Zauważyłeś uszkodzenia linii energetycznych, zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej), a może widzisz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy czy miejscowości? Skontaktuj się Energą Operatorem pod numerem telefonu 991 lub wyślij sms o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępuj zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.
Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?
Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.
Kiedy dochodzi do uszkodzeń sieci energetycznych?
Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.
Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, kiedy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku, nie należącej majątkowo do ENERGAOPERATOR, takiej jak np. instalacja na klatce schodowej czy w mieszkaniu. Granice dpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto informować mieszkańców, aby przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktowali się z zarządcą budynku.
Kiedy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba zapłacić?
Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, gdy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu, bowiem jest to instalacja nienależąca majątkowo do ENERGA-OPERATOR. Granice odpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktować się najpierw z zarządcą budynku.
Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?
Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.
Kiedy dochodzi do uszkodzeń sieci energetycznych?
Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.
Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, kiedy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku, nie należącej majątkowo do ENERGAOPERATOR, takiej jak np. instalacja na klatce schodowej czy w mieszkaniu. Granice dpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto informować mieszkańców, aby przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktowali się z zarządcą budynku.
Kiedy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba zapłacić?
Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, gdy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu, bowiem jest to instalacja nienależąca majątkowo do ENERGA-OPERATOR. Granice odpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktować się najpierw z zarządcą budynku.
Komentarze (9) dodaj komentarz
Natenczas Wojski_gość_gość_gość
20.11.2020, 10:51
Po co zgłaszać?
Od 1 grudnia i tak samorządy wyłączą oświetlenie. Na złość rządowi.
OdpowiedzPoldek_gość
20.11.2020, 11:34
W
Nie na złość, a w ramach oszczędności, za ukradzione przez rząd 1,4 mld zł samorządowych pieniędzy.
CytujTczewianin_gość
20.11.2020, 13:43
Oświetlenie uliczne
Wiecie komu można zgłosić nieprawidłowości związane z oświetleniem uliczym na osiedlu?
OdpowiedzPoldek_gość
20.11.2020, 14:16
W
Najpewniej spółdzielnia lub wspólnota.
CytujA_gość
20.11.2020, 14:50
Pewnie nie chce się czterech liter ruszyć z koryta i sprawdzać stan infrastruktury!!!!!
OdpowiedzXxx_gość
20.11.2020, 19:39
Dorośnij......
Cytujmayster_gość
22.11.2020, 11:29
Ale że niby co, mają jeździć w kółko i patrzeć się na lampy i słupy ? Gros infrastruktury jest już monitorowana zdalnie, ale jest też dużo starszej. Zgłaszasz - przyjadą, proste.
CytujTczewianin_gość
20.11.2020, 18:27
"Najpewniej spółdzielnia lub wspólnota."
OdpowiedzWspólnota/spółdzielnia nie jest właścicielem dróg czy oświetlenia, raczej miasto/gimna i zastanawiam do kogo konkretnie coś zgłosić
Buli_gość
20.11.2020, 22:20
Awaria oświetlenia???
Do bani tytuł, awaria oświetlenia i pokazana lampa tzn co? A dalej - zerwane kłódki, linie energetyczne, które, te wkopane kable? A na W. Witosa nie świecą się dwie lampy ledowe...
Odpowiedz