Przelew świadczenia na rachunek w banku wybiera obecnie ok. 75 proc. beneficjentów pomorskich oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jeszcze dekadę temu było ich blisko 30 proc. mniej. Seniorzy doceniają wygodę, szybkość, a przede wszystkim bezpieczeństwo jakie gwarantuje konto bankowe.
Sytuacja epidemiczna powoduje, że klienci ZUS coraz bardziej kierują się w stronę ubankowienia. Nad obawą przed nowymi technologiami przeważają korzyści i wygoda korzystania z własnych pieniędzy. Gotówka dostarczana bezpośrednio do domu zwiększa ryzyko kradzieży lub oszustwa. Przelew na konto natomiast gwarantuje terminowe otrzymanie pieniędzy. Seniorzy mogą korzystać z bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego. Zwiększone ubankowienie pozwala również na ograniczenie kosztów związanych obrotem gotówkowym ponoszonych przez budżet, czyli wszystkich obywateli.
ZUS prowadzi ogólnopolską kampanię informacyjną "Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo". Chce w ten sposób upowszechnić, głównie wśród seniorów, wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać. Dzięki kampanii będzie można dowiedzieć się m.in. jak założyć konto w banku, jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS oraz o czym pamiętać korzystając z bankowości internetowej. Każdy klient zainteresowany pobieraniem świadczeń na konto może zasięgnąć informacji na ten temat na stronie internetowej www.zus.pl, pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub w każdej placówce ZUS.
Sytuacja epidemiczna powoduje, że klienci ZUS coraz bardziej kierują się w stronę ubankowienia. Nad obawą przed nowymi technologiami przeważają korzyści i wygoda korzystania z własnych pieniędzy. Gotówka dostarczana bezpośrednio do domu zwiększa ryzyko kradzieży lub oszustwa. Przelew na konto natomiast gwarantuje terminowe otrzymanie pieniędzy. Seniorzy mogą korzystać z bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego. Zwiększone ubankowienie pozwala również na ograniczenie kosztów związanych obrotem gotówkowym ponoszonych przez budżet, czyli wszystkich obywateli.
- Z ankiety przeprowadzonej wśród klientów ZUS wynika, ze najczęstszym powodem nie korzystania z bankowości jest chęć posiadania gotówki w domu. Kolejnym jest obawa przed brakiem dostępu do sieci bankowej, bankomatów i miejsc gdzie można płacić bezgotówkowo. Ponad 1/3 ankietowanych stwierdziła jednak, że ich nastawienie do korzystania z bankowości mogło by się zmienić, gdyby ktoś ich nauczył jak z niej korzystać. - mówi Krzysztof Cieszyński, rzecznik gdańskiego oddziału ZUS.
ZUS prowadzi ogólnopolską kampanię informacyjną "Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo". Chce w ten sposób upowszechnić, głównie wśród seniorów, wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać. Dzięki kampanii będzie można dowiedzieć się m.in. jak założyć konto w banku, jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS oraz o czym pamiętać korzystając z bankowości internetowej. Każdy klient zainteresowany pobieraniem świadczeń na konto może zasięgnąć informacji na ten temat na stronie internetowej www.zus.pl, pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub w każdej placówce ZUS.
Komentarze (2) dodaj komentarz
Only cash_gość
19.02.2021, 07:00
Tak, tak, znamy to: "Polska bezgotowkowa". Widać że bardzo im się spieszy bo plany były do 2030 roku ale wszystko idzie dużo szybciej. I jeszcze te bezczelne komunikaty w sklepach " Plac kartą ". Oj będzie później płacz i lament jak zabraknie gotowki i zaczną wyłączać wszystkich po kolei.
Odpowiedzgość_gość_gość
21.02.2021, 13:20
Wyzysk....
Nikt nikogo nie może zmusić do zakładania konta,nie ma w Polsce takiego prawa, a to co się wyprawia w różnych firmach , urzędach i instytucjach to jest bezprawie oraz zastraszanie,bo pana,panią nie zatrudnię lub nie wypłacę jakiejś gotówki.Od jakiegoś czasu wypłatę dostaję do ręki i też zastraszano mnie,zawsze prosiłem o podstawę prawną{ustawa,paragraf,punkt} i nic....
Odpowiedz