie czytać, ale bez wiedzy i doświadczenia w zakresie zarządzania i samorządu skazany jest na porażkę, do tego uciekinier cytujący na facebooku innych mający lajki wielu osób, ale mieszkających poza Tczewem. Wyceniam go na 4%

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • Ywona_gość

    09.10.2018, 17:08

    Witam yyy państwa. Nazywam się Yyyywona. Nie mam yyy programu. Myślę, że eeee yyyy trzeba rozmawiać. Lubię przyrode, mam eeee kwiaciarnie. Myślę, że taka odpowiedź yyy wystarczy. Dziękuję yyy bardzo. Pozdrawiam wesołego Romka z manhatanu i Sławomira N. ze Starogardu, którzy osobiście odpowiadają za wystawienie osoby, które nie nadaje się nawet na radną osiedla.

    Odpowiedz
    IP: 192.42.xx6.xx4 
  • słuchacz_debaty_gość

    09.10.2018, 19:10

    yyyyywona

    Ja bym dodał "yyyyyyyy często-gęsto".

    Cytuj
    IP: 95.41.xx8.xx5 
  • wyborca_gość

    09.10.2018, 18:39

    wybory

    Pobłocki, wcześniej 4 lata w Zarządzie Powiatu. Następnie, do dziś 16 lat w Zarządzie Miasta. Ten rozdział trzeba zamknąć. Czas na zmiany. Wiemy co dobrego zrobił Pobłocki, ale i niedobrego. Nepotyzm i arogancja władzy. Już teraz pokazał, że jak wygra wybory, to nic się nie zmieni a czas na zmiany!!! Tylko Urban, może zrobić z tym porządek.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • porządkowy_gość

    09.10.2018, 19:40

    A na czym będzie polegał ten porządek?

    Tak, pokrótce ?

    Cytuj
    IP: 185.246.xx8.xx4 
  • prawda w czy kole_gość

    09.10.2018, 21:20

    DOŚĆ gdzie Wy macie oczy proszę bardzo aby przyd**asy przestały już lansować Pobłockiego jemu już dziękujemy a za co a za to: 1. milionowe straty ze sprzedaży działki synowi prezesa ZUOZ (a brak na remonty zasobów TTBS) 2. Meteor skandaliczny tabor o którym wiadomo było już podczas przetargu 3. likwidacja ZGKZM ( wszelka sprzedaż odbywała się poprzez przetargi i z pewną kontrolą a tak przenieśli majątek Tczewa do TTBS Sp. z.o.o. i teraz możn już wszystko sprzedać jak się chce np znasz prezydenta to masz szanse na kupno za przysłowiową złotówkę przykład działki centrum Suchostrzyg 1m2 ok 60 zł chyba każdy by chciał za taką kwotę kupić MIESZKAŃCY nie zapomnijcie oni bronią tego układu aby nie wyszły na jaw inne dziwne transakcje które być może miały miejsce 4.ZUOS ( podobno CBA bada sprawę ) 5. Zapomnieliście o ul. Malinowskiej odbyło się chyba z 4 komisje jak Pobłocki chciał dać chyba 9 mln zł Flexowi i straszył że jak nie da to Flex zamknie drogę KŁAMSTWO zapis wieczystego użytkowania Fleks ma dbać o stan, remontować i sprzątać i tu nawet radni PNP się wystraszyli i nie dali się wmanipulować 6. Remont ul. Gdańskiej wiecie kto był podwykonawcą ???? Wiele by było jeszcze ale też nie wszystko spamiętałem oglądając Sesje Rady Miejskiej najpierw z PO niby koalicja a jak przestaliśmy być potrzebni to poszedł do PIS i zapewniam Was że każdego w h..... zrobi aż dziwię się członkom PNP że mu jeszcze wierzą a są tam naprawdę porządni co nie którzy. A teraz przyd**asy stawiać minusy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • Chuck_gość

    09.10.2018, 21:33

    Zbychu daj spokój i tak nie wygrasz

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx6 
  • zdzichu_gość

    10.10.2018, 01:38

    jak znam zbycha, to nie on pisał

    nadchodzi najciekawszy etap kampanii

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • roza_gość

    09.10.2018, 22:47

    Debaty

    Obejrzałam obie debaty prezydenckie tę z gazety Tczewskiej i powyższą ,nie odbiegały od siebie tematycznie jakoś szczególnie ,no skład debatujących jest inny nie wdając się w szczegóły (przyczyny )Zacznę od Pani Nitza spotkałam ją w plenerze w okolicy targowiska miejskiego i pomyślałam że ma,, jaja "startując z ramienia PO szukać poparcia w galerii moherowych beretów jak nie elegancko nazywa sie wyborców PiS no ale na debacie zawiodła moje oczekiwania względem jej osoby.Obecnie mam jaśnie panujący Pan prezydent nie spełnia moich oczekiwań co już udowodnił i nie wyobrażam sobie kontynuacji jego rządów w skrócie temu panu już dziękuję .Nie obecny Pan Wojtek na 1 debacie wypadł przyzwoicie na pewno się przygotował :).Pan Urban , no ciężko powiedzieć bardzo dużo czasu zmarnował na wytykanie co jest źle nie lubię tej taktyki politycznej.Pan Dzwonkowski też przyzwoicie ale bez polotu.No i najmłodszy w puli Pan Marcin ,no nie udaje że wie więcej niż wie co budzi moje lekkie zaufanie do jego osoby ,patrzy na miasto z trochę innej perspektywy może tego nam trzeba .Mam prawie 40lat a marzy mi się rewolucja w tym uśpionym mieście ,nawet nie wyobrażam sobie jak musi się tu męczyć młodsze pokolenie 2 dekady wyborców jak by nie było ,mam nadzieje że po używają dowodów do czegoś więcej niż zakup piwa .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • smile_gość_gość

    09.10.2018, 23:11

    "Szanowny przedmówco nie jest to prawdą, ze Pan Drzeżdżon nie udziela się w Tczewie. Proszę popytać w hospicjum . Na tym zakończę."

    Musisz zakończyć, bo więcej nie masz o czym pisać. On w zasadzie z Tczewem ma bardzo mało wspólnego.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • maćku_gość

    10.10.2018, 01:13

    masz rację, będzie prezydentem

    "Urban pójdzie w odstawkę ! Nie będzie radnym, nie będzie naczelnikiem wydziału komunikacji !! Baj, baj !!!! Pinokio samorządu, przytulony do biednego Gowina !!!"

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • _gość

    10.10.2018, 23:50

    będzie stałym "pretendentem", etatowym. Jak kiedyś Smoliński

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • KOPER_gość

    10.10.2018, 08:23

    Nitza Jeśli nie ma się doświadczenia w samorządzie, to może warto zacząć np. od rady miasta, a nie od razu od celowania w wyższe stanowiska? Jedyne wypowiedzi w debacie, które brzmiały jako tako sensownie, to te przygotowane wcześniej. Chełstowski Jak wyżej, tyle że tu nic nie brzmiało sensownie, nawet autoprezentacja. Wyższym poziomem żenady jest utyskiwanie na swoje zarobki i robienie z siebie ofiary prezydenta miasta. Drzeżdżon "Wielki nieobecny". Jeśli z góry zakłada się, że debata będzie oznaczała stosowanie "języka nienawiści", to może lepiej odpuścić sobie udział w życiu publicznym? Najlepiej jakimkolwiek. Dzwonkowski Bez zaskocznenia, bardzo merytorycznie. Jeśli brać pod uwagę samą debatę, całkiem poważna kandydatura. Gdyby tylko nie fakt, że pochodzi z wiadomej partii... Urban Też mertytorycznie i z dużą znajomością problemów miasta. Dodatkowo element pozytywnego zaskoczenia - gdyby oceniać po samej debacie, można by pomyśleć, że wcale nie jest takim oszołomem. Ale po co było to całe rozwodzenie się nad koniecznością zmiany pokoleniowej w autoprezentacji? Pobłocki Największe rozeznanie w sprawach miasta. Wypdałby lepiej, gdyby podczas debaty wykazał więcej entuzjazmu, a zarazem opanowania (wdając się w polemikę z Dzwonkowskim niepotrzebnie puściły mu nerwy).

    Odpowiedz
    IP: 198.98.xx1.xx6 
  • Jasiek_gość_gość

    10.10.2018, 08:42

    Pobłocki 6 tysięcy głosów; Drzeżdżon 3; Nizta 2,5; Dzwonkowski 2,5; Urban 1,5; Chełstowski 0,5. Będzie dogrywka Panie prezydencie. Trzeba będzie handlować.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx3.xxx 
  • czyżykowiak_gość

    10.10.2018, 08:46

    Wczoraj obejrzałem w TV Tetka .....

    ...... prawie całą debatę więc się wypowiem. Pobłocki bardzo merytorycznie, widać duże doświadczenie i wiedzę, nie da się tego kandydatowi umniejszyć, nawet jeśli nie darzy się go sympatią. Dosyć dobrze wypadł obecny starosta, raczej nie ma tak dużego doświadczenia jak Pobłocki, ale sprawia wrażenie opanowanego, spokojnego i przynajmniej próbującego wgryźć się merytorykę zagadnień, mając jakieś tam urzędnicze i życiowe doświadczenie. Widać po kandydacie pewną zależność partyjną (zrozumiałe jest w PiS). Pani Nitza to raczej wystawiona "dla oka", niby taka niezależna i doświadczona, ale raczej doświadczenie ogranicza się do prowadzenia kwiaciarni (brzmi to trochę złośliwie ale tak to wyglądało). Myślę że gdyby wygrała to jak zombie z różnych zakamarków wyszła by prawdziwa ekipa staruchów z PO (młodych już się pozbyto). Zbigniew Urban - tutaj widać, że siłą kandydata są ataki osobiste i rozkręcanie afer. W sprawach merytorycznych widać całkowity brak polotu i dogłębnego zrozumienia problemów, bądź rozumienie ich przez pryzmat tylko radnego. Trzeba przyznać, że Urban gdy zabierzemy mu "afery" jest bardzo niewyrazisty, aż byłem zaskoczony tą niewyrazistością wobec tak silnej promocji tego kandydata, jako tego który wprowadziłby rewolucję (trochę dziwią mnie jego zaciśnięte zęby na banerach wyborczych). Pozytywne zaskoczenie Chełstowski, mówił tak szczerze, od siebie i to była pewna wartość dodana tego kandydata. Kompletnie niepotrzebny był na końcu atak na informatyków i portal, to było trochę w stylu Urbana, tu zakończenie nie było dobre, taki minus na koniec, mimo jednak pozytywnego odbioru kandydata w ogóle. No i dr Drzeżdżon, tu myślę, że całkowicie zaszkodził sobie i swojemu ugrupowaniu. Osobiście chciałem głosować na prawnika z Czyżykowa z tego ugrupowania ale teraz się waham. Tłumaczenie dlaczego nie przyszedł na debatę - kompletnie z kosmosu, przecież nie było żadnej agresji i wytykania błędów. Raczej myślę, że dr nie przyszedł bo ma tak naprawdę wątłe doświadczenie w zarządzaniu takimi podmiotami jak miasto i mogłoby to wyjść w czasie debaty (może się mylę ale tak to widzę).

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx0.xx6 
  • Prawda Czasu__gość_gość_gość_g_gość

    15.10.2018, 15:53

    Pinokio demokracji !!

    Dzwonkowski jak milczy to sprawia wrażenie że myśli, a jak się wypowiada to wrażenie znika! To pinokio demokracji - będzie pis u władzy będzie most nad Wisłą po rekonstrukcji ( jest starosto ???) Szpital na poziomie !? ( takim jak pan )

    Cytuj
    IP: 188.147.xx5.xx1 
  • j_gość

    10.10.2018, 10:13

    Tczew pięknieje

    Jak ktoś ma wątpliwości jak zmienia się Tczew, to zapraszam na pokaz tych filmów: http://www.youtube.com/playlist?list=PLr4oXdEXhSIRnHiRkBcp0MgDA2dh43cBs

    Odpowiedz
    IP: 89.234.xx7.xx4 
  • DAD_gość

    10.10.2018, 15:45

    Pobłocki, potem dlugo nic i Dzwonkowski

    - gdyby nie należał do PIS i Urban, ale onnie chce, bo mówi, że jest za stary...

    Odpowiedz
    IP: 77.255.xx9.xx4 
  • lolk_gość

    11.10.2018, 23:17

    haha, odda "fotel" młodym

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • tczewianka_gość_gość

    10.10.2018, 20:39

    opinia

    Od samego rana 21 Października Głosuj na Zbigniewa Urbana .Musi Wygrać i zrobi porządek w Urzędzie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • cdc_gość

    10.10.2018, 23:49

    No strasznie on inteligentny. Używa hasła, które w ubiegłych wyborach dało mu śladową liczbę głosów. Jeszcze niech rodzinę zaangażuje, ale z bratem

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • obserwator_gość

    11.10.2018, 00:21

    do smile i jasiek

    Wojciech Drzeżdżon nie uczestniczy w debatach jak piszecie, ale codziennie spotyka się z mieszkańcami miasta w kilku miejscach co kilka godzin. Podejrzewam, że ma urlop i umiejętnie go wykorzystuje, prowadząc swoją kampanię. Prowadzi rozmowy z mieszkańcami Tczewa, których dwukrotnie byłem świadkiem. Ma rację, że nie bierze udziału w bezpłciowych debatach, z których kompletnie nic nie wynika. Moja prognoza po tym co widzę i co słyszę: I tura - Pobłocki 5 tyś., Drzeżdżon 4 tyś., Dzwonkowski 2,5 tyś., Urban 2,5 tyś., Nitza 2 tyś., Chełstowski 1 tyś. II tura: Drzeżdżon 9 tyś., Pobłocki 6 tyś. Po wygranych wyborach Wojciech Drzeżdżon niestety będzie miał problem, ponieważ do rady wejdzie max. 6 radnych z Inicjatywy Samorządowej (chociaż możliwe jest nawet 8). Aby zrealizować swój plan dla Tczewa potrzebuje 12 radnych. I to by było na tyle. Do usłyszenia 22 .10 . 2018 i 05 . 11 . 2018 po ogłoszeniu wyników.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • Miśka_gość

    14.10.2018, 14:23

    Panu Chełstowskiemu już dziękujemy

    O ile dobrze wiem, to ten Pan mimo że ma 28lat nadal mieszka z mamusią i tatusiem... Naprawdę chcecie mieć niesamodzielnego prezydenta? Hahahahaha

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx6 
  • Tczewianie_gość_gość

    14.10.2018, 17:23

    rodzinne ?

    Pan Chelstowski mowi ze jego koligacje rodzinne z Urban nie maja znaczenia, moze i nie powinny ,ale co rzuca sie w oczy i uszy to sarkazm, ironia i kpina , dokladnie to co widzimy od lat. A przyszlemu prezydentowi takie zachowanie nie przystoi, Duzo sie musi pan jeszcze nauczyc. Pozdrawiamy

    Odpowiedz
    IP: 37.228.xx4.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.