Bilet "Fala". KIO nakazało ponowne rozpatrzenie ofert

Fala - zintegrowany bilet dla Pomorza (fot. mat. prasowe)
Tczew - Bilet "Fala". KIO nakazało ponowne rozpatrzenie ofert
Wciąż nie wiadomo, kto będzie wykonawcą systemu zintegrowanego biletu FALA, który ma stanowić zintegrowanie wszystkich środków publicznego transportu zbiorowego z obszaru całego województwa pomorskiego. Krajowa Izba Odwoławcza orzekła o unieważnieniu rozstrzygnięcia przetargowego.

Kilka miesięcy temu konsorcjum, na czele którego stoi firma Thales, uzyskało najwyższą punktację w przetargu na zbudowanie systemu zintegrowanego biletu FALA dla Pomorza. Umowa nie została jednak podpisana. Oprócz firmy z Tczewa do przetargu stanęły także - Mennica Polska SA, konsorcjum, którego Liderem jest Asseco Data System SA oraz Conduent Business Solutions France SAS.

- 14 października Krajowa Izba Odwoławcza ogłosiła wyrok w sprawie odwołań związanych z przetargiem na wyłonienie głównego wykonawcy systemu zintegrowanego biletu FALA.
Najważniejsze przesłanie odczytanego wyroku to nakaz unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty oraz ponownego przeprowadzenia badania i oceny ofert. Jak szacuje firma InnoBaltica, zajmująca się systemem FALA, ponowny wybór najkorzystniejszej oferty powinien nastąpić w pierwszej połowie listopada br. - poinformował na portalu społecznościowym prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.


Istotą projektu, w którym uczestniczy również Tczew, jest zintegrowanie wszystkich środków publicznego transportu zbiorowego z obszaru całego województwa pomorskiego. Ideą, która przyświecała projektantom FALI było hasło "wsiadam i jadę" - nie muszę znać cen biletów, a i tak poniosę najniższe z możliwych koszty (system uwzględnia moje ulgi, dobiera najlepszą taryfę i jeśli jest taka możliwość, łączy bilety w taki sposób, aby dać jak najniższą sumę).

Wykorzystanie nowych technologii pozwoli na zautomatyzowanie działań związanych z rozliczaniem podróży od strony pasażera, organizatora transportu i przewoźnika. Wykonawca systemu poza przygotowaniem informatycznej części, odpowiedzialny będzie także za montaż blisko 500 urządzeń walidujących (kasowników) na przystankach kolejowych, 4870 urządzeń w pojazdach, przygotowanie 300 tys. specjalnych kart (nośników identyfikacji NFC) i wyposażenie ok. 30 punktów obsługi klienta.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (2)
dodaj komentarz

  • +2

    gwajer_gość

    16.10.2020, 11:09

    Asecco= dawny Prokom, wykonawca systemu informatycznego dla ZUS. Zanim skończyli dziesięcioletnią budowę systemu do obsługi ubezpieczeń, to system zdążył się zestarzeć i potrzebna była modernizacja.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • +5

    Daniel _gość

    16.10.2020, 16:30

    Fala to dojenie kasy. Kolejny po Mevo przekręt i okazja do podniesienia cen biletów. Kto jeździ do Trójmiasta to kupuje sobie bez problemu bilet w komórce a nie za pomocą jakiejś fali.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.