300 ton towarów pilotażowo przewiozą do Chełmna

(fot. Kujawsko-pomorskie forum wodne)
300 ton towarów pilotażowo przewiozą do Chełmna
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego chce udowodnić, że Wisła może być ekologiczną i ekonomiczną drogą, służącą transportowaniu towarów. Dzisiaj (06.04) z Gdańska wypływa pilotażowy rejs Wisła Cargo 2021. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około czterech dni. Techniczny postój przewidziano w okolicach Tczewa.

W Europie transport wodny śródlądowy odgrywa ważną rolę, ponad 37 000 kilometrów dróg wodnych łączy setki miast i regionów przemysłowych. W Polsce wygląda to zupełnie inaczej. Czy da się to zmienić? Chce to sprawdzić samorząd województwa kujawsko-pomorskiego podczas rejsu Wisła Cargo 2021.

- Rejs organizowany przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego ma na celu promocję śródlądowego transportu wodnego, jako najbardziej ekonomicznego, bezpiecznego i przyjaznego środowisku oraz zwiększenie wiedzy o usługach śródlądowych wśród przedsiębiorców i firm spedycyjnych. Poza promocją żeglugi śródlądowej rejs ma jeszcze jeden ważny cel, a mianowicie praktyczne sprawdzenie możliwości transportu drogą wodną oraz przeładunku towarów, które podążają z portów morskich w głąb kraju jako alternatywy dla transportu drogowego czy kolejowego. Podczas transportu sprawdzane będzie oznakowanie nawigacyjne określające przebieg szlaku, przepustowość drogi wodnej oraz lokalizacja trudnych i uciążliwych dla żeglugi miejsc na tym odcinku Wisły. - czytamy na Forum Wodnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego .


Towary wypłyną z portu morskiego w Gdańsku. Ich przeładunek na ciężarówki nastąpi w Chełmnie, gdzie barka zostanie ponownie załadowana, a następnie wróci na Wybrzeże. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około czterech dni. Organizatorem rejsu jest Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko - Pomorskiego dzięki międzynarodowemu projektowi EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego). Więcej o przedsięwzięciu można przeczytać tutaj.




Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (19)
dodaj komentarz

  • +3

    qq_gość

    06.04.2021, 13:04

    na marine traffic dobitnie widać wykorzystanie rzek w europie i w Polsce.. Az wstyd. Ale jaki fachowiec od Wisły to takie jej wykorzystnie. dobrze że jest jedyną dziką rzeką w europie.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx2.xx2 
  • +2

    gość_gość

    06.04.2021, 20:02

    Wisła

    Niech ten "fachowiec" powie, co zrobił w tym temacie. On nic nie zrobił. Niech powie za co brał pieniądze. Przyzwoitość tego wymaga. Fikcja!! Teraz podobno, zajmuje się jakimiś samochodami elektrycznymi. Następna fikcja!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx5 
  • -13

    ja_gość

    06.04.2021, 14:58

    Fajna inicjatywa ale biznesowo nieopłacalna. 130 km ruchu kołowego, w cztery dni, to znacznie za długo. Ciężarówka zrobi ten dystans w 3 godziny.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx4 
  • +8

    Bzick_gość

    06.04.2021, 15:46

    ... i przewiezie na tzw.pace trzysta tysięcy kilogramów ładunku.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx3 
    +6

    Jan_gość_gość

    06.04.2021, 15:50

    Przeczytaj dobrze. Mi wychodzi 2 dni.

    Cytuj
    IP: 5.172.xx7.xx4 
  • +2

    Gdańsk _gość

    06.04.2021, 16:22

    W Tczewie planowana jest przerwa techniczna na zrzut odpadów i nieczystości.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx3 
  • +9

    m_gość

    06.04.2021, 16:30

    powinni się zatrzymać na przystani w tcz

    polecamy przystań w Tczewie, można tam dobrze zjeść, wziąć prysznic, zamówić nocleg lub..... ja kupić

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +4

    SUES_gość

    06.04.2021, 18:10

    płytko to widzę

    na tych płytkich miejscach rzeki stanie ja ten tam na kanale Sueskim , będzie komedia. Tczew znowu zabłyśnie ....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • -9

    Ave Lechia Gdańsk _gość

    06.04.2021, 18:44

    Śmierdzący tczew wali śledziem

    tczew powini zburzyć ta wiocha to patologia !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx8 
  • +3

    No mów _gość

    07.04.2021, 11:40

    Kto powinni kto dokładnie, może ty pierwszy złap za młot i zacznij burzyć, czy twoje ziomki wyklęte mózgi zaczną to robić i kiedy chce to zobaczyć ave ty ave za lekcje się gimbazo

    Cytuj
    IP: 46.15.xx6.xx6 
  • +3

    Ona_gość

    06.04.2021, 20:34

    300 ton - 12 TIRów, tak krotki odcinek w 4 dni? Sama idea transportu rzecznego bardzo sluszna

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • Hazik_gość

    11.04.2021, 01:46

    5 dni

    Dwa w jedną dwa w drugą. Głównie przez to,że rzeka jest zaniedbana jak nic. Zresztą wodą da się spławić znacznie więcej, ale jak na pilotaż to i tak nieźle.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx3.xx6 
  • Szatan_gość

    07.04.2021, 06:28

    Brakuje mi tu informacji o koszcie tego transportu. Zakładam, że pociąg będzie szybszy i tańszy w tej kwestii. To tylko 300 ton, transport zajął 2 dni. Ile kosztował w porównaniu do kolei / transportu kołowego? O tym niestety cisza. wszyscy robią szum tylko o samą ideę. Nie wiem jak inni, ale ja nie chcę płacić więcej za towary dlatego że dowóz surowców rzeką jest nieopłacalny. Trzeba pamiętać, że podróż w dół rzeki jest o wiele mniej ekonomiczna niż w górę, a surowce do produkcji i towaty dla nas dostarcza się właśnie w tym kierunku. W przeciwnym idą towary na eksport.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx0.xx8 
  • MD_gość

    07.04.2021, 12:07

    Tu chodzi o szum i ideę... Ten transport na 100 % jest nieopłacalny.... Ale chodzi o to, żeby w końcu tą gałąź transportu ruszyć... P.S. W dół rzeki oznacza do ujścia... w górę do źródła... :-P

    Cytuj
    IP: 88.156.xx5.xx2 
  • +1

    Andrzej _gość

    07.04.2021, 11:38

    Wiele lat zawodowo pływałem po Wiśle. Czas jest w tej chwili nie przypadkowy albowiem utrzymuje się dość dobry dla żegluj tan wody. Late kiedy stan wody spadnie takie kontenery dopłyną najwyżej do Korzeniewa.

    Odpowiedz
    IP: 178.217.xx5.xx3 
  • ja_gość

    07.04.2021, 14:39

    "... i przewiezie na tzw.pace trzysta tysięcy kilogramów ładunku."

    10 TIR-ów tak.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • +2

    Ziomo_gość

    07.04.2021, 15:41

    "... i przewiezie na tzw.pace trzysta tysięcy kilogramów ładunku."

    Sztuka dla sztuki, poza tym nie 300t tylko co najwyżej : Standardowy kontener 40-stopowy: Ładowność 27 600 kg 6x 27,6t = 165,6t Poza tym 2dni na odległość 150km Ciekawe czy poszło mniej paliwa niż 6 kółek autem. Po tej trasie jednym autem 2 kółka w ciągu dnia w pojedynczej obsadzie zrobisz. Ciekawe ilu ludzi na tym pływadle było, ale co najmniej dwóch.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx4.xx3 
  • MD_gość

    09.04.2021, 11:10

    Tu nie chodzi o opłacalność tego konkretnego transportu... Tylko i o ideę i rozwój tej gałęzi transportu. Czyli żeby przyszłościowo, zamiast 30 czy 40 samochodów płynął jeden statek. np. do Warszawy, a tam dopiero rozwóz do klientów. Taki rzeczny feeder... Zakładając, że taki statek rzeczny przepłynie 1 raz na godzinę, to mamy przepustowość rzędu 1000 kontenerów na dobę. Czyli o 1000 ciężarówek na drogach mniej... Poza tym, bardziej ekologicznie, ciszej, taniej, bezpieczniej... P.S. 1) ludzi pływa dwóch... 2) taki pchacz może jednorazowo pchać nie jedną a 4-6 takich barkek...

    Cytuj
    IP: 88.156.xx5.xx2 

    Hazik_gość

    11.04.2021, 01:55

    Niestety

    Port w Gdańsku pomimo rozbudowy nie jest z gumy, kiedyś w końcu zostanie zapchany przez tiry, co wydłuży czas załadunku i transportu. Stworzenie drogi rzecznej i portu rzecznego odbierającego część towaru do przeładunku jest koniecznością jeśli port Gdański ma się rozwijać Tak samo jak suchego portu dla przeładunku z transportu torowego. Szkoda,że rząd i to spier... olił.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx3.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.