Uwaga - płatny parking przy Rossmannie

Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Przy centrum handlowym przy ul. Armii Krajowej 35, 83-110 Tczew (Rossmann) pojawiły się nowe znaki informujące o płatnym parkingu.

Każdy kto pozostawia tam swoje auto powinien pobrać bilet. Dla klientów sklepu godzina parkowania jest bezpłatna.

Każda kolejna to 3 zł.

Za brak opłaty przewidziana jest kara w wysokości 95 zł. Parkowanie jest płatne 7 dni w tygodniu 24h.


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (47)
dodaj komentarz

  • Haja_gość

    13.01.2021, 09:10

    Przeciez takie zagrywki są nielegalne, było o tym dawno

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xx7 
  • A_gość

    13.01.2021, 14:48

    Są jak najbardziej legalne. Niestety u nas większość osób klepie co im ślina na jęzor przynosi nie mając bladego pojęcia o tym co mówią. W ten sposób tlyko się ośmieszając. W przypadku parkowania pojazdu na cudzej nieruchomości - dochodzi do zawarcia umowy najmu miejsca parkingowego zgodnie z art. 659 § 1 k.c., której stroną pozostaje korzystający z parkingu, zaś umowa zostaje zawarta z chwilą wjazdu użytkownika na teren parkingu, a kończy się z chwilą wyjazdu z terenu parkingu. To stanowisko, które przewija się w większości orzeczeń sądowych. Nielegalne jest założenie blokady lub uniemożliwienie Ci wyjazdu. Natomiast wykonanie dokumentacji fotograficznej pojazdu i potem ściganie na drodze śadowej jak najbardziej. Sąd ustalał będzie, czy byłeś dostaetcznie poinformowany o opłacie. Tutaj widać, że znaki są czytelne i ma na celu ukrycia opłąty.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 

    Parking_gość

    13.01.2021, 16:48

    Coś świta, ale nie za dokładnie... Owszem, w obrębie pasu drogowego nielegalne są komercyjne (prywatne) parkingi. Potwierdzają to wyroki różnych sądów, w obrębie drogi publicznej może powstać tylko parking publiczny (samorządowy, miejski itp. - coś takiego jak np. strefa płatnego parkowania w Gdańsku). Natomiast jeśli chodzi o prywatne nieruchomości to jedyne ograniczenia wynikają z kodeksu cywilnego. Wspomniany w artykule parking jest na takiej nieruchomości, dodatkowo jak wspomniał przedmówca znaki informujące o płatnym parkingu, jak i cały regulamin świadczenia usługi wraz z cennikiem (widać na zdjęciu) są doskonale widoczne. Więc Twój wybór - nie podoba się regulamin to nie wjeżdżasz na parking i nie zawierasz umowy, nikt Ciebie do tego nie zmusza. Proste.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx0 

    w_gość

    13.01.2021, 17:30

    Dziwią mnei te minusy przy osobach, które mają rację co legalnośći parkingu. Widac, ze spoleczeńśtwo plusuje nie to co jest merytoryczne i prawdziwe tylko to co chcą słyszeć (czyli, że parking jest ,,be''). Widać to przy urnach wyborczych. Wygrywa populizm, krótkotrwała nagroda, radość, emocja, a nie zdroworozsądkowe podejście do tematu.

    Cytuj
    IP: 178.36.xx6.xx7 

    observeur_gość

    13.01.2021, 20:03

    Zgodnie z prawem cywilnym (który nie dotyczy w tym przypadku zajęcia częsci prywatnej nieruchomosci na płatny parking) nie ma potrzeby oznaczania miejsc parkingowych tak jak określa to kodeks drogowy. zatem ci, którzy będa próbowali się chwytac brzytwy w sądzie i próbowac argumentować, ze parking nie miał oznaczenia poziomego (wymaganego przez kodeks drogowy) mają od razu sprawę przegraną. Ktoś poruszył wyżej tzw. strefy płatnego parkowania. Chciałbym tu by mieszkańcy Tczewa zapamiętali na wypadek gdy Brodaci wymyślą coś takiego w Tczewie, że samo postawienie znaku D-44 "strefa płatnego parkowania" oznacza wjazd do strefy, w której za postój pojazdu samochodowego pobierana jest opłata, ALE ... zgodnie z prawem miejsce nie oznaczone JEDNOCZESNIE oznaczeniem poziomym i znakiem pionowym nie spełnia kryteriów miejsca parkingowego, za które można pobierać opłatę. Co to oznacza dla szarego Kowalskiego? Ano to, ze jak jak miasto będzie sie pieklić o zapłatę za parkowanie w miejscu w ich mniemaniu będące parkingiem, miejscem parkowania w oznaczonej Strefą Płatnego Parkowania - a jednoczesnie nie bedą te miejsca (zapewne z oszczędnosci miasta) oznaczone jak wyzej to w sądzie mają przegrane. Miałem 3 sprawy sądowe za parkowanie w Gdyni, na miejscach, które władze miasta Gdyni uznawały za płatne (bo są w Płatnej Strefie Parkowania), wszystkie 3 przegrali. Od jakiegoś czasu w Gdyni masowo maluja oznaczenia poziome tychze parkingów, bo spraw mieli wiecej przegranych. Zatem pamietajcie o tych niuansach w kwestii oznaczeń, gdy tutejsi będą chcieli cwaniakowac i sięgac wam do kieszeni. Co do Rossmana, tu wszystko jest legalne, to teren prywatny, mozna by sie ewentualnie przyczepić czy Rossman jako podmiot gospodarczy handlujacy kosmetykami ma zarejestrowaną działalnosc usługową dzierżawienia parkingu swoim klientów , zwłaszcza odpłatnie, ale to jest drugorzedna sprawa.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx9 

    kolega_gość

    21.01.2021, 15:18

    prywatny parking

    czyli jak dojdzie do kolizji na takim parkingu płatnym z powodu tego że parking jest nieodśnieżony/oblodzony to odpowiada właściciel parkingu?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • qq_gość

    13.01.2021, 11:01

    beheheh na dworcu też jest do 15 min....podobno

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx2.xx2 
  • boss_gość

    13.01.2021, 16:03

    TO JEST NIELEGALNE !

    Jeśli nie ma prawdziwego i sprawnego parkomatu w którym możemy wykupić bilet, wnieść opłatę , to tego typu zagrywki zarządcy obiektu możemy potraktować jako kiepski żart. Straszenie sądem to żart na poziomie deski podłogowej. Trochę powagi !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • w_gość

    13.01.2021, 17:26

    ale parkometr jest :)

    Cytuj
    IP: 178.36.xx6.xx7 
  • zmielony dżony_gość

    13.01.2021, 16:38

    dziękujemy panie SSman, zakupów już tam robił nie będę...wyp**laj do siebie za zachodnia granice i tam sprzedawaj to badziewie

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • abc_gość_gość

    13.01.2021, 19:26

    ...

    badziewie, a kupowałęś...hellołłłłł

    Cytuj
    IP: 77.223.xx7.xx9 

    gość_gość_gość

    14.01.2021, 10:39

    bzdury piszecie

    boszsze...ludzie nie piszcie bzdur, przecież Rossmann nie jest właścicielem tejże nieruchomości, jest tylko najemcą lokalu...

    Cytuj
    IP: 83.23.xx0.xx4 

    HAHA_gość

    20.01.2021, 17:40

    haha

    zmielony dżony_gość - komentarz godny prawdziwego POLAKA-KATOLIKA xD Ktoś dba o swój interes i teren za który płaci podatki. Chce żeby parkowali tam tylko klienci - czyli zgodnie z przeznaczeniem ale JANUSZE chcą móc parkować wszędzie - co tam własność prywatna xD Mam propozycje - kup teren w centrum miasta i zrób tam darmowy parking skoroś taki mądry.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx7 
  • Alex_gość

    13.01.2021, 16:46

    No i ok

    A tym czasem MediaMarkt kończy działalność w Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx2.xx2 
  • observeur_gość

    13.01.2021, 20:16

    Nie byłem w żadnym MediaMarkcie ani MediaExpercie z dobrych 10 lat. Kto kupuje u sprzedawcy, który uparcie ignoruje prawa rynku i wszystko chce sprzedac po wywindowanych cenach?!

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx9 
  • Wiesiek2_gość

    13.01.2021, 17:45

    Legalnie

    Poza Tczewem przed wieloma sklepami sieciowymi typu NETTO, Biedronka... są dawno takie rozwiazania. Przyszlo do nas. Przez godzinę można wiele kasy wydac i następnemu zwolnić miejsce????

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx8 
  • RanyJulek_gość_gość

    13.01.2021, 19:30

    ...

    to zależy ile przeznaczasz na zakupy ;) możesz godzinę spacerować , albo kupić tylko chlebek, nikt cię nie zmusza do wydawania kasy ;)

    Cytuj
    IP: 77.223.xx7.xx9 
  • jk_gość

    13.01.2021, 19:42

    Z czym do ludzi

    "ale parkometr jest :)"

    Niby gdzie? W strefie marzeń właściciela >?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • d_gość

    14.01.2021, 00:16

    stoi obok budynku, taki słupek

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Ma_gość

    13.01.2021, 20:13

    Platny

    Wszystkie będą płatne takie czasy

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx1 
  • tadzik2909_gość

    13.01.2021, 20:29

    parking

    Parodia co do ceny 3 zł. za godzinę to w Gdańsku nie ma takich stawek ...No brawo Miruś Brawo jeszcze trochę i klimatyczne będziemy płacić...

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx6.xx0 
  • 3_gość

    14.01.2021, 00:16

    w gdańsku nie ma. masz racje. w gdansku jest 5-7 zł

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 

    Akex_gość

    15.01.2021, 00:32

    A co Miruś ma z tym wspólnego?

    Cytuj
    IP: 89.206.xx7.xx1 
  • tadzik2909_gość

    13.01.2021, 20:57

    parking

    Wzięlibisię do unormowania przejazdu ul. Akacjowa 2-7 jest możliwość, przelotówka, zrobić jednokierunkową ...to nie parkingu się czepiają ..a ten parking przy Akacjowej 2 to chyba kur.a krasnal wyliczał wjedź tam normalnym autem to nie wysiądziesz chyba że maluchem...BANAŁ

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx6.xx0 
  • Gosc _gość

    14.01.2021, 06:46

    Parking

    Bardzo dobrze, skoro to teren prywatny przynależny do sklepów, to jak najbardziej godzinka za free a potem odpłatnie. A cwaniaczki szukajacy darmowego parkingu niech szukają dalej.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx4 
  • X+__gość_gość

    14.01.2021, 12:31

    I bardzo dobrze bo zrobili sobie miejsca parkingowe całodobowe

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx1 
  • Nixon_gość

    14.01.2021, 12:42

    Jaki parkometr, gdzie?

    "stoi obok budynku, taki słupek"

    Problem w tym, że to jest tylko słupek i nic poza tym. Załóż okulary! To jest kolejna manipulacja zarządcy, który juz wcześniej stawiał tablice straszące o rzekomym odholowaniu, które byłoby nielegalne. Swoją drogą takie zagrywki mogą prz czynić się do tego, że lokal podzieli losy tesco, centrum handlowego atrium, nomi czy galerii. W Tczewie modne jest wyciąganie kasy na każdym rogu, ale na efekty długo czekać nie trzeba.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx0.xx3 
  • Alek_gość

    14.01.2021, 12:44

    I prawidłowo bo to teren sklepów a nie miejsc parkingowych dla mieszkańców i busy i lawety stoją.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx2.xx4 
  • bib_gość

    14.01.2021, 14:46

    częściowo masz rację

    Te busy i laweta to przegięcie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 

    xD_gość

    19.02.2021, 23:38

    xD

    tylko ze teraz te busy i lawety przeniosły się na parking obok, przez co mieszkańcy np. akacjowej 7 muszą robić kółka jak w f1 i parkować na parkingach innych bloków, znam rekordzistę co miejsce znalazł dopiero przy sp12. Oczywiście nie muszę dodawać ze część aut chyba nie ruszyła się z miejsca grubo ponad rok, a miejsca parkingowe na nowowybudowanym "parkingu" to chyba dla smarta zostały wyliczone bo nawet małe auta mają problemy by się zmieścić.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xxx 
  • Henio_gość

    14.01.2021, 17:22

    Wszystko przez Januszy!

    Nie dziwię się! nie raz zamierzałem zrobić zakupy a jakiś Janusz z bloku obok zajmował mi miejsce. Wszystkie markety powinny iść tą drogą ! Nie masz gdzie parkować to pozbądź się złomu i nie parkuj na nie swoim !

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx9 
  • _gość

    14.01.2021, 22:28

    Synku, nie takie biznesy padały...

    Na bezrobociu będziesz żryć gruz, więc po co te nerwy...

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx4 

    xD_gość

    15.01.2021, 02:01

    xDD

    spoko, juz pozbywam się auta, bo Henio_gość nie potrafi wjechać na miejsce swoją byymką czy innym zardzewiałym niemieckim śmieciem.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xxx 
  • aga_gość

    14.01.2021, 19:34

    a gdzie

    gdzie stoi ten znak? Wjeżdżając od Armii Krajowej nie widac żadnego znaku, chyba że był śniegiem zawalony....

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx7.xx7 
  • w_gość

    15.01.2021, 00:03

    stoi za budynkiem jeden przy podjezdzie dla dostaw towaru a drugi przy wejsciu do rosmana

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • tczewianinc_gość_gość

    14.01.2021, 21:16

    parking

    Ciekawe czy część terenu parkingu i śmietnik który sie palił niedawno ,nie należy czasami do spóldzielni , a może już płacą jakieś dzierżawę do spółdzielni ,może obniżą mieszkańcom czynsze.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx1 
  • Haha_gość

    15.01.2021, 09:58

    Spółdzielnia to istny Pruszków, czynsz to ci jedynie podwyższa, tak jak swoje pensje i premie

    Cytuj
    IP: 178.235.xx5.xx7 

    lokator_gość

    15.01.2021, 11:21

    pa

    Ciekawe do kogo teren należy , czy można tak sobie znaki parkingu stawiać na terenie spółdzielni i mieszkańców oraz śmietniki

    Cytuj
    IP: 83.14.xx8.xx5 
  • Marian_gość

    16.01.2021, 18:47

    Cały teren od wjazdu do wjazdu włącznie ze śmietnikiem który nie tak dawno palił się to jest teren właściciela całego obiektu. A nie spółdzielni. Jak już o tym mowa jest jest to teren prywatny.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx2.xx4 
  • Misiek_gość_gość

    18.01.2021, 17:32

    Super !!!

    To samo powinni zrobić na bajkowym pod biedronka ,

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Tragedia_gość

    20.01.2021, 17:35

    tragedia

    Jakie to jest smutne... Zarządca na PRYWATNYM terenie wprowadza opłaty za parkowanie dla osób które NIE SĄ KLIENTAMI a tu zaczyna się lamentowanie, że to bezprawie, że bojkot, że niemcy won i opłaty niech robią u siebie. TRAGEDIA. CO SIĘ Z WAMI LUDZIE DZIEJE? Powiem wam coś. Wynajmuję mały lokal wraz z przyległym parkingiem - teren prywatny, oznakowany - dla moich klientów. Niestety od samego początku (3 lata) praktycznie dzień w dzień mam ten parking zastawiony. Każdy tylko "NA 5 MINUT", a to do mięsnego obok, a to kogoś odebrać a to to, a to tamto... Kiedy tłumaczę że "NA 5 MINUT" parkuje tu ktoś co 5 minut od 3 lat a przez to moi klienci muszą jeździć i szukać parkingu po okolicy to wszyscy przepraszają i tak naprawdę mają to w D... ale tylko 1 na 20 osób się zreflektuje i odjedzie. Pomyślcie. Co byście powiedzieli jakby wam ktoś parkował na waszym prywatnym terenie a na prośby o przeparkowanie by się tylko głupio uśmiechali i mówili że "przecież to tylko 5 minut"

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx7 
  • namaste_gość

    24.01.2021, 18:41

    Powiem ci coś w tajemnicy...

    nie kupuję u takich p***usiów wyciągających ręce po kasę za parking, bo to zwykłe frajerstwo i polska pazerność.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Bart78_gość

    21.01.2021, 14:36

    słusznie

    Ulicę Dąbrowskiego, plac Hellera oraz parking na Westerplatte przy Urzędzie Miasta, miasto powinno poprowadzić w podobny sposób. Dzięki temu ożyło by stare miasto. Obecnie jadę tam jak jest to absolutnie konieczne. Nie wspominając, że jeśli trzeba odebrać coś z poczty to nie jest 2 minuty a 20 z szukaniem miejsca włącznie.

    Odpowiedz
    IP: 37.225.xx3.xx7 
  • tragedia_gość

    25.01.2021, 12:28

    tragedia

    "nie kupuję u takich p***usiów wyciągających ręce po kasę za parking, bo to zwykłe frajerstwo i polska pazerność."

    Sęk w tym, że parking jest darmowy dla klientów do 60 minut. Nikt nie każe Ci płacić od razu - parkujesz, robisz zakupy i gotowe - godzina Ci nie starczy na zakupy w drogerii? Druga sprawa to nazywasz kogoś "frajerem i pazernym" za to, że DBA O SWÓJ INTERES? SERIO? Tym wszystkim którzy tak mówią proponuję otwarcie własnych biznesów, płacenie za lokal i parking a potem udostępnianie tego publicznie dla każdego żeby przypadkiem nie wyjść na frajera (: Równie dobrze można nazwać kogoś frajerem bo każe sobie płacić za produkty które sprzedaje....

    Odpowiedz
    IP: 37.225.xx4.xx1 
  • Marian_gość_gość

    10.02.2021, 13:00

    Co za naród, ktoś robi coś według prawa, i zaraz obrzucony gó...m. Przynajmniej jest porządek i miejsce naprawdę dla tych, którzy przyjeżdżają na zakupy, a nie obstawione lawetami, busami czy innymi passatami z wieżowców. Jedyny minus jest taki, że teraz te passaty parkują już gdzie popadnie, czy jest miejsce, czy zastawi przejazd, zasłoni skrzyżowanie lub przejście, ale zaparkował...a poza tym mi to nie przeszkadza, zakupy w Gzelli i Rossmanie to ok 30 minut, nie wiem w czym problem. Rzucają się właśnie ci, co mieli darmowe miejsce, a teraz muszą przejść kilkaset metrów do klatki schodowej.

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx1.xx0 
  • Alex_gość

    10.02.2021, 22:25

    Parking

    "Ciekawe do kogo teren należy , czy można tak sobie znaki parkingu stawiać na terenie spółdzielni i mieszkańców oraz śmietniki"

    Biedaku, nie masz teraz gdzie stawiać Twojego malucha? Oj , jak mi Ciebie żal.... Teraz nie ma problemu z zaparkowaniem i spokojnym zrobieniem zakupów. Popieram.

    Odpowiedz
    IP: 89.206.xx7.xx1 
  • lol_gość

    22.02.2021, 13:50

    wywindowane ceny

    "Nie byłem w żadnym MediaMarkcie ani MediaExpercie z dobrych 10 lat. Kto kupuje u sprzedawcy, który uparcie ignoruje prawa rynku i wszystko chce sprzedac po wywindowanych cenach?!"

    Haha. Załóż swój sklep z elektroniką, opłać wynajem, podatki, pracowników, utrzymanie i przy tym dawaj groszowe marże żeby "było tanio" i żebyś miał zadowolonych klientów. POWODZENIA (:

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.