Jak funkcjonują przychodnie podczas pandemii koronawirusa?

Lekarz
Jak funkcjonują przychodnie podczas pandemii koronawirusa?
Apel o ograniczenie osobistych wizyt, teleporady... Jak funkcjonują tczewskie przychodnie w czasach pandemii koronawirusa?

Medical Medycyna

Komunikat ze strony przychodni:

Zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa i podejmując szczególne środki ostrożności - kontynuujemy leczenie naszych pacjentów.


Poradnia neurologiczna czynna bez zmian, w trybie pilnym wykonujemy również tomografie komputerową i rezonans magnetyczny.

Zapraszamy do kontaktu i leczenia. Nasi konsultanci chętnie Państwu udzielą niezbędnych informacji 58 501 01 00

Bezpieczeństwo i zdrowie są dla nas najważniejsze dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie godzin funkcjonowania Przychodni na Wojska Polskiego 5A.
W najbliższych dniach Przychodnia czynna będzie od 7:00 do 18:00, dodatkowo prosimy o maksymalne ograniczenie wizyt osobistych w przychodni.

NZOZ Medyk

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów, od dnia 16.03.2020 r. do odwołania w NZOZ MEDYK (Tczew, ul. Wojska Polskiego 5) obowiązuje rejestracja wyłącznie telefoniczna. Rejestrować się można pod numerami: 58 531-18-78; 58 530-23-73. Wizyty będą realizowane wyłącznie telefonicznie i lekarz będzie decydował, czy konieczna jest wizyta w przychodni. Jeżeli potrzebna jest recepta na stale przyjmowane leki, zgłoszenie można wysłać na adres e-mail: medyk.recepty@gmail.com

W odpowiedzi zwrotnie wyślemy kod recepty, który wystarczy podać ze swoim numerem pesel w aptece, aby otrzymać leki.
Prosimy nie przychodzić osobiście do przychodni, jeżeli nie zaleci tego lekarz podczas teleporady."

Przychodnia Rogowscy



Pracownia Okulistyczna - Przychodnia Rogowscy na 30 stycznia, wszystkie wizyty planowe są odwołane. Udzielane są teleporady celem wystawienia ew. e-recepty na stałe leki. Natomiast stany nagle, czyli ciała obce, urazy oka, stany zapalne oka, nagłe pogorszenie widzenia, są przyjmowane po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub mailowym.


Szpitale Tczewskie - przychodnie specjalistyczne, nocna i świąteczna opieka



Również przychodnie Medipol, Medica i Polimed zachęcają do unikania kontaktu osobistego i korzystanie z teleporad.

Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Koronawirus
Nowy koronawirus SARS-CoV-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba najczęściej objawia się gorączką, kaszlem, brakiem smaku i/lub węchu, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Wirus przenosi się drogą kropelkową. Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok. 15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2/3% osób chorych. Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, pacjenci onkologiczni, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (14)
dodaj komentarz

  • bed_gość

    19.03.2020, 10:05

    WIEKSZOŚĆ PRZYCHODNI ZNIECHĘCA PACJĘTÓW

    A czy to nie może poczekać? A czy pan się nie boi? A czy to jest pilne? A czy pan nie może się wysrać? Co to ma być???? Chce rozmawiać telefonicznie z lekarzem i proszę mi to umożliwić !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Dama_gość

    19.03.2020, 12:14

    Zniechęcanie pacjentów

    Uderzyłeś w samo sedno.Wychodzi na to ,że tzw. teleporada ma być uzależniona od pani rejestratorki!!! Coś tu jest nie halo! Czy ktoś pomyślał, że normalny ,dorosły człowiek z ''pierdołami"nie będzie przychodził do przychodni, zwłaszcza gdy panuje epidemia? Jak będę potrzebowała pomocy lekarskiej, to czy ona jest wskazana ma oceniać rejestratorka???!!!Poza tym jak dzwonię do przychodnie, to nie po to ,żeby komuś dokuczyć, cz sobie z kimś pogadać! Lekarz i tylko lekarz po rozmowie powinien weryfikować ewentualną potrzebę osobistego kontaktu z człowiekiem.Można wtedy tak ustawić wizyty aby w zbliżonej godzinie nie było innych chorych, jeśli chodzi o liczbę ludzi w przychodni, zobowiązując do przestrzegania ustalonego terminu.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • she_gość_gość

    19.03.2020, 10:12

    Rogowscy- porady telefoniczne- ciekawe jak to w praktyce wygląda bo dodzwonienie się do nich graniczyło zawsze z cudem...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • ja_gość

    19.03.2020, 15:10

    teleon

    zadzwoń i zobacz, przeczytaj komunikat i sprawdz ile będziesz czekał od wysłania maila do kontaktu - a potem komentuj.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx5 
  • POLIMED _gość

    19.03.2020, 10:44

    POLIMED -RECEPTA

    RECEPTA W POLIMED tylko na telefon ,odbiór numeru recepty też telefonicznie .CZAS OCZEKIWANIA ok 2 tygodnie. komu brakuje lekarstw niech nie czeka na ostatnia chwilę !!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.158.xx2.xx4 
  • Zxc_gość

    19.03.2020, 10:52

    Zwolnienie

    Dają L4 przez telefon ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx1 
  • ona _gość_gość

    19.03.2020, 11:07

    tak

    e-recepta , e-zwolnienie

    Cytuj
    IP: 87.158.xx2.xx4 

    Ely_gość

    19.03.2020, 11:23

    Porada

    Ale mi teleporada, zarejestrowałem się wczoraj telefonicznie do Przychodni Medyk na Wojska Polskiego, szanowna pani rejestratora poinformowała mnie ze lekarz oddzwonię do mnie między godz 8-13,do wieczora telefon milczał... o co tu chodzi, hm? Tak się nami interesują że szkoda gadac

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx3 
  • doni_gość

    19.03.2020, 11:01

    konieczna wizyta w przychodni

    Moja mama jest osobą w podeszłym wieku i schorowaną . Potrzebowała receptę i zadzwoniła w dniu 13 marca do przychodni Medical na Czyżykowie z prośbą o wystawienie jej bez konieczności przychodzenia do przychodni. Niestety pani w rejestracji poinformowała , że konieczna jest wizyta w przychodni i przekazania kartki z potrzebnym lekiem. Oczywiście musiałam przyjechać z drugiego końca miasta aby podać kartkę bo nie chciałam mamy narażać. Inne przychodnie realizowały w tym czasie wystawianie recept na telefon bo sama z tego korzystałam ale Medical nie . To nieodpowiedzialne z ich strony.

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx3.xx1 
  • gosc_gość_gość

    19.03.2020, 12:24

    mało info

    czy jeszcze funkcjonuja pielegniarki środowiskowe ? jesli tam co robią ,gdzie mozna zerknac która pielegniarka ma nas na wykazie i czy nie powinny wspomagac osob na stałych lekach w koordynacji recept tz stałych leków ? można zrozumiec ,że lekarzy mamy za mało i są obciązeni.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • ja_gość

    19.03.2020, 15:14

    piel.

    a pielęgniarek może w Polsce jest dużo? ich nie brakuje? zawsze można wygooglować ustawe o zawodzie pielęgniarki i PRZECZYTAĆ, co wchodzi w zakres jej obowiązków. nic trudnego.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx5 
  • Gość_gość

    19.03.2020, 12:52

    Porada

    Nie wiem jak jest w innych przychodniach ale Medica na Suchostrzygach funkcjonuje, moim zdaniem dobrze.W poniedzialek zadzwonilam o poradę, Pani poprosiła o kontakt po 14, zadzwoniłam od razu przełączono mnie do lekarza ale, źe mam anginę lekarz kazał podejść, w przychodni pusto, źadnych dupotrujów 5 min. Zbadał mnie lekarz, zapisał leki i do domu.Źadnego problemu jeśli chodzi o konkrety a jak ludzie d...pę trują o bzdury to co się dziwić. Duźo zdrówka wszystkim.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx7.xx9 
  • Lab_gość

    19.03.2020, 13:28

    Badania krwi i moczu w laboratorium

    A może się ktoś orientuje czy jakiekolwiek laboratorium przyjmuje próbki do badań, krew i mocz? Medica ma na pewno nieczynne...

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx3.xxx 
  • Mi_gość

    19.03.2020, 13:40

    Laboratorium przy szpitalu działa. Jedynie co to wpuszczają pojedynczo do budynku

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.