Na tczewskich Suchostrzygach pojawiła się nietypowa furgonetka. Auto promowało akcję #ZegnajReligio. Jak tłumaczą organizatorzy, celem akcji jest namawianie do rezygnacji z uczestnictwa w religii oraz informowanie o prawach ucznia i rodzica w tym zakresie.
Tczew był kolejnym przystankiem podczas podróży furgonu przez Polskę. Auto pojawiło się w środowe popołudnie na tczewskich Suchostrzygach. Oprócz organizatorów akcji na miejscu pojawiła się m. in. posłanka Beata Maciejewska oraz lokalna działaczka Lewicy Iwona Ochocka. Przechodniom rozdawano ulotki ze szczegółami akcji:
Furgonetka #ZegnajReligio wyruszyła z Warszawy 19 września i odwiedza kolejno: Gdańsk, Tczew, Starogard Gdański, Grudziądz, Włocławek i Płock. Aktywistki rozdają ulotki, udzielać informacji i namawiać do rezygnacji z religii. Relacje z kolejnych miejscowości będzie można śledzić na facebookowym profilu Samych Plusów.
Akcję, przy wsparciu lokalnych aktywistek i aktywistów, organizują Same Plusy, kolektyw działający przy Kongresie Świeckości i Ogólnopolskim Strajku Kobiet. Więcej o akcji tutaj - .
Tczew był kolejnym przystankiem podczas podróży furgonu przez Polskę. Auto pojawiło się w środowe popołudnie na tczewskich Suchostrzygach. Oprócz organizatorów akcji na miejscu pojawiła się m. in. posłanka Beata Maciejewska oraz lokalna działaczka Lewicy Iwona Ochocka. Przechodniom rozdawano ulotki ze szczegółami akcji:
Pomysł akcji powstał w reakcji na rozliczne, bulwersujące doniesienia medialne o tym, czego właściwie dzieci uczą się na tych niepodlegających kontroli MEN zajęciach - mówi w imieniu organizatorówBożena Przyłuska i dodaje: - Wcale nie miłości bliźniego, tylko nienawiści - do osób LGBT, feministek, niewierzących. Ale także uprzedzeń wobec wszelkiej inności, uprzedmiotowienia zwierząt, negowania faktów, życia w ciągłym strachu i poczuciu winy, bezrefleksyjnego posłuszeństwa i zrzucania odpowiedzialności za własne czyny. Nie ma w nas zgody na to sianie nienawiści, dzielenie społeczeństwa na lepszych i gorszych, ani na promowanie postaw antyspołecznych, a to właśnie dzieje się na katechezie.
Furgonetka #ZegnajReligio wyruszyła z Warszawy 19 września i odwiedza kolejno: Gdańsk, Tczew, Starogard Gdański, Grudziądz, Włocławek i Płock. Aktywistki rozdają ulotki, udzielać informacji i namawiać do rezygnacji z religii. Relacje z kolejnych miejscowości będzie można śledzić na facebookowym profilu Samych Plusów.
Akcję, przy wsparciu lokalnych aktywistek i aktywistów, organizują Same Plusy, kolektyw działający przy Kongresie Świeckości i Ogólnopolskim Strajku Kobiet. Więcej o akcji tutaj - .
Komentarze (91)
dodaj komentarz
Gość _gość
22.09.2022, 09:19
Jestem za precz z religią
Gość _gość
22.09.2022, 09:58
.
Za czym ? XD
wyzwolony dżony_gość
22.09.2022, 12:45
człowiek ma wolną wolę - sam wybierz
lewaki i dziwaki chcieli by żeby zamiast religii były nauki dla adoptowanych dzieci jak to pierwszy tatuś drugiemu tatusiowi coś z tyłu wkłada a mamusiapierwsza mamusidrugiej coś z przodu
Bezsrejtu_gość_gość_gość
22.09.2022, 09:19
A zamiast religii to: http://www.youtube.com/watch?v=RyRlzcbiezo
aga_gość
22.09.2022, 17:39
super te lekcje!!!
gbh_gość
22.09.2022, 09:30
Hipokryzja i nienawiść bije od lewaków straszna . Gadajo o tolerancji a sami nie szanują innych poglądów i innych osób
Mm_gość
22.09.2022, 09:51
Tu nie chodzi o brak tolerancji. Zauwaz ze kosciol na taka wladze w tym kraju ze jest panstwem w panstwie.
Ata_gość
22.09.2022, 10:57
Abc
Szanuję religię, dopóki nie zakłóca życia moich dzieci, np. okienkami! Niech będzie po lekcjach, tak jak inne dodatkowe zajęcia.
j** ć_gość
22.09.2022, 10:58
LEWACTWO
A WSZCZEGÓLNOŚCI TO TCZEWSKIE NA CZELE Z TĄ PRYSZCZATĄ OCHO CKO IVO NKĄ ,STRASZNE DWIE BABY JEDNA GŁU PSZA OD DRUGIEJ .
Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość
22.09.2022, 11:05
x
Bredzisz Wychowywałem się w czasach PRL wtedy była prawdziwa tolerancja nikt mnie nie zmuszał do chodzenia na religię ani nie zabraniał chodzić na religię czy do kościoła Teraz jak nie chodzisz to jesteś lewakiem albo i gorzej Każdy ma prawo do swoich poglądów OK tylko tego prawa nie przyznajesz ateistom , czy LGBT
Jk_gość
22.09.2022, 12:39
Mozesz mieć poglady jakie chcesz.
Ale nie wciskaj ich innym, zwlaszcza dzieciom. Zwlaszcza cudzym dzieciom.
gfda_gość_gość_gość_gość
22.09.2022, 09:30
a
Są tacy, którym nie potrzeba zachęty.
..._gość
22.09.2022, 09:32
...
jak beka :) nie chcą religii - niech nie chodzą, każdy za swoje postępowanie będzie osądzony :) to już wolę busy namawiające do zaprzestania aborcji :)
yhy_gość_gość
22.09.2022, 10:42
Chcesz posyłać swoje dziecko na religię to posyłaj. Nie mam z tym problemu, jak i z tym, że odbywają się one w publicznych szkołach i przedszkolach. Tylko dlaczego za te lekcje muszą płacić wszyscy podatnicy, również ci co z tych lekcji zrezygnowali??? Za karate w przedszkolu mojej córki płacą tylko rodzice dzieci zapisanych na zajęcia. Tak też powinno być z religią.
cgnhg_gość
22.09.2022, 11:34
boś idiota i tyle.
God_gość
22.09.2022, 09:36
xd Żegnaj lewico!
Żegnaj lewico! Możesz to zrobić w dowolnym momencie życia! Same plusy!
yhy_gość_gość
22.09.2022, 10:49
Wahadełko za bardzo wychylone w prawo zawsze wraca i wychyla się z taką samą siłą w lewo. Przykład skutków prawicowych rządów w Irlandii skłania do innych wniosków. Zaostrzanie przepisów aborcyjnych, walka z mniejszościami seksualnymi i ingerowanie Kościoła Katolickiego w sprawy Irlandii doprowadziło do legalizacji aborcji i związków osób tej samej płci. A wystarczyło siedzieć cicho na d...pie żeby zachować status quo.
Hggff_gość
22.09.2022, 09:43
Brawo!
polak_gość_gość_gość
22.09.2022, 09:44
R.
ŻEGNAJ KOMUNO I LEWICO.
Polak_gość
23.09.2022, 09:06
Śmiejecie się "narodneje incele" z tych Julek, a dzięki nim ta wasza ruskolubna Konfa w przyszłym roku wyebie się o próg wyborczy. A tak na marginesie widać, żeś "polak" bo z rodzimym językiem nie jesteś za pan brat.
obywatel_gość
22.09.2022, 09:48
kazdy ma wlasny rozum i wie co robi,nic nie ma na sile. wymyslcie cos innega aby sie lansowac. moze pomyslcie o politykach co robia i zachecajcie ludzi aby wyszli na ulice
stand_gość
22.09.2022, 09:49
Ponad 100 lat temu komuniści, a trochę później faszyści, zaczynali od głoszenia tych samych haseł. Nikt do dziś nie policzył ofiar tych obłędnych ideologii, ale wiadomo, że ci zwolennicy "nowego, lepszego świata" wymordowali około 200 mln. ludzi. Nie idźcie więc tą drogą, potomkowie kacapskich "wyzwolicieli".
Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość
22.09.2022, 11:19
x
Zapomniałeś że Kościól ma na sumieniu nie mniej ofiar jak Komuniści czy Faszyści przez wieki mordowali ludzi w imię miłosiernego Boga Ostatnie spalenie ,,czarownicy '' na ziemiach polskich było w 1811 r ,inne kary za uchylanie się od chodzenia do kościoła były jeszcze stosowane przez cały XIX wiek Nawet już po odzyskaniu niepodległości przez Polskę w latach miedzy wojennych zmuszano Ukraińców do przejścia na katolicyzm niszcząc im cerkwie , robiły to władze świeckie ale pod naciskiem herachów KK
zmielony dżony_gość
22.09.2022, 13:16
w oczekiwaniu na ostateczne rozwiązanie
zastanawiam się za co Jan dostał minusy? czy napisał nieprawdę? nie, wszystko jest zgodne z faktami! czy jakiemus fanatycznemu katolowi nie spodobało się opluwanie w jego mniemaniu kk? no zapewne tak...fakty to fakty, to ze one Ci sie nie podobają, nie znaczy ze masz to minusować, bo właśnie dlatego ten kraj tak wygląda, kraj pełen kłamstwa, fałszu i obłudny, świat pełen sztuczności, dwulicowości...to straszne jak się patrzy na to wszystko dookoła...
Gosc_gość_gość
22.09.2022, 09:57
...
Co za lewusy..nikt do religii nie zmusza ,można w niej uczestniczyć nie trzeba...moje dzieci chodzą do szkoły wiele lat...niektóre już ja kończą...nigdy nie było tematu czy szykanowania LGBT,złego słowa o feministkach itd ...nigdy ..uważam ,że każdego trzeba tolerować ,każda religie,prócz pseudo " namawiajacej do zabijania w jej imię...to nie religia...,jeśli ktoś nie chce by dziecko uczestniczyło można wypisać stosowną karteczkę i nic się nie dzieje...ale trzeba uczyć dzieci szacunku tolerancji dla wszystkich...moje dzieci zawsze dogadywały się z tymi ,które w religii nie uczestniczyły i tak jest do dziś...a to jest chamska właśnie akcja ucząca dzieci nienawisci ,nienawiści do religii ,a już bez wiary jakiejkolwiek czy coś gdzieś wyżej" jest czy nie,to ten świat upadnie już do reszty...strzelaniny u nas także to będzie chlebek powszednii
Gary_gość
22.09.2022, 09:58
.
Super. Stygmatyzacja dzieci i młodzieży która chodzi na religię. Bardzo fajnie że lewica która tyle mówi o dyskryminacji sama dyskryminuje. PS. Ochocka to powinna mieć już dawno odebrane prawa do wykonywania zawodu jako osoba ziejąca nienawiścią
Gość _gość
22.09.2022, 09:58
Xxx
Już od wielu lat można zrezygnować z Religii ja chodziłam moje dziecko też chodzi i nigdy mi nie mówiło, że kogokolwiek obrażaja i namawiają do nienawiści do osób innej orientacji. Lepiej pójdźcie protestować do posłów którzy taka nagonkę robią a nie zwalacie winę na Religie. Przez te wasze dziwne pomysły namawiacie ludzi aby się odwrócili od Kościoła. Ja się pytam co proponujecie w zamian za Religie???
Iwonka_gość
22.09.2022, 10:08
Zaproponują... Wychowanie do życia w rodzinie gejów, lesbijek i innych związków niezgodnych nawet z prawami natury, nie religii. Jedna Pani powiedziała "gdyby natura chciała"... Tak, gdyby natura chciała to osoby tej samej płci mogłoby się rozmnażać. Ale natura nie chciała. Do tego zaproponują lekcji usuwania ciąży, braku odpowiedzialności za swoje czyny w imię wolności. Żenada.
Ina_gość
22.09.2022, 14:46
Zapisałam moje dziecko na religię w przedszkolu, żeby nie miało okienka, mimo że z mężem do kościoła nam zupełnie nie po drodze. Miałam nadzieję, że to będzie nauka o miłości, akceptacji itp. no bo czego się spodziewać po religii w przedszkolu? Niestety po pół roku przyszedł i powiedział, że ludzie co nie chodzą do kościoła są źli, bo nie mają Boga w sercu WTF? Teraz ma 11 lat i na szczęście nie jest w mniejszości dzieci nie chodzących na religię. A w zamian proponowałabym naukę o religiach różnych, jako i kulturach. Może wtedy zmniejszyłaby się nienawiść do ludzi wywodzących się z innych kultur, o różnym kolorze skóry czy mówiących w innych językach. Póki co nadrabiamy takie tematy w domu.
Buba12_gość
22.09.2022, 10:00
Propagowanie Religi
Módlcie się Bóg Was Opuscil? Będę za Was Się Modlić ????
AG_gość
22.09.2022, 10:00
Religia jest potrzebna
Religia jest potrzebna i basta :)
Eh..._gość
22.09.2022, 20:41
nie wykluczm...
Nie wykluczam, że w naszym cywilizacyjnie zapóźnionym społeczeństwie funkcjonują osoby będące w potrzebie wierzenia w jakieś nadprzyrodzone moce! Być może jest ich całkiem spora ilość, ale czy tych gier i zbaw (w mity i o mitach) nie należałoby uprawiać na własny, a nie nas wszystkich koszt w parafialnej salce lub w parku? Szanownym Państwu najprawdopodobniej przynosi chlubę już sama świadomość, iż Wasze dziecko jest narażone na chucie bezkarnej pedofilskiej bandy! Natomiast my z małżonkiem staramy się otoczyć nasze dzieci opieką dającą zarówno im, jak i nam poczucie bezpieczeństwa! Nie czujemy się komfortowo widząc takie stąpające po szkolnym korytarzu wystrojone w sutannę zagrożenie! Ten zawód charakteryzuje się nad prezentowością wśród ogółu dotkniętego skłonnościami do wykorzystywania dzieci i młodzieży!
Kinjo _gość
22.09.2022, 10:01
Tworki welcome to
Żałosna hucpa polityczna. Jeszcze nauczycielka do tego. Może mi ktoś powiedzieć jak widząc coś takiego, młodzież ma mieć szacunek do nauczycieli? Ja się dziwię, że kuratorium z nią porządku nie robi. Nie chcą religii? A co w zmian? Lewica próbuje zawracać kijem rzekę. Na chrześcijaństwie zbudowane zostało nasze państwo i naród. Nikt tego nie zmieni. A życie bez wyższych wartości? Co to za życie?
A_gość
22.09.2022, 10:12
Finanse
Pewnie, że można zrezygnować z religii w szkole, ale problem dotyczy czego innego. Na nauczanie religii idą ogromne środki finansowe, a ja wolę, żeby finansowali religię ci, którzy chcą chodzić. Żeby nie było odgórnego nakazu, jak jest teraz. Wolę za te pieniądze uczyć dzieci matematyki, w-fu i języka obcego.
Gosc_gość_gość_gość
22.09.2022, 10:51
..
Masz prawo woleć.. oczywiście...ale jeśli Wolisz tak mniejszością to dzieci trzeba dać do prywatnej szkoły o profilu sportowym gdzie nie ma religii i jest dużo zajęć w-fu
Sol_gość
22.09.2022, 10:54
Zgadzam się
Mi osobiście bardzo niepodoba mi się, że moje dziecko ma 2 godziny religii w tygodniu a np. tylko 1 angielskiego.
Kinjo_gość
22.09.2022, 10:13
Obrzydliwe
Jak mają się czuć dzieci i młodzież uczęszczające na lekcje religii? Ta akcja to stygmatyzowanie uczniów! Tworzenie przeświadczenia, że religia jest zła, niepotrzebna i w ogóle wstydem jest na nią chodzić! Może jeszcze należy wytykać palcami uczniów, którzy uczęszczają na religię?! Tolerancja lewicowa w pełnej krasie. Brunatne czasy się przypominają...
Kok_gość
22.09.2022, 10:17
Nn
Żałosne co sie wyrabia. Jak ktoś chce to chodzi jak nie chce to nie chodzi. Ludziom we Łbach sie poprzewracało.
Gość _gość
22.09.2022, 21:14
Religia
Jak chcesz chodzić na religie to do kosciola: katolickiego, zielonoświątkowego, prawosławnego, itd. Ale nie za moje pieniądze
Tczewianka_gość_gość_gość
22.09.2022, 10:20
serio
Masakra .Co za ludzie. Ta Ochocka to jakaś pomylona kobieta. I top jest nauczyciel. Każdego sprawa czy moje dziecko chodzi na religie czy nie. Nie wszędzie są nawiedzeni katecheci i księża. Do czego ten świat zmierza
Gosc_gosc_gość
23.09.2022, 10:37
Religia nie jest przedmiotem obowiązkowym więc dlaczego ma się odbywać w szkole i to jeszcze w środku dnia? Niech te lekcje organizowane są po lekcjach a najlepiej poza szkołą i wtedy uczęszczać na nią będę tylko ci co chcą :) Szkoła to instytucja publiczna, utrzymywana z pieniędzy publicznych. 100% w to nie katolicy więc dlaczego mają dokładać się do utrzymania tych zajęć pozalekcyjnych w szkole publicznej.
qq_gość
22.09.2022, 10:43
a nie dawniej jak wczoraj. zebranie fioletowych pedofilów zarekomendowało obowiązkową etykęw szkołach. Teraz czekać tylko jak ministerek stworzy nowy przedmiot podręcznik :)
Kay_gość_gość
22.09.2022, 10:48
Nie w szkole
Szkoła to instytucja publiczna, utrzymywana z pieniędzy publicznych. 100% w to nie katolicy więc dlaczego mają dokładać się do utrzymania tych zajęć pozalekcyjnych w szkole publicznej. To są zajęcia nieobowiązkowe tak jak korekcyjne, kompensacyjne, wyrównawcze. Religia powinna odbywać się poza szkołą. Wtedy uczestniczą w jej Ci, którzy rzeczywiście praktykują wiarę.
..._gość_gość
22.09.2022, 10:59
...
Religia uczy wiary w dobro,miłości do bliźniego" drugiej osoby,uczy Nie! Zabijaj,Nie - kradnij!,Nie...,po co uczyć takich bzdur co nie ...zróbmy druga Amerykę ,niech się zabijają ,okradają,niech uprawiają miłość na publicznych ławkach przy ludziach...itd.itd..,żeby Ci którzy są za" szybko nie pożałowali....bo okradanie ,zdradzanie,brak empatii ,patrzenie na własny nos,a nawet zabijanie dla kasy i to wszystko w różnych grupach społecznych ,to wszystko właśnie przez brak wiary...bo.liczy się tu i teraz...bo tylko tu na tym świecie ile nakradne ,ile zaliczę...tyle będę miał!!!
X_gość_gość
22.09.2022, 22:31
nauka religi poza szkołą.
Moje dzieci chodziły na religię do salek katechetycznych przy kościele NMP Matki Kościoła . W szkole nr 4 i 8 tych zajęć nie było i bardzo dobrze ,ponieważ dzieci i młodzięż prawie w 100% uczęszczała.UCZYŁY panie katechetki ,które w różny sposób ,bardzo mądry prowadził zajęcia. Ksiądz natomiast uczył dzieci klas III ,które były przygotowane do I komunii. Wszystko było ok. GDY PO 90 roku w wolnym rzekomo kraju po wielu latach katecheza trafiła do szkoły wówczas zaczął się bałagan.W pierwszej wersji kośćiół ogłosił ,że nauka religii będzie bezpłatna i nie będzie obciążać budżetu szkoły lecz za chwilę postanowiono inaczej.Władze kościelne przemyślały swój pomysł inaczej i do oświaty wystąpili o zatrudnienie katechetów i księży na zasadach nauczycieli świeckich, a to dlatego np. W parafii pracuje 6 księży ,których trzeba całkowicie utrzymać na póżniej nie mają stażu pracy nie mają wynagrodzenia nie mają leczenia i są tylko pracownikami kurii. Więc episkopat wystąpił do RZĄDU ,a w tym czasie podpisano w 1993 konkordat ,który gwarantował kościołowi katolickiemu różne prawa. Więc wykorzystano w pierwszej kolejności do nauki religii księży i zapewniono etat nauczyciela na zasadach równych nauczycielom świeckim.Księża ,które uczą religii ,kpią z tego przedmiotu lekcje rozpoczynają informacją,że zepsuł mu się samochód czy motor dlatego trochę się spóznił ponieważ musiał pogadać z mechanikiem ( tak informował młodzież w lliceum Marysieńki) innym razem mówił ,że był i całą lekcję przegadał o libacji z okazji urodzin kolegi. Są to tylko przykłady natomiast ten katecheta przyjeżdżał do liceum ,aż z Suchego Dębu przyjeżdżał nie po to ,żeby prowadzić zajęcia zgodnie z planem tylko otrzymywać wynagrodzenie za obecność. Po co ta religia w SZKOLE TO ABSURD I RODZICE WIEDZĄC O ZACHOWANIACH KSIĘŻY mają prawo bojkotu tej lekcji ponieważ nie ma nic wspólnego z uczeniem o wierze i trwania w niej. Tu chodzi o wynagrodzenia ,aby mogli dobrze żyć mieć środki na utrzymanie wartości materialnych ,które tak bardzo cenią. Oni sami w BOGA NIE WIERZĄ ,GDYBY WIERZYLI BY NIE ROBILI TEGO CO OBECNIE ROBIĄ.Amen.
Fran _gość_gość_gość_gość
22.09.2022, 10:56
Jestem za precz z Ochocką
gość..._gość_gość
22.09.2022, 11:03
...
Ja juz swoją córkę wypisałam:)
Eh..._gość
22.09.2022, 20:58
chylę czoła,,,
Chylę czoła i gratuluję! Potrafiłaś miłość do dziecka wynieść ponad opinię kołtuństwa! Przynajmniej masz pewność, ze żaden katabas córki Ci nie zgwałci! Chociaż dla wielu, szczególnie ze wschodnich i południowowschodnich rubieży naszego kraju akt zniewolenia bezbronnego członka rodziny uchodzi za powód do dumy!
Hegemon_gość_gość
22.09.2022, 11:06
Na zdjęciu same Julki i kodziary
I dwa lemingi: papcio z synkiem. Ci ludzie z nienawiści do PiSu są w stanie rozpierdzielić dosłownie wszystko! Nikt normalny nie chce już PiSu u władzy, ale jak na ich miejsce mają wejść takie poje... busy... no to jesteśmy w ciemnym kanale!
._gość
22.09.2022, 11:13
Religia, a tak na prawde katecheza
Religia, a tak naprawde katecheza powinna odbywac sie w kosciele, a nie w ogolnodostepnej placowce edukacyjnej. Pomimo nazwy religia, dzieci/mlodziez uczy sie katechezy, a nie wiedzy o wszystkich religiach swiata. Zamiast tych godzin lekcyjnych dzieci lub mlodziez powinna miec mozliwosc lepszego przygotowania sie do zycia po skonczeniu szkoly. Przykladowo, dodatkowe lekcje z przedsiebiorczosci, podstawy ekonomii czy chociazby podstawy prawa pracy. Dla najmlodszych - wiecej zajec z matematyki.
Ata_gość_gość
22.09.2022, 15:07
Abc
Gdyby dzieci musiały chodzić na religię po lekcjach, bez znaczenia czy do salek czy do szkoły, to ci krzyczący i broniący religii rodzice, już by tacy broniący nie byli. Dlatego religia "musi" być między normalnymi lekcjami, bo by dzieciaki nie chciały chodzić. Tę "wiarę" widać zwłaszcza w szkołach ponadpodstawowych, kiedy młodzież wypisuje się z religii z chwilą uzyskania pełnoletności.
Ubawiony..._gość
22.09.2022, 11:37
Zarzut?
"A WSZCZEGÓLNOŚCI TO TCZEWSKIE NA CZELE Z TĄ PRYSZCZATĄ OCHO CKO IVO NKĄ ,STRASZNE DWIE BABY JEDNA GŁU PSZA OD DRUGIEJ .[/cytuj Zarzucasz kobietom " głupotę", a sam nie potrafisz sklecić poprawnie jednej chociażby frazy w ojczystym języku! Nie jest ci wstyd?
Namaste_gość
22.09.2022, 11:42
Szkoła jest świecka
Więc religii uczyć w niej nie wolno. Sam wychowywałem się w czasach PRL-u i na katechezy chodziłem do szkółki nieopodal kościoła. Teraz też tak powinno być. No ale problem tak naprawdę jest zupełnie inny, dziś te szkółki pewnie by stały puste i ksiądz dobrze o tym wie. Czas się z tym pogodzić albo spróbować odzyskać zaufanie społeczeństwa i wiernych.
Ubawiony._gość
22.09.2022, 11:53
Nauka?
Religia nie jest nauką w przeciwieństwie do religioznawstwa! Ale miejscowy kołtun tego nie zrozumie!
Jjjj_gość
22.09.2022, 12:34
Bardzo slusznie
W publicznych szkołach nie powinno być lekcji religii. Te 1,5 miliarda zł które przeznaczamy na katechetów, powinno być przeznaczone na posilki dla dzieci, na zajecia sportowe, na basen, na naukę angielskiego, na wycieczki. Na zwykle wyposazenie szkoły- bo brakuje nawet paperu ksero i toaletowego, rodzice w niektorych placówkach, zwlaszcza przedszkolnych musza sami kupować i donosić.
az_gość_gość
22.09.2022, 12:39
To ci sami ludzie, którzy uważają, że kobiety mogą być mężczyznami? Kupcie se po wegańskim hit dogu, wsiądźcie do tego swojego żuka i spadajcie stąd do Warszawki.
Markotka_gość
22.09.2022, 12:45
Dobra inicjatywa
Popieram inicjatywę, miejsce religii jest w kościele i salkach przykościelnych.
Nina_gość
22.09.2022, 12:46
Nauka w szkołach, religia do kościołów i sal katechetycznych.
Sewer75_gość
22.09.2022, 12:55
Tczew rocznie na katechetów 2 miliony zł
Bardzo potrzebna akcja, ani rodzice ani nauczyciele bardzo często nie znają przepisów dotyczących religii i kończy się to dyskryminacją dzieci niechodzących na religię. Edukacja!
Ata_gość_gość
22.09.2022, 15:10
Abc
Szkoły nawet jak znają, to i tak nie przestrzegają w większości.
Karolina_gość
22.09.2022, 13:05
Super, oby tak dalej. Żegnaj religio!
Rodzic_gość
22.09.2022, 13:34
Szkoda, że do normalności trzeba namawiać... religia, a dokładniej indoktrynacja, powinna odejść do kościoła, albo najlepiej w zapomnienie...
kkk_gość
22.09.2022, 13:37
opodatkować kościół!!!! 70 % do budżetu
W ciemnogrodzie jak w lesie, gównoburza o zabobony i gusła
peggi_gość
22.09.2022, 13:48
Zgadzam się z ideą: szkoły wolne od wszelkiej religii. Uważam jednak, że Iwona Ochocka ze wzglęgu na swoją osobowość, sposób argumentowania, niefajną agresywność, żle robi tczewskiej lewicy. Zamiast przyciągać ludzi o podobnych przekonaniach, wielu z nich odstrasza. Np. mnie.
AK_gość
22.09.2022, 16:10
Prawdziwie pojmowana nauka Chrystusa...
..nie dopuszcza nienawiści do innych osób. Homoseksualnych także. Mamy kochać siebie i innych. Co nie oznacza, że wszystko musimy akceptować i uznawać za normalne. Wolność Tomku w swoim domku. Wybitny Polak powiedział kiedyś tak: ""Parlament (europejski) w sposób nieuprawniony nadał walor prawny zachowaniom dewiacyjnym, niezgodnym z zamysłem Bożym: wiemy, że człowiek ulega słabościom, ale Parlament w ten sposób poparł ludzkie słabości. Nie uznano faktu, że prawdziwym prawem człowieka jest zwycięstwo nad samym sobą, które pozwala żyć w zgodzie z prawym sumieniem" Przeciw czemuś, a nie komuś! Tu jest sedno. A lewi napędzają i odwracają kota ogonem siejąc zakłamanie.
Jo_gość
22.09.2022, 16:33
Ale masz fantazje erotyczne, no no...
"lewaki i dziwaki chcieli by żeby zamiast religii były nauki dla adoptowanych dzieci jak to pierwszy tatuś drugiemu tatusiowi coś z tyłu wkłada a mamusiapierwsza mamusidrugiej coś z przodu"
Maciej z Gdyni _gość
22.09.2022, 17:15
Bardzo potrzebny projekt
Każda akcja uświadamiania obywateli i próby wyrwania ze szpon sekty katolickiej ma moją aprobatę. Epoka ponad tysiąca lat systemowego ogłupiania społeczeństwa, rugowania mieczami innowierców, mordów w imię żydowskiego bożka oraz całe mnóstwo innych draństw i obrzydliwości powoli się kończy. Może to kwestia tylko dwóch pokoleń i znaczenie tej sekty spadnie do właściwego czyli marginalnego poziomu.
Gddgb_gość
22.09.2022, 17:27
Kiedyś za moich czasów religia była po lekcjach w salkach przy/w kościele i tak powinno to moim skromnym zdaniem powinno pozostać. Kto chciał to chodził.
sopel_gość_gość_gość
22.09.2022, 17:29
dym
Czarna mafia kk powinna już dawno być wyniesiona na margines i oddzielona on garnuszka rządowego, kk nachapał się tyle kasy że wystarczy spojrzeć ich dobytek, fury, złote szaty, pałace z obsługą, wymuszają kasy od ludzi za posługi, oni mają przecież zapłacone od państwa, i tak ma wyglądać religia i mamy w takie cos wierzyć??? Po nie kąd wina ludzi że dają w koperty, na tacę to ich sprawa, chodzi o to żeby nisko przed nimi nie upadać i całować łapy z sygnetami, wybór religii jest dowolny dla każdego, tylko nie wciskać na siłę dzieciom do szkoły bo tak chce kk i minister edukacji wielki ministrant czarneki, dochodzi do tego że nas się zmusza przyjęcia jednej religii, a ich jest prawie 200 odmian, człowiek sam wybiera bez musu, i tyle w temacie
CC1234_gość
23.09.2022, 10:59
Albo powinna byc opodatkowana tak jak wszycy inni pracujacy.
Młody_gość
22.09.2022, 20:28
Dość ciemnogrodu
Szkoła ma przekazywać wiedzę a nie uczyć biblijnych bajek. Religia ze szkół i urzędów do kościołów.!!!! Polska to katolicki ciemnogród. Pismaki i grafomani z TCZ. PL, jak nie umiecie rzetelnie po dziennikarsku przekazać wiadomości, to zmieńcie pracę. Oni do niczego nie namawiali, tylko argumentowali i rzeczowo przedstawiali temat.
M1900_gość
23.09.2022, 10:54
Dokladnie tak!!!!
Kierowca Bombowca_gość
22.09.2022, 20:44
Oczywiście każdy ma prawo wyboru.Jednak znam takich którzy podczas choroby czy śmierci bliskiej osoby szybko sobie o Bogu przypomniały.Wtedy kiedy mieli zdrowie i pieniądze byli jeszcze bardziej anty od tych...
JK2000_gość
23.09.2022, 10:58
Bo wiara jest ostantia deska ratunku. Jest aktem desperacji. Jezeli nie masz juz zadnych opcji aby komukolwiek pomoc lub zmienic swoja sytuacje to albo zaczynasz samodestrukcje albo idziesz do kosciola sie pomodlic.
Asha_gość
22.09.2022, 21:04
Idź być przykry gdzie indziej.
"lewaki i dziwaki chcieli by żeby zamiast religii były nauki dla adoptowanych dzieci jak to pierwszy tatuś drugiemu tatusiowi coś z tyłu wkłada a mamusiapierwsza mamusidrugiej coś z przodu"
Aldis_gość
23.09.2022, 03:51
Gadasz sam ze sobą?
"zastanawiam się za co Jan dostał minusy? czy napisał nieprawdę? nie, wszystko jest zgodne z faktami! czy jakiemus fanatycznemu katolowi nie spodobało się opluwanie w jego mniemaniu kk? no zapewne tak...fakty to fakty, to ze one Ci sie nie podobają, nie znaczy ze masz to minusować, bo właśnie dlatego ten kraj tak wygląda, kraj pełen kłamstwa, fałszu i obłudny, świat pełen sztuczności, dwulicowości...to straszne jak się patrzy na to wszystko dookoła..."
młody_gość
23.09.2022, 05:41
fość tego zła
Religie to zło świata, stworzone przez ludzi.
STOP HEJT_gość
23.09.2022, 07:44
STOP HEJT
Skąd w p. Bożenie Przyłuskiej tyle nienawiści ? Starsze, jak ta Pani nie szanuje poglądów innych osób.
Aha_gość
23.09.2022, 08:43
"Nie wykluczam, że w naszym cywilizacyjnie zapóźnionym społeczeństwie funkcjonują osoby będące w potrzebie wierzenia w jakieś nadprzyrodzone moce! Być może jest ich całkiem spora ilość, ale czy tych gier i zbaw (w mity i o mitach) nie należałoby uprawiać na własny, a nie nas wszystkich koszt w parafialnej salce lub w parku? Szanownym Państwu najprawdopodobniej przynosi chlubę już sama świadomość, iż Wasze dziecko jest narażone na chucie bezkarnej pedofilskiej bandy! Natomiast my z małżonkiem staramy się otoczyć nasze dzieci opieką dającą zarówno im, jak i nam poczucie bezpieczeństwa! Nie czujemy się komfortowo widząc takie stąpające po szkolnym korytarzu wystrojone w sutannę zagrożenie! Ten zawód charakteryzuje się nad prezentowością wśród ogółu dotkniętego skłonnościami do wykorzystywania dzieci i młodzieży!"
Ale ktoś pisze o społeczeństwie odpowiadając się za nie, nie pasuje to trzeba dziecko wypisać, cywilizacyjnie zapóźnionym? Bo w coś wierzą? Wtf ludzie chcą komuś ustalać życie, jeśli wierzący odprowadzają podatki to to też idzie na ich koszt także No, poza tym płacimy wszyscy podatki nie wiedząc jaka część kwoty tego podatku idzie, komentarz zbyteczny, nie chcesz nie wierz ale nie mów innym w co mają wierzyć. Skoro ksiądz to zagrożenie (choć uważam ze zagrożeniem może być choroba psychiczna osoby która napisała ten komentarz dlatego zalecam udać się na badania specjalistyczne) nie każdy ksiądz to pedofil, tak samo jak zawód nauczyciela, czy jakiego kolwiek innego. Co więcej najczęściej pedofilia występuje u ludzi z homopropagandy.
Ann_gość_gość
23.09.2022, 09:55
religia
Oczywiście, że religia nie powinna być w szkole, a jeśli już to nie w taka jaka jest... Jak już to 1 godzina w miesiącu jako dodatkowa po lekcjach i nauka o wszystkich religiach, które są na świecie, a nie to co się wyprawia, jeśli ktoś chce sobie chodzić do Kościoła i słuchać księdza to proszę bardzo, a dlaczego mamy to finansować w szkołach i tyle godzin mają dzieci tracić na naukę zbędnych rzeczy??
typ_gość
23.09.2022, 10:21
"lewaki i dziwaki chcieli by żeby zamiast religii były nauki dla adoptowanych dzieci jak to pierwszy tatuś drugiemu tatusiowi coś z tyłu wkłada a mamusiapierwsza mamusidrugiej coś z przodu"
jakim trzeba być ograniczonym czlowiekiem żeby takie rzeczy gadać, a może ukryty kryptopedał?
nick_gość
23.09.2022, 10:23
gdyby religia byla na poczatku lub na koncu planu lekcji to nikt by nie chodzil i oni dobrze o tym wiedzą. niech religia jest w salce przykościelnej i jak ktos chce to niech swoje dzieciaki tam posyła, może będzie szansa, że ksiądz nie bedzie posuwać ich dzieci.
._gość
23.09.2022, 10:49
Wlasnie o to chodzi "musialy" jest tutaj slowem klucz. Katechezy powinny byc dla chetnych, dobrowolnie organizowane w salkach koscielnych, na koszt kosciola - i tak podatnicy placa za jego utrzymanie. Wiara powinna byc dobrowolnym wyborem, a nie narzucana z gory. Natomiast szkola ma za zadanie przygotowac dzieci do przyszlej pracy lub przygotowac je na studia, gdzie godziny nauki lekcji katechezy w niczym im nie pomoga aby zarobic na chleb.
Magda_gość
23.09.2022, 10:47
religia na skrajnych
Polecam też przenoszenie zajęć z religii na skrajne, to ułatwia (i tak już niechętnej do tego przedmiotu) młodzieży wypisanie się. tnij.tcz.pl/?u=f3a2d5
Zainteresowana _gość
23.09.2022, 11:12
Stop religii katolickiej
Religia katolicka powinna byc w kościele Koniec z religia w szkołach !!! Bardzo dobra inicjatywa !
854_gość
23.09.2022, 11:20
Nie lepiej brzmi "Uswiadamiali" zamiast "Namawiali"? Dziennikarstwo jest dziedzina przekazania wiadomosci z punktu widzenia obserwatora, a nie przekazania informacji publice w sposob jednostronnego punktu widzenia.
Popieram_gościni _gość
23.09.2022, 19:22
Czas najwyższy, aby przestano
Nauczać religii w szkołach. 1. Bardzo mnie irytowało w szkole to, że religia była w środku dnia w planie zajęć. Generowało to okienka dla osób nieuczęszczających i często nie miał się kto zaopiekować takimi dziećmi w tym czasie. 2. Ten czas mógł być poświęcony np. na lekcje języków obcych. Straszne było to, że ja takie lekcje miałam często jako ostatnie, o godzinie 15, kiedy mój mózg po całym dniu był już zbyt zmęczony na przyswajanie wiedzy. 3. Zamiast lekcji religii powinny się odbywać lekcje przedsiębiorczości i inwestowania lub kulturoznawstwo. Albo jakieś dodatkowe zajęcia z puli do wyboru, np. eksperymenty chemiczne lub zastosowanie fizyki w praktyce. 4. Absolutnie lekcje religii nie powinny być finansowane przez wszystkich podatników -chcesz chodzić na siłownię, to płacisz za karnet, nie chcesz, to nie płacisz. Tak samo powinno być w tym przypadku. Chcesz chodzić na katechezę, to dajesz na tacę i uczęszczasz na zajęcia w salce przykościelnej (lub dajesz na tacę i puszczasz dziecko na katechezę do salki).