10 procent podwyżki dla nauczycieli?

Szkoła
10 procent podwyżki dla nauczycieli?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Jak donosi PAP, Związek Nauczycielstwa Polskiego negatywnie zaopiniował projekt rozporządzenia płacowego nauczycieli, przewidujący 6-procentową podwyżkę i postuluje wzrost pensji o 10 proc. Co o tym sądzicie.

Temat podwyżek w budżetówce budzi ostatnio emocje. Kolejną grupą dotyczącą podwyżek są nauczyciele. PAP opisuje:

- Prezes ZNP, Sławomir Broniarz wylicza w piśmie do Ministerstwa Edukacji Narodowej, że zaproponowany wzrost minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego o 6 proc. od 1 września w odniesieniu do całego roku stanowi podwyżkę o 0,5 proc. za każdy miesiąc kalendarzowy oraz faktyczną podwyżkę 2 proc. łącznie za cztery ostatnie miesiące roku. "Bez wątpienia nie jest to znacząca podwyżka, biorąc pod uwagę, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2020 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 3,3 proc." - wskazuje. - Dlatego ZNP postuluje wzrost wynagrodzenia zasadniczego o 10 proc., co pozwoli na osiągnięcie dynamiki wzrostu jaka jest w gospodarce narodowe.

Cały tekst tutaj - https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/znp-podwyzka-dla-nauczycieli-powinna-wyniesc-10-proc

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (36)
dodaj komentarz

  • +11

    lgh_gość

    26.08.2020, 11:15

    Myślę, że Pan Broniarz powinien wrócić na lekcje matematyki. Jeśli ktoś otrzymuje 6% podwyżkę świadczenia comiesięcznego, to miesięcznie nie otrzymuje 0.5% więcej (6% / 12 ???), tylko 6% co miesiąc. Ale to tylko moje spostrzeżenie.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • -1

    widać kto na lekcje matematyki_gość

    29.08.2020, 12:58

    nie chodził

    Jeżeli pensja zostanie podniesiona o 6 % to na rękę nikt nie dostanie tych 6 procent bo dochodzi podatek np: zarabiasz 100zł, dostajesz podwyżkę 6% czyli 106zł i od tego odprowadzany jest podatek, zus, dochodowy to na rękę dostaniesz jakieś 104zł więc faktyczna wypłata powiększyła się o 4%.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx7.xx2 
    -1

    lgh_gość

    30.08.2020, 21:27

    Myślę, że w wypowiedzi Broniarza chodziło o 6% podwyżkę płacy brutto. Oczywistym jest, że netto jest odpowiednio niższe, u każdego pracującego. Rozumiem, że nauczyciele woleliby jednak 6% podwyżkę płacy netto? W odniesieniu do wynagrodzeń przyjęło się jednak mówić o płacy brutto, bo różne obciążenia wynagrodzenia bywają mimo wszystko różne i niemiarodajne z ogólnego punktu widzenia. Ponadto w różnych branżach do wynagrodzenia zasadniczego nie dolicza się różnych dziwacznych dodatków i przywilejów branżowych, co w mojej ocenie bardzo zakłamuje ogólny ogląd poziomu wynagrodzeń, co ma również miejsce w przypadku nauczycieli zatrudnionych w szkołach publicznych. Poza tym pojęcia "płacy brutto" i "płacy netto" to nie są stricte definicje matematyczne, tylko raczej rachunkowe. Pan Broniarz nie odnosił się do brutto/netto tylko do pojęcia wzrostu procentowego wartości, więc oczywiście, masz rację - bez znajomości matematyki trudno zrozumieć bardziej skomplikowane zagadnienia.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3 
  • +6

    Obywatel_gość

    26.08.2020, 19:12

    Kpina

    Od marca robili na pol gwizdka, 2 miechy urlopu a po powrocie juz podwyzka ? Zabralbym im jeszcze. Skromna podstawa i dopiero od wynikow uczni premia.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xx6 
  • +8

    Polonistka_gość_gość

    27.08.2020, 09:35

    ?

    Uczniów obywatelu.

    Cytuj
    IP: 5.172.xx7.xx6 
    +7

    Dikembe_Mutombo_gość_gość

    27.08.2020, 12:11

    do Polonistki

    Jego analfabetyzm to przecież wina tych "roszczeniowych nauczycieli", bo brali kasę niezależnie "od wyników uczni".

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +1

    k_gość

    29.08.2020, 20:55

    r

    tak samo byś zrobił każdemu? Robotnikom, murarzom. Skromna podstawa i premia od wyników ?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 

    Nikt_gość

    04.09.2020, 19:52

    Kpina

    Nauczycielom zabrać i dodać "madkom", żeby swoje dzieci, tych "uczni":) same uczył, przecież one wszystko wiedzą najlepiej.

    Cytuj
    IP: 31.2.xx7.xx5 
  • +10

    Kinjo_gość

    26.08.2020, 19:50

    Dość tego!

    Czy tylko nauczyciele potrzebują podwyżek? Czy tylko oni zasługują na więcej? Nie! Lekarze w czasie koronawirusa siedzieli cicho. A robota była ciężka. Zaciskali zęby i robili swoje w imię wyższych wartości. Nauczyciele mieli wydłużone ferie w tym czasie i jeszcze im źle? Bądźmy sprawiedliwi. Kiedy jedn normalnie pracowali, nie bacząc na ryzyko zakażenia, inni mogli pracować w domu. Jak nauczał zdalnie wuefista? Jak wyglądały zajęcia z muzyki czy plastyki? Jak wiedzę ucznia weryfikował matematyk? Spójrzcie co dzieje się w kraju. Kolej np. przeżywa potworny kryzys, a nikt ani myśli zająć się tą sprawą. Tam też pracują ludzie, a kompletna cisza o tym. Tylko nauczyciele uważają, że im się należy. Jakbym słyszał tych rozczeniowców już nie powiem skąd...

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx7.xx2 
  • +13

    m_gość

    26.08.2020, 20:16

    a ktos pomyslal ile pracy mial rodzic w czasie zdalnego nauczania? to my byliśmy nauczycielami za 10 nauczycieli.mam 3 dzieci w klasach 5-8 do pracy chodzic musialam zasiłek opiekuńczy mi się nie nalezal bo dzieci juz za duże.czy ktos w tym czasie zainteresowal sie rodzicami? niee nauczyciele tylko dawali termin do którego nalezalo wykonac zadania zreszta bylo tego o 50% więcej niż normalnie. nikt mi nie powie ze dzieci tyle przerabiają w szkole.czlowiek siedzial po nocach zeby nadrobić z materialem.ktos kto ma 1 dziecko moze jakos dal rade przy większej liczbie dzieci to poprostu ciezka praca.boje się września...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
    +9

    EkO_gość

    27.08.2020, 06:49

    dokładnie

    Nauczycielom się po prostu należy niezależnie od sytuacji, a inni ze swoimi postulatami płacowymi mają siedzieć cicho? Dobre sobie! Ten cały "koronakryzys" pokazał dobitnie absurdy polskiego szkolnictwa. O zmiany w systemie oświaty jednak żaden nauczyciel mnie zabiega. Chodzi tylko o $$$

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • -1

    Dikembe_Mutombo_gość_gość

    27.08.2020, 12:21

    Obowiązek zdalnego prowadzenia zajęć dotyczył też lekcji wf, muzyki i plastyki - to wynikało z rozporządzenia MEN. Ja mam w rodzinie nauczycielkę i wiem, że zdalne prowadzenie zajęć nie należy do łatwych, tym bardziej jeśli sam masz dzieci, które siedzą w domu ze względu na zamknięte przedszkola i szkoły. Znam też małżeństwa nauczycieli, które przez ten stan rzeczy zaczęły się rozpadać, bo żadne nie miało czasu na siebie i rodzinę. Nie twierdze, że nauczyciele mieli najtrudniej, ale twierdzenie, że nauczyciele "mieli wydłużone ferie" uważam za chamską manipulację".

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +8

    EkO_gość

    27.08.2020, 14:54

    drogi Dikembe

    Tak się składa, że również mam znajomych nauczycieli. Nie do końca zgadzają się ze mną w kwestii podwyżek :) To zrozumiałe... Niemniej podzielają moje zdanie, że praca zdalna, a ta z uczniami w klasie, to dwie, różne sprawy. Uwierz też w to, że wielu się to podoba. Mam znajomego wuefistę, który każe dzieciakom wykonać jakieś ćwiczenia i przesłać film. Ot cała lekcja. Ja mówi "dla mnie może to trwać i trwać"

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 
    -8

    Dikembe_Mutombo_gość_gość

    28.08.2020, 12:17

    No to ja wrzucę w odróżnieniu od innych dyskutantów źródło z wypowiedzi prezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty (tj. dyrektorów, a nie nauczycieli): " Praca zdalna zajmuje nauczycielom więcej czasu - oceniam, że ok. 10-12 godzin dziennie. Przede wszystkim dlatego, że te nowe metody dopiero wdrażamy i samo w sobie jest to bardzo czasochłonne. Uczniowie też muszą się na taki tryb pracy przestawić, więc zadają nauczycielom więcej pytań i proszą o doprecyzowanie różnych kwestii na komunikatorach lub w mailach, co oczywiście też zajmuje czas. Nauczyciele się jednak nie skarżą, bo rozumieją sytuację." tnij.tcz.pl/?u=186f0e

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • -14

    Gość_gość

    28.08.2020, 09:38

    Zapraszam do szkoły i podjęcie pracy w charakterze nauczyciela jakiegokolwiek: zobaczcie będziecie obracać tysiącami a potem milionami. Zapraszam uwierzcie mi warto!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • +9

    trx_gość

    28.08.2020, 13:54

    Możesz zmienić pracę zamist ironizować

    Roszczeniowe pokolenie nierobów!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
    +3

    ja_gość

    29.08.2020, 15:57

    nieroby

    w Biedronce sa wolne etaty

    Cytuj
    IP: 37.248.xx4.xx9 
    +2

    Olka_gość

    17.09.2020, 12:58

    Jakoś nie można się dostać do pracy w szkole, chyba, że jesteś znajomym królika. Nauczycielu jak macie tak ciężko to zmień pracę. Wszyscy chcą godnie zarabiać i mieć czas dla rodziny, a ostatnie lata pokazały, że nauczyciele nie wiele dają z siebie.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx3.xx1 
  • +6

    dbf_gość

    28.08.2020, 13:53

    myślę, że moglibyście w końcu

    zacząć pracować! Od marca nic nie robicie i wiecznie wam mało pieniędzy. Za to nieróbstwo i tak jesteście najlepiej opłacaną grupą zawodową w Polsce i zarazem najbardziej roszczeniową.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +1

    ertyu_gość

    28.08.2020, 15:20

    defrgty

    Parodia z tymi podwyzkami dla nich !!!! policjanci i nauczyciele grupa która ma najwiecej i najwiecej pieniedy wyłudza od panstwa! zgrozo! imprezy wszystkie bale za pieniadze panstwa , skad panstow na to bierz e,t o jest koszmar!!!

    Odpowiedz
    IP: 95.90.xx0.xx5 
  • uczyciel_gość

    29.08.2020, 12:53

    po 5 latach studiów to jest kpina

    Kpina i żenada ze nauczyciel po 5 latach studiów zarabia 2200. osoba niewykwalifikowana bez wykształcenia zarabia minimum 3-4 tyś na budowie jako pomocnik lub na kasie w pierwszym lepszym sklepie.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx7.xx2 
  • +11

    km_gość

    29.08.2020, 13:38

    mysle ze ktos kto na budowie pracuje zapieprza 5 razy więcej od ciebie. ja od marca do czerwca po pracy musialam siedziec nad lekcjami z 3 moich dzieci.odrabialam to co nauczyciele wysłali.ty miałeś w tym czasie ile pracy? "prosze zrobic zadania od strony 34 do 54.po wykonaniu zadań proszę odesłać na maila"...to ja bylam w tym czasie nauczycielem dla moich dzieci.ja musialam im tłumaczyć i pomagac.niejednokrotnie siedząc po nocach zeby nadrobić z materiałem.pracowalam za wszystkich nauczycieli trójki moich dzieci.za to żebyście wy dostalali teraz podwyzke.i to jest żenada.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx1 
    +11

    Edward Ącki_gość

    29.08.2020, 15:46

    do uczciela

    Zapraszam na budowę ! Z chęcią zapłacę Tobie 4000 PLN za miesiąc pracy. Coś mi się jednak wydaje, że nawet jednego dnia nie wytrzymasz.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +4

    mario_gość

    04.09.2020, 12:45

    "Zapraszam na budowę ! Z chęcią zapłacę Tobie 4000 PLN za miesiąc pracy. Coś mi się jednak wydaje, że nawet jednego dnia nie wytrzymasz."

    Zapraszam do szkoły. Ja na budowę, ty na matematykę do liceum. Ja do Biedronki na kasę, ty na fizykę i chemię do liceum. Jak długo wytrzymasz?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • lpp_gość

    04.09.2020, 19:54

    Zapraszam do szkoły

    Wszystkich zapraszających na budowę, zapraszamy do szkoły. Zakładamy, ze jednego dnia tam nie wytrzymacie.:) Ps. Trzeba było zostać nauczycielem, jak to taki miód.

    Odpowiedz
    IP: 31.2.xx7.xx5 
  • +3

    gość_gość

    08.09.2020, 11:32

    Najbardziej roszczeniowa grupa zawodowa, narzekacze. Zawsze można zmienić zawód. PAMIĘTAMY doskonale jak podczas protestów używali dzieci i młodzież jako karty przetargowej..fe TEGO NIE ZAPOMNIMY, pokazali swoje oblicze. Nauczyciel jak mówi to słowo ma nauczać, dotrzeć do ucznia a nie tylko zadawać i odpytywać.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • +1

    gość_gość

    08.09.2020, 14:51

    do uczyciel

    Co do ukończenia studiów.... wielokrotnie słyszałem opinię, że na pedagogikę idą osoby, które nie dostały się gdzie indziej....

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • +1

    gosc gosc_gość_gość

    10.09.2020, 14:33

    dawac go tu

    Pan deja , najlepszy nauczyciel i kierowca

    Cytuj
    IP: 79.74.xx2.xx4 
  • gosc gosc_gość_gość

    10.09.2020, 14:41

    dawac go tu

    "Pan deja , najlepszy nauczyciel i kierowca"

    a i budowniczy

    Odpowiedz
    IP: 79.74.xx2.xx4 
  • uczeń_gość_gość

    10.09.2020, 16:30

    Ile jadu, głupoty. Drodzy nauczyciele, nie wszyscy myślą tak , jak ci, którzy wypisują te wszystkie brednie. Chylę czoła, wiem jak ciężko pracowali moi nauczyciele, nawet gdy lekcje były online, w razie kłopotów mogłem łączyć się z nimi o każdej porze. Nie wyzywajcie ich od nierobów, matołów bo krzywdzicie ich bardzo. Średnie szkoły szły pełną parą. Wszyscy oburzeni to pewnie ci, co ledwie dopy w szkole zdobywali. Nikt, kto ma trochę oleju w głowie takich bredni nie wypisuje. Po to kończyli studia, aby zarabiać, a nie mieć takie wynagrodzenie jak ci, którzy ledwo co podstawówkę skończyli. Moi nauczyciele pokończyli różne studia, nie tylko pedagogikę. Koniec z tymi bredniami, żenada. Może wreszcie otrzymają jakieś pieniądze, skoro nic nie robią, to czemu tak pyszczycie, ze musieliście pilnować swoje dzieciaki. Co łatwo nie było?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +2

    gość_gość

    11.09.2020, 10:28

    do uczeń

    widzisz uczeń.... przepraszam nauczycielu nadal nie masz roboty i podpisujesz się uczeń..... Ja i dużo znanych mi osób nie byliśmy wrogo do Was nastawieni ale po zeszłorocznych szantażach wymierzonych w uczniów i ewentualnym nie uzyskaniu przez nich świadectw, matur etc. Przekroczyliście normy przyzwoitości i tego ludzie nigdy nie zapomną.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • uczeń_gość_gość_gość

    11.09.2020, 18:47

    Pudło. Nie jestem nauczycielem a uczniem. Przykro, ale nie zgadzam się z tobą. Mam inne zdanie na ten temat. Wszyscy mogą strajkować i upominać się o swoje, a oni to od razu szantażyści. Proszę, nie wypowiadaj się w moim imieniu, bo mi po prostu głupio. Rozumowanie, jak ktoś myśli inaczej niż Ty to zaraz nauczyciel. Nigdy nim nie zostanę, nie chce aby podobni do ciebie obrzucali mnie błotem, gadali głupoty. Dyskusja do bani, jesteś człowieku chory z nienawiści, nie kumam dlaczego. Kiblowałeś?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx3 

    uczeń_gość_gość

    11.09.2020, 18:56

    Pudło. Nie trafiłeś. Nie jestem i nie chcę być nauczycielem. Wiesz dlaczego, bo nie chcę aby tacy jak ty gadali głupoty, mieszali mnie z błotem i kazali za taką kasę uczyć. Skąd tyle złości? Kiblowałeś? Wszyscy mogą strajkować, a on nie, zaraz szantażyści. Nie wypowiadaj się w imieniu wszystkich, Nie myślę tak jak ty.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • -1

    uczeń_gość_gość_gość

    11.09.2020, 18:59

    Wkurzyłem się i dwa razy wstawiłem to samo.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • gość_gość_gość

    15.09.2020, 12:59

    do uczeń

    wypowiadam się w swoim imieniu, przytoczyłem opinię wielu znanych mi osób z którymi poruszany był w/w temat. Masz prawo mieć swoje zdanie. Wkurzyć się też możesz tak jak wkurzali się uczniowie i ich rodzice ... chyba jednak nauczycielu. Wypij melise.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • xxx_gość_gość_gość

    15.09.2020, 13:10

    Szkoda gadać, jak w beton.Jak ktoś stoi po stronie nauczyciela, to zaraz musi nim być.Klapki na oczach i pełno jadu. Skąd to się bierze? Jałowa dyskusja. szkoda czasu.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA