"Na planie serialu dzwoni do mnie telefon. Odbieram w przerwie zdjęć - przedstawia się facet i mówi, że dzwoni z banku. Pyta się o moje dane i pyta się, czy składałem wniosek o kredyt? Mówię, że nie! I on uderza na alarm, że ktoś przejął dostęp do mojego telefonu i, że on wyśle mi aplikację, którą mam zainstalować w mojej komórce, bo ona naprawi mi zainfekowany przez hakerów telefon. Grzecznie się rozłączyłem i zadzwoniłem do mojego banku - i co? Okazało się, że to był oszust. Chciał zainstalować w moim telefonie zdalny pulpit i dobrać się do mojego konta". - opowiada Zbigniew Buczkowski w kampanii "Bankowcy dla CyberEdukacji".
Przestępcy potrafią podszyć się pod prawdziwy numer banku, instytucji lub konkretnej osoby. Obejrzyj poniższy filmik i dowiedz się, jak uniknąć wyłudzenia pieniędzy.
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki wraz z Policją przypominają:
- Przestępcy potrafią podszyć się pod prawdziwy numer telefonu banku.
- Stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Weryfikuj rozmówcę.
- Oszuści wywierają presję czasu. Przedstawiają sytuację jako niecierpiącą zwłoki. Prawdziwy pracownik banku nigdy tak nie działa!
- Masz wątpliwości czy dzwoni ktoś z twojego banku - sam zadzwoń na infolinię.
Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku!
Kampania "Bankowcy dla CyberEdukacji" jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa i banków. Celem kampanii jest edukacja wszystkich użytkowników Internetu w zakresie cyberzagrożeń i sposobów ochrony przed nimi. Twarzami tegorocznej edycji są Katarzyna Skrzynecka i Zbigniew Buczkowski.
Przestępcy potrafią podszyć się pod prawdziwy numer banku, instytucji lub konkretnej osoby. Obejrzyj poniższy filmik i dowiedz się, jak uniknąć wyłudzenia pieniędzy.
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki wraz z Policją przypominają:
- Przestępcy potrafią podszyć się pod prawdziwy numer telefonu banku.
- Stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Weryfikuj rozmówcę.
- Oszuści wywierają presję czasu. Przedstawiają sytuację jako niecierpiącą zwłoki. Prawdziwy pracownik banku nigdy tak nie działa!
- Masz wątpliwości czy dzwoni ktoś z twojego banku - sam zadzwoń na infolinię.
Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku!
Kampania "Bankowcy dla CyberEdukacji" jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa i banków. Celem kampanii jest edukacja wszystkich użytkowników Internetu w zakresie cyberzagrożeń i sposobów ochrony przed nimi. Twarzami tegorocznej edycji są Katarzyna Skrzynecka i Zbigniew Buczkowski.
Komentarze (3) dodaj komentarz
yyy_gość
09.01.2025, 08:30
yyy
W banku pracują też złodzieje i przestępcy.
OdpowiedzBank pocztowy _gość
09.01.2025, 11:18
Bank pocztowy
Bank pocztowy galeria tczew
Odpowiedzx_gość
09.01.2025, 13:50
nie tylko w Baanku pocztowym
Wiem ,ale publicznie nie mogę wymienić w jakim banku nieuczciwi pracownicy wykonywali czyny karalne ,np: skąd oszuści na wnuczka, policjanta, pracownika socjalnego wiedzą jaka konkretna osoba starsza ma oszczędności w Banku i można ją naprowadzić.te informacje to przeciek z banków z systemu ,które ujawniają pracownicy operacyjni. ZA 3000 zł pracuje ,a wydaje 3x tyle. SKĄD to się mnoży w portfelu.
Cytuj