Sześć ofert wpłynęło na przetarg na wznowienie prac na Moście Tczewskim. Rozstrzał cenowy był spory - od 27 mln do 45 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w cenie.
30 stycznia Starostwo Powiatowe w Tczewie ogłosiło przetarg na wznowienie prac na Moście Tczewskim. Mowa o środkach na dokończenie etapu II A, który został przerwany w 2019 roku. Otwarcie przetargu - ze względu na złożoność materii i wiele zapytań - przekładano. Ostatecznie 22. kwietnia poznaliśmy złożone oferty - są dobre wiadomości.
Starostwo dysponowało na ten cel promesą z Polskiego Ładu na ponad 60 mln zł. Różnica najprawdopodobniej wróci do budżetu państwa - jednak jeśli pojawią się jakieś dodatkowe prace - co przy tak dużym zadaniu jest wielce prawdopodobnie - zostaną pokryte środkami z Polskiego Ładu.
Zgodnie ze specyfikacją prace mają potrwać 10 miesięcy - i stanowią dokończenie robót przerwanych w 2019 roku przez poprzedniego konserwatora zabytków. Mowa o demontażu przęsła ESTB, odbudowie rzecznego filara, czy ułożeniu kamiennych okładzin.
30 stycznia Starostwo Powiatowe w Tczewie ogłosiło przetarg na wznowienie prac na Moście Tczewskim. Mowa o środkach na dokończenie etapu II A, który został przerwany w 2019 roku. Otwarcie przetargu - ze względu na złożoność materii i wiele zapytań - przekładano. Ostatecznie 22. kwietnia poznaliśmy złożone oferty - są dobre wiadomości.
- Wpłynęło sześć oferty - wszystkie mieszczą się w cenie, teraz ruszy już ich analiza. Szacujemy, że potrwa to nie więcej niż trzy miesiące. Chcemy jak najszybciej zamknąć wszelkie procedury, by wznowić dalsze prace na moście - powiedział nam starosta tczewski, Mirosław Augustyn.
Starostwo dysponowało na ten cel promesą z Polskiego Ładu na ponad 60 mln zł. Różnica najprawdopodobniej wróci do budżetu państwa - jednak jeśli pojawią się jakieś dodatkowe prace - co przy tak dużym zadaniu jest wielce prawdopodobnie - zostaną pokryte środkami z Polskiego Ładu.
Zgodnie ze specyfikacją prace mają potrwać 10 miesięcy - i stanowią dokończenie robót przerwanych w 2019 roku przez poprzedniego konserwatora zabytków. Mowa o demontażu przęsła ESTB, odbudowie rzecznego filara, czy ułożeniu kamiennych okładzin.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Most Tczewski
Most Tczewski
Most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851?1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentze
Komentarze (16) dodaj komentarz
gosc_gość
22.04.2025, 12:08
most
przestancie juz z tym mostem lepiej go zburzcie i zrobcie pontonowy bedzie taniej i szybciej haha!!
Odpowiedz$&_gość
22.04.2025, 19:43
Farsa
Czy te firmy mają rozebrać za tą cenę,czy wykonać rekonstrukcję historyczną mostu!? Pierwsze to realne,drugie to marzenie naiwnych Tczewian
CytujRot_gość
24.04.2025, 09:02
...
Idąc tym tokiem myślenia wykonanie wariantu nowoczesnego rekonstrukcji mostu też byłoby marzeniem. Powiat nie ma kasy ani na ten, ani na inny wariant inwestycji. Bez pomocy państwa albo dotacji UE się nie obędzie. Ale kogo w stolicy obchodzi ten most skoro politycy czy to PiS czy to KO nie mają w jego budowie żadnego interesu politycznego.
CytujMaks _gość
22.04.2025, 14:23
Most
Tylko nie Intop ,firma jest bardzo roszczeniowa i poluje na prace dodatkowe.
Odpowiedzkb_gość
22.04.2025, 23:37
nie
Bez stresu że dostaną tą robotę, gdyż są najdrożsi.
Cytujmostowy_gość
22.04.2025, 14:31
Nie ma czego odbudowywac, czynny most drogowy jest 5km w linii prostej na poludnie, czesc zabytkowa jest wyremontowana, mozna turystow wpuscic. Pieniadze na odbudowe powiat moglby przeznaczyc na inne inwestyje drogowe
OdpowiedzMarcin_gość_gość
22.04.2025, 15:11
most tczewski
powinni w tydzień a nie 3 miesiace
Odpowiedznic_na_serio_gość
22.04.2025, 16:16
Niech robią razem szybciej im pójdzie :D
OdpowiedzTczewianka_gość
22.04.2025, 19:37
Iluzja starosty
Za tą kwotę to można,ale nie wykonać rekonstrukcję historyczną mostu! Tu trzeba zrobić inwentaryzację stanu obecnego,zapoznać się z projektem,przeanalizować ceny materialów, wziąć pod wzgląd obecne stawki robocizny ,materiałów!W umowię muszą być uwzględnione sytuację nieprzewidziane co do aury,cen materiałów! Ale co tam ,to problem inwestora i wykonawcy ! Cuda się zdarzają! Amen
CytujRot_gość
24.04.2025, 09:00
@Tczewianka
Przeczytaj dokładnie, zanim coś napiszesz. To jest realizacji kolejnego etapu odbudowy mostu, a nie wszystkich prac, jakie pozostały do wykonania. Inwestycja podzielona jest na etapy - to tak dla przypomnienia. Ten przetarg obejmuje etap II (faza A), pozostaje jeszcze etap II faza B, etap III i etap IV. Na etap IIA środki są zabezpieczone. Bez kasy na kolejne etapy faktycznie będzie klapa. Ale z wariantem nowoczesnym wyszłoby tak samo - też nie byłoby kasy na jego realizację. Albo więc w końcu budżet państwa to przejmie, albo będą się z tym bujać w nieskończoność.
CytujTczewiak _gość_gość_gość_gość__gość
22.04.2025, 16:58
niekończącą się historia
powinna dokończyć firma której przerwano pracę 2019
OdpowiedzTczewianka_gość
24.04.2025, 19:36
Rot
Inwentaryzacja musi być wykonana, inaczej nie można realizować kolejnych etapów - to po pierwsze, po drugie audyt: protokoły,aneksy,rozliczenie robót,m,ateriałów i osób odpowiedzialnych za całokształt! Czy te osoby miały uprawnienia i relizowały zgodnie ze sztuką budowlaną,kto pełnił nadzór ze strony inwestora!? Z czego wynika przewlekłość tej inwestycji i zasadność poniesionych kosztów ???
CytujRot_gość
25.04.2025, 09:07
I co to da?
Z czego wynika przewlekłość inwestycji? To proste. Po pierwsze z braku środków - powiat nie zrealizuje w krótkim czasie takiej inwestycji, nie dysponuje takim budżetem - czy to dla wariantu nowoczesnego czy to historycznego. To był debilizm polityczny, żeby przypisać tego rodzaju most powiatowi (nigdzie w kraju nie ma takiego przypadku) zamiast Skarbowi Państwa. Po drugie, inwestycja była realizowana etapami aż w 2019 r. Igor Strzok zablokował ją na lata. Ostatni wyrok NSA przyznał rację powiatowi tczewskiemu odnośnie ESTB. Wcześniej też prokuratura nie dopatrzyła się niezgodności z prawem w działaniach starostwa. Jeżeli natomiast masz wątpliwości co do zasadności kosztów, prawidłowości nadzoru, wykonania inwestycji itd. i tego, czy powiat jest przygotowany do realizacji kolejnych etapów - proszę bardzo, złóż skargę do urzędu nadzoru budowlanego albo donos do Najwyższej Izby Kontroli. Tam możesz wskazać wszystkie te dokumenty i problemy. Pisaniem komentarzy w necie nic nie zdziałasz, bo z urzędu nikt się tym nie zajmie, ale nad oficjalnym pismem do instytucji już będą musieli się pochylić. Powodzenia!
CytujGość _gość
23.04.2025, 04:43
Kto temu podoła
Co pamietam to chyba konstrukcja mostu jest nitowana. I zapytam. Kto to roznituje wyczyści zakonserwuje i znituje ponownie. Jest to moim zdaniem nie do wykonania. Jedynie zrobią nowy spawany. I nic nie poradzi konserwator.
OdpowiedzTerminator_gość_gość
14.05.2025, 12:28
Jest 15 maja,a z mostem nic się nie dzieje!.Czekamy aż nadejdzie zima???Wtedy zaczniecie odbudowę?.ŻENADA!!!
OdpowiedzBil_gość
15.05.2025, 05:49
Odpowiedz
Dokładnie tak analiza potrwa trzy miesiące brawo łaskawcy a realizacja przypadnie na miesiące trudne jesienno zimowe ,a wy panowie analitycy nie zapomnijcie że my czekamy na ten most długie lata budowa trwała krucej niż odbudowa a ponoć technika poszła do przodu ,tylko biurka te same.
Cytuj