Bilet "Fala". KIO nakazało ponowne rozpatrzenie ofert

Fala - zintegrowany bilet dla Pomorza (fot. mat. prasowe)
Bilet "Fala". KIO nakazało ponowne rozpatrzenie ofert
Wciąż nie wiadomo, kto będzie wykonawcą systemu zintegrowanego biletu FALA, który ma stanowić zintegrowanie wszystkich środków publicznego transportu zbiorowego z obszaru całego województwa pomorskiego. Krajowa Izba Odwoławcza orzekła o unieważnieniu rozstrzygnięcia przetargowego.

Kilka miesięcy temu konsorcjum, na czele którego stoi firma Thales, uzyskało najwyższą punktację w przetargu na zbudowanie systemu zintegrowanego biletu FALA dla Pomorza. Umowa nie została jednak podpisana. Oprócz firmy z Tczewa do przetargu stanęły także - Mennica Polska SA, konsorcjum, którego Liderem jest Asseco Data System SA oraz Conduent Business Solutions France SAS.

- 14 października Krajowa Izba Odwoławcza ogłosiła wyrok w sprawie odwołań związanych z przetargiem na wyłonienie głównego wykonawcy systemu zintegrowanego biletu FALA.
Najważniejsze przesłanie odczytanego wyroku to nakaz unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty oraz ponownego przeprowadzenia badania i oceny ofert. Jak szacuje firma InnoBaltica, zajmująca się systemem FALA, ponowny wybór najkorzystniejszej oferty powinien nastąpić w pierwszej połowie listopada br. - poinformował na portalu społecznościowym prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.


Istotą projektu, w którym uczestniczy również Tczew, jest zintegrowanie wszystkich środków publicznego transportu zbiorowego z obszaru całego województwa pomorskiego. Ideą, która przyświecała projektantom FALI było hasło "wsiadam i jadę" - nie muszę znać cen biletów, a i tak poniosę najniższe z możliwych koszty (system uwzględnia moje ulgi, dobiera najlepszą taryfę i jeśli jest taka możliwość, łączy bilety w taki sposób, aby dać jak najniższą sumę).

Wykorzystanie nowych technologii pozwoli na zautomatyzowanie działań związanych z rozliczaniem podróży od strony pasażera, organizatora transportu i przewoźnika. Wykonawca systemu poza przygotowaniem informatycznej części, odpowiedzialny będzie także za montaż blisko 500 urządzeń walidujących (kasowników) na przystankach kolejowych, 4870 urządzeń w pojazdach, przygotowanie 300 tys. specjalnych kart (nośników identyfikacji NFC) i wyposażenie ok. 30 punktów obsługi klienta.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (2)
dodaj komentarz

  • +2

    gwajer_gość

    16.10.2020, 11:09

    Asecco= dawny Prokom, wykonawca systemu informatycznego dla ZUS. Zanim skończyli dziesięcioletnią budowę systemu do obsługi ubezpieczeń, to system zdążył się zestarzeć i potrzebna była modernizacja.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • +5

    Daniel _gość

    16.10.2020, 16:30

    Fala to dojenie kasy. Kolejny po Mevo przekręt i okazja do podniesienia cen biletów. Kto jeździ do Trójmiasta to kupuje sobie bez problemu bilet w komórce a nie za pomocą jakiejś fali.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA