Dzisiaj (01.12) w największych polskich miastach i w małych miejscowościach na wybranych ulicach zgasną światła. Całość odbywa się w ramach akcji "Pozostaje nam tylko ciemność" i jest wyrazem protestu samorządowców przeciwko ograniczaniu przez rząd samorządom wpływów z podatków. W akcję włącza się m. in. Gdańsk, Sopot, Gdynia, Pruszcz Gd., a w naszym powiecie Tczew i Pelplin.
Symboliczna akcja ma uświadomić mieszkańcom jest bardzo pogarsza się sytuacja w miejskich budżetach:
W Tczewie o godz. 17.00 na godzinę zgasną światła na Bulwarze Nadwiślańskim.
Włodarz podkreśla, że akcja będzie bezpieczna, a teren na czas wyłączenia świateł będzie patrolowany. Protest popiera także Pelplin:
W ramach akcji Gdańsk planuje nieoświetlanie części swoich głównych atrakcji - m. in. Bazyliki Mariackiej, Ratusza Staromiejskiego, czy Katowni. W Sopocie światła zgasną m. in. na molo, zaś w Gdyni ciemność zapadnie m. in. na Skwerze Kościuszki i Alei Jana Pawła II.
Aktualizacja:
Akcję wsparł też samorząd powiatowy - wygaszono iluminację starostwa. (materiał nadesłany do redakcji).
Symboliczna akcja ma uświadomić mieszkańcom jest bardzo pogarsza się sytuacja w miejskich budżetach:
- Nie zgadzamy się na pozbawianie mieszkańców pieniędzy na potrzeby ich lokalnych społeczności. Dlatego w największych polskich miastach oraz najmniejszych wsiach symbolicznie, na jedną godzinę zgasną uliczne latarnie. Bo bez pieniędzy, za chwilę zgasną na stałe. PIT z budżetu państwa dla mieszkańców, środki z UE dla mieszkańców, bo inaczej pozostaje nam tylko ciemność - napisano w komunikacie stowarzyszenia Samorządy dla Polski, które jest organizatorem akcji.
W Tczewie o godz. 17.00 na godzinę zgasną światła na Bulwarze Nadwiślańskim.
- Tym samym Tczew dołącza do protestu samorządów, które nie zgadzają się na pozbawianie mieszkańców pieniędzy na potrzeby ich lokalnych społeczności. W ciągu 16 lat naszej przynależności do Unii Europejskiej miasto Tczew zrealizowało inwestycje i inne zadania za ponad 300 mln zł, z tego 200 mln zł dofinansowała nam Unia Europejska. Tczew, tak jak inne samorządy potrzebuje unijnych środków na dalszy rozwój. Blokowanie przez polski rząd budżetu Unii Europejskiej może nas tych pieniędzy pozbawić. Dzisiaj w wielu gminach na godzinę zgasną latarnie. Bo bez pieniędzy, za chwilę zgasną na stałe. - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Włodarz podkreśla, że akcja będzie bezpieczna, a teren na czas wyłączenia świateł będzie patrolowany. Protest popiera także Pelplin:
- Popieramy to przedsięwzięcie, bo czekają nas bardzo ciężkie lata, jeśli nic się nie zmieni. Podejmowane teraz na szczeblu rządowym decyzje mogą być bardzo brzemienne w skutkach. Stawiają pod znakiem zapytania rozwój gmin i planowane inwestycji - mówi burmistrz Pelplina, Mirosław Chyła.
W ramach akcji Gdańsk planuje nieoświetlanie części swoich głównych atrakcji - m. in. Bazyliki Mariackiej, Ratusza Staromiejskiego, czy Katowni. W Sopocie światła zgasną m. in. na molo, zaś w Gdyni ciemność zapadnie m. in. na Skwerze Kościuszki i Alei Jana Pawła II.
Aktualizacja:
Akcję wsparł też samorząd powiatowy - wygaszono iluminację starostwa. (materiał nadesłany do redakcji).
Komentarze (38) dodaj komentarz
Mati_gość_gość
01.12.2020, 13:06
Pytanie mam
Czy pan prezydent Pobłocki wie, że w ten sposób świadomie naraża się na odpowiedzialność karną za wszelkie zdarzenia, których przyczyną będzie brak oświetlenia?
Odpowiedzqq_gość
01.12.2020, 13:31
ja to zagasił bym tą pokrake na WP... całkowicie
CytujŁupaszko_gość_gość
01.12.2020, 13:42
'' a'la long"
Nie zauważyłeś że ten głąb Pobłocki robi wszystko tak jak "polska" opozycja tylko to mu wychodzi nic wiecej.
CytujŁupaszko_gość_gość
01.12.2020, 14:17
'' a'la long"
Przez 16 lat ok 100mln. Na inwestycje a budżet tczewa co roku to ok300. Mln. Gdzie te pieniądze wyparowują, bo Tczew taką wiocha jaką był 20 lat temu nadal pozostaje. Gdzie jest forsa Pobłocki?!?!?!
CytujAldi_gość
01.12.2020, 21:43
Teraz przydałyby się pieniądze rozpieprzone na Futro z misia, rowerownie, stojaczki , darmowe lampki do rowerów i inne duperele?
Cytujgość_gość
01.12.2020, 21:57
do Mati odpowiedź na pytanie
Durniu czytaj ze zrozumieniem. Zgaśnie tylko oświetlenie Bulwaru na godzinę. O jakim niebezpieczeństwie, nieuku ty mówisz? To oświetlenie jest nikomu niepotrzebne i szkoda na to pieniędzy.
CytujPiotr_gość
01.12.2020, 13:20
Taka akcja
Moze taka akcja samorzadow. Jest Covid i wielu brakuje kasy. Jako samorzady planujemy wiec wprowadzenie oszczednosci i redukcje 20% etatow i wstrzymanie do konca 2021 nagrod i dodatkow dla urzednikow ktorzy i tak w wiekszosci pracuja zdalnie
OdpowiedzKinjo_gość
01.12.2020, 13:24
Dokładnie
Czekam na rozliczenie pod koniec roku wszelkich premii w UM, Starostwie i spółkach miejskich. Wtedy policzymy...
CytujBrak pieniędzy_gość
01.12.2020, 13:40
Przez fatalne
Zarządzanie miastem. Zaniżone sprzedaże działek deweloperom jak i rezygnacja z odszkodowań źle wykonanych inwestycji a to dopiero kropla w morzu...
CytujŁupaszko_gość_gość
01.12.2020, 13:44
'' a'la long"
Racja niech redukcje w urzedach zrobia to zaraz pieniażki beda sie zgadzać. Państwo stało w czasie pandemii, ale urzednicy 100% wynagrodzeni.
CytujDikembe_Mutombo_gość_gość_gość
02.12.2020, 11:57
do Brak pieniędzy
A podałbyś przykład tej "rezygnacji z odszkodowań źle wykonanych inwestycji"???
Cytujteraz_gość
01.12.2020, 13:20
hańba włodarzy
bardzo dobrze że rząd zawetował ten judaszowy budżet, lepiej być niż lepiej mieć , tam gdzie zgasną światła będzie to pokaz ciemnogrodu włodarzy co chcą zaprotestować , więcej na temat: tnij.tcz.pl/?u=5ae62f
OdpowiedzKinjo_gość
01.12.2020, 13:23
Żenada
Po co Tczew wchodzi w wielką politykę? Czyżby ktoś szykował się do wejścia w nowe struktury? Może miejsce na liście do Sejmu lub do władz wojewódzkich?
Odpowiedzadi_gość_gość
01.12.2020, 13:28
I bardzo dobrze. Ale niech wyłączą na stałe. Większość ulic jest niepotrzebnie oświetlona. Albo przynajmniej ograniczyć.
Odpowiedzqq_gość
01.12.2020, 13:30
i można inaczej strajkować. a nie dzieci łażą po mieście i drą ryja...ten protest pokazuje swój problem dobitniej i nie przeszkadza innym mieszkańcom...to ja popieram.
OdpowiedzFaraonka_gość
01.12.2020, 13:47
Gorzej niż w Egipcie tysiące lat temu
Tam to chociaż masy były ciemne a umysły były jasne.
Odpowiedzgosc_gość
01.12.2020, 14:04
pytanie
czy bedziemy czekac z iluminacjami świątecznymi do świeta światła 10 grudnia a do tego czasu wyłączać oświetlenie ?
Odpowiedzlament _gość
01.12.2020, 14:08
Teraz lament bo nie będzie kasy ,a jak kasa była to stawiali za tysiące zł zegar słoneczny w cieniu kasa na futro z misia (gdzie te tłumy turystów widział ktoś może pokażecie te zyski dla miasta) na przyłbice, na rękach jednej ręki można by policzyć ludzi którzy to noszą ,nosili _ moja gdzieś leży nie używana ani raz bo to badziew ,za tą kasę trzeba było szpitalowi kupić kilka sztuk ale czegoś pożytecznego .Łatwo wydaje się nie swoje pieniądze z naszych podatków na bzdury. Wymieniać tak można na kilka stron ale szkoda czasu .
OdpowiedzJony von fentyl_gość_gość_gość_gość
01.12.2020, 14:10
Lol
Ja p***e niech se w kiblach k***a światła zgasza
OdpowiedzKlasyk_gość
01.12.2020, 14:13
ha ha
Jak powiadał klasyk - ze smutnej d**y wesoły piard nie wyjdzie
OdpowiedzNieludzki Stefan_gość
01.12.2020, 14:13
Im gorzej tym lepiej.
Zróbmy prawdziwy ciemnogród! Niech przybędzie odsiecz i uwolni nas od ciemiężców! Ogłaszam totalne zaciemnienie, brak elektryczności, wody, gazu! Jak wojna to wojna! Niech cały świat dowie się jak tu jest źle!
OdpowiedzGość_gość_gość_gość_gość_gość_gość
01.12.2020, 14:37
O urzędnicy w czasie pandemii będą gasić światła, bo nic innego nie mają do roboty.
OdpowiedzCiemny typ_gość
01.12.2020, 15:49
Zgaście go
Pobłocki ty miernoto ,coty robisz z tym Tczewem ,mścisz się,że cię nikt nie lubi..Pamiętasz co mówił twój neuman....
Odpowiedza_gość_gość
01.12.2020, 17:31
A ty co?
Zazdroscisz? Pewnie żyjesz w jeszcze większej wiosce.
OdpowiedzTrump _gość
01.12.2020, 17:53
Wstydź się Tuptuś!
Zamiast zająć się zarządzaniem miastem z głową, Ty wkraczasz w ogólnokrajową politykę, czyli w rynsztok. Prezydent miasta zawsze powinien starać się dobrze żyć z władzą, gdyż przy naszym systemie to rząd centralny dzieli środki! Co da Ci dzisiejsza opozycja? Ile straci na tym Tczew?! Wstydź się chłopie! Dużo jest w Tczewie do zrobienia. Co z obiecanym basenem? Dlaczego temat ucichł? Przestań skubać brodę, myśląc o PR, a zacznij coś robić dla tego miasta!
Odpowiedzgosc_gość_gość
01.12.2020, 22:33
hm
to jest inicjatywa prezydenta Sopotu on chyba pierwszy wyskoczyl z pomysłem wyłaczamy światło .Trzeba polegac jednak na tym ,że Pobłocki ma jednak polityczne doswiadczenie z mała Sycylią na tyle duże ,że trzeba tupac ,protestować ale imienne zaczepki raczej nie na miejscu.
CytujEuropejczyk_gość
01.12.2020, 18:07
Słusznie postąpił nasz prezydent Tczewa powinien wszystkie wyłączyć światła na całą noc
Odpowiedzstand_gość
01.12.2020, 18:33
Więcej takich akcji panie Pobłocki. Tczewscy złodzieje i oprychy zacierają ręce. W końcu dostałeś ich głosy
OdpowiedzJ**ać po_gość
01.12.2020, 19:39
J**ać po
J**ać po i bks
Odpowiedzliut. Frank Drebin_gość_gość
01.12.2020, 20:54
W końcu ktoś połączył te dwie organizacje. tnij.tcz.pl/?u=e9757a
Cytujgość_gość
01.12.2020, 20:00
oświetlenie
W późniejszych godzinach nocnych, wiele oświetleń w mieście powinno być wyłączone, ze względów oszczędnościowych. Dotyczy to - Bulwar Nadwiślański, Parki, różne place rekreacyjne, niecka czyżykowska, niektóre ścieżki rowerowe i ścieżki pieszych, iluminacje obiektów oraz inne oświetlenia nikomu niepotrzebne. Komu to wszystko świeci i dlaczego, to nie wiadomo. Zaoszczędzone pieniądze, przeznaczyć na oświetlenie po obu stronach ulicy Gdańskiej i Wojska Polskiego, likwidując niedoświetlenie tych ulic.
Odpowiedzwest_gość
01.12.2020, 20:28
Sam się wyłącz Pobłocki !!!
Włącz myślenie !!!
Odpowiedzliut. Frank Drebin_gość
01.12.2020, 20:46
"Nie zauważyłeś że ten głąb Pobłocki robi wszystko tak jak "polska" opozycja tylko to mu wychodzi nic wiecej."
Odpowiedz"Głąb"??? Ktoś tu znieważa publicznie osobę pełniącą funkcję organu samorządowego. Admin śpi???
Łupaszko_gość_gość_gość
01.12.2020, 22:44
'' a'la long"
Pobłocki to głąb a jego decyzje są idiotyczne - jaśniej sie chyba nie da powiedzieć - przeliterować Tobie.?
CytujMieszkanka_gość
01.12.2020, 22:44
Pelplin
Panie burmistrzu Chyła proszę zabrać się do pracy, a nie ,,ściemniać" światła.
OdpowiedzMieszkanka_gość
01.12.2020, 22:47
Pelplin
Panie burmistrzu Chyła czas się wziąść za pracę, a nie ,,ściemniać" światła.
Odpowiedz:-)_gość
02.12.2020, 07:01
"to jest inicjatywa prezydenta Sopotu on chyba pierwszy wyskoczyl z pomysłem wyłaczamy światło .Trzeba polegac jednak na tym ,że Pobłocki ma jednak polityczne doswiadczenie z mała Sycylią na tyle duże ,że trzeba tupac ,protestować ale imienne zaczepki raczej nie na miejscu."
OdpowiedzKogo inicjatywa ? Tego co ma na bakier z prawem smiechowisko Powinien odejść od koryta, bo wstyd dla mieszkańców- myśli że ludzie nie pamiętają przekrętów zamaskowanych tfifuftfu
Do _gość
02.12.2020, 07:34
"Zarządzanie miastem. Zaniżone sprzedaże działek deweloperom jak i rezygnacja z odszkodowań źle wykonanych inwestycji a to dopiero kropla w morzu..."
OdpowiedzAle na futro z misia i rowerowe lampeczki i inne bzdury to pieniądze były.