Chcą zmian w przepisach dotyczących płatnego parkowania

Płatne parkowanie, parkingi, Stare Miasto (fot. Tcz.pl)
Chcą zmian w przepisach dotyczących płatnego parkowania
Radni z klubu Tczew od Nowa chcą opóźnić wprowadzenie na terenie Tczewa stref płatnego parkowania i dokonania zmian w przyjętych przepisach. Trwa zbiórka podpisów pod specjalną petycją w tej sprawie. Zgodnie z planem płacić za parkowanie mamy od 20 marca.

W Tczewie ostatnio sporo się dzieje w temacie komunikacji. W styczniu prezydent Tczewa poinformował, że od września komunikacja miejska ma być darmowa. Z kolei od 20 marca mają ruszyć strefy płatnego parkowania. Tczewianie (posiadający Kartę Mieszkańca) za godzinę postoju zapłacą złotówkę (bilet dzienny wyniesie 7 zł) - osoby bez karty mieszkańca muszą tę stawkę podwoić. Opłatami objętych będzie ok. 750 miejsc - głównie w rejonie Starego Miasta. Opłaty obowiązywać będą wyłącznie w godzinach od 8 do 17 i od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Wprowadzenie płatnego parkowania w życie stara się opóźnić Tczew od Nowa - który zbiera głosy pod specjalną petycją.

- Uważamy, że najpierw powinno się uporządkować problemy, przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami i przedsiębiorcami, a następnie podejść do wprowadzenia płatnych parkingów w sposób przemyślany, uwzględniając korzyść dla miasta, a nie firmy zewnętrznej. Wątpliwości do do planów miasta przedstawił również Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w piśmie skierowanym do władz miasta. - wyjaśnia radny Michał Ciesielski.


Pismo w tej sprawie trafiło niedawno do ratusza.

- Pismo od p. radnego Michała Ciesielskiego wpłynęło do Urzędu Miejskiego w dniu 1 marca br. i jest w trakcie rozpatrywania. Zasady funkcjonowania w Tczewie stref płatnego parkowania zostały uchwalone przez Radę Miejską w grudniu 2021 oraz w marcu 2022 r. i już wówczas były one doskonale znane panu radnemu. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.


Pełna treść petycji

Szanowny Panie Prezydencie,
Widzimy dramatycznie rosnące koszta utrzymania gospodarstw domowych w naszym mieście, spowodowane rosnącymi cenami energii, inflacją, cenami usług, jak i podwyższeniem rat kredytów hipotecznych. Dodatkowo sytuację w Tczewie pogarszają coroczne maksymalne podniesienie podatków lokalnych przez władze, najdroższa komunikacja miejska w województwie pomorskim oraz wysokie ceny biletów na wydarzenia kulturalne, sportowe i rekreację. Powoduje to, że mieszkańcom żyje się w Tczewie coraz trudniej. Dlatego my, mieszkańcy Tczewa, radni i przedsiębiorcy świadczący usługi na terenie naszego miasta sprzeciwiamy się wprowadzeniu płatnych miejsc parkingowych w proponowanej formie. Jesteśmy przekonani, iż wprowadzenie strefy płatnego parkowania nie rozwiązuje problemu braku miejsc parkingowych. Uważamy, że należy szukać innych środków, dlatego apelujemy o:
1) Wprowadzenie nowej organizacji ruchu na Starym Mieście, które planowane były już wiele lat temu. W tej sprawie składamy od kilku lat wnioski.
2) Jak najszybsze uruchomienie programu Mewo 2.0 (roweru miejskiego).
3) Zwiększenie atrakcyjności podróżowania środkami transportu publicznego (proponujemy darmową komunikację miejską dla wszystkich mieszkańców bez redukcji częstotliwości autobusów).
Obecnie założenia systemu płatnego parkowania są nie od przyjęcia:
1) Wstępny zakres płatnych miejsc parkingowych obejmuje w 72% Stare Miasto, które posiada niewiele innych, darmowych miejsc do parkowania. Dlaczego mieszkańcy Starego Miasta mają być pokrzywdzeni?
2) Brak rzetelnych konsultacji społecznych dla mieszkańców ze strony ZUK i Urzędu Miasta.
3) Brak rozwiązań dla przedsiębiorców świadczących usługi na terenie naszego miasta (np. abonamenty dla przedsiębiorców, czy możliwość uzyskania faktur na podstawie paragonów/biletów parkingowych)
4) Parkometry według propozycji miasta nie będą wydawać reszty za niewykorzystany czas postoju. Robią to aplikacje na smartfona, dlatego oczekujemy iż po zakończeniu parkowania zwracana będzie różnica za niewykorzystany czas postoju. Takie rozwiązanie funkcjonuje w Malborku.
5) Brak abonamentów mieszkańca na okres m-ca, półroczne i roczne na wszystkich ulicach objętych strefa parkowania. Na wnioski radnych Tczew Od Nowa na komisjach został wprowadzony abonament dla mieszkańców, niestety nie dla wszystkich ulic objętych strefą płatnego parkowania. W naszym odczuciu jest to dyskryminacja części mieszkańców.
6) Podział przychodu z płatnych miejsc parkingowych 80/20 z czego 80% stanowi wynagrodzenie firmy obsługującej system jest nie do zaakceptowania. Taki rozdział przychodu powoduje wzrost kosztów dla mieszkańców a dla miasta nieznaczne wpływy. (podział rzeczywisty wynosi - 64% dla firmy a 36% dla miasta - przyp. red.)

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (58)
dodaj komentarz

  • Gość _gość_gość

    06.03.2023, 07:13

    Co za głupoty jak kogoś stać na samochód to i stać go zapłacić 2 zł za parkowanie bo cwaniaczki z pobliskich domów by chcieli parkować za darmo jestem za pobieraniem opłat nawet w sobotę i niedzielę.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx8 
  • Patrycja _gość

    06.03.2023, 08:46

    Nie widzę żadnego cwaniaczkowania w tym, że ktoś nie chce płacić 7 zł za dzień za parkowanie pod swoim domem. 7 zł * 250 roboczych dni = 1750 zł rocznie. Kogo na to stać?!

    Cytuj
    IP: 83.20.xx6.xx3 

    kuna_gość

    06.03.2023, 09:11

    mieszkam w domu jednorodzinnym - nie mogę parkować na ulicy przed domem, bo jest objęta zakazem. mam garaż - za który co roku płacę kilkaset złotych podatku - i nie płaczę. Chcę jeździć samochodem - płacę. Proste - ale nie - u nas wciąż pokomunistyczna świadomość - bo mnie się za darmo zależy

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx1 

    Arek _gość

    06.03.2023, 11:29

    Idąc twoim tokiem rozumowania - jak kogoś stać żeby zrobić dziecko to nie należy mu się 500+. Rozumiem że lubisz dawać się łupić, i im coś jest droższe i masz wyższe opłaty, to jesteś szczęśliwszy. Proponuję więc parking płatny dla chętnych - łosie niech bulą, a reszta niech żyje dalej normalnie.

    Cytuj
    IP: 77.222.xx2.xx7 

    Prawda Czasu _gość

    06.03.2023, 11:49

    Czat na Żywo

    PROTEST STOP INWIGILACJI - STOP PIS INWIGILACJI

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx3 

    a_gość

    07.03.2023, 18:12

    Czyli jak zwykle w tym mieście mieszkańcy zapłacą a zyska firma dla miasta zostaną grosze i będzie jak z komunikacją że taniej jest zrobić za darmo niż opłacać setki darmozjadów. Ale ktoś pewnie przytuli ważne że kasa się kręci a zapłaci głupi mieszkaniec. Jeśli to prawda że firma dostanie ponad 60% to ile będzie tych dopłat do komunikacji nawet na waciki nie starczy .Pogonić tą bandę nieudaczników .

    Cytuj
    IP: 46.5.xxx.xx8 

    Karaś _gość

    09.03.2023, 13:54

    Parkowanie

    Nooo , a ty pewnie mieszkasz na blokowisku i masz to gdzieś

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx6 

    Twój stary _gość

    10.03.2023, 13:19

    Weź gościu 10 metrów rozbiegu i walnij baranem w ścianę

    Cytuj
    IP: 104.28.xx4.xx0 
  • Łukaszko_gość

    06.03.2023, 07:54

    A'la long

    I bardzo dobrze jestem za płatnymi parkingami.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx6.xx6 
  • Prawda Czasu _gość

    06.03.2023, 11:54

    Hipokryzja

    Kto jest dla kogo!? Władza dla ludu, czy lud dla władzy!? Uzurpowanie do decydowania bez zgody mieszkańców - To referendum o odwołanie Rady Miasta i Prezydenta Pobłockiego! Audyt z ich działalności i rozliczenie!!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx3 
  • Mieszkaniec_gość

    06.03.2023, 08:18

    płatne parkowanie

    Całkowicie zgadzam się z p. Ciesielskim! W końcu racjonalne podejście do kwestii płatnego parkowania. Dziękuję za zauważenie jak krzywdzące i niesprawiedliwe dla mieszkańców Starego Miasta oraz przedsiębiorców są obecne ustalenia w tej kwestii.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx6.xx3 
  • Gość_gość_gość

    07.03.2023, 11:10

    Kampania START!!!!

    Czyżby temu panu już tylko kampania w głowie? I już racjonalne myślenie się wyłączyło? Kto dziś może wjechać na zablokowane ,zagracone Stare miasto przez przedsiębiorców blokujących wjazd potencjalnemu klientowi do sklepu, blikującemu mieszkańcowi każdą wolną uliczkę , każde wolne miejsce?? Panie radny bezradny starówka już nie żyje, a ty chcesz ją zupełnie dobić bo kampania i własny interes w głowie? Chłopie kogo dziś nie stać na złotówkę ,dwie czy trzy na zaparkowanie auta? Jakie miasto ,miasteczko nie posiada dziś parkometrów? Jakie miasto ma pakowanie za zeta? Proszę włączyć myślenie!

    Cytuj
    IP: 83.11.xx6.xx1 
  • Dss_gość

    06.03.2023, 08:19

    Proszę o namiary gdzie można złożyć podpisy. Nie dla stref płatnego parkowania w Tczewie. Miłego dnia Tczewiacy

    Odpowiedz
    IP: 89.174.xxx.xx5 
  • Kasia_gość

    06.03.2023, 08:21

    To żeby nie płacić za parkowanie ludzie będą stawiać samochody pod naszymi blokami i pójdą sobie gdzie będą chcieli blokując miejsca nam lokatorom posiadającym samochody.... A to jakieś nie porozumienie będzie ..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8 
  • gość_gość

    06.03.2023, 08:22

    W jaki sposób można złożyć swój podpis pod petycją?

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx6.xx3 
  • Adamski_gość

    06.03.2023, 08:32

    Płatne parkingi TAK! Kasa 100% Tczewa!

    Płatne parkingi TAK! Podział 80% do 20% dla miasta NIE!!! 80% dla miasta a 20% dla firmy obsługującej TAK! To przekręt na kilometr śmierdzący! Szkoda że ten pseudo portal nie napisze o tych kontrowersjach... wujek zabronił!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx2 
  • Łupaszko_gość_gość

    06.03.2023, 08:48

    "a 'la long"

    Brawo !!!! Ta Miernota pobłocki oszalał ... Jego czas już się kończy..... Przekleństwo Tczewa to "rządy "połockiego!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx7 
  • Łupaszko_gość_gość

    06.03.2023, 08:51

    "a 'la long"

    Rumcajs jak zwykle komuś kapustę do kieszeni wpycha 80 do 20 i wszystko jasne ....

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx7 

    Łupaszko_gość_gość

    06.03.2023, 08:55

    "a 'la long"

    Chyba Rumcajs się wystraszył bo nie wierzę że jakiemuś radnemu nagle "jaja wyrosły " zawsze wpatrzeni w tę miernotę jak w obrazek

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx7 
  • ..._gość

    06.03.2023, 09:14

    ...

    "Nie widzę żadnego cwaniaczkowania w tym, że ktoś nie chce płacić 7 zł za dzień za parkowanie pod swoim domem. 7 zł * 250 roboczych dni = 1750 zł rocznie. Kogo na to stać?!"

    ...mnie na to stać, tak samo jak było mnie stać na kupno garażu i miejsca parkingowego, a jak nie możesz utrzymać wozu i wszystkiego co z nim związane, to przesiadka na rower...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • Gość_gość_gość

    06.03.2023, 11:52

    jak cię stać to płać, ja wolę wydać swoje pieniądze na coś innego Na starym mieście zwyczajnie nie da się kupić miejsca parkingowego czy garażu

    Cytuj
    IP: 83.20.xx6.xx3 

    .._gość

    06.03.2023, 12:22

    ...

    ...jak nie da się kupić ??? ja kupiłem, poczekaj sprawdzę jeszcze czy faktycznie stoi garaż. Sprawdziłem nadal stoi, miejsce parkingowe też jest w tym samym miejscu....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • tak_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    06.03.2023, 09:21

    jestem za płatnym parkowaniem jak kogos stac na samochod to napewno go stac aby ta symboliczna opłate uiszczać

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • gość_gość

    06.03.2023, 09:33

    pracuję na starym mieście

    popieram wniosek o abonament ,pracuję w strefie płatnego parkingu , nie jestem mieszkańcem Tczewa więc np przy w miesiącu kwietniu muszę zapłacić 266 zł ,a zarabiam najniższą krajową to strasznie dużo,proszę pomyśleć o zwykłych ludziach

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • Rick_gość

    06.03.2023, 10:21

    płatne parkowanie

    Jestem za strefami płatnego parkowania.Chcąc coś załatwić w Urzędach nie gdzie postawić samochodu.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xxx 
  • Łupaszko_gość_gość

    06.03.2023, 10:35

    "a 'la long"

    Bez jaj .... pod przykrywką starego miasta 3/4 parkingów w Tczewie ma być płatnych -to je rozum ?????

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx7 
  • Łupaszko_gość_gość

    06.03.2023, 10:25

    "a 'la long"

    Jednak od prezydenta takiego miasta jak Tczew wymaga się troszkę więcej niż wydawania pieniążków i to w dodatku nie swoich !!!!! Każdy głupek potrafi wydawać pieniądze ,ale tylko mądrzy i odpowiedzialni ludzie potrafią nimi gospodarować. Pobłocki=Porażka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@!@!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx7 
  • Jaa_gość_gość

    06.03.2023, 10:39

    Bez jaj

    Radni sami głosowali za wprowadzeniem płatnego parkowania, dopiero teraz się obudzili? A może dotarło do nich że mieszkając na Starym Mieście będą musieli płacić za parkowanie pod własnym domem, tak samo jak inni mieszkańcy. Prawo jest równe dla wszystkich i jak tak głosowaliście, to też zapłacicie jak reszta. Jak ma wam ubyć z własnej kieszeni to potraficie sprawnie działać, od razu wnioski, petycje i podpisy. Przed głosowaniem radni zapoznali się z uchwałą, więc mogą mieć teraz pretensje tylko do siebie że zagłosowali za płatnym parkowaniem.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx6 
  • Prawda Czasu_gość

    06.03.2023, 12:09

    REFERENDUM

    REFERENDUM I ODWOŁANIE RADY MIASTA ORAZ PREZYDENTA POBŁOCKIEGO! ZA PODJĘTE DECYZJĘ BEZ KONSULTACJI SPOŁECZNEJ DOT. PŁATNEGO PARKOWANIA JAK I BEZPŁATNEJ JAZDY AUTOBUSEM MIEJSKIM ( JEŚLI TAK BEZMYŚLNIE PODJĘTO, TO DLACZEGO UBIEGŁOROCZNA PODWYŻKA BILETÓW ORAZ DOTACJA DO FIRMY PRZEWOZOWEJ? TRZEBA BYŁO POZOSTAWIĆ LUB OBNIŻYĆ CENY BILETÓW, BEZ USZCZUPLANIA BUDŻETU! TO SAMO SIĘ NIE BĘDZIE FINANSOWAŁO! TO BĘDZIE KOSZTEM - TYLKO CZEGO SANOWNI RADNI? MOŻE TAK BEZPŁATNY ŻŁOBEK, BASEN DLA MŁODZIEŻY I SENIORA! STOP HIPOKRYZJI

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx3 

    Obywatel_gość

    06.03.2023, 12:43

    Głosowanie

    Za tym bublem głosowali tylko radni prezydenta z PNP i PO. Reszta była przeciw

    Cytuj
    IP: 94.254.xx4.xx6 

    xx_gość

    08.03.2023, 19:22

    A p.Ciesielski głosował za wprowadzeniem płatnego parkowania. To nie był pomysł Prezydenta i rąk do głosowania z PnP?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • gosc_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    06.03.2023, 12:21

    Parkingi

    Tak właśnie myślą radni. Po.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx2 
  • Zdesperowany !!!!!!!!!_gość_go_gość

    06.03.2023, 13:07

    Złodziej na złodzieju i złodziejem podparty. Może chodniki i trasy rowerowe będą płatne.Zawsze to jakiś dochód dla włodarzy miasta i ich kumpli. BRAK ROZUMU, ŻEBY PO MIEŚCIE NIE BYŁO MOŻNA SWOBODNIE SIĘ PORUSZAĆ.I jeszcze jedno proponuję zrobić płatny wjazd do miasta.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx1 
  • Tczewianin_gość

    06.03.2023, 13:08

    Płatne miejsca parkingowe

    Z kilometra czuć, że wprowadzenie płatnych stref parkowania w głównej mierze przyniesie zyski prywatnemu inwestorowi a nie miastu. Czy nie lepiej by było zrobić tak żeby to miasto dostawało większość środków a te pieniądze mogłyby być rozdysponowane na remonty dróg w mieście. Każdy kto regularnie jeździ autem po mieście z roku na rok widzi jak pogarsza się stan nawierzchni. Łatanie dróg czasami wystarcza na sezon. A tak inwestycja w parkometry ze znaczącym udziałem miasta mogła by wesprzeć finansowo remonty dróg. I każdy byłby zadowolony wiedząc, że jest to uczciwe wobec każdego kierowcy. Bo płacimy za parkowanie a pieniadze są w mieście a nie w prywatnej kieszeni.

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx9.xx7 
  • _gość

    06.03.2023, 13:16

    80% dla firmy obsłuh**ącej?

    To jest działanie na szkodę miasta. Należy powiadomić odpowiednie organy!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx4 
  • _gość

    06.03.2023, 13:17

    80% dla firmy obsługującej?

    To może być działanie na szkodę miasta. Należy powiadomić odpowiednie organy państwowe.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx4 
  • Jan _gość_gość_gość_gość_gość

    06.03.2023, 16:02

    x

    Może Ty się podejmiesz obsługi parkomatów za 5% ,będzie większy zysk dla Miasta

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx2 

    Łupaszko_gość_gość

    07.03.2023, 07:05

    "a 'la long"

    No naprawdę skomplikowana sprawa kupić automat postawić i przyjeżdżać forse odbierać -Jan puknij się w ten twój pusty łep !!!!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx7 
  • Gość_gość

    06.03.2023, 15:43

    właściciele lokali użytkowych

    Jestem właścicielem lokalu użytkowego na Starym Mieście, w którym prowadzę osobiście działalność gospodarczą. Płacę podatek od nieruchomości do kasy UM. Mieszkam jednak "tylko" w Gminie Tczew, alternatywny dojazd rzadziej niż 1x na godzinę busem lokalnej firmy, bez komunikacji pociągowej razem z 2 dzieci. Dlaczego mam płacić tyle pieniędzy dziennie za możliwość zaparkowania w pobliżu miejsca pracy? Dlaczego nie myśli się o tych osobach, które przyjeżdżają do pracy? To nie jest kwestia, czy stać mnie na 2 zł za godzinę i że jest to znacznie taniej niż np. w Trójmieście. To jest kwestia znacznej kwoty miesięcznie, którą będzie trzeba wypracować, pewnie obciążając własnych klientów kolejną podwyżką. A podział 80/20 całkowicie mnie zadziwia i każe się zastanawiać nad tym, czy rzeczywiście miasto na tym zarobi tyle, żeby się narażać na takie niezadowolenie mieszkańców, zwłaszcza w kontekście szerokiego obszaru opłat.

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx1.xx4 
  • GTC_gość

    06.03.2023, 19:23

    Słuszna uwaga @gość IP: 83.15.xx1.xx4

    ""Jestem właścicielem lokalu użytkowego na Starym Mieście, w którym prowadzę osobiście działalność gospodarczą. Płacę podatek od nieruchomości do kasy UM. Mieszkam jednak "tylko" w Gminie Tczew, alternatywny dojazd rzadziej niż 1x na godzinę busem lokalnej firmy, bez komunikacji pociągowej razem z 2 dzieci. Dlaczego mam płacić tyle pieniędzy dziennie za możliwość zaparkowania w pobliżu miejsca pracy?"" Osoby, które prowadzą działalność na Starym Mieście płacą wszelkie możliwe podatki, z wysokim podatkiem od nieruchomości włącznie. Oni też mają płacić kolejny podatek czy może parkować na Bulwarze albo dojeżdżać ze sprzętem lub towarem rowerem bądź autobusem?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • poważne pytanie_gość

    06.03.2023, 20:30

    Gdzie ta zbiórka?!

    Ten portal nazywa się "Internetowy Serwis Informacyjny Miasta", tymczasem nawet nie staracie się działać zgodnie z tą nazwą. Informujecie o chyba najbardziej palącej i dotykającej mieszkańców Tczewa kwestii - płatnym parkowaniu, informujecie że grupa radnych stara się zatrzymać ten skok na kasę ALE NIE INFORMUJECIE JAK MIESZKAŃCY MOGĄ SIĘ DO NICH PRZYŁĄCZYĆ! Gdzie trwa zbiórka podpisów pod petycją? Bo treść artykułu sugeruje, że trwa. Jeśli nie wiecie, to dobra praktyka dziennikarska nakazywałaby kontakt z twórcami petycji i poinformowanie o tym czytelników. Jesteście wszak serwisem informacyjnym, prawda? Trochę złośliwie ale zgodnie z prawdą nadmienię, że informujecie zazwyczaj o rzeczach, które się już wydarzyły, nie zajmując uwagi czytelników tym, co się dzieje albo ma dziać.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx8 
  • Łupaszko_gość_gość

    07.03.2023, 07:08

    "a 'la long"

    Bo to jest pseudo portal i pseudo dziennikarze którzy produkują fikcje a replinski jaki podjarany parkomatami -taki śmieszny chłopek roztropek .... :)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx7 

    Stan_gość

    09.03.2023, 19:22

    Treści na tym portalu kontroluje urząd

    miejski w Tczewie który na swojej w teorii oficjalnej stronie ZATAJA przed mieszkańcami to że za NIESPEŁNA 2 TYGODNIE planuje wprowadzić płatne parkowanie !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx9 
  • Tczewianin_gość_gość_gość

    07.03.2023, 08:31

    Pazerność Radnych nie zna granic

    W tych czasach to skandal wprowadzając płatne parkowanie!!!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • Gość_gość_gość

    07.03.2023, 11:13

    A jakie mamy czasy?

    Popieram-w końcu można będzie zaparkować na Starym Mieście. A złotówka, dwie czy trzy to rzeczywiście w dzisiejszych CZASACH NIC. Takie mamy czasy....

    Cytuj
    IP: 83.11.xx6.xx1 
  • Krystian stare miasto_gość

    07.03.2023, 15:33

    Parkomat

    Hura dziękujemy że dopier. Dalacie nam zycie jakim prawem bede musial placic za to ze zostawiam samochod pod swoim blokem wszystkim sie we lbach po pie rdolilo ludzie wyniosą was na kopach zobaczycie coraz gorsze czasy

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx9.xx1 
  • TCZ_gość

    07.03.2023, 18:31

    BRAWO

    Brawo dla radnych Tczew od nowa!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Gość_gość

    07.03.2023, 23:39

    Radny po namyśle!?

    Tel. do NIK 58 7383600 Panie radny zgłoś tam swoje uwagi - zastrzeżenia, nie bądź gołosłowny jak niechcesz wspólnie odpowiadać!!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx8 
  • Mieszkanka_gość

    08.03.2023, 17:24

    Jestem za opłatami, wracam z pracy i nie ma gdzie zaparkować bo stoją 3 czerwone Aygo, plus właścicielka, dodatkowo pracownicy swoimi prywatnymi. Parking załadowany samymi samochodami firmowymi i pracowniczymi

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • Polak_gość_gość_gość

    09.03.2023, 18:10

    Porazka

    Dlaczego kierowcy aut maja sponsorować bezpłatne autobusy innym to jest porażka co sie w tym tczewie dzieje ????????????

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xxx 
  • Stan_gość

    09.03.2023, 19:17

    Od 20 marca ? Ale chyba roku 2024 ?

    Bo 20 marca tego roku to jest za NIESPEŁNA 2 TYGODNIE i żaden normalny prezydent miasta nie UKRYWAŁ by tego przed mieszkańcami dopuszczając się zaniechania w publikacji informacji na oficjalnej stronie miasta ! No chyba że Pobłocki planuje wprowadzić płatne parkowanie znienacka bo nastawił się na wyhaczenie jak największej kasy z mandatów od zaskoczonych Tczewian ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx9 
  • Pablum_gość

    10.03.2023, 10:36

    Banda hipokrytów . Mam samochód to płacę za parkowanie proste. 7 zł dziennie to dużo. ? To może trzeba zmienić pracę i zarabiać więcej. Albo sprzedać samochód. Bardzo dobrze niech dadzą nawet 20 zł dziennie. To przynajmniej będę mógł parkować pod domem a nie co chwilę jakieś prdl szroty stoją albo busy. Za darmo to się w ryja dostaje.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx1 
  • edi_gość

    10.03.2023, 12:10

    Parkowanie a handel

    Nikt jakoś nie widzi problemu, że w ten sposób dobijamy umierający handel i usługi na Starówce. No bo jak mam jeszcze zapłacić za postój, to zrezygnuję z zakupów!!! W ten sposób zmienimy Starówkę w handlową pustynię - nawet ciucholandy nie przetrwają.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx4 
  • Pablum_gość_gość

    10.03.2023, 14:02

    "Nie widzę żadnego cwaniaczkowania w tym, że ktoś nie chce płacić 7 zł za dzień za parkowanie pod swoim domem. 7 zł * 250 roboczych dni = 1750 zł rocznie. Kogo na to stać?!"

    normalnych ludzi którzy pracują a nie jada na zasiłkach. Jak kogoś stać na samochód to stać go na opłaty.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx9.xxx 
  • abolo1_gość

    10.03.2023, 16:14

    Płatne parkowanie

    Dzięki naszym zrytym radnym i pseudo prezydentowi za płatne parkowanie na całym starym mieście. Podział bardzo sprawiedliwy ,chyba korzystano z pomocy sztucznej inteligencji. A już podział zysków dla firmy i miasta sugieruje aby złożyć zawiadomienie do prokuratury o ustawkę. Gdzie można złożyć podpis pod petycją ???

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx4 
  • Bystrzyca _gość

    14.03.2023, 00:16

    Radni do zwolnienia i obciążenia

    To zwykły haracz i wymuszanie daniny Wiedzcie że prawa ich nie mają mocy są na stołkach nie legalnie nie mają immunitetu żadnego i od 2011 roku nie mają praw do nikogo i nie mogą ustalić sobie kwot jakich im się podoba bez zgody suwerena

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx9 
  • gość_Prezydent_gość

    27.03.2023, 16:47

    Parkowanie

    PŁAĆ I PŁACZ Tak ma być bo Ja tak chcem i z nikim nie muszem konsultować. Kierowcy to idioci a sklepikarze to złodzieje i cwaniaki. Nienawidzę tych co wożą swoje śmierdzące cztery litery autem. Mieszkańcom Starówki polecam zaraz sprzedać samochody albo złomować (większość tylko się do tego nadaje) Zaoszczędzicie sporo kasy !!! Macie piękną Starówkę i wszędzie blisko. Nóżki nie zabolą. Jak Ja idę przez Moje miasto z delegacją zagraniczną - to ma być pusto, rozumiecie ! Żadnych złomów na ulicach. Hołota w samochodach - wynocha nad Wisłę kaczki karmić. Ja i Moi dzielni Urzędnicy płacić nie musimy bo to miasto jest NASZE Ja wiem najlepiej co jest dobre: - Co jest dobre dla Mnie to jest dobre dla Miasta To pisałem osobiście Ja - wasz Najjaśniejszy Prezydent Rumzeis. PS 1 kwietnia o 9:00 na Rynku odbieram zaszczytny tytuł Honorowy Parkingowy m. Tczewa Przyjdźcie klaskać. Parkowanie bezpłatnie dla każdego (ha ha) Po wyborach ceny parkowania podniosę o 300% i co mi zrobicie??? Wasz Rumcio

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx4.xx5 
  • Dad_gość

    30.03.2023, 10:41

    Mapka parkingów

    Poproszę portal (UM ?) o opracowanie mapki z granicami (!) płatnych parkingów.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.