Jak zarządzać sklepem internetowym stworzonym na platformie PrestaShop?

(fot. mat. prasowe)
Tczew - Jak zarządzać sklepem internetowym stworzonym na platformie PrestaShop?
Założenie sklepu internetowego nie jest skomplikowanym procesem - o wiele trudniejsze jest efektywne zarządzanie nim. Dzięki odpowiednim działaniom możemy nie tylko pozyskać większą liczbę klientów, ale również nie tracić cennego czasu na dopełnianie skomplikowanych procedur. Jak zarządzać sklepem internetowym, który stworzony został poprzez platformę PrestaShop?

Strategia sprzedaży
Właściciele sklepów internetowych, bez względu na to, na jakiej platformie zostały one stworzone, muszą zastanowić się, jaką dokładnie strategię sprzedaży przyjąć. Po części kierunek nadają jej już same produkty, które zamierzamy sprzedawać. Jeśli stawiamy na wysokiej klasy towary, których cena nie jest niska, to z pewnością nie będziemy oferować klientom zbyt dużych i zbyt częstych promocji. Z drugiej strony, chcąc trafić do klienta, który poluje na różnego rodzaju, wprowadzamy do oferty produkty z niższej półki cenowej, organizujemy również wiele akcji rabatowych. Musimy również zastanowić się, czy nasz sklep będzie oferował opcję wysyłki ekspresowej, która - choć droższa - pozwala klientowi otrzymać zamówienie nawet następnego dnia. Przyjęta strategia sprzedaży powinna iść w parze z innymi rozwiązaniami, jakie chcemy zaoferować klientom. Jeśli stawiamy na osoby wymagające, które są w stanie zapłacić za produkty nieco więcej, to warto pomyśleć także o dodatkowych udogodnieniach, dzięki którym klient poczuje się doceniony, a wręcz zaopiekowany. Dzięki temu chętniej będzie robił u nas zakupy, a także polecał nasz sklep innym.

Dodatkowe moduły
Okazuje się, że prestashop  oferuje także dodatkowe moduły, za pomocą których zarządzanie sklepem internetowym jest o wiele prostsze. Chodzi przede wszystkim o to, aby do minimum ograniczyć procedury, a także zachęcić klienta do skorzystania z oferty nie tylko dzięki efektywnej reklamie, ale przede wszystkim funkcjonalności sklepu. Właściciele sklepów online bardzo często odwiedzają konkurencyjne strony, aby zobaczyć, jakie dodatkowe funkcje warto wdrożyć u siebie. Faktem jest, że właściciel sklepu powinien poczuć się jak klient - dzięki temu może on ustalić, jakie są słabe strony sklepu internetowego i co należy w nim poprawić. Warto przy tym pamiętać, że zakup dodatkowych modułów do sklepu online nie jest obligatoryjny - korzystamy z nich, jeśli w naszym odczuciu kolejne funkcje będą wartościowe dla klienta bądź dla nas, zarządzających sklepem.


Czas na pracę
Każdy, kto planuje założyć sklep internetowy, powinien mieć świadomość, że zarządzanie nim zajmuje sporo czasu i wymaga mnóstwo uwagi. Czasami sklep internetowy przedstawiany jest jako sposób na biznes "po godzinach" lub dla osób, które nie są w stanie pracować na pełen etat. Tymczasem okazuje się, że aby móc czerpać maksymalne korzyści ze sklepu internetowego, należy poświęcić mu sporo czasu. Warto pamiętać, że wykonania jednorazowego projektu jest niewystarczające, bowiem należy ciągle dopasowywać jego wygląd i funkcje do potrzeb konsumentów, tak aby nie tylko pozyskiwać klientów, ale i zatrzymać przy sobie tych, którzy już skorzystali z naszej oferty. 

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (2)
dodaj komentarz

  • +3

    Mirek IT_gość

    14.01.2022, 15:19

    Presta Shop odradzam - strasznie zamulony - praktycznie administracja sklepem jest bardzo niewygodna. Sam sklep się zamula już przy małym ruchu klientów.

    Odpowiedz
    IP: 51.79.xx6.xxx 
  • Michał_gość

    17.01.2022, 08:27

    A co polecasz?

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.