Tczewski Turnieju Robotów LEGO sumo 2014


odbyło się
14
06.2014
Sobota
Tczewski Turnieju Robotów LEGO sumo 2014
Zespół Szkół Katolickich zaprasza do udziału w Tczewskim Turnieju Robotów LEGO sumo 2014.

Regulamin Tczewskiego Turnieju Robotów LEGO sumo 2014

Data: 14 czerwca 2014 godzina 9:00
Gdzie: Zespół Szkół Katolickich
Cel: propagowanie zagadnień robotyki wśród młodzieży

1. Definicja drużyny i informacje organizacyjne:
a) drużyna może składać się od 1 - 5 osób,
b) istnieje możliwość wypożyczenia robota na czas zawodów pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia takiej
chęci. W przypadku wypożyczenia na czas zawodów zestawu LEGO NXT jeden z członków drużyny musi być
osobą pełnoletnią. Budowa i programowanie wypożyczonego robota odbędzie się w przeddzień zawodów, tj.
13 czerwca w godzinach 15:00 - 18:00, na zorganizowanych specjalnych warsztatach w Zespole Szkół
Katolickich w Tczewie.
c) termin zgłaszania drużyn mija 30 maja 2014. Adres na który należy zgłaszać drużyny:
robotyka.tczew@gmail.com Proszę podać: imię i nazwisko lidera grupy, nazwę robota, którego będziecie
budować, e-mail osoby kontaktowej, informację czy zespół będzie wypożyczał części NXT na czas zawodów i
tym samym brał udział w warsztatach podczas których będzie swojego robota budował i programował. Liczba
części LEGO NXT do wypożyczenia na czas zawodów jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.
d) zwycięzcą turnieju zostanie drużyna mająca największą liczbę wygranych walk
2. Definicja walki i specyfikacja pola walki (ringu) - „Dohyo”
Walkę toczą dwaj zawodnicy (każdy obsługiwany przez 1 operatora wybranego przez drużynę) w obrębie ringu
Sumo ("Dohyo") zgodnie z niniejszymi Zasadami Turnieju. Walka trwa dopóki jeden z zawodników nie
zdobędzie punktu ("Yuko"). Decyzję o przyznaniu Yuko podejmuje sędzia.
„Dohyo” jest definiowane jako obszar zamknięty przez linię zewnętrzną, włączając linię. Średnica ringu
wynosi 120cm. Linie startowe ("Sikiri-Sen") są oznaczone jako dwie brązowe linie o grubości 2 cm i długości
20 cm. Obie linie są umieszczone w odległości 20 cm od środka Dohyo. Linia zewnętrzna jest oznaczona jako

biały okrąg o szerokości linii 5 cm. Wchodzi ona w skład wnętrza Dohyo. Obszar na zewnątrz Dohyo rozciąga
się na 100 cm od linii zewnętrznej. Podczas walki nie może tam przebywać żadna osoba.
3. Specyfikacja robotów
a) robot musi być zbudowany tylko i wyłącznie z klocków LEGO.
b) robot przed walką musi mieścić się w pudełku o długości i szerokości 30cm. Nie ma ograniczeń co do
wysokości oraz rozmiarów po rozpoczęciu walki,
c) robot musi być autonomiczny - niedopuszczalne jest zdalne sterowanie,
d) robot musi być zaprojektowany, tak aby rozpocząć swoje działanie po 5 sekundach od wciśnięcia przycisku
startu przez operatora,
e) robot nie może zawierać części, które mogą uszkodzić lub zarysować Dohyo
f) robot nie może zawierać urządzeń, które wydzielają płyny, proszek lub gaz
g) robot nie może zawierać urządzeń strzelających, ani miotających.
h) robot nie może zawierać części, które przytwierdzają go do Dohyo i uniemożliwiają ruch (takich jak
przyssawki lub klej).
4. Zasady Pojedynku
a) pojedynek składa się maksymalnie z trzech walk.
b) pierwszy Zawodnik, który zdobędzie dwa punkty za wygrane walki zostaje zwycięzcą Pojedynku.
c) gdyby żaden z Zawodników nie zdobył punktu Yuko o wybraniu zwycięzcy decydują sędziowie
d) jeżeli żaden z zawodników nie zdobył wyraźnej przewagi, może zostać rozegrana dodatkowa walka.
5. Procedura Pojedynku
Przed pojedynkiem tylko operatorzy wchodzą do Dohyo. Następnie operatorzy kładą roboty na liniach
startowych lub za nimi. Robot nie może przekroczyć linii startowej przed rozpoczęciem walki. Operator
naciska przycisk startu na robocie na sygnał sędziego. Walka rozpoczyna się, gdy robot podejmie działanie (po
5 sekundach). Do tego czasu operatorzy muszą opuścić obszar Dohyo.
Pojedynek kończy się ogłoszeniem zwycięzcy, który zdobył dwa punkty Yuko lub jego przeciwnik został
zdyskwalifikowany.
Pojedynek może być anulowany lub rozegrany ponownie z następujących powodów:
a) roboty zakleszczyły się w sposób, który uniemożliwia podejmowanie jakiejkolwiek akcji lub wykonują
kilkukrotnie obrót bez rozstrzygnięcia.
b) oba roboty dotkną zewnętrznej części ringu w tym samym czasie.
c) dowolny inny warunek, który spowoduje, że sędzia orzeknie, że nie można wyłonić zwycięzcy.
W razie powtórzenia Pojedynku, nie wolno dokonywać żadnych czynności naprawczych do momentu
zdobycia punktu Yuko. Jeśli nie nastąpi rozstrzygnięcie po dogrywce, sędzia może zadecydować o ustawieniu
obu robotów według własnego uznania. Jeśli nadal nie wyłoni to zwycięzcy, sędzia może kontynuować
pojedynek rozstawiając roboty według uznania do momentu przekroczenia limitu czasowego Pojedynku.
6. Punkty Yuko
Spełnienie następujących warunków powoduje przyznanie punktu Yuko:
a) robot wypchnie przeciwnika poza obszar ringu w akcji zgodnej z regulaminem.
b) przeciwnik sam wyjedzie za ring (z dowolnego powodu).
c) przeciwnik został zdyskwalifikowany lub dostał więcej niż jedno ostrzeżenie za naruszenie regulaminu w
trakcie danego pojedynku.
7. Naruszenia regulaminu i kary
a) Ostrzeżenie przyznaje się zawodnikowi za:
• Operator wejdzie w obszar Dohyo przed ogłoszeniem końca meczu przez sędziego.
• Przygotowania do wznowienia pojedynku trwają dłużej niż czas wyznaczony przez sędziego.
• Robot podejmie działanie przed upłynięciem 5 sekund.
• Dowolne inne czynności uważane za niesportowe zachowanie.
b)Przeciwnik zawodnika naruszającego regulamin otrzymuje punkt Yuko.
c) następujące akcje są naruszeniami regulaminu:
• Robot przestanie się poruszać w Dohyo.
• Roboty unikają kontaktu między sobą.
• Z robota wydobywa się dym.
d) Przegrana przez naruszenie regulaminu następuje gdy:
• Zawodnik nie stawi się na wezwanie sędziego na początku Pojedynku.
• Zawodnik, który uniemożliwia prowadzenie dalszej rozgrywki. Przykładowo poprzez celowe uszkodzenie lub
zniszczenie Dohyo
e) Dyskwalifikacja i usunięcie z Turnieju następuje gdy:
• Robot nie spełnia wymagań konstrukcyjnych
• Zawodnik wykazuje niesportowe zachowanie. Przykładowo, używa wulgarnego języka, obraża przeciwnika
lub sędziego.
• Zawodnik próbuje zranić przeciwnika lub uszkodzić jego robota.
8. Inne postanowienia
a) decyzja sędziego jest ostateczna i niepodważalna
b) organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu w trakcie zawodów.

Drukuj
Prześlij dalej