Kupcy z "Manhattanu" mają zastrzeżenia do uchwał pomocowych

Targowisko Manhattan (fot. tcz.pl)
Kupcy z "Manhattanu" mają zastrzeżenia do uchwał pomocowych
Kupcy z targowiska "Manhattan" nie są zadowoleni z uchwał pomocowych dla przedsiębiorców. Ich zastrzeżenia budzi konieczność składania szczegółowych oświadczeń majątkowych.

W porządku kwietniowej sesji Rady Miasta był m.in. pakiet trzech uchwał pomocowych dla przedsiębiorców. Było to rozszerzenie i uzupełnienie ulg zaproponowanych przedsiębiorcom przez władze Tczewa 23 marca. O wcześniej przyjętych rozwiązaniach informowaliśmy tutaj - Miasto przygotowało pakiet pomocowy dla tczewskich przedsiębiorców. . W programie kwietniowej sesji, było podjęcie kolejnych uchwał w tej sprawie. Przyjęte uchwały dotyczyły przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości, zwolnienia z podatku od nieruchomości oraz określenia szczegółowych zasad, sposobu i tryby umarzania i udzielania ulg dotyczących należności pieniężnych przypadających Gminie Miejskiej Tczew z tytułu oddania nieruchomości w najem, dzierżawę lub użytkowanie przypadających za okres stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii. O tym, jak trzeba było spełnić warunki, by otrzymać pomoc, informowaliśmy tutaj - Radni jednogłośnie przyjęli uchwały pomocowe dla przedsiębiorców. Kupcy z targowiska "Manhattan" są jednak niezadowoleni z procedury dotyczącej pomocy w umarzaniu czynszów, wprowadzonej przez miasto:

- Staramy się o zwrot czynszu, ale ratusz wymaga od nas danych, których nie chce żadna inna instytucja. Aby być zwolnionym z czynszu, dowiedzieliśmy się, że musimy złożyć oświadczenie - i to takie, jakiego nie składają nawet radni, czy urzędnicy. Składaliśmy wnioski prawie dwa miesiące temu, a nie mamy żadnych wieści. - mówi jedna z osób prowadzący działalność na targowisku.

Kupcy płacą różne stawki w zależności od wielkości punktu - średnio kilkaset złotych. Podkreślają, że przez około dwa miesiące w ogóle nie prowadziło działalności, albo mieli znacznie niższe wpływy.

Prezydent Mirosław Pobłocki o składaniu oświadczeń majątkowych i dotacji



- Składaliśmy wnioski o postojowe z ZUS i nawet ta instytucja nie chciała tak szczegółowy danych. Musieliśmy tylko podać przychody. - dodaje inna rozmówczyni.


O wyjaśnienia w tej sprawie poprosiliśmy tczewski ratusz. Urzędnicy tłumaczą, że udzielanie pomocy przedsiębiorcom musi odbywać się na pewnych zasadach - zostały one określone przez uchwały Rady Miejskiej, które muszą być zgodne z ustawami rządowymi.
- Na podstawie tych przepisów przedsiębiorca ubiegający się o pomoc musi wykazać, że strata, którą poniósł jest skutkiem sytuacji związanej z epidemią koronawirusa. Przedsiębiorca powinien udowodnić ubytek przychodów w stosunku do roku ubiegłego. Oświadczenie majątkowe pozwala określić, jak dotkliwe są skutki koronawirusa dla sytuacji materialnej wnioskodawcy. Jest ona inna, gdy z powodu epidemii stracił jedyne źródło utrzymania, inna - gdy ma inne dochody, na które epidemia nie miała wpływu. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.


Do tej pory wniosek o umorzenie czynszu złożyło ok. 20 kupców z Manhattanu. Wnioski są w trakcie rozpatrywania, część wymaga uzupełnienia.

- Samorządowi Tczewa zależy na tym, by przedsiębiorcy możliwie najmniej ucierpieli z powodu epidemii, o czym świadczą m.in. umożliwienie skorzystania z przedłużenia terminów rat lub zwolnienie z podatku od nieruchomości czy innych należności wobec gminy. Każda z takich decyzji musi być jednak uzasadniona sytuacją konkretnego przedsiębiorcy, ale też uwzględniać możliwości budżetu miasta, aby nie skutkowała zarzutem niegospodarności wobec prezydenta miasta. - dodaje Mykowska - Warto przypomnieć, że możliwość ubiegania się o umorzenie czynszu na skutek różnych sytuacji losowych nie jest w Tczewie czymś nowym. Od 2014 r. istnieje uchwała, na podstawie której przedsiębiorcy mogą się zwracać o taką pomoc do gminy i w takich przypadkach również wymagane są oświadczenia majątkowe. Uchwała funkcjonuje od 6 lat i do tej pory nie było żadnych sprzeciwów wobec tych zasad.

Dodajmy, że ratusz nie ma zna jeszcze dokładnej skali pomocy udzielonej przedsiębiorcom na terenie miasta.

Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Koronawirus
Nowy koronawirus SARS-CoV-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba najczęściej objawia się gorączką, kaszlem, brakiem smaku i/lub węchu, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Wirus przenosi się drogą kropelkową. Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok. 15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2/3% osób chorych. Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, pacjenci onkologiczni, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (19)
dodaj komentarz

  • gośś_gość_gość

    03.06.2020, 08:19

    oświadczenie

    Żądanie złożenia oświadczenia świadczy jedynie o praworządnym działaniu. Oświadczenia niezgodnie z prawdą rodzi konsekwencje prawne. Boją się jego złożenia Ci, którzy zakładają nieuczciwość. Społeczne pieniądze szczególnie rozważnie powinny być dystrybuowane.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • k_gość

    03.06.2020, 08:32

    Wstyd Kupcy (niektórzy)

    Dokładnie, kombinują Ci, którzy nie chcą ujawnić za pewne dużego majątku - wtedy nie dostali by dotacji. Prezydent Pobłocki ma rację. Jeżeli Nowak ma milion na koncie, a Kowalski jest biedny to dotację dostanie Kowalski. A Nowak kombinuje, nie chce pokazać ile ma licząc, że uda mu się dostać kasę z miasta. Proste!!! I żałosne

    Cytuj
    IP: 182.83.xx0.xx8 

    xxx_gość_gość

    03.06.2020, 11:42

    No właśnie ....

    A Sasin ( PIS ) wydał bezprawnie 68 mln zł na karty do głosowania i co ???

    Cytuj
    IP: 178.235.xx1.xx0 

    Bezsrejtu_gość_gość

    03.06.2020, 12:13

    Analfabeci!!!

    Boją się mi? Kombinują mi? Czy wy gałgany możecie łaskawie zwracać uwagę na poprawność tego co piszecie?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx5 

    Gosc_gość_gość

    03.06.2020, 13:19

    Oświadczenie dotyczy prywatnego majątku. W tym również alimentów które otrzymują dzieci. Kopie rachunków za energię za mieszkanie. Wydatki na wyżywienie, leczenie, odzież i ubiór. Jakby PiS prosił o takie oświadczenie to byłaby krytyka na 5 dzwonków. Ale jak Pobłocki wymyślił to miał rację. Niech sam to wypełni jako prezydent miasta.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx8 

    Prawda Czasu__gość_gość_gość_g_gość

    03.06.2020, 16:02

    Urojenia !?

    Czy prezydent ma cywilną odwagę spotkać się z przedstawicielami Manhattanu i wyjaśnić podstawy prawne na które się powołuje ! Czy oby to nie jego nadinterpretacja !

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx9 
  • JAK_gość

    03.06.2020, 09:29

    "Dokładnie, kombinują Ci, którzy nie chcą ujawnić za pewne dużego majątku - wtedy nie dostali by dotacji. Prezydent Pobłocki ma rację. Jeżeli Nowak ma milion na koncie, a Kowalski jest biedny to dotację dostanie Kowalski. A Nowak kombinuje, nie chce pokazać ile ma licząc, że uda mu się dostać kasę z miasta. Proste!!! I żałosne"

    tak, multimilonerzy kupcy tczewscy z manhatanu : )

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx1.xx0 
  • Aleksander _gość

    03.06.2020, 11:52

    Równość podmiotów

    Panie Prezydencie z całym szacunkiem te czasy w których zabierali tym co maja już minęły widać ze Pan za ty tęskni ale jeżeli kilku przedsiębiorców prowadzi ta sama działalność i wykazują straty z przyczyn od nich niezależnych to równa miara trzeba traktować wszystkich to jest półprzejrzyste i czytelna procedura nie można karać ludzi za to ze się napracowali i maja trochę więcej od tych którzy być może trochę mniej pracowali albo minęli nieco mniejsza wiedzę lub po prostu nie minęli szczęścia . Absurdalna wypowiedz Pana Prezydenta , która dobitnie pokazuje jego mentalność urzędnika ,który chciałby mieć ale mu się nie chce pracować i podjąć ryzyka . Żenujące.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Judasz_gość

    03.06.2020, 12:39

    Byczek

    A co na to radny Byczkowski - czy w oświadczeniu majątkowym ma uwzględnione dochody nie tylko jako handlarz na manhattanie ale i jako DJ ?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xx3 
  • cecyl_gość

    03.06.2020, 14:04

    Jołopie

    "Oświadczenie dotyczy prywatnego majątku. W tym również alimentów które otrzymują dzieci. Kopie rachunków za energię za mieszkanie. Wydatki na wyżywienie, leczenie, odzież i ubiór. Jakby PiS prosił o takie oświadczenie to byłaby krytyka na 5 dzwonków. Ale jak Pobłocki wymyślił to miał rację. Niech sam to wypełni jako prezydent miasta."

    I po to Tcz.pl dało wideo, byś głąbie dowiedział się, że tego nie wymyślił Pobłocki lecz USTAWA. Ale to trzeba klikać, zapewne masz z tym problem - nie ogarniasz.

    Odpowiedz
    IP: 182.83.xx0.xx8 
  • gość_gość_gość

    03.06.2020, 15:25

    Jak ja jestem "jołopem", to spróbuj nazwać siebie. Czy ty wiesz co to jest ustawa? I kto uchwala ustawy? A co samorząd? W uchwale (NIE USTAWIE) jest wspomniane o oświadczeniu, ale pytanie kto je opracował? Radni nie głosowali nad treścią tego oświadczenia. Zanim będziesz mnie obrażać zainteresuj się sprawą i trochę więcej informacji zaczerpnij. I na tym wideo, widać jak Prezydentowi nie leży to pytanie i nie uważa je za istotne, a chwilę później o puste śmietniki obok bloków to już rozwijał się i to pytanie mu leżało. O takich sprawach chętnie dyskutuje Każdy kto się ubiegał się o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej to nie wypełniał takiego oświadczenia, rząd nie nakazuje takich dokumentów ujawniać. Nie jest to uregulowane żadną USTAWĄ, uchwaloną przez SEJM. SEJM i rząd nie nakazują dostarczania żadnych oświadczeń majątkowych, ani załączania kopii rachunków za prąd za mieszkanie! A tcz.pl - no cóż, nie było na Manhattanie, nie rozmawiali tutaj z nikim, zdjęcie jakieś stare wkleili, nie zapytali się o co chodzi. Tylko Gazeta Tczewska coś napisała, to teraz trzeba Prezydenta Tczewa chronić i zaatakować milionerów z Manhattanu. Co więcej, osoby które zapłaciły za abonament za tzw. stoły, za marzec a w połowie to Prezydent Pobłocki zabronił im prowadzić tam handlu (ponownie, rząd niczego takiego nie narzucił) nie otrzymały zwrotu połowy płatności.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx5.xx7 
  • Ada_gość

    03.06.2020, 14:18

    Jeszcze za nich pisać, tragedia. Niech lepiej zweryfikują swoje ceny, złodziejstwo!

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx7 
  • HR_gość_gość

    03.06.2020, 15:57

    manhatan

    No właśnie ceny na Manhattanie mają z"kosmosu" już nie wiedzą ile mają brać za " przysłowiową pietruszkę "Co ma wpływ na taki wzrost cen? np. warzywa są z podfolii, to susza nie miała wpływu, paliwo potaniało, koszty transportu zmalały, cena goździka cientego na Manhattanie 6 zł za sztukę a w kwiaciarni 3 zł.Nic dodać nic ująć w tytytemacie. Kto nam klientom coś dołoży do dochodów? raczej obniżą pensję, a Oni się marudzą, że muszą złożyć oświadczenia.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx9.xx0 

    Pasza _gość_gość

    03.06.2020, 16:55

    Zawsze zostaje biedronka Paszarnia...

    Cytuj
    IP: 94.254.xx5.xx6 

    Pasza _gość_gość

    03.06.2020, 16:59

    Zawsze zostaje biedronka Paszarnia... smacznego Tam darmo dają...

    Cytuj
    IP: 94.254.xx5.xx6 
  • Jednoosobowa działalność _gość

    03.06.2020, 16:14

    Handel

    Pomoc samorządu? Jaka? Zakaz handlu na stołach nadal obowiązuje tekstylia, mali handlarze nadal nie zarabiaja! Gospodarka się odblokowuje, a tylko tczewski Manhattan zablokował małych przedsiębiorców. Skandal!

    Odpowiedz
    IP: 31.7.xx3.xx3 
  • polak_gość

    03.06.2020, 17:19

    "A Sasin ( PIS ) wydał bezprawnie 68 mln zł na karty do głosowania i co ???"

    wybory by się odbyły gdyby nie ,POpiepszony Burak warszawki,

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx8 
  • wie2_gość

    03.06.2020, 19:12

    nie pieprz

    .

    Cytuj
    IP: 178.36.xx2.xx9 
  • Parodia_gość

    05.06.2020, 18:52

    Nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka?Jeżeli zablokowano straganiarzom sprzedaż i nagle ktoś wyskakuje z uchwałą ni z gruszki ni z pietruszki która ma w "jakieś" sposób pomóc odbić się - to ja się pytam co kogo to obchodzi ile kto co ma ? Przecież to nie są ludzie którzy kradną, nie kombinują, tylko uczciwie noce zarywają i wkładają serce w to co sami produkują, często zaburzajac sferę rodzinną i tracą zdrowie , a teraz bezczelnie mają spisywać swoje majątki?????????? Proszę zaglądać tam gdzie trzeba, zabierajcie ale sobie , a nie tym biednym rolnikom. Ten ich chleb często jest słony, ale co Wy wiecie, grunt że Wy macie.Reszta się nie liczy :((((((

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.