Z początkiem grudnia ub. roku w życie weszło nowe prawo drogowe dotyczące tzw. "korytarza życia". Od umiejętności prawidłowego zachowania się kierowców, podczas wypadku na drogach szybkiego ruchu i autostradach, w wielu przypadkach zależy życie ludzkie - bowiem szybki dojazd służb zwiększa szanse na przeżycie. Strażacy ochotnicy z OSP Turze zamieszczają film z dojazdu do zdarzenia na A1, na którym widać, że świadomość kierowców jest w tym zakresie coraz większa.
Jeszcze do niedawna kierujący nie zawsze potrafili się właściwie zachować - w mediach zamieszczano wiele materiałów nagranych przez strażaków, na których widać np. kierowców jadących pod prąd korytarzem życia. Po grudniowej zmianie przepisów takie zachowania są surowo karane. O tym, że świadomość w tym zakresie jest coraz lepsza przekonali się strażacy z OSP Turze, którzy zostali wezwani do kolizji na A1.
Na szczęście podczas zdarzenia nikt nie ucierpiał, a kierowcy stojący w korku, zachowali się tak jak trzeba.
Korytarz życia
Obowiązek tworzenia korytarza życia dotyczy kierowców poruszających się drogami o co najmniej dwóch pasach ruchu w jednym kierunku. W sytuacji wymagającej utworzenia korytarza życia kierujący pojazdami powinni umożliwić swobodny przejazd pojazdom służb ratowniczych poprzez odpowiednie usytuowanie.
Zgodnie z przyjętą zasadą kierujący pojazdami, poruszający się lewym pasem będą musieli zjechać do lewej krawędzi pasa, a pozostali do prawej krawędzi. Sprawne utworzenie korytarza życia będzie szczególnie ważne na drogach wielopasmowych, ponieważ dla służb ratowniczych liczy się każda sekunda. Im szybciej kierujący pojazdami zrobią dla nich miejsce, tym większa szansa na uratowanie życia.
Niezwykle ważnym jest fakt wyznaczenia miejsca na korytarz życia, który w przypadku kilku pasów ruchu zawsze będzie występować po lewej stronie (tj. pomiędzy lewym pasem ruchu i pasem z nim sąsiadującym). Tym samym kierowca nie będzie musiał się zastanawiać, z której strony nadjedzie pojazd uprzywilejowany.
Nowe przepisy zabraniają również pojazdom innym niż uprzywilejowane korzystania z utworzonego korytarza życia. Wyjątkiem są pojazdy zarządców dróg lub pomocy drogowej biorący udział w akcji ratowniczej.
Jeszcze do niedawna kierujący nie zawsze potrafili się właściwie zachować - w mediach zamieszczano wiele materiałów nagranych przez strażaków, na których widać np. kierowców jadących pod prąd korytarzem życia. Po grudniowej zmianie przepisów takie zachowania są surowo karane. O tym, że świadomość w tym zakresie jest coraz lepsza przekonali się strażacy z OSP Turze, którzy zostali wezwani do kolizji na A1.
- Film został nagrany 29 stycznia tuż przed czternastą podczas wyjazdu do zdarzenia drogowego na autostradzie A1 w miejscowości Mieścin. - informują strażacy z OSP KSRG Turze.
Na szczęście podczas zdarzenia nikt nie ucierpiał, a kierowcy stojący w korku, zachowali się tak jak trzeba.
Korytarz życia
Obowiązek tworzenia korytarza życia dotyczy kierowców poruszających się drogami o co najmniej dwóch pasach ruchu w jednym kierunku. W sytuacji wymagającej utworzenia korytarza życia kierujący pojazdami powinni umożliwić swobodny przejazd pojazdom służb ratowniczych poprzez odpowiednie usytuowanie.
Zgodnie z przyjętą zasadą kierujący pojazdami, poruszający się lewym pasem będą musieli zjechać do lewej krawędzi pasa, a pozostali do prawej krawędzi. Sprawne utworzenie korytarza życia będzie szczególnie ważne na drogach wielopasmowych, ponieważ dla służb ratowniczych liczy się każda sekunda. Im szybciej kierujący pojazdami zrobią dla nich miejsce, tym większa szansa na uratowanie życia.
Niezwykle ważnym jest fakt wyznaczenia miejsca na korytarz życia, który w przypadku kilku pasów ruchu zawsze będzie występować po lewej stronie (tj. pomiędzy lewym pasem ruchu i pasem z nim sąsiadującym). Tym samym kierowca nie będzie musiał się zastanawiać, z której strony nadjedzie pojazd uprzywilejowany.
Nowe przepisy zabraniają również pojazdom innym niż uprzywilejowane korzystania z utworzonego korytarza życia. Wyjątkiem są pojazdy zarządców dróg lub pomocy drogowej biorący udział w akcji ratowniczej.
Komentarze (21) dodaj komentarz
MAXXX_gość
31.01.2020, 11:08
Pytanie do prezydenta. Chciałbym zobaczyć nagranie z "korytarza życia" na ulicy Gdańskiej (po przebudowie?)
Odpowiedzkorytaż rzycia_gość
31.01.2020, 11:54
jest w UM
to som za tródne pytania, łon nie umnie na nie odpiwiedziedź. Ty go nie drencz .
CytujNick_gość
31.01.2020, 16:26
Ty się któryś raz o to czepiasz? A gdzie niby ma być ten korytarz? Tam nie ma barier energochłonnych ani pasa rozdzielającego z barierami, tam nie ma zakazu zawracania, to nie jest droga o jedynym kierunku. Chłopie weź ogarnij się. Jak będzie problem to na chodnik auto wjedzie. Z drugiej strony najdłuższy odcinek bez skrzyżowania to jest od Sadowej do pomorskiej i jedności do zwycięstwa. O co ci chodzi??? Masz zaległości w czynszu czy mops bony okroił, że się tak pieklisz na Miasto???
CytujTypowy burak _gość
31.01.2020, 16:55
Mops bony okroil haha, talonu na wakacje do biedry nie dostał i się czepia, nie tym razem to za rok dostaniesz panie kolego haha:-)
CytujKrzyś_gość
31.01.2020, 16:57
@maxxx
Na gdańskiej korytarz??? O losie...
CytujKtokolwiek_gość
02.02.2020, 10:27
Do maxxx
ŁOT AR JU P***ING EBAŁT
Cytujix_gość_gość
31.01.2020, 11:27
Super!
OdpowiedzZenon_gość_gość
31.01.2020, 12:05
Tylko na końcu jakiś TIRowiec bez mózgu oczywiście zablokował przejazd.
OdpowiedzMiś_gość
01.02.2020, 08:02
Klasyka
Ale jeden nie połowa
CytujMarian_gość
31.01.2020, 12:41
To teraz edukować cwaniaczków suwaczków, którzy wymuszają, bo pędzą na złamanie karku do końca pasa. Ich argument to: przecież jest jazda na suwak od grudnia. Coś usłyszeli, ale dokładnie to nie wiedzą o co chodzi.
OdpowiedzA_gość
31.01.2020, 12:45
Przef
Wszytsko fajnie ale jak to wyglądało w momencie przejazdu pierwszych służb?
Odpowiedzprawdy nie mity_gość
31.01.2020, 16:35
"Ty się któryś raz o to czepiasz? A gdzie niby ma być ten korytarz? Tam nie ma barier energochłonnych ani pasa rozdzielającego z barierami, tam nie ma zakazu zawracania, to nie jest droga o jedynym kierunku. Chłopie weź ogarnij się. Jak będzie problem to na chodnik auto wjedzie. Z drugiej strony najdłuższy odcinek bez skrzyżowania to jest od Sadowej do pomorskiej i jedności do zwycięstwa. O co ci chodzi??? Masz zaległości w czynszu czy mops bony okroił, że się tak pieklisz na Miasto???"
OdpowiedzStara ci nie daje że się tak ciskasz? A może to ty budowałeś ze zapory na gdanskiej?
Gelek_gość_gość
31.01.2020, 20:00
Ty mu daj
CytujJanusz z wiochy_gość
01.02.2020, 16:49
Prawdy nie mity. Chyba tobie stara dawać przestała a jemu zaczęła jak się tak ciskasz sebiksie
CytujGelek_gość_gość
31.01.2020, 18:35
"Ty się któryś raz o to czepiasz? A gdzie niby ma być ten korytarz? Tam nie ma barier energochłonnych ani pasa rozdzielającego z barierami, tam nie ma zakazu zawracania, to nie jest droga o jedynym kierunku. Chłopie weź ogarnij się. Jak będzie problem to na chodnik auto wjedzie. Z drugiej strony najdłuższy odcinek bez skrzyżowania to jest od Sadowej do pomorskiej i jedności do zwycięstwa. O co ci chodzi??? Masz zaległości w czynszu czy mops bony okroił, że się tak pieklisz na Miasto???"
OdpowiedzDobrze piszesz myślący zawsze zjdzie i ma gdzie
Nick_gość
31.01.2020, 19:44
Dajcie jeszcze filmik jak strażacy ściągają kota z drzewa.
OdpowiedzKorytarz dla kota_gość
31.01.2020, 22:55
Korytarz dla kota.... Wszyscy z drogi bo jedziemy kota ratować bo miauczy na drzewie.
CytujYAMI gum_gość
31.01.2020, 23:07
"Ty mu daj"
OdpowiedzJak lubisz to mu daj - Jak go spotkać? to taki stary dziad zaczepiający chłopaków wychodzących z dworca PKP. Powodzenia. Nie myj fiuta - on nie lubi czystych.
Yogi_gość
01.02.2020, 16:51
A co testowałes już że się tak napinasz? Wnioskuję że tak sądząc po pisowni. PS jak tam brudny Janusz? Hahaha
CytujStrazak_gość
01.02.2020, 06:47
Korytarza życia NIE BYLO ! Jechalalem w pierwszym zastepie do tej kolizji i z przykrością stwierdzam że tak było... Osp Turze dojechalo jako 2 to już drogę mieli "czystą"... pozdrawiam
OdpowiedzNick_gość
02.02.2020, 08:09
Patola bez mózgu komentuje... merytorycznie:):):) Korytarz na Gdańskiej! Chyba w Skarbówce do kibla
Odpowiedz