Sprawdzają, czy segregujemy odpady. Będą postępowania administracyjne i kary!

Śmieci, odpady komunalne, śmietnik (fot. tcz.pl)
Sprawdzają, czy segregujemy odpady. Będą postępowania administracyjne i kary!
Przedstawiciele Urzędu Miejskiego oraz Straży Miejskiej przeprowadzili kontrole dotyczące obowiązkowej segregacji odpadów komunalnych przez mieszkańców Tczewa. Skontrolowano 6 nieruchomości i tylko w jednej spośród nich - przy ul. Polnej 6, odpady segregowane były prawidłowo.

Pozostałe kontrolowane nieruchomości znajdowały się przy ul. Królowej Jadwigi, Okrzei, Kupczyńskiego, Ściegiennego, Rybackiej.

Efektem tych działań będzie dalsze postępowanie administracyjne. Za brak segregacji odpadów grozi naliczenie podwyższonej opłaty, czyli 81 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość (przy prawidłowej segregacji odpadów opłata ta wynosi 27 zł od osoby).

Kontrole będą kontynuowane.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (29)
dodaj komentarz

  • +15

    Tczewianka_gość

    04.02.2025, 08:11

    W co gra Dyzma

    Segregacja to jedno, a drugie jak wygląda recykling!? Czy tylko bezdomni to czynią w tych miejscach, a co na to straż miejska i pomoc socjalna w mieście, czy już tak głęboko sięga bieda? Cz możemy spodziewać się tego co wielu miastach w USA że ludzie koczują w namiotach i samochodach na ulicy! Należy zrobić przegląd bezdomności i wykorzystania socjalu przez tą społeczność!?

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xxx 
  • +8

    Żeby grać_gość

    04.02.2025, 12:27

    to trzeba mieć

    Strategię. Tu jest kurs na życie chwilą i ustawienie się w końcu życiowo, bo pesel nie kłamie, a kieszenie puste. Oni wiedzą już od pewnego czasu, że drugiej kadencji nie będzie. Dać zarobić kolegom, samym sobie to jest strategia. To jest jak inwestycja, bo nie znasz dnia ani godziny, a nuż ktoś się odwdzięczy w odpowiednim momencie. Tak działają samorządy w Polsce po 36 latach od upadku PRL. Przez osiem miesięcy skupili się na spółkach i ustawianiu w ich zarządach kolegów. Sami pozasiadli w radach nadzorczych. PATOLOGIA!!!

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx2 
  • +52

    Marta_gość

    04.02.2025, 08:11

    Super, tylko, że mieszkańcy moga segregować.... ale różne obce osoby/ nie mieszkańcy podrzucają bardzo często śmieci i ich nie segregują.. dlaczego to my mamy za to płacić skoro segregujemy? Wiaty śmietnikowe sa wiecznie otwarte... dostęp ma do nich każdy.. Dlaczego Ja mam za kogoś płacić?

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx3 
  • +16

    Ja_gość

    04.02.2025, 09:05

    Dokładnie zgadzam się z panią u nas jest to samo mieszkańcy z bloku naprzeciwko podrzucają co chwilę śmieci do nas gdzie mają swój śmietnik a sąsiad z parteru wiecznie grzebie i wynosi śmieci do domu zostawia syf i faktycznie z jakiej racji mamy płacić za kogoś

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • +9

    Szpieg z urzędu _gość

    04.02.2025, 08:18

    Będą opłaty od zużycia wody

    Miasto intensywnie pracuje nad zmianą sposobu naliczania oplat za śmieci. Czy zamiast oplaty od osoby będą opłaty od zużycia wody zdecydują radni. Obliczono że oplata za śmieci wychodzi na poziomie od12 do 14 złotych za metr sześcienny zuzytej wody. Żeby system zuos się bilansował

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • +4

    Szkoda_gość

    04.02.2025, 17:13

    Że równie

    Intensywnie nie pracuje prezes zuos nad rozwiązaniem problemu kosztów i smrodu. No, ale co wymagać jak jego rada nadzorcza ma wszystko w tyle jak kiler. O prezydencie nie wspomnę nawet, bo widzial osobiście tony odpadów gnijące w zuos, a które przeznaczone byly do spalenia w Szadolkach. Zapytamy o to na skwerku, latem.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx5 
  • +44

    Kania_gość

    04.02.2025, 08:28

    Proszę najpierw złapać sprawcę

    Prawo nie dopuszcza odpowiedzialności zbiorowej. W kodeksie karnym i kodeksie cywilnym przepisy jasno mówią o odpowiedzialności za czyny zabronione. Odpowiedzialność, czy to karna, czy cywilna, wynika z tego, co zrobiliśmy (lub czego nie zrobiliśmy, a powinniśmy) - wynika z naszych działań lub zaniechań. Nie odpowiadamy za działania innych, a instytucje publiczne nie mogą przenosić odpowiedzialności na inne podmioty tylko dlatego, że tak im wygodniej, ponieważ nie można wykryć sprawcy lub od grupy łatwiej odzyskać pieniądze. Do śmietnika przy ul. Rybackiej wrzucane są śmieci ze wszystkich domów leżących na okolicznych ulicach. Są to dziesiątki rodzin. Dlaczego wszyscy mają zostać ukarani za niedbalstwo i lenistwo jednostki. A może to w ogóle nie mieszkańcy, tylko bezdomni szperający i rozrzucający śmieci. A może ktoś przyjezdny podrzucił. Nie po to trzymam cztery pojemniki na śmieci w mieszkaniu i segreguję od lat, żeby teraz zapłacić karę za nie swoje przewinienie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx9 
  • +9

    Goośssccca_gość

    04.02.2025, 09:09

    Masz rację. Nie ma odpowiedzialności zbiorowej. Jednak ustawodawca przewidział (do wyboru przez gminę) możliwość naliczania opłaty w zależności od zużycia wody. Z samego założenia - istniejący system gospodarki odpadami komunalnymi to paranoja. Opłata za odpady to nic innego jak danina, czyli podatek. Każdy odpad komunalny wcześniej był towarem, zapłaconym towarem, więc ich odbiór czyniony powinien być z podatków, jakie każdy pracujący płaci, gdyż już raz był zapłacony. Jednak to nie wina gminy lecz ustawodawcy.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • +13

    Observer_gość

    04.02.2025, 08:44

    Czy to legalne działania?

    Proponuję przy pierwszej decyzji administracyjnej zaskarżyć ją, wraz z domaganiem się wysokiego odszkodowania.... dlaczego? Proszę UDOWODNIĆ, że dany najemca nie segreguje śmieci! Skąd wiadomo, że dany "Kowalski" źle posegregował śmieci... a jeśli nie wiadomo, to dlaczego ma być ukarany wyższą opłatą? Czy ma być karany za "Nowaka", który nie dopełnił obowiązku, albo w kraju mlekiem i miodem płynącym w nocy szukał czegoś w śmietniku i pomieszał śmieci? Moim zdaniem, karanie Kowalskiego za Nowaka narusza prawa obywatelskie i nie może mieć zastosowania. Ale najlepiej aby rozstrzygnął o tym sąd! Inne gminy rozwiązały ten problem... nasze władze chyba nie są w stanie, poza podniesieniem opłat, wymyśleć właściwie funkcjonującego systemu... mimo zmiany władzy.

    Odpowiedz
    IP: 46.170.xx4.xx0 
  • +22

    Obi_gość_gość

    04.02.2025, 09:18

    A co dalej?

    Przecież te śmieci trafiają dalej do zuosu na taśmę gdzie ponownie przechodzą selekcję przez maszyny i pracowników. Niezły wałek że niby nie selekcjonowane. To na ch... Ten cały sprzęt za grube miliony? Lepiej wycisnąć dalej mieszkańców jak cytryny

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx9 
  • +6

    Łupaszko _gość_gość_gość_gość__gość

    04.02.2025, 09:40

    "a 'la long "

    Proponuję przy każdym śmietniku postawić urzędnika .Te synonimy do siebie pasują ... Wtedy będzie ład i porządek .

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx3 
  • +3

    xx_gość

    04.02.2025, 11:18

    tak jest obecnie...

    Zaniedbana organizacja tym problemem od dawna, a teraz jeszcze gorsza nie tylko z ZUOS śmierdzi ,ale z śmietników również.GDZIE jest Inspekcja OCHRONY ŚRODOWISKA i przeciw działaniom zanieczyszczeniom w Tczewie jest zagrożenie życia i zdrowie mieszkańców. Działać zgodnie z uprawnieniami Inspekcji art.9 ustawy z dnia 20 lipca 1991r. STAN zagrożenia powoduje na przewlekłe choroby układu oddechowego PANOWIE Zarządzający tym miastem.Zagrożenie dla przyrody i roślin ,które spożywamy.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx0.xx6 
    -6

    Ewa_gość

    04.02.2025, 11:33

    Łupaszko!?

    Twój system zawinił - rzekoma Solidarność i prawo i sprawiedliwość!? Czemu twoje dzieci nie wracają, twoje pokolenie s...... liło demokrację

    Cytuj
    IP: 37.31.xx6.xxx 
  • +5

    Gość_gość

    04.02.2025, 11:21

    Smród !

    Dlaczego zniknął komentarz zamieszczony jako pierwszy pod artykułem- że z wysypicha śmierdzi.? Cenzura?

    Odpowiedz
    IP: 85.219.xx3.xx2 
  • +11

    Panie Prezydencie_gość

    04.02.2025, 11:59

    Proszę o reakcję

    W sprawie smrodu z wysypiska. W mieście huczy informacja, że w ZUOS zalegają odpady, które miały znaleźć swoje miejsce w spalarni w Szadółkach. W związku z jej przestojem wszystko zalega w ZUOS i to jest prawdziwe źródło odorów jakimi nas raczy ten zakład od już dłuższego czasu. Usuwanie komentarzy w tym temacie nic nie pomoże. Jak długo zamierza Pan milczeć w tym temacie?

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx2 
    +5

    Bo prawda_gość

    04.02.2025, 12:47

    na temat smrodu

    zaczyna dotyczyć też władz miasta. Okłamują mieszkańców, dobrze wiedząc co się w ZUOS odwala.

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx2 
  • +14

    Max_gość

    04.02.2025, 11:32

    Darmozjady ze SM zamiast sprawdzać wiaty może by posprawdzali z urzędasami i przedstawicielami spółdzielni ile osób mieszka w danym lokalu a pieniądze zaczną lecieć strumieniem Najpierw trzeba wszystkim puszkarzom i złomiarzom odebrać klucze od wiat bo to oni robią burdel rozrywając worki i mieszają śmieci Chociaż i u nas w bloku widziałem sąsiadów co idą do śmietnika rozrywają worki i szukają skarbów i dla czego ktoś kto segreguje ma płacić za takie osoby

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx2 
  • +4

    Hhh_gość

    04.02.2025, 19:29

    Dokładnie tak u nas jest to samo mieszkańcy robią syf blok obok co ma swój śmietnik a podrzucą innym do tego niektórzy mają kluczem ale trudno im wyjąć i otworzyć śmietnik to pod zostawia i to pani która najwięcej się madruje wstyd że kobieta tak robi

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • +6

    Maciej_gość

    04.02.2025, 12:39

    Smieciarze

    Tak tak już płace za to, ze sasiad za mna idzie i rozrywa po sekundzie moj worek szukajac diamentow jagielly

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx5 
  • +5

    Jaaa_gość

    04.02.2025, 19:26

    Na koziej jest to samo ????podrzucają śmieci do innego śmietnikach zaznaczam że niektórzy tak robia swoi nawet brudzą i zamiast do śmietnika kładą pełno śmieci obok!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • +1

    Edmund_gość

    04.02.2025, 15:51

    Nie zapomnijcie przy sprawdzaniu lokoli ilu jest mieszkańców zobaczyć kto jaką ma firmę bo ile razy widać jak jest np. remont to walą wszystko w worki i do śmieci wrzucają gruzy itd.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx2.xx5 
  • +1

    Tczewiak _gość

    04.02.2025, 17:19

    Segregacja

    Jak rząd zacznie segregować odpady zagrażające życiu bądź zdrowiu innych mieszkańców (dzikie składowiska chemiczne ) czy składowanie odpadów w starych kopalniach niech czepia się samorządów co mają pilnować mieszkańców

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx2.xx5 
  • tczewiana_gość

    04.02.2025, 19:46

    Najpierw to należało by zadbać o budowę wiat śmietnikowych odpowiednio zabezpieczanych przed niepożądanymi osobami!!! Bo teraz śmietniki stoją nawet na chodnikach. Wstyd!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • +2

    Piotr_tczewiak_gość

    04.02.2025, 20:36

    Segregacja

    To nie są śmieci, to są surowce wtórne. Papier, plastik, szkło metale, odpady roślin, warzyw. Wszystko segregowane stanowi niezły dochód. Za co my płacimy? Nam się wmawia, że miasto i gminy dopłacają. Przepraszam do czego się dopłaca? Przecież większość jest segregowana przed odbiorem, reszta jest, a przynajmniej powinna być segregowana w punkcie odbioru. komu Rada miasta i gmin wciska ciemnotę, że do tego interesu dopłacają. Może osoby zarządzające tym interesem nie potrafią rządzić, albo kierują pieniądze nie tam gdzie powinny....np. własne kieszenie, lub kolesi?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx2 
  • +4

    Diabeł_gość

    04.02.2025, 21:04

    Brudne ulice i trawniki

    A może tak władze miasta skierowałyby odpowiednie ekipy do sprawdzenia i posprzątania terenów zielonych i spacerowych w mieście? Choćby nad Wisłą jest kilka punktów, na których przebywają np. wędkarze, i zostawiają po sobie masę śmieci. To samo jest nad kanałem Młyńskim (Milenem) za TBS-ami, a o stałym syfie przy śmietniku za blokiem Konarskiego 10 już nie wspomnę. Takich miejsc jest w mieście mnóstwo, dużo szukać nie trzeba.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx4 
  • +4

    Śmieciara_gość

    04.02.2025, 21:13

    Szanowni Państwo

    Wszyscy płacimy za tych którzy oszukują. nie płacą w ogóle albo nie segregują a płacą niższą stawkę. Tylko powiązanie opłaty śmieciowej z zużyciem wody jest w miarę sprawiedliwe. Jeśli urząd ma takie plany to chyba jedyna słuszna decyzja będzie ... jak dotąd ...

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx5 
  • +2

    goośścccćo_gość

    04.02.2025, 22:01

    Jesteś w błędzie. Nie ma sprawiedliwej wartości opłaty za odpady komunalne. Skoro te odpady wcześniej były zapłaconym towarem, to Rząd powinien dalszy ich bieg (odpadów komunalnych) finansować z otrzymanych podatków. Wymaga to jednak zmiany kilku ustaw a wcześniej ...

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • +1

    Buni_gość

    05.02.2025, 00:25

    Segregacja odpadów

    Panie Brządkowski a może by tak pan pomyślał o zapewnieniu odpowiednich pojemników do segregacji przy budynkach ttbs,ja i wielu mieszkańców miasta płacąc za śmieci spore kwoty to jeszcze dodatkowo sami musimy sobie kupować odpowiednie worki na śmieci. Powód:Brak kontenerów.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx5 
  • +2

    xx_gość

    05.02.2025, 22:20

    nie mogą szkodzić spółce ....

    "zaczyna dotyczyć też władz miasta. Okłamują mieszkańców, dobrze wiedząc co się w ZUOS odwala."

    Nie mogą szkodzić spółce dlatego tak zachowuje się ZARZĄD Miasta po drugie jest to dla nich wysoki standard ,aby zgodnie z stanem faktycznym jaki panuje ,rzetelnie informować mieszkańców. WYBRALIŚCIE wrzucając kartki z X do urn to są efekty bezmyślności i gwarancji na 5 lat. Będzie jeszcze gorzej jak mieszkańcy zainfekowani smrodem będą prosili o diagnozę medyczną w celu ustalenia ich problemów zdrowotnych .WTEDY CO? władze miasta postawione przed obliczem prawa za brak nadzoru i zdrowego rozsądku w przedmiocie zachorowań spowodowanych tym problemem.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx9.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA