Tcz.pl logo

Szukaj

"Ciasno na Wojska Polskiego" - alarmowali internauci

W godzinach szczytu w tym miejscu ruch gęstnieje (fot. tcz.pl)
"Ciasno na Wojska Polskiego" - alarmowali internauci
"Korkuje się ulica Bałdowska, ciasno na Wojska Polskiego" - alarmują od poniedziałku (11.06) nasi internauci, którzy przyczynę zagęszczenia ruchu w tej części Tczewa widzą w nowej sygnalizacji, którą uruchomiono przy ul. 30 Stycznia, w sąsiedztwie CED-u. Sygnały przekazaliśmy do Powiatowego Zarządu Dróg i starostwa, które odpowiadają za tę inwestycję.



PZD również otrzymał sygnały od zaniepokojonych kierowców, dlatego cyklom zmiany nowych świateł ma przyjrzeć się firma, która montowała sygnalizatory. Ta ma sprawdzić, co zrobić, by ruch odbywał się płynniej. Specjaliści od sygnalizacji przyglądali się m. in. wczoraj natężeniu ruchu w czasie najbardziej wzmożonych przejazdów i szukają optymalnego ustawienia.

Przypomnijmy, że działające od poniedziałku "światła" to sygnalizacja o charakterze wzbudzanym i akomodowanym w zależności od natężenia ruchu pojazdów i wywołań przez pieszych. Funkcje te realizowane będą przez wirtualne pętle realizowane w systemie wideodetekcji (kamery), czujniki zamontowane w jezdni (pętle indukcyjne) oraz przyciski dla pieszych zainstalowane na masztach sygnalizacyjnych.


Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (42)
dodaj komentarz

  • +32

    gosc_gość

    13.06.2012, 00:12

    do tej pory korek zaczynal się przed samym rondem przy wiezy cisnien, dzisiaj byl juz od starego budynku w którym miescila sie niegdys orkiestra - budynek eaton. jakas masakra. gratuluje tym, ktorzy stwierdzili ze jest tam niezbedna sygnalizacja i zapraszam do porannego dojazdu do pracy ta trasa tychze madrych myslicieli...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx3  #
  • -10

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:00

    korki

    i co z tego że są dłuższe??? Teraz idzie płynniej i szybciej, jak nie było świateł to podjeżdżało się o metr a teraz jak pójdzie to jedziesz ładny kawał drogi - sprawdzałem 2-3 zmiany świateł i spod wieży jesteś już za światłami. Wszyscy mądrale tylko krytyka ale zwróćcie uwagę jak jeżdżą nasi kierowcy - brak sygnalizacji zjazdu z ronda, przy wieży co chwilę jakiś idiota blokuje rondo! meteory też! Przy urzędzie miasta to jest standard że nie włącza się kierunku!! A jak widzę ludzi którzy mają zielone a się zatrzymują i puszczają pieszych to ręce opadają, bo są i tacy!!! Gdzie jest policja, gdzie mandaty za taką jazdę??? Sami jesteśmy sobie winni, nie tylko światła. Teraz potrzeba dużego ronda przy wieży. No a teraz pojedźcie po mnie i dawać minusy marudy

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
    +10

    mieczyslaw

    13.06.2012, 09:57

    Przecież to było do przewidzenia! Bez potrzeby wydawania 130 tysięcy złotych. KAŻDE światła ograniczają ruch, a nie usprawniają. Pamiętajcie, że za korki i dziury w głównych drogach w Tczewie odpowiada ekipa Wiórka, w następnych wyborach należy im odpowiednio podziękować.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +3

    filipek2006

    13.06.2012, 19:21

    WYSTARCZY POMYŚLEĆ.

    MOIM ZDANIEM NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM BYŁBY PODZIEMNY TUNEL DLA PIESZYCH. NIC INNEGO TU NIE POMOŻE.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    -1

    speedy_gość

    14.06.2012, 05:48

    ??

    Mieczysław ty chyba jesteś z opozycji albo nie udało dostać się Tobie ostatnio do koryta, wiecznie tylko krytyka i namawianie do nie głosowania na aktualnie rządzących.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
  • +26

    M_gość

    13.06.2012, 01:50

    najlepsze i jedyne wyjście-przejście

    Korki spowodowane są przez przyciski dla pieszych , które zostały zainstalowane na masztach sygnalizacyjnych. Na tym przejściu jest to nieporozumienie. Reasumując - "zielone" dla pieszych max. 10 sekund, "zielone" dla zmotoryzowanych min. 60 sekund. Wówczas przekonacie się że korki zniknął.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • -2

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:05

    prawda!!!

    Teraz czas dla pieszych jest ok, no może zabrał bym 5 sekund. Przyciski są ok, ale nie może być tak że wywołanie powoduje zapalenie zielonego od razu. Zielone dla pieszych tak jak pisze kolega nie częściej niż ok. minuta, ale przyciski niech są bo w przeciwnym razie będzie zielone dla pieszych jak nikogo nie będzie - a to by było nieporozumienie.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
    +2

    mieczyslaw

    13.06.2012, 11:51

    Prawda jest taka, że ŻADEN cykl świateł nie spowoduje rozluźnienia w tym miejscu, a to z prostej przyczyny - ruch na tym odcinku jest blokowany przez dwa ronda, to one go "regulują". Zainstalowanie świateł tylko spotęgowało korki - dopóki ich nie były, kierowcy z pieszymi sobie radzili sami, ruch się regulował sam - pomijam przypadki braku kultury i jednych i drugich. Do poczytania, o sygnalizacji świetlnej przed CED: http://www.tcz.pl/index.php?p=1,62,0,tcz-24&item=daadd767ad9ba0db&title=Sygnalizacji-kolo - CEDu-mowimy-NIE

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    -1

    kierowca_gość

    13.06.2012, 20:28

    brak specjalistów

    Tak!!!!!!!!!!!!!! Tu ma być prosta i tania sygnalizacja STAŁOCZASOWA!!!!!!!!!!!!!!! Urzędnicy ze Starostwa i Powiatowego Zarządu Dróg nie znają się na tym!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx9  #
  • +15

    Tczewiak_gość

    13.06.2012, 03:05

    kolejny chory pomysl naszej wladzy. Az trudno zrozumiec co kieruje tymi ludzmi, kim oni sa ze maja takie pomysly. To co sie tam teraz dzieje nie mozna nawet nazwac pogorszeniem sytuacji tam panujacej. Korek na Baldowskiej od stadionu, korek na Wojska polskiego od Domu Dziecka. Ludziska co chwila wciskaja ten zasran... guzik, inni maja gdzies czekanie na zielone i wala na czerwonym wchodzac pod kola-jednego takiego prawie trafilem:) To jest poprostu chore co tam sie dzieje. Jeszcze kilka dni i stanie sie tam jakas tragedia i to bedzie wina wiadomo kogo. Przez nich marnuje moje pieniadze stojac w korku i palac paliwo. Pozdrawiam naszych rzadzacych - wiecej takich pomyslow.

    Odpowiedz
    IP: 85.115.xx8.xx0  #
  • +5

    C>K>M

    13.06.2012, 08:27

    Właśnie się zastanawiam, co to za mechanizm, że dorwanie się do władzy automatycznie uodparnia na wszelkie głosy rozsądku... Pewnie jakieś ukryte zakompleksienie wtedy wychodzi. To nie jest Warszawa, tylko Tczewa, portali regionalnych jest kilka, co za problem wieczorem raz w tygodniu przejrzeć co piszą o danym pomyśle i poczytać jak ludzie komentują? To są prawdziwe konsultacje społeczne a nie spotkanie dla emerytów w poniedziałek od 10 do 11. Pozostaje mieć nadzieję, że niektórzy przynajmniej czytają. Czasem mam wrażenie, że Z.U. podpina się pod co lepsze pomysły wyrażone na tcz.pl:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    -11

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:09

    emeryci???

    chyba chciałeś napisać kierowcy emeryci, którzy jeżdżą jak p-i-z-d-y blokując małe rondo przy wieży!!!!

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
    +3

    mieczyslaw

    13.06.2012, 11:55

    Też się nad tym zastanawiam i wydaje mi się, że sama "władza" nie zna odpowiedzi na to pytanie - to ich sposób działania: wydać pieniądze, a potem się zobaczy, co potwierdzają słowa samego wicestarosty Mariusza Wiórka: "Jeżeli uda się wdrożyć odpowiedni cykl zmiany świateł, być może uda się nam usprawnić przejazd w tym newralgicznym punkcie." (źródło: http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=22a08fcdf2a7d331&title=Chca-zamontowa c-sygnalizacje-na-przejsciu-Ma-usprawnic-ruch-na%20-rondzie-przed-ratuszem ). Odpowiedzialni ludzie najpierw przygotowują studium, robią analizę, symulację - nasz starosta najpierw wydaje 130 tysięcy złotych, a później - jak sam powiedział - "być może uda się nam" - nie dopowiedział, co zrobi jak się nie uda i czy odda pieniądze z własnej kieszeni.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +1

    kierowca_gość

    13.06.2012, 14:59

    Z tym pchaniem się pod koła na czerwonym masz świętą rację. Nie dalej jak godzinę temu kobietka prawie mi przeleciała przez maskę bo wlazła na czerwonym! Dodam tylko, że dopiero co włączyło się zielone dla ruchu-jedno autko przede mną zdążyło przejechac...Szkoda słów....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xxx  #
  • +2

    ostr_gość

    13.06.2012, 06:42

    do Tczewiak

    Jak to kim oni są? To rodzina firmy zakładającej światła, więc zygnalizację będą zakładać co kawałek !!! Kolesiostwo i Łapówkarstwo

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0  #
  • +3

    _gość

    13.06.2012, 07:22

    Swego czasu była tam sygnalizacja, funkcjonowala pomyslnie, trzeba nauczyć się jeżdzićpo skrzyżowanaich o ruchu okrężnym, a ja jako pieszy jestem spokojna, że wreszcie moje drugie dziecko bezpiecznie przejdzie przez jezdnię, bo pierwsze już wyrosło a każdego dnia drżałam, bo tam niestety trzeba było wtargnąć

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx9  #
  • +4

    axel_gość

    13.06.2012, 08:14

    tylko naucz te twoje dziecko by czekało na zielone światło a nie wali jak koń z klapkami za innymi pieszymi co nie umieją odróżnić zielonego koloru od czerwonego.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx3  #
    +7

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:10

    wtargnąć???

    Tam piesi byli przepuszczani bardzo często jak nigdzie indziej!!!

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
  • +3

    ka_gość

    13.06.2012, 07:31

    Debilizm

    Już kilka razy pisałem, że to debilizm. Dzisiaj nie będę tego nawet uzasadniał.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx4.xx5  #
  • +3

    Pan D._gość

    13.06.2012, 07:53

    WIEDZIAŁEM, zawsze tak jest zamiast sie ku... zastanowić to na pałe wszystko robimy to było takie do przewidzenia te przycisku muszą być ale w godzinach rannych i w srodku dnia czy po 16 jak wracają ludzie powinno sam sygnalizator wiedzieć i blokować możliwość ciągłego zmieniania światła na czerwone. najbardziej mnie boli to że wystarczyło sie zastanowić nad tym jakies 5 min eh...

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx9.xx8  #
  • +2

    jack_gość

    13.06.2012, 08:08

    ....

    brawo powiat !!! to był szczyt głupoty by montować tam światła i nie trzeba być jakimś wielkim fachowcem by to stwierdzic ale niestety racjonalne myślenie w tym mieście zdarza sie rzadko...

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx3  #
  • Gościówa_gość

    15.06.2012, 13:49

    Urzędnicy którzy to wymyślili chyba w ogóle nie poruszają sie w tych okolicach ani pieszo ani autem.Jakby było inaczej to wtedy by zrozumieli że jest to złe rozwiązanie...

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx7  #
  • +2

    Arbiter_gość

    13.06.2012, 08:15

    Przejście nad jezdnią

    Wystarczyło trochę dołożyć i zrobić kłądkę nad jezdnią i korki by zmalały o dobre 50% od stanu przed montażem sygnalizacji... Nic nie myślą urzędasy....

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5  #
  • -7

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:30

    kładka

    chyba na dupi e by tą kładkę postawili!!! Złam nogę, weź kule i wyobraź sobie przejście przez kładkę

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
    +6

    mieczyslaw

    13.06.2012, 12:01

    Można zbudować tunel - nie musi mieć schodów, może mieć równię pochyłą, bezpiecznie, wygodnie, również dla niepełnosprawnych i matek z wózkami. Można wszystko, jeśli się tylko chce. Zamiast tego mamy zmarnowane 130 tysięcy złotych, niefunkcjonalną sygnalizację i coraz większe korki. Pominę już czas, który ludzie marnują w samochodach i paliwo, które te wszystkie auta wypalają, zamieniając je tylko na ciepło - w skali roku są to takie pieniądze, że wystarczyłoby na dwa tunele w newralgicznych punktach miasta.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • +9

    aaa_gość

    13.06.2012, 08:23

    Korki juz były jeszcze zanim zamontowali swiatła. kto po pierwsze wymislił RONDO Na tak małej powierzchni koło wiezy. Tam to jest masakra. Chcesz na rondzie zjechac na Bałdowska i d**a idzie pieszy ty stoisz na rondzie i blokujesz je. ten kto to wymyslil i ten co zatwierdził projekt to naprawde bezmózgie YETI. Zanim cos zrobicie przetestujcie to ze 100x

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx3.xx7  #
  • -1

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:32

    test

    To jest właśnie test!!!!

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
  • st_gość

    13.06.2012, 09:13

    Już w tym miejscu były światła dawno temu i właśnie je wyłączono, bo korkowały Tczew. Oczywiśćie teraz władze powiatu po raz kolejny wydały kasę na bezsensowne światła i za jakiś czas pewnie znowu je wyłączą (oczywiście nikt za to z PZD nie beknie). Może by czas pomysleć w końcu o budowie jakiejś alternatywnej drogi omijającej plac Piłsudskiego od strony Czyżykowa w kier. Suchostrzyg? (np koło I LO)

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx4  #
  • -2

    speedy_gość

    13.06.2012, 09:42

    litości !!!!!

    Jak tam były światła to był całkiem inny układ skrzyżowania!!!!! nie ma żadnego porównania, po co takie głupoty wypisujecie !!!! Mieczysław weź im to wytłumacz !!

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
  • +1

    marjam666_gość

    13.06.2012, 09:21

    hahaha

    drodzy "fachowcy"!gdy pojawil sie artykuł o tym ze beda montowac sygnallizacje wszyscy byli zadowoleni tak bo nieda sie tam przejsc i korkow nie bedzie hahah no i co teraz wszyscy pozmieniali zdanie nagle?ronda..hm to nie najglupszy pomysł tylko trzeba na nich umiec jezdzic a nie dojezdzasz do ronda i stoisz bo poprzednim wlotem ktos wiechal a ty stoisz jak gała i czekasz na zbawienie bo moze on pojedzie dalej na rondach masz taka predkosc ze spokojnie wbijasz sie przed ten pojazd i ruch idzie płynnie ale po co te 113tys mogli wydac na nauke jazdy po tych rondach dla mieszkanco i swiatla bylyby niepotrzebne.pozdro

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx2  #
  • C>K>M

    13.06.2012, 17:47

    To chyba czytaliśmy inne artykułu, bo pod tym o którym wspominasz sam pisałem, że będą korki i wiele innych osób wyrażało podobne obawy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • +2

    .._gość

    13.06.2012, 10:10

    ...

    Zbudować most nad drogą dla pieszych i po problemie ^^

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7  #
  • +4

    Adam_gość

    13.06.2012, 10:24

    ...

    no i poszła kasa w błoto.tępi krawaciarze

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx9  #
  • +6

    ar_gość

    13.06.2012, 14:32

    :)

    Mieszkam w Holandii ale pochodze z Tczewa:) tutaj wiekszosc skrzyzowan jest o ruchu okreznym i jakos da sie jezdzic. Oczywiscie w godzinach szczytu tez sa korki jak wszedzie ale trzeba potrafic sie odnalesc w kazdej sytuacji, przedewszystkim znac zasady ruchu drogowego(wiedziec kto ma pierwszenstwo i SYGNALIZOWAC opuszczanie ronda) moze uprzejmosc? Badzcie ludzmi:) pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 83.84.xxx.xx1  #
  • +3

    bb_gość

    13.06.2012, 14:44

    przejscie

    Gdy sam przechodze przez to przejscie to az mi szkoda kierowcow ..

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx4  #
  • -1

    erw_gość

    13.06.2012, 14:47

    lampy

    po cholere tam te lampy utrudniają ludzią przejscie a kierowcą przejazd pozdrowienia dla zenona ż. i reszty pisowców co wymyślili te lampy zamiast załatania kilku ubytków albo naprawy mostu lisewskiego

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx4  #
  • +5

    gosc_gość

    13.06.2012, 15:04

    swiatla

    noo to samo na jednosci kolo netto swiatla moze 3 dni byly wlaczone a kupe kasy wydane na to i co stoja nieuzywane

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xxx  #
  • +1

    Gościówa_gość

    15.06.2012, 13:47

    Oh!

    Popieram.Pieniądze wyrzucone w błoto.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx7  #
  • +1

    downi_gość

    13.06.2012, 17:11

    zakała meteora w żółtym punto.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx9  #
  • +2

    Kierowca_gość

    13.06.2012, 18:53

    Jeszcze jedna sprawa jadąc z Czyżykowa na Suchostrzygi szybciej jest przejechać przez Górki, fakt robisz 2-3 km więcej ale i tak na paliwie oszczędzisz, bo stanie 5-10 minut w korku to spalisz więcej jak byś objechał.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx7  #
  • +1

    szofer_gość

    14.06.2012, 06:57

    wątpliwości

    Coś tu jest nie tak. Ta sygnalizacja ma różne określenia i ostatecznie nie wiadomo jaka jest. Za te pieniądze miały być ułożone pętle indukcyjne e jeazdni ul. 30 Stycznia i części jezdni ronda pl. J. Piłsudskiego. To chyba w ogóle nie zostało wykonane. Cała sprawa jest ciekawa, do wyjaśnienia.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9  #
  • +1

    Gościówa_gość

    15.06.2012, 13:46

    Oh! Beznadzieja...

    Dla mnie te światła są głupotą.Co dziennie przechodzę tamtędy kilka razy dziennie. Zanim powstały światła jakoś łatwiej przechodziło się przez to przejście. Korki był zawsze i dzięki niemu kierowcy stali i przepuszczali pieszych a teraz nawet dla pieszego te światła są utrudnieniem. I wypowiadam się z punktu widzenia kierowcy i pieszego. Ostatnio jak przechodziłam to po jednej stronie kierowcy mieli czerwone a po drugiej dopiero po jakims czasie zminiło się na zielone,coś tu jest nie tak. BEZNADZIEJA!!!

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx7  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.