Trwają testy Mevo - część użytkowników chyba jednak nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, że wspólne mienie należy szanować. Także na ulicach Tczewa widać... pasażerów przewożonych w rowerowych koszykach. Część rowerów ma już zniszczenia, a operator prosi o nadsyłanie zdjęć i blokuje część kont.
W tej fazie korzystanie z Mevo jest bezpłatne - dochodzi zatem do różnych dziwnych zjawisk - niektórzy blokują rowery na cały dzień. Do tej pory za karygodne zachowania operator zblokował już około 200 kont. Z drugiej strony wciąż są spore problemy z aplikacją. We wtorek na części stacji stały pojazdy - ale nie było ich widać w systemie.
Wkrótce zostanie opublikowana prosta ankieta online. Umożliwi ona nadsyłanie uwag. Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł - użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą.
Zewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0. rozpoczął się 13 września 2023 r. To czas, w którym użytkownicy mają możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty.
Do dyspozycji zarejestrowanych użytkowników będzie nieodpłatna subskrypcja abonamentu. Niezbędne będzie podpięcie w aplikacji aktywnej karty płatniczej. Umożliwi to pobieranie ewentualnej dodatkowej opłaty w kwocie 10 zł za pozostawianie rowerów poza stacjami.
Na terenie 16 gmin biorących udział w projekcie, znajduje się 717 stacji postoju Mevo. To punkty, do których należy odstawić rower po zakończonej jeździe. W trakcie testów możliwe będzie korzystanie zarówno z roweru tradycyjnego, jak i ze wspomaganiem elektrycznym.
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Wypożyczenie i zwrot roweru
Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu play, bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.
Rowery na ulicach Obszaru Metropolitalnego
W trakcie rozruchu wewnętrznego do siedziby Operatora regularnie docierały rowery ze wspomaganiem elektrycznym.1800 jednośladów Segway już w sierpniu znajdowało się w Gdańsku. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest gotowych do wyruszenia na ulice Obszaru Metropolitalnego.
Do dyspozycji użytkowników w fazie testowej będzie 1600 "elektryków" i 500 "klasyków". Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponowali odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi. W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 "elektryków" i 5 "klasyków".
W przypadku Kartuz i Pucka, liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 "klasykami". W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.
Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.
Wszystkie bieżące informacje dotyczące Mevo znajdują się na stronie https://rowermevo.pl/.
Jesteśmy świadkami nieprawidłowego korzystania z rowerów. Konto mieszkańców, którzy użytkują Mevo niezgodnie z jego przeznaczeniem, zostanie zablokowane. ?? Przypominamy również, że zgodnie z regulaminem, małoletni może korzystać z roweru jedynie po dostarczeniu odpowiedniej zgody opiekuna prawnego. Zachowania ukazane na zdjęciach są niedopuszczalne. - czytamy na fanpagu "Mevo - Rower Metropolitalny".
W tej fazie korzystanie z Mevo jest bezpłatne - dochodzi zatem do różnych dziwnych zjawisk - niektórzy blokują rowery na cały dzień. Do tej pory za karygodne zachowania operator zblokował już około 200 kont. Z drugiej strony wciąż są spore problemy z aplikacją. We wtorek na części stacji stały pojazdy - ale nie było ich widać w systemie.
Wkrótce zostanie opublikowana prosta ankieta online. Umożliwi ona nadsyłanie uwag. Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł - użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą.
Przez ostatnie trzy tygodnie odbywał się pierwszy etap testów. Główne opinie testerów to świetny napęd; ciężar nie przeszkadza w jeździe; ładowarka do telefonu. - mówi operator.
Zewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0. rozpoczął się 13 września 2023 r. To czas, w którym użytkownicy mają możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty.
Rozruch zewnętrzny to kolejny etap testowy funkcjonowania Systemu Roweru Metropolitalnego. Służy sprawdzeniu jego działania na większej grupie użytkowników, przy wzmożonym obciążeniu aplikacji mobilnej i systemu do raportowania. To również test dla hiszpańskiego Operatora, jak poradzi sobie z relokacją rowerów i wymianą baterii. Zachęcam wszystkich do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości do Centrum Kontaktu (58 739 11 23), w ciągu kilku dni na naszych stronach dostępna będzie też ankieta umożliwiająca zgłaszanie uwag bezpośrednio do OMGGS - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0.
Do dyspozycji zarejestrowanych użytkowników będzie nieodpłatna subskrypcja abonamentu. Niezbędne będzie podpięcie w aplikacji aktywnej karty płatniczej. Umożliwi to pobieranie ewentualnej dodatkowej opłaty w kwocie 10 zł za pozostawianie rowerów poza stacjami.
Na terenie 16 gmin biorących udział w projekcie, znajduje się 717 stacji postoju Mevo. To punkty, do których należy odstawić rower po zakończonej jeździe. W trakcie testów możliwe będzie korzystanie zarówno z roweru tradycyjnego, jak i ze wspomaganiem elektrycznym.
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Wypożyczenie i zwrot roweru
Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu play, bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.
Rowery na ulicach Obszaru Metropolitalnego
W trakcie rozruchu wewnętrznego do siedziby Operatora regularnie docierały rowery ze wspomaganiem elektrycznym.1800 jednośladów Segway już w sierpniu znajdowało się w Gdańsku. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest gotowych do wyruszenia na ulice Obszaru Metropolitalnego.
Do dyspozycji użytkowników w fazie testowej będzie 1600 "elektryków" i 500 "klasyków". Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponowali odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi. W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 "elektryków" i 5 "klasyków".
W przypadku Kartuz i Pucka, liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 "klasykami". W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.
Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.
Wszystkie bieżące informacje dotyczące Mevo znajdują się na stronie https://rowermevo.pl/.
Komentarze (11)
dodaj komentarz
ch_gość
21.09.2023, 10:22
Rowery i hulajnogi leżą po chodnikach i to jest chore.
dedi_gość
21.09.2023, 13:28
wczoraj o 19 oraz po 20 na Shellu
grupa bezmózgich dzieciaków niszczyła rowery mevo jeżdżac po krawężnikach. Soprawdzali wytrzymałość. Wszystko zarejestrowały kamery monitoringu na stacji. Jeden z pracowników stacji miał plakietkę "uczę się" U nas w Starogardzie takie zachowania są niemożliwe.
Racjonalizator _gość
21.09.2023, 10:42
Dzikim ludziom dać taczki a nie rowery.
Takie lewackie projekty nie sprawdzą się w zubożałym intelektualnie społeczeństwie. Dzicy ludzie pogryzą, zgwałcą i obesraja tak jak muchy siedzące na drogim obrazie. Znacznie lepiej sprawdza się w takim przypadku projekt tworzenia wiekopomnej budowli ziemnej. Rozdać taczki i łopaty i ogłosić wielkie zawracanie Wisły albo usypywanie jakiegoś kopca papieskiego czy coś.
Gość _gość_gość
21.09.2023, 11:01
Tak się zachowuje patologiczne bydło
Psycholog_gość
22.09.2023, 00:56
testy wytrzymałości i idiotoodporności..
-to jest młodzież hip-hop`owa, a nie bydło! Nie obrażaj bydła!.
Mati_gość_gość
21.09.2023, 11:26
Na osiedlu Staszica, użytkownicy elektrycznych hulajnóg znaleźli sobie nową rozrywkę. Zostawiają hulajnogi na wjazdach do posesji. Pan ze Straży Miejskiej, proszony o interwencję, powiedział, że wyśle maila do operatora.
Zocha 123_gość_gość
21.09.2023, 11:49
Nie dla Tczewa
Oj nie dla Tczewa takie rozrywki , nie dla Tczewa ... Jeszcze daleko nam do Europy, Intelekt nie ten i kultury brak......
Mentor_gość
22.09.2023, 00:59
nie prawda
Jest kultura - tzw. kultura hip-hop`owa. Kultura wykreowana przez Hirka Wronę.
Gwajer_gość
21.09.2023, 12:18
Sprawdziłem, przetestowałem jazdę nocną około 30 minut. Niedługo napiszę o tym dłuższą recenzję, może tcz.pl to pokaże.
Hoody77_gość
22.09.2023, 07:11
Mevo
Głąby występują wszędzie tam gdzie są człowieki, nieważna narodowość czy miejscowość w której mieszkasz. Co do zazdrosnych co mieszkają na wioskach wokół Tczewa, kto wam broni przeprowadzić się do stolicy woj. pomorskiego? Zapraszam Tczewiak, tylko wytrzeć buty przed przeprowadzką do Tczewa.
rtyrty_gość
22.09.2023, 15:02
To jest lepsze niż jakakolwiek Viagra. Radzę każdemu spróbować chociaż raz w życiu - wielokrotnie poprawi to Twoje życie seksualne, przeczytaj sam ------ tnij.tcz.pl/?u=37010c