Należności rosną - już 10 mln zł za niezapłacone czynsze

W zasobach ZGKZM jest wiele mieszkań zarządzanych przez wspólnoty (fot. tcz.pl)
Należności rosną - już 10 mln zł za niezapłacone czynsze
Olbrzymie problemy z płaceniem czynszu mają niektórzy tczewianie zajmujący lokale komunalne. Kwota finansowych zaległości mieszkańców grodu Sambora wobec magistratu wynosi już ok. 10 mln zł i wciąż rośnie. Dlatego teraz Zakład Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym chce na dobre rozpocząć odzyskiwanie zaległych należności, by uniknąć sytuacji, że w kasie jednostki zabraknie środków na remonty i bieżące utrzymanie budynków.

Niedawno pisaliśmy na naszej stronie, że lokatorzy zajmujący mieszkania spółdzielcze mają problemy z opłacaniem czynszów. Okazuje się, że podobna sytuacja ma miejsce w Zakład Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym. Jeszcze w lutym ub. roku zaległości lokatorów wobec zakładu wynosiły 6 mln zł - tymczasem na koniec roku dług urósł już do 10 mln zł!

- Dlatego w naszym projekcie budżetu dokonałem zmian i zaproponowałem zatrudnienie pracownika, który zajmowałby się kontaktem z lokatorami, formą pewnej windykacji, współpracą z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej i Wydziałem Spraw Społecznych. Myślę, że to jest konieczne, bowiem musimy wiedzieć na bieżąco kto i z jakich powodów zalega z płatnościami, żeby takim osobom pomóc np. rozłożyć należność na raty, uzyskać dodatek mieszkaniowy, czy zdobyć pomoc z MOPS. - wyjaśnia dyrektor Zakład Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym w Tczewie, Witold Sosnowski

Dyrektor jednostki przyznaje, że niektórzy nie uiszczają należności, bo nie mają na to stosownych środków, ale zdarzają się również osoby, które unikają płacenie czynszu z premedytacją.


- Nasze dochody, jeśli chodzi o czynsz, to kwota rocznie ok. 5 mln zł, natomiast kolejne 5 mln zł. to opłaty za media. Zatem jeśli ktoś nie płaci za czynsz, nie płaci również za media, a my musimy to pokrywać. - tłumaczy Witold Sosnowski.

Obecnie na 2500 mieszkań, tylko 700 znajduje się w budynkach komunalnych - reszta to zarządz wspólnot mieszkaniowych. Dlatego teraz ZGKZM zamierza kłaść większy nacisk na współpracę ze wspólnotami. Tylko w tegorocznym budżecie miejska jednostka zaplanowała 2,8 mln zł do przekazania wspólnotom na fundusz remontowy i bieżącą obsługę nieruchomości.

- Jeśli nie uporządkujemy spraw związanych z zaległymi należnościami, nie będzie pieniędzy na wymianę okien, dachów, podłóg, czy sprzątanie i odśnieżanie. Nie możemy się temu bezczynnie przyglądać, trzeba wyciągać wnioski. Mam nadzieję, że w pierwszym kwartale uda się nam pewne rzeczy już zrealizować, by do końca roku wypracować widoczne efekty. - mówi dyrektor ZGKZM.

Rekordziści nie uiszczają swoich należności nawet od 7 lat - największe długi sięgają już nawet 30 tys. złotych.

- Są przypadki, gdy nie ma innego wyjścia niż eksmisja, ale do tego są potrzebne lokale socjalne. Tych brakuje, ale mam nadzieję, że z chwilą oddania bloków przy ulicy Prostej, pojawią się nowe lokale socjalne po rodzinach, które przeprowadzą się do nowych bloków. - tłumaczy Witold Sosnowski

Dodajmy, że w Tczewie przyjęto zasadę, że lokale socjalne są mieszkaniami "z odzysku". Są to na ogół budynki o niskim standardzie. Wszystkie nowo budowane budynki - tak jak oddane niedawno mieszkania przy ulicy Armii Krajowej, Koziej, czy Prostej są lokalami komunalnymi.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (55)
dodaj komentarz

  • towarzysz

    20.01.2011, 00:09

    Znając życie najbardziej będą ciągnąć za d... tych którzy jak zostało zaznaczone w artykule naprawdę nie mają a nie tych,którzy nie płacą z własnego "widzi mi się"-tak jest zawsze. Zawsze uderza się w tych którzy nie potrafią się obronić a nie w tych w których by w pierwszym rzędzie należało. Jeśli są osoby które płacić po prostu nie chcą to należy dać im ostatnie "ultimatum"-albo zapłacicie albo sąd,komisja i eksmisja!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    20.01.2011, 08:22

    Proponuję wybudować jeszcze więcej budynków/lokali komunalnych. Oczywiście głównym sponsorem są mieszkańcy Tczewa. Natomiast oficjalnym sponsorem jest urzędnik.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 

    mieczyslaw

    21.01.2011, 20:17

    O, Witold znalazł nową posadkę?

    Teraz ZGKZM popadnie w długi i kłopoty? Dlaczego człowiek, który każdego dnia udowadniał swoją niekompetencję, został dyrektorem "czegokolwiek"? Przecież On się nie nadaje do podejmowania odpowiedzialnych decyzji, czego dowiódł jako starosta tczewski.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gościu z Jedności_gość

    21.01.2011, 20:23

    A Ty do czego się nadajesz?

    Powiedz kim jesteś że tak z góry patrzysz na innych i ich w taki sposób oceniasz? Jestem ciekawy jak Ty byś jako starosta wypadł - cieniutko to widzę. Zajmij się własnym życiem. Hehe z Tobą na czele to starostwo by upadło bo nikt by z Tobą kwadransa nie wytrzymał ;)))). Masz jakieś kompleksy że musisz tak po wszystkich jechać jak po burej suce? Hehe jedziesz po Sosnowskim że nic nie robi a sam co robisz żeby poprawić standard swojej najbliższej okolicy michałku? ;D

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx7 
  • Witek _gość

    20.01.2011, 00:22

    jest

    odnalazł się po wyborach zatrudni pracownika czyt: koleżkę. ZGKZM jak był zarządzany do tej pory przez Witka kolegę w zastępstwie - Nikogo nie interesowało 6 mln,nagle 100% więcej i znowu żadnych odpowiedzialnych ,niegospodarnych. Co się dzieje w Tczewie ??? !!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx7 
  • dokładnie_gość

    20.01.2011, 06:45

    tak jak tam

    zatrudniamy kolesi

    Cytuj
    IP: 77.114.xx3.xx1 

    nie witek tylko sławcio_gość

    21.01.2011, 01:57

    oj nie ładnie pisiaczku

    żal ci dupencję ściska, że ta robotka nie będzie dla ciebie sławciu.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • podatnik_gość

    20.01.2011, 01:05

    Patologie należy zwalczać a nie wspierać!

    Nie płacą to niech się wezmą za prace społeczne, a przepraszam większość pracuje na czarno więc czasu nie mają. Takich powinni wywalać na zbity pysk.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx8 
  • tak_gość

    20.01.2011, 06:44

    prawda!

    wystarczy przed 7 rano wyjść przed te mieszkania i zobaczyc jak zajeżdżają różne busiki po "biedaków".

    Cytuj
    IP: 77.114.xx3.xx1 

    Obserwatorium Kapitana Żbika_gość

    20.01.2011, 07:36

    Popieram

    Komendant Straży Miejskiej bierze więźniów do prac, im trzeba zapewnić transport, żywność itd itp. Po co ich brać !!! Wziąć za łeb cwaniaczków i niech oni zapierdzielają w asyście strażników tudzież policji. !!! Jest tyle do zrobienia ! Niech nawet 3 osoby dostana "szmatkę, kubeł wody" i czyści to co "ich dzieci" zmajstrowały na bulwarze! Sprzatanie ulic, dbanie o tereny zielone, zbieranie smieci to zajęcie dla "cwaniaczków" niepłacących!... Sam osobiście pewnego razy dorwałem gówniarzy po 12 lat co spray'em malowali bloki, zadzwoniłem po policję sprawa załatwiona. Nie bójmy się reagować... A patologię i to tą niepłacącą do roboty zaciągnąć! Stworzyć jakąś uchwałę i tyle....

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • bronek władca_gość

    20.01.2011, 03:37

    Aby żyło się lepiej!?

    W rosji życie jest tańsze. Atlas i w drogę.

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • podpisywac umowy_gość

    20.01.2011, 07:53

    dodawac do umow 777 kpc i mozna takiego bez lokalu zastepczego wypindolic

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • Magda_gość

    20.01.2011, 08:09

    Masakra

    Strasznie irytuje mnie fakt tego, że ludzie się tak zadłużają na własne życzenie. Nie wierzę ze nie stać rodziny na opłacenie czynszu w lokalu komunalnym! Ja codziennie dojeżdżam o godz 5 z Pelplina do Gdańska, żeby mojej rodzinie niczego nie brakowało! Mieszkanie kupiliśmy na kredyt, więc płacimy hipotekę plus rachunki itp! Rozumiem, że można nie mieć pracy przez jakiś okres bo straciło się lub jest okres zimowy i budowy stoją, ale nie mogę pojąć jak można być takim nierobem i nieudacznikiem, żeby tak się zadłużać. No ale co tam, ważne że jest piwo, fajka i komóra! Jestem za eksmisją tych lokatorów! Wejść na rozliczenie z fiskusem, odciąć ciepłą wodę... może to ludzi czegoś nauczy! Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 212.77.xx5.xx6 
  • luna_gość

    20.01.2011, 09:07

    pozamieniac

    może wkoncu cos z tym zrobią przecież jest dużo osób które płacą a mieszkają w gorszych warunkach niż ci którzy nie płacą pozamieniac sama od roku szukam na zamiane nawet z zadłużeniem ale tym zadłużonym sie nie podoba że są piece wiec dalej szukam może by tak współpraca z tymi co chcąś zamienić a tych zadłużonych na te ich mieszkania o niskim standarcie pewnie jak pare osób by tak przeniesli i by się zrobiło głośno to nagle by się okazał że jednak mogą pozostali płacić

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx2 
  • 13_gość

    20.01.2011, 09:53

    Stękanie nie rozwiąże problemu!

    Pan Sosnowski przedstawił smutny obraz sytuacji, ale nic nie wspomniał, co zamierza zrobić, by go zmienić. I taki ktoś chciał być prezydentem Tczewa... Może pan S. ma jednak jakiś program działania, a nie stękania? Swoją drogą ciekawe, jak prezydent Pobłocki widzi rozwiązanie problemu? Tolerowanie niepłacących czynsz i stękających dyrektorów, to zwykłe "przegięcie".

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • CJ_gość

    20.01.2011, 10:02

    Czyżykowo

    Na Czyżykowie za lokale komunalne płaci się prawie tyle co za nowe mieszkania na Bajkowym, Czynsz kilkaset zł + węgiel zimą około 700 zł za tonę( a tona to mało na 2-4 pokoje, a gdzie woda gaz itp ?. W większości domy są nieocieplone,sama wilgoć, Nie wspomnę już o ZGKZM. która nie przeprowadza żadnych remontów, tylko wszystko trzeba robić na własną kieszeń, A zimą chodniki nie odśnieżone , tylko tam odśnieżą gdzie wspólnota ma wykupione mieszkania przejedzie odśnieżarka i posypią piaskiem, bo tym co nie mają lokali wykupionych na własność a płacą czynsz się już nie należy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx8 
  • Magda_gość

    20.01.2011, 10:33

    Ogrzewanie

    I co z tego, ja w bloku płacę 2700 za rok za 49m2!!! Kogo to interesuje? Chcę mieszkać to płacę!

    Cytuj
    IP: 212.77.xx5.xx6 

    _gość

    20.01.2011, 14:22

    mIESZKANIA KOMUNALNE.

    To niech idą mieszkać do nowych miezkań na Bajkowe, albo biorą kredyt i kupują własne. Jest jeszcze 1 wyjście, ale w przypadku takich osób to chyba niw wchodzi w rachubę - mozna iśc do roboty.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • kierownik_gość

    20.01.2011, 10:08

    Ja bym proponował wszcząć skuteczne postępowanie egzekucyjne wobec tych lokatorów, bo miasto tylko na tym traci. Zajmować część pensji itd.. Jednak do tego najpierw trzeba mieć wyrok sądu co niestety też kosztuje. Jednak myślę, że jakby dla przykładu cześć cwaniaczków potraktować w ten sposób to pozostali by się przestraszyli.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • meszkaniec_gość

    20.01.2011, 10:38

    długi w Tczewie

    Po prostu rozpacz w komunalnych 10 mln + 4 mln Sp-lnia =14 mln zadłużenia w płaceniu czynszów. tak wygląda życie w Tczewie . Nie dziwiota ,że stawki czynszu rosną dla tych co płacą. Sądze ,że nie wszyscy nie płacą z biedy wiele nie płaci z głupoty,.Najpierw trzeba urządzić imprezkę komunijną , urodzinową 18-nastkę ,a pożniej nie ma na opłaty.W Tczewie przewaga ludzi biednych bądz o niskich dochodach Ci jak zalegną jeden bądz drugi miesiąc to już mają problem nadgonić zaległości Po drugie słabe działanie zarządców w zakresie windykacji . Za rok przeczytam 20 mln ponieważ żyje się coraz gorzej nawet ci co żyli na jakimś poziomie spadają na dół.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx7 
  • podatnik_gość

    20.01.2011, 10:50

    czynsze

    Czytam wasze opinie i jest zgoda za mordę cwaniaków i na bruk .Piszecie o pracy na czarno o zatrudnianiu kolesi o busikach które zabierają do pracy ktoś jeszcze o dodatkowych umowach klauzulach itp.Prawda jest taka żeby nie veto Prezydenta Kaczyńskiego w sprawie ustawy która umożliwiała eksmisję bez lokalu zastępczego to problem zadłużania byłby rozwiązany a tak patologia żyje na wasz koszt i ma się dobrze.Już słyszę a co z biednymi ? ,biedni którzy płacą a rośnie im zadłużenie mogą dokonać zamiany mieszkania na miejsze tańsze itp.Suma sumarum tym paru biednym można pomóc dopłatą do czynszu a resztę cwaniaków pogonić.Pomysły nadopiekuńczego Państwa lansuje PiS i SLD tylko jest pytanie kto za to zapłaci ? najprawdopodobniej nasze dzieci i wnuki

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xxx.xxx 
  • wojtek_gość

    20.01.2011, 11:09

    a na zdjęciu ulica podgórna i tylko jedna kamienica z lokalami komunalnym,a ludzi to wyslijcie do prywatnych kamienic to zobacza jak trzeba płacić

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx9 
  • psssotqa

    20.01.2011, 11:13

    Niestety prawo jest tsk skonstruowane, że jeżeli wynajmujący nie płaci ani czynszu ani rachunków, to nie można mu odciąć mediów. Można jedynie udać się do Sądu po nakaz eksmisji. Tylko to też nie przedstawia się kolorowo. Od kilku lat nie można bowiem eksmitować ludzi na bruk. Wynajmujący musi zapewnić lokal socjalny. W tym przypadku obowiązek spoczywa na mieście, gdyż posiadanie lokalu komunalnego to nic innego jak najem, tyle, że od miasta. A miasto nie posiada wystarczającej ilości mieszkań socjalnych. Zważmy też na to, iż w przypadku gdy rodzina wynajmuje mieszkanie od prywatnego najemcy, to po uzyskaniu nakazu eksmisji również miasto musi zapewnić lokatorom lokal socjalny, a w przypadku braku takiej możliwości, płaci wysokie odszkodowania właścicielom mieszkań. Trudno się dziwić, że lokali takich po prostu nie ma. Zadzwiające jest jednak to, że otrzymując lokal komunalny, lokatorzy pracują, mają odpowiedni dochód, a po pewnym czasie są bezrobotni. Miasto powinno przeprowadzać kontrole wsród osób najmujących lokale komunalne, sprawdzać ich dochody by uniknąć sytuacji, w których rodziny się zadłużają. Jeśli jest praca, a nie płacą, wtedy jest możliwość egzekwowania długu. Nie ma pracy, przesiedlamy do socjalnego. A rodziny, które nie płacą, powinny same zainteresować się problemem. Jeśli kłopoty wynikły faktycznie z sytuacji życiowej to co za problem udać się do UM w celu uzyskania pomocy? Przecież bezrobotni i tak korzystają z zasiłków z MOPS, ale do UM już za daleko bo MOPS daje, a UM trzeba zapłacić. Wszystko wygląda mniej więcej tak, że bezrobotni pracują na czarno, pobierają zasiłki z MOPS, które po nocach zostawiają w knajpach. A to UM powinien zapewnić im prace społeczne, tylko wynagrodzenie powinno być przeznaczane na spłatę ich długów, a nie płacone do rączki. I nie uwierzę, że nie można znaleźć pracy przez kilka lat, za najniższą krajową praca jest wszędzie. Łatwiej powiedzieć: za taką jałmużnę z domu nie wyjdę...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • q_gość

    20.01.2011, 12:12

    proponuję tych niepłacących zwalić na jedno mieszkanie - na zasadzie ile pokoi tyle rodzin - jak im się standard pogorszy to pewnie i pieniądze się znajdą żeby płacić a miasto nie będzie stratne na 3 mieszkaniach tylko jednym 3-pokojowym.

    Cytuj
    IP: 83.20.xxx.xx7 

    a jak jest_gość

    20.01.2011, 17:35

    dzień wypłaty zasiłków z MOPSu

    to zajeżdżają pod dom taryfami!

    Cytuj
    IP: 77.112.xx9.xxx 
  • _gość

    20.01.2011, 11:50

    Zaległości.

    Ciekawe czy urzędnicy i szefostwo Zakładu Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym porozdzielali sobie nagrody i premie za doprowadzenie do takich zaległości w płatnościach? Pewnie tak, bo z pieniędzy podatników zawsze urzędaski lekką rączką wydzielają sobie nagrody a powinni wszyscy po dupskach dostać za takie zadłużenie. Jak oni gospodarzą mieniem komunalnym? Druga strona tego medalu jest taka, że niestety trzeba się z tym liczyć że mieszkańcy mieszkań i bydynków komunalnych nie będą płacić za czynsz i za media. Wilu z nich zostały te mieszkania przydzielone właśnie dlatego, że nie płacili czynszu np w Spółdzielni mieszkaniowej. Raczej wolą kupić flaszkę niż zapłacić czynsz. Pracownicy Zakładu Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym powinni cały czas na bieżąco pilnować tych spraw. Za to im płacimy my podatnicy. Obudzili sie teraz jak dług w ciągu roku skoczył o 4 bańki w górę i jako lekarstwo na to Pan Sosnowki wymyślił stworzenie dodatkowego etatu, bo muszą wiedzieć kto nie płaci. W 21 wieku oni nie wiedzą kto im nie płaci? Komputery, internety, konta, przelewy i oni muszą zatrudnić jeszcze 1 człowieka, żeby się dowiedział kto nie płaci? Niech Pan Sosnowski nie zmyśla głupot, tylko przyzna, że znowu chodzi o pracę "na państwowym" dla następnego kolesia, czy krewnego. Zatrudnią człowieka i co, zaległości zostaną zapłacone przez dłużników? Nawet dzieci w to nie uwierzą. Jak ma wyglądać pomoc dla ludzi, którzy nie płacą? Dosatną kasę z pomocy społecznej, czyli z tego samego, miejskiego źródła do którego nie wpłacają forsy za czynsz, ale będzie fajnie wyglądało. Zaczęli płacić, urzędnicy działają sprawnie, należy się nagroda. Do roboty wysłać tych wszystkich dłużników i na bruk wywalić, niech biorą kredyty i kupują sobie własne mieszkania. PUP też chce zatrudnić paru nowych urzędników, że niby będą mogli efektywniej pracy dla ludzi szukać. Akurat.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • zaratustra83

    20.01.2011, 16:11

    błąd

    Jak ktoś nie płaci to nie dostanie mieszkania komunalnego. Może co najwyżej dostać sądowy nakaz eksmisji i wylecieć na socjalne.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Gość_gość

    20.01.2011, 12:56

    Koniec z rozdawnictwem

    "Kwota finansowych zaległości mieszkańców grodu Sambora wobec magistratu wynosi już ok. 10 mln zł i wciąż rośnie" Zauważył ktoś, że kwota zaległości finansowych wobec prywatnych właścicieli wynosi 0 zł? Dlaczego? Bo mogą wyrzucić niepłacących. Dlaczego jak mnie nie stać na samochód to nie mam samochodu, a jak mnie nie stać na mieszkanie to wszyscy uczciwi Polacy muszą (w podatkach) mi sponsorować lokum? Nie płacisz = wylatujesz. A mieszkanie po tobie dostana uczciwi, płacący, którzy do teraz muszą się kisić z rodzicami.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • psssotqa

    20.01.2011, 13:27

    Nie jest tak kolorowo

    Większość ludzi wynajmujących mieszkania od osób prywatnych, nie zdaje sobie sprawy, że chroni ich ta sama ustawa co lokatorów mieszkań komunalnych. Mianowicie mogą nie płacić i też ich wyrzucić nie można. Nikogo nie interesuje, że jest to Twoje prywatne mieszkanie czy dom. Jako wynajmujący nie masz prawa odłączyć wody czy prądu bo Ci nie płacą. Nie wyeksmitujesz jeśli nie ma lokalu socjalnego. A jeśli zrobisz jakiś krzywy ruch to jeszcze karę Ci dowalą. Więc cieszcie się Wy, co wynajmujecie mieszkania innym, że niewiedza społeczna sięga tak głęboko bo przynajmniej macie pieniądze na czas :D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    20.01.2011, 16:14

    niepłacący ma prawo

    Ludzie niewiele wiedzą. Istnieje ustawa o ochronie praw lokatorów która stwierdza jasno że bez sądowego nakazu eksmisji i przyznanego lokalu socjalnego nikogo nie można wyrzucić, nawet z prywatnego, najmowanego mieszkania.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    20.01.2011, 18:20

    I dlatego ...

    I dlatego właśnie lokatorów "prywatnych" nikt nie melduje. Ba większość z nich nawet nie ma oficjalnej umowy wynajmu. I to są zdrowe i uczciwe warunki wynajmu, a nie jakaś kretyńska ustawa o "ochronie" lokatorów przed eksmisją, która de facto uczy ludzi, że warto kraść!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    zaratustra83

    21.01.2011, 08:56

    do ~ Gość_gość

    Całkowicie się z tobą zgadzam. Ustawa powinna zostać zmieniona tak by chronić lokatorów a nie złodziei. Aktualnie panuje podejście nie płace, zapłaci miasto a jak mnie wywalą to dostane socjalne i też nie będę płacić. Posłano teraz więźniów do pracy, niepłacący powinien być zobowiązany do odrobienia zaległości względem właściciela lokalu. Ja proponuję by nie płacących obowiązkowo rejestrowano w POP i im w pierwszej mierze wynajdowano pracę. Jeżeli wspomniana osoba odmówiła by przyjęcia pracy powinna zostać eksmitowana tylko tym razem już na ulice. To powinno być zapisane w ustawie. Chcący płacić przyjął by prace by mieć z czego na mieszkanie dać, okradający (bo tak należy nazwać niepłacących) nie chcący pracy bo po co płacić lub pracujący na czarno a nie płacący wylatywał by od ręki.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Obama_gość

    20.01.2011, 13:59

    wyrzucić na zbity pysk takich leserów i darmozjadów...albo niech odpracowują jakoś swój dług....a jak nie to rozstrzelać i koniec

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx9 
  • wyborca_gość

    20.01.2011, 14:06

    prawda

    Mam przekonaie ,że Pan Sosnowski były starosta obecny dyrektor ZGKM szuka możliwości w etacie dla koleżki M.Kafki ,który został bez pracy z uwagi ,że Sosnowski nie został prezydentem.Wtedy kafka by miał robotę w UM,a tu teraz trzeba w tym zakresie coś zrobić więc pępowina dalej będzie podłączona. Jeżli dowiem się ,że Kafka pracuje w ZGKM to naprawdę zrobie z tego użytek .

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx7 
  • Maximus_gość

    21.01.2011, 08:06

    jaka prawda mały człowieczku

    nie po raz pierwszy używasz obelżywych pomówień związanych z różnymi osobami. Nie ukrywaj się pod IP 83.25.xx2.xx7 prędzej czy później ktoś ciebie podsumuje i rozliczy. Zarówno te jak i inne osoby , które opluwasz sflustrowany pajacu mają swój własny układ krwionośny i zrobiły więcej dla ludzi i miasta a niżeli ty jadowity pasożycie. Nie martw się o ich i innych pracę, zarówno oni jak i wszyscy na których szczekasz jak opuszczony przez swojego pana kundel mają się całkiem nieźle. Mają jeszcze na chleb i czynsz, a o resztę się nie martw, jak będą potrzebowali pomocy przyjdą do ciebie ale z prokuratorem - za te i inne oszczerstwa. (tak na marginesie , to powiem ci człowieczku , że jako mieszkaniec Czyżykowa nie spotkałem jeszcze tak zaangażowanego człowieka w sprawy innych ludzi jak osoba którą opluwasz i szkalujesz, także używaj czasami swojego mózgu i rozumu , jeżeli go masz, za nim coś napiszesz jako nie do końca anonimowy klikacz)

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • ptasznik1982_gość

    20.01.2011, 15:06

    .

    chciałabym takie mieszkanie zadłóżone, spłace dług i nie musiałabym martwic się tym ze musze wynajmowac za grubą kase małe mieszkanko na łasce włascicieli,ale nikt nigdzie nie udziela informacji jak to zrobic.....

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx6.xx9 
  • kajot55_gość

    20.01.2011, 16:17

    mieszkania

    W miescie bezrobocia trudno sie dziwic ze wielu nie placi za czynsz,ale tez z tych wielu stac tylko graja w oszukanca ,pracuja w szarej strefie by w ogole zyc -jedna grupa ,pracuja na czarno druga grupa lecz dodatkowo pobieraja zasilki ,dodatki specjalne ,renty socjalne itp.itd z uczciwych obywateli sie zasmiewaja majac ich za frajerow zas siebie za cwanych ,obrotnych ,umiejacych korzystac z przepisow ktore dla nich pracownicy MOPS wyjatkowo ulgowo stosuja -i teraz nie wiadomo czy maja uklad odplacajac sie tym pracownikom ,czy tez sa zastraszeni pracownicy,czy patrza przez palce by im nie wypomnieli pomoc materialna dla rodzin i znajomych pracownikow MOPS.Jedno pewne w Tczewie miescie ukladow towarzysko-rodzinnych ,kolesiow i znajomych cwaniactwa,oszustwa i obludy typowe dla PO i tu widze jej popularnosc w miescie biedy,bezrobocia,oszustwa,zlodziejstwa,cwaniactwa i zerowania na uczciwych ,ktorzy brzydza sie obluda,klamstwem,oszustwem ,kombinatorstwem.Co bedzie gdy ludzie uczciwych zabraknie szkoda gadac.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • pozytywka_gość

    20.01.2011, 17:37

    ....

    zacznijmy od tego że w Tczewie jest za mało mieszkań a za dużo chętnych co za tym idzie ceny u deweloperów są kosmiczne a nie każdego na to stać..cena ziemi w tcz pod budownictwo wielorodzine tez jest kosmicza a dlaczego? bo jest tej ziemi mało....rozszerzenie granic mogłoby pomoc....mieszkania typu kawalerka za 500-600zł wynajmu idą jak ciepłe bułeczki nawet jeśli ma na 30m2 mieszkać dwoje dorosłych z dzieckiem.... jak ktoś tam wspomniał o kiszeniu się u rodzicow....pracujac na etacie za najnizsza krajowa zaden bank nie udzieli takiemu kredytu to już lepiej u tych rodziców dopłacając im do czynszu.... popieram pomysł odpracowywania zadłużeń na rzecz miasta na zasadzie umniejszania długu a nie wydawania pieniążków do ręki pracownika...miasto zyska podwójnie raz ze zmniejszy sie zadłużeńie i będzie za co prowadzic inwestycje remontowe itd a dwa prace spolecznie użyteczne wplyna korzystnie na wyglad miasta...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • tczewiak jo,jo_gość

    20.01.2011, 18:42

    sprawa prosta- nie ma zgody na zadne

    podwyzki podatkow komunalnych do momentu wyegzekwowania przez obecnych wladcow dlugow lub jesli to dla nich za trudne dymisji lub eweentualnie obnizenie poborow-jak daje psu miche to wymagam zeby pilnowal moich interesow a jak nie ....krotka pilka-a radni i urzedasy za czyje krwawice maja papu?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx6 
  • _gość

    20.01.2011, 19:14

    jestem w szoku jak miasto sobie nie może poradzić z tak dużymi problemami dłużników a w tych zadłużonych mieszkaniach plazmy masakra niech zmieni sie te cholerne prawo bo te obiboki nas wszystkich wykończą jest tyle chętnych i potrzebujących takich mieszkań co by płacili pod most z takimi mnie sie nikt nie pyta czy na mleko mam a płacić muszę bo wynajmuję od prywatnego właściciela co sie dzieje w tym tczewie na nic nie ma kasy a nie potrafią ściągnąć należności nękać chodzić grozić a jak to nie pomoże to eksmisja i tyle tylko demolują i niszczą mieszkania alkoholicy i kryminaliści do roboty a nie jeszcze ich smieci wywozić na nasz koszt buraki a wy urzędnicy do roboty i zrobic z tym pożądek w końcu my wam też płacimy i za co ???????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • Rodzina z Chopina 8_gość

    20.01.2011, 19:49

    Budynek SOCJALNY...

    Mieszkamy w budynku przy ulicy Chopina 8. Co miesiąc regularnie płacimy czynsz, staramy się o mieszkanie przy ul. Prostej lub inne w normalnym budynku o podstawowym standardzie. Usłyszeliśmy od poprzedniego Prezydenta że niestety ale mieszkania przy ul. Prostej nie dostaniemy bo jest nas sześcioro!!! Tym czasem nasza kamienica została zamieniona na budynek SOCJALNY i teraz musimy użerać się z nowym lokatorem [kryminalistą] u którego libacje trwają do 4-tej rana. Nie dość tego sprowadza wszystkie "męty" z okolicy! Natomiast jeśli chodzi o władze miasta to mają "gdzieś" lokatorów którzy płacą regularnie czynsz. Wychodzi na to że w naszym wypadku jest lepiej nie płacić czynszu wcale!!! Bo i tak mieszkamy w budynku socjalnym o jednym z najgorszych standardów w Tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx3 
  • zaratustra83

    23.01.2011, 01:31

    brutalna prawda

    Z takimi argumentami ciężko się nie zgodzić. Jestem ciekaw czego trzeba by cokolwiek w polskich urzędach załatwić. Ciekawe jest też to że podobno po mieszkańcach przesiedlonych na prostą miały pozostać mieszkania, te w dobrym stanie powinny zostać wyremontowane i przekazane do ponownego zasiedlenia. Nie wierzę że wszystkie nadają się tylko na socjal lub do wyburzenia. Czy otrzymaliście jakąkolwiek propozycje czy totalnie was olano?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • mropenvitamine_gość

    20.01.2011, 20:14

    A kto dzis zarabia najnizsza krajowa? Statystyki mowia o 5 % ogolu pracujacych. Ponad polowa zarabia srednia krajowa. Nie wiem jak w Tczewie, ale w Gdansku 2000 netto zawsze zarobisz. Problemem jest dojazd i stracony czas.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • Tczewianka 2_gość

    20.01.2011, 21:02

    mieszkania

    MIASTO TLUMACZY SIE TYM ZE NIE MA MIESZKAN ALE COZ PROPOZYCJE DAJA NA UL PROSTEJ TO JAKIES MIESZKANIA SA ODZYSKANE PYTASZ W URZEDZIE TO PADA ODPOWIEDZ TE MIESZKANIA BEDE DLA OSOB Z EKSMIJI WIEC SUPER LEPIEJ NIE PLACIC I MISTO ZNOW DA MIESZKANIE A LUDZIA Z LISTY WOGOLE NIE DAJA SZANSY NA WYKAZANIE SIE A POTEM BEZCZELNIE PISZA ZE LUDZIE NIE PLACA CZYNSZU SUPER NASZ KRAJ JEST CHORY

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • BUCA_gość

    20.01.2011, 21:32

    ŻENADA!!!

    PRACUJMY NA ,,CZARNO", ZARABIAJMY 2000 ZŁ, IDŹMY NA ŻEBRY DO MOPSU- NIECH INNI PŁACĄ ZA NAS...

    Odpowiedz
    IP: 77.255.xxx.xx8 
  • zielona_gość

    20.01.2011, 21:33

    Miasto zamiast dłużnikom dawać mieszkanie o najgorszym standardzie to buduje im nowe mieszkania i jeszcze wymyślają ,najlepiej nie płacić i też każdy dostanie nowe ,i taką politykę mamy w naszym mieście

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx1.xx3 
  • Żaden_gość

    20.01.2011, 23:49

    szkoda słów

    Z uwagą przeczytałem wszystkie wpisy i...ręce opadają.Ile w was ludzie jest zawiści!Komentarze chyba samych nowobogackich.Inne przecież być nie mogą bo tym,którym naprawdę brakuje na czynsz i chleb dostępu do sieci nie mają.Zbudujcie więc dla nich getto(kiedyś to już przerabialiśmy).Dziś ci,którzy nie mają na czynsz a jutro kto?-bezdomni,inwalidzi,renciści,emeryci?Przecież to nie tylko problem Tczewa,ale całego kraju.Tu trzeba rozwiązań systemowych a przede wszystkim godziwego wynagrodzenia za prace a nie ochłapów z pańskiego stołu.Dajcie każdemu tyle by mógł godnie żyć a problem sam zniknie.Co do marginesu-pełna zgoda-jak sobie pościelą tak się wyśpią,ale jest gro ludzi uczciwych zarabiających 1380 zł brutto i na co im to wystarczy?Myśleliście o tym kiedyś?Oni mają tylko jeden wybór-jeść albo płacić.Tak dobrze jest w naszej kochanej Polsce.Za mało by żyć za dużo by umrzeć.Cieszcie się więc,że macie więcej,ale pamiętajcie że fortuna kołem się toczy.dzisiaj oni,jutro wy.Trochę więcej pokory bo wy dziś w swoich komentarzach nie macie dla nich litości a oni by się z wami ostatnią kromką chleba podzielili bo znają co to bieda.Dobrze też,że dostępu do internetu nie mają i nie muszą czytać tego co wypisujecie.Niektóre komentarze kojarzą mi się z jednym tylko slowem-faszyzm.A za pyski nalżało by wziąć tych ktorzy nam taki los fundują i tam kierować negatywne emocje.Nie na biednych bo oni już swoją gehennę przechodzą- nędzne życie w nędznej Polsce.Ci którzy dla zasady nie płacą wezmą kredyt,długi spłacą i dalej spoko mieszkać będą a ci biedni,ale uczciwie za grosze pracujący jak zwykle dostaną po dupie,ale to przecież nasza narodowa dyscyplina-prać słabszych.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx3 
  • Gość_gość

    21.01.2011, 07:06

    Po co się ograniczać?

    Jak się bawić to bawić! Niech ci co mało zarabiają mogą kraść ze sklepów co uznają za potrzebne i nie muszą płacić za żadne usługi czy to fryzjer czy kominiarz. A jak się nie zgodzicie to wam napiszę jakieś bzdury o gettach. Czy ty przeczytałeś chociaż raz to co napisałeś? Bieda nie może być usprawiedliwieniem dla kradzieży. NIGDY. Jak raz przekroczymy tą granicę to z czasem pojęcie bieda w głowach ludzi urośnie do usprawiedliwienia kradzieży i wszyscy zaczną kraść, bo uznają że też są biedni. Nie można dawać nikomu nic za darmo. Jak mnie nie stać na szynkę to jem pasztetową. Jak mnie nie stać na mieszkanie to wynajmuję pokój. To dlaczego jak innych nie stać na mieszkanie to po prostu przestają płacić bez żadnych konsekwencji? Ty rozumiesz, że pieniądze nie biorą się z niczego? Jak jedna osoba na dziesięć nie zapłaci to pozostałe 9 musi zapłacić więcej. A większość z tych 9 ludzi dokonuje wyboru: jeść albo opłacić mieszkanie. Nie tylko swoje mieszkanie, ale także tych niepłacących. To nie jest uczciwe, żeby banda złodziei okradała uczciwych ludzi! I żadne pejzaże uciskanym robotniku tego nie zmienią. Jedni są uczciwi i płacą. Inni są złodziejami i nie płacą.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    podatnik_gość

    21.01.2011, 11:15

    do żaden

    Gdyby nasze podatki byłyby wydawane rozsądnie i ztych pieniędzy nie trzeba byłoby utrzymywać leserów to renty i emerytury byłyby wyższe co idzie za tym płacenie czynszu więcej zostanie emerytowi w jego kieszeni a tak część pieniędzy emeryt musi oddać na utrzymanie patologi i koło się zamyka . W pewnym momencie patologi będzie tak dużo że nas pracujących zjedzą

    Cytuj
    IP: 77.114.xx4.xx1 

    Gość_gość

    22.01.2011, 18:50

    Nie da rady

    Nie ma takiej możliwości, żeby podatki były wydawane rozsądnie. Powód jest boleśnie oczywisty jak już go sobie uświadomisz: ktoś (urzędnik) wydaje pieniądze kogoś innego (podatników). Zastanów się czy równie rozrzutny jesteś swoimi jak cudzymi pieniędzmi. Nawet przy nadwyżce dobrych chęci to się nie uda. Swoją złotówkę oglądasz 100 razy, cudzą najwyżej trzy...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • _gość

    21.01.2011, 11:25

    prezydencie oddajcie to w ręce prywatne zrubcie przetarg wystawcie zgkzm na sprzedaz dajcie uprawnienia prywatnemu przedsiebircy zobaczycie jak szybko zrobia porzadek a chetni w tczewie sa-zeby t o przejac

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx2 
  • wacuś_gość

    21.01.2011, 11:47

    jest dobrze

    gdzie był Mirosław Ostrowski,że doprowadził do takiego zadłużenia ? Sosnowski będzie sie bujał z tymi zaległościami do swojej emerytury. Żadnych nadzieji na polepszenie sytuacji nie widać >Za chwile kolejne podwyżki przygotowywane przez koleżków Mroczkowskiego , Pawluska i innych platformowców doprowadzą ten kraj do ruiny! Ludzie już nie maja co do gara włożyć , a co do piero płacic za czynsz. Mówie wam, jest dobrze ,a bedzie na pewno gorzej! I nic tu nie pomoże Pobłocki.Walcie do Mroczkowskiego , niech ze swojej emerytury , pensji urzednika i diety zapłaci najuboższym , albo niech zwolni stanowisko dla innych potrzebujących

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • mroczek _gość

    21.01.2011, 15:15

    do wacek

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego wulgarność ---

    Cytuj
    IP: 77.112.xx3.xx6 
  • zaratustra83

    23.01.2011, 15:05

    bzdety i rozwiązania

    No widać tu totalną nieudolność zarządzających. Pomysł z utworzeniem nowego etatu śmierdzi tylko kolejną posadką dla znajomego a nic nie wnosi. Pomysł by kierować niepłacących do mops to kolejny beznadziejny plan stwarzania pozorów że się coś robi. Poza tym to będzie wyglądało tal że MOPS będzie dawał kasę ZGKZM, co będzie znaczyło że dług na papierze zniknie a za wszystko zapłacą podatnicy czyli my. Kto tak niekompetentnych ludzi kieruje na stanowiska. Skoro już dałem słowa krytyki to przejdźmy do rozwiązań. Kolejna posada to farsa, jest już tam wystarczająco sporo pracowników by monitorować zadłużenie lokatorów. Prawda jest taka że jeżeli ktoś ma zadłużenie bo nie radzi sobie z płatnościami to sam uda się, w celu rozłożenia na raty lub ustalenia innego systemu regulacji należności. Osoby takie też już korzystają z pomocy MOPS. Prawdziwe działanie to kierowanie przeciw dłużnikom spraw do sądu i egzekucja komornicza a nie biadolenie że dług rośnie i nic nie da się zrobić. Kolejna sprawa to w nowych umowach powinno się podpisywać klauzulę o poddawaniu się dobrowolnej windykacji z tytułu zaległości w płatnościach jeżeli te przekroczą przykładowo 4 krotność miesięcznych zobowiązań. Osoby jakie sobie naprawdę nie radzą z płatnościami powinno zlecać się prace porządkowe i remontowe na rzecz ZGKZM dzięki czemu pieniądze oszczędzone na wynajmowaniu firm to tych zadań zostaną oszczędzone na pokrycie opłat. Taki system działa w ogródkach działkowych. Jak kogoś nie stać na roczną opłatę to odrabia kwotę w postaci tzw. "czynu". Oczywiście w przypadku ZGKZM musiało by to działać na większa skale. To tyle co na poczekaniu, a pomysłów można na pewno zebrać więcej.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • gosć_gość

    25.01.2011, 09:05

    pomyły

    Popieram. Miejmy nadzieję że ktoś z ZGKZM to czyta i skorzysta z dobrych rad a nie będą wymyślać głupot. Oby więcej pomysłów a mniej pustej krytyki.

    Cytuj
    IP: 83.9.xx1.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.