Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)

(fot. mat. prasowe)
Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)
#zostanwdomu i zamelduj się w nim online. To możliwe od dawna. Od dziś od ręki możecie też zdobyć dokument potwierdzający zameldowanie.

A po co Wam taki dokument? Jeśli rzucicie okiem na swój dowód osobisty, zorientujecie się, że nie ma w nim adresu zameldowania. Wiele instytucji - nie tylko urzędy, ale też np. banki - wymagają jednak od nas takiej informacji. Nie znajdą jej w dowodzie, dlatego proszą o formalne potwierdzenie. Do tej pory trzeba było iść po nie do urzędu. Od dziś możemy załatwić to przez internet.

Pobierz i nie drukuj

"Pobierz dokument o zameldowaniu" - tak nazywa się e-usługa, którą właśnie uruchomiliśmy. Jest całkowicie bezpłatna, a aby z niej skorzystać potrzebujemy profilu zaufanego (PZ) i oczywiście komputera lub telefonu z dostępem do internetu.


Jeśli nie masz profilu zaufanego - sprawdź, jak możesz go założyć. Jeśli jesteś w grupie ponad 6,5 miliona Polaków korzystających z PZ, możesz przejść do działania.

Oto jak zdobyć interesujący Cię dokument:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu. Kliknij przycisk Pobierz informację o zameldowaniu i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Sprawdź swoje dane, w tym aktualny adres lub adresy zameldowania (równocześnie możemy mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego).

Krok 3: Wskaż rodzaj adresu (stały, czasowy lub ich brak), dla którego ma zostać wydany dokument. Kliknij Dalej.

Krok 4: Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą na koncie Mój GOV (znajdziesz ją na stronie www.GOV.pl, w jej prawym górnym rogu). W skrzynce znajdziesz dokument z informacją o zameldowaniu. Będzie w formacie PDF, opatrzona elektroniczną pieczęcią Ministra Cyfryzacji.

WAŻNE! Nie drukuj jej! Wydrukowana informacja nie będzie już dokumentem. Dokumentem jest tylko w pobranej wersji elektronicznej.

- Dokument otrzymamy na swoją skrzynkę niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach może to zająć do 10 minut - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przed pobraniem informacji warto się upewnić, czy urząd lub instytucja, które jej od nas wymagają - przyjmują dokumenty elektroniczne. Jeśli tak - dokument o zameldowaniu możemy wysłać im np. mailem - dodaje szef MC.

Szybki meldunek

Dokument, który pobierzesz może potwierdzać Twój adres zameldowania lub jego brak. Jeśli dotyczy Cię ta druga sytuacja, warto ją zmienić i zameldować się. To także możesz zrobić przez internet.


Potrzebujesz profilu zaufanego i - jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, w której chcesz się zameldować (lub masz do niej inny tytuł prawny) - elektronicznej wersji jednego z tych dokumentów:

- umowy cywilnoprawnej (np. umowy najmu),

- odpisu z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,

- decyzji administracyjną,

- orzeczenia sądu.

Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do np. mieszkania, potrzebujesz skany:

- oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającego Twój pobyt w lokalu,

- dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

Wszystko gotowe? Zaczynamy:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące. Kliknij przycisk Zamelduj się i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Wybierz rodzaj pobytu, na jaki chcesz się zameldować.

Krok 3: Zaznacz, kogo chcesz zameldować.

Krok 4: Dołącz odpowiednie dokumenty.

Krok 5: Wypełnij pozostałe pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania.

WAŻNE! Jeśli będziesz się meldować na pobyt stały, możesz jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Gdy będziesz meldować się na pobyt czasowy, możesz wymeldować się z pobytu stałego.

Krok 6: Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV.

- Jeśli poprawnie dołączyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu naszego zgłoszenia - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przez internet możemy także dowiedzieć się, czy już jesteśmy zameldowani. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy profilu zaufanego. To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć - dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Od początku roku z naszej e-usługi umożliwiającej zameldowania się przez internet skorzystało już ponad 51 tysięcy osób.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (5)
dodaj komentarz

  • -2

    TRUTH LIBERATES_gość

    08.05.2020, 07:45

    ELEKTRONICZNA NIEWOLA !

    Zrób to! a będziesz elektronicznym niewolnikiem pod ścisłą kontrolą !!!!

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx1.xx3 
  • +2

    Kamil_gość

    08.05.2020, 08:13

    Elektroniczna niewola ???

    Nie rób tego ! Najlepiej zniszcz każdy dokument, który cię identyfikuje ... i wyprowadź się pod most. Wtedy będziesz naprawdę wolny.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1 
  • -3

    lgh_gość

    08.05.2020, 09:46

    Śmiesznie. Może ktoś pytał w naszym UM, czy możliwe jest odebranie takiego dokumentu elektronicznie? Gdy ubiegałem się o elektroniczny odpis aktu urodzenia dziecka, to go nie otrzymałem z wymówką, że "nie da się, nie działa, informatycy nie wiedzą".

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • -2

    TRUTH LIBERATES_gość

    08.05.2020, 14:56

    ELEKTRONICZNA NIEWOLA

    "Nie rób tego ! Najlepiej zniszcz każdy dokument, który cię identyfikuje ... i wyprowadź się pod most. Wtedy będziesz naprawdę wolny."

    Ty, jak można być takim tępakiem ?!!! Obudzisz się z łapą w kiblu i dopiero stwierdzisz że śmierdzi! Nabierz rozumu zanim będzie za późno !

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx9.xx2 
  • +2

    Kamil_gość

    09.05.2020, 10:04

    Taaa...

    Do tego ziemia jest płaska, szczepionki są be i powodują homoseksualizm, a do tego koronawirus to mistyfikacja rządów światowych, mająca ukryć szkodliwość działania sieci 5G. To teraz ci powiem, że jesteś w ogromnym niebezpieczeństwie. Korzystasz z internetu ( tak - użytkowników dynamicznego IP też można zidentyfikować ), pewnie masz konto w banku i używasz kart, pewnie masz telefon itd itp. Tu twoja psychoza nie działa ? Nie wiesz, że globalny rząd namierza cię dzięki kartom SIM, dzięki chipom zamontowanym w kartach bankowych - ONI wiedzą o tobie wszystko !!! ... Zniszcz to wszystko i wyprowadź się do lasu HIPOKRYTO - tam będziesz bezpieczny. A jak nie to choć społeczeństwo skorzysta.

    Cytuj
    IP: 31.2.xx0.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.