Zarząd Województwa Pomorskiego 25 kwietnia 2023 r. zatwierdził wyniki przetargu na dostawę czterech tzw. hybryd. Chodzi o dwunapędowe, tj. elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne, które będą wozić pasażerów na Pomorzu. Pojazdy wyprodukuje firma Newag SA. Pierwsze pociągi pojawią się na torach w połowie przyszłego roku.
Do przetargu wpłynęły oferty dwóch producentów: Newag SA oraz Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski.
Co zdecydowało o wyborze producenta?
Zgodnie z oczekiwaniami pojazdy powinny mieć do 65 m długości, posiadać co najmniej 135 miejsc siedzących oraz mieć jedną parę drzwi na każdy człon pojazdu.
- O ostatecznym wyborze producenta zdecydowało przede wszystkim kryterium czasowe. Newag zadeklarował dostarczenie pierwszego pojazdu w terminie 16 miesięcy, a drugiego - 17 miesięcy. Kolejnym kryterium, jakie zadeklarował zwycięzca, było wyposażenie pojazdów w zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty - mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Nowoczesne zespoły trakcyjne będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym przewozu wózków inwalidzkich, a także będą posiadać miejsca przeznaczone do przewozu rowerów. Pojazdy będą wyposażone m.in. klimatyzację, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej, jak również defibrylatory AED.
Hybrydy będą osiągać prędkość eksploatacyjną 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h przy wykorzystaniu silnika spalinowego - zastosowanie takiego systemu napędowego umożliwi mieszkańcom wygodne i bezprzesiadkowe przejazdy, płynnie łącząc obszary o zróżnicowanej infrastrukturze kolejowej (z siecią trakcyjną i bez niej).
Zakup nowych pojazdów dofinansowany zostanie z Polskiego Ładu, w ramach którego Województwo Pomorskie otrzymało 65 mln zł na realizację inwestycji.
Do przetargu wpłynęły oferty dwóch producentów: Newag SA oraz Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski.
Co zdecydowało o wyborze producenta?
Zgodnie z oczekiwaniami pojazdy powinny mieć do 65 m długości, posiadać co najmniej 135 miejsc siedzących oraz mieć jedną parę drzwi na każdy człon pojazdu.
- O ostatecznym wyborze producenta zdecydowało przede wszystkim kryterium czasowe. Newag zadeklarował dostarczenie pierwszego pojazdu w terminie 16 miesięcy, a drugiego - 17 miesięcy. Kolejnym kryterium, jakie zadeklarował zwycięzca, było wyposażenie pojazdów w zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty - mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Nowoczesne zespoły trakcyjne będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym przewozu wózków inwalidzkich, a także będą posiadać miejsca przeznaczone do przewozu rowerów. Pojazdy będą wyposażone m.in. klimatyzację, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej, jak również defibrylatory AED.
Hybrydy będą osiągać prędkość eksploatacyjną 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h przy wykorzystaniu silnika spalinowego - zastosowanie takiego systemu napędowego umożliwi mieszkańcom wygodne i bezprzesiadkowe przejazdy, płynnie łącząc obszary o zróżnicowanej infrastrukturze kolejowej (z siecią trakcyjną i bez niej).
Zakup nowych pojazdów dofinansowany zostanie z Polskiego Ładu, w ramach którego Województwo Pomorskie otrzymało 65 mln zł na realizację inwestycji.
Komentarze (3) dodaj komentarz
rc_gość_gość
09.05.2023, 09:37
:)
dlaczego nie będą piętrowe?
OdpowiedzWujek samo zło_gość
09.05.2023, 15:26
To nie wygląda na pociąg - tylko na tramwaj - w środku tego mikro pociągu zawsze jest ścisk w godzinach dojazdu i powrotu z pracy.
Odpowiedzrtrtr_gość
09.05.2023, 23:23
Gorące dziewczyny w Twoim mieście chcą seksu teraz, wszystkie anonimowo i za darmo ----- tnij.tcz.pl/?u=617444
Odpowiedz