Manifestacja narodowców w Tczewie - Chcą nazwy dla dworca kolejowego


wydarzyło się
30
01.2021, 18:00
Sobota
Manifestacja narodowców w Tczewie - Chcą nazwy dla dworca kolejowego

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Tczewskie środowiska narodowo-katolickie zgromadziły się na wiecu organizowanych przez Młodzież Wszechpolską i Ruch Narodowy, aby uczcić 101. rocznicę wyzwolenia Tczewa przez Błękitną Armię generała Hallera. Podczas obchodów ogłosili rozpoczęcie zbiórki pod inicjatywą uchwałodawczą, mającą na celu nadanie tczewskiemu dworcowi nazwę: Dworzec Tczew im. Błękitnej Armii

Spotkanie rozpoczęło się prowadzoną przez księdza modlitwą. Następnie przemówili kociewscy liderzy Ruchu Narodowego oraz Młodzieży Wszechpolskiej. Przemówienia przeplatane były narodowymi i patriotycznymi okrzykami.

Głos zabrał również poseł Konfederacji - Michał Urbaniak który ogłosił rozpoczęcie dążeń tczewskich narodowców do nazwania dworca kolejowego w Tczewie imieniem Błękitnej Armii. Zainicjowana została zbiórka podpisów pod inicjatywą uchwałodawczą w tej sprawie. Narodowcy twierdzili, że tak wybitna formacja jak Błękitna Armia, która wyzwoliła Tczew i dużą część Pomorza z niemieckiego ucisku zasługuje na godne uczczenie w Tczewie.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (64)
dodaj komentarz

  • -3

    Trump _gość

    31.01.2021, 20:41

    Popieram aczkolwiek uważam, że dworzec mógłby nosić imię dowódcy tejże armii, czyli Hallera. Za mało jest w przestrzeni publicznej odniesień do polskiej historii i wybitnych postaci, a za dużo puchatków itd. Bierzmy przykład z USA. Tam nie ma miasta bez pomnika bohatera.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • -23

    r_gość

    31.01.2021, 23:51

    Dworzec powinien nosic im. Lecha Wałesy lub Solidarnosci. To zdecydowanie niedocenione w Polsce.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    -29

    e_gość

    01.02.2021, 00:00

    Dworzec powinien nosic im. Prezydenta Lecha Walesy lub Solidarnosci. Tego za malo w zyciu publicznym.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    +10

    Binladen _gość

    01.02.2021, 07:20

    Jest plac Hallera, wiec dworca już nie zrobią

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx4 
    -12

    Max_gość

    01.02.2021, 15:52

    Jest Plac Hallera więc dworzec powinien być Błękitnej Armii aby nie mylić ludzi i uczcić lidera oraz całą formację. Warto też uczcić inicjatora czyli Romana Dmowskiego!

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xxx 
  • +14

    Jaa_gość

    31.01.2021, 21:26

    Lol

    Akcja że hoho, trzy osoby na krzyż xD

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • +5

    qq_gość

    01.02.2021, 08:49

    Szkoda że nie na krzyżu

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • -21

    Michał_gość

    01.02.2021, 02:55

    Dworzec

    Super Panowie, byłem tam i w porównaniu do innych manifestacji pod hasłami "Wypierdalać" "To jest wojna" itp, tutaj został zachowany wysoki poziom kultury i szacunku. Nazwa dworcu nie może nosić im. Lecha Wałęsy - Bolka - szacunek oczywiście za to co zrobił, ale prawda jest taka, że zrobił na tyle ile mu pozwolili, a potem w ochronie rodziny po prostu sprzedał solidarność. Najgorsze jest to, że mimo dowodów do tej pory nie miał odwagi się przyznać. Więc jak najbardziej odpowiednia nazwa dla dworca.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • +12

    Op_gość_gość_gość

    01.02.2021, 07:10

    Jakoś cały czas czekam na te dowody, a tu cisza, aferkę się rozkręciło, lud ciek u zapamiętał tylko początek a efektów końcowych już nie doczekał.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx2 
    +14

    Bolek_gość

    01.02.2021, 10:14

    ***** *** i konfederacje

    Za późno się dowiedziałem, przyjechałabym i na gołe pupy klapsy dała, za takie pomysły

    Cytuj
    IP: 188.147.xx2.xxx 
    +4

    w_gość

    03.02.2021, 15:47

    komune obalili komunisci !

    Cytuj
    IP: 178.36.xx6.xx7 
  • +29

    narodowcy ?_gość

    01.02.2021, 07:43

    młodzi wąskoróżowi

    niech nic nie nazywają . Do roboty narodowcy. Głupa to wielu potrafi udawać stojąc z tablicą.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • +28

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    01.02.2021, 08:54

    Zgromadzenie powyżej 5 osób i część uczestników bez zasłoniętych ust i nosa. Ja się pytam gdzie jest Policja??? Potrafią tylko kobiety pałować i gazem pryskać!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +1

    R_gość

    01.02.2021, 11:11

    XD

    No tak bo uczestnicy tego zgromadzenia też zachowywali się tak: tnij.tcz.pl/?u=264fa0

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx9 
    +5

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    01.02.2021, 11:55

    Tu nie chodzi już o zachowywanie tylko o jakieś podwójne standardy. Albo zakazy i ograniczenia obowiązują wszystkich albo nikogo. To czy wymach**e tęczową czy czarną szmatką ch..ja powinno znaczyć.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +26

    ewaaaa_gość

    01.02.2021, 09:26

    W d**ach się wam poprzewracało pytam, gdzie maski ,gdzie policja ,gdzie sanepid jest foto jest dowód proszę służby o ukaranie jak dajecie mandaty to wszystkim a nie robić wyjątki ,chyba że się boicie podejść jak do meneli itp. Są równi i równiejsi?

    Odpowiedz
    IP: 47.70.xx1.xx4 
  • -25

    Bezsrejtu_gość_gość_gość

    01.02.2021, 09:39

    Morda w kubeł

    Bolszewiku

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx2 
    +5

    tczewiak_gość

    02.02.2021, 10:23

    maseczki

    osoby niepełnosprawne nie muszą zakładać maseczek

    Cytuj
    IP: 91.224.xx8.xx4 
    +4

    Twój Pan _gość

    04.02.2021, 23:08

    Do Ciebie Bezsrejtu

    Na kolana faszystowski psie!!!!

    Cytuj
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • +6

    dick_gość

    01.02.2021, 10:55

    I to jest najważniejszy problem w Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • +1

    gość_gość

    01.02.2021, 11:21

    Nick adekwatny do poziomu wypowiedzi.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx8.xxx 
  • -15

    R_gość

    01.02.2021, 11:12

    Dobry pomysł!

    Tczew po remoncie powinien dostać jakiegoś patrona i Błękitna Armia to ciekawy kandydat. Myślę że propozycja jak najbardziej do rozważenia i warto żeby miasto jakoś się odniosło.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx9 
  • -8

    Gruby_gość

    01.02.2021, 11:23

    "Ale to już było, i nie wróci więcej..."

    "Dworzec powinien nosic im. Lecha Wałesy lub Solidarnosci. To zdecydowanie niedocenione w Polsce."

    Wystarczy, że lotnisko w Gdańsku już nosi tą "chwalebną" nazwę.

    Odpowiedz
    IP: 89.39.xx7.xx4 
  • -17

    Pioter_gość

    01.02.2021, 11:48

    Tak

    To naprawdę dobry pomysł, struktury działają w Tczewie sprawnie ;)

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xxx 
  • +13

    Yhy_gość_gość

    01.02.2021, 12:38

    Zdjęcia znakomicie dokumentują fakt popełnienia wykroczenia z art. 116 kw. Redakcja już wysłała info do KPP?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx0 
  • +1

    Xd_gość

    01.02.2021, 13:03

    Do Komunistycznej Partii Polski? :D

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx9 
    +2

    Yhy_gość_gość

    01.02.2021, 14:32

    chybaś rudy

    Do płokułatuły albo komisałjatu na Kaspłowicza

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx0 
  • gosc_gość

    01.02.2021, 13:06

    Nie będzie fortu Trump, ale może być Joe Biden station.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • +18

    Tytus, Romek i A'Tomek_gość

    01.02.2021, 13:27

    My chcemy żeby dworzec nosił imię Koziołka Matołka. To przecież najsłynniejszy nasz podróżnik.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • +9

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    01.02.2021, 20:34

    Stawiam na Papcia Chmiela, w końcu to żołnierz AK i ikona polskiej kultury.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
    -2

    Jasiek_gość

    04.02.2021, 23:11

    I to jest to!!!!

    Zgadzam się, świetna nazwa!!!!

    Cytuj
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • +15

    MW_gość

    01.02.2021, 17:42

    Oderwani od rzeczywistości, narodowi ekstremiści w lakierkach, wypieszczeni przez mamusie.

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx8.xx3 
  • -21

    Maks_gość

    02.02.2021, 01:39

    Hehe

    Boli że narodowcy to jedno z lepiej zorganizowanych stronnictw w Tczewie :*

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx9 
    +3

    Twój Pan_gość

    04.02.2021, 23:13

    MAKS...

    Nie pi***** faszysto i na kolana!!!

    Cytuj
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • -17

    ziomek _gość_gość

    01.02.2021, 22:48

    Dworzec im. Błękitnej Armii w Tczewie

    Bardzo słuszna inicjatywa! Należy pamiętać o bohaterach - szanuję Narodowców, że dbają o ich upamiętnienie! To nasze dziedzictwo, gdyby nie oni, to bylibyśmy pogrążeni w odmętach lewactwa Pozdrawiam!

    Odpowiedz
    IP: 89.64.xx5.xx5 
  • -13

    Baba _gość

    01.02.2021, 22:57

    Super pomysł, świetna inicjatywa! Brawo dla młodzieży, że pamięta o takich osobach i wydarzeniach z historii Polski!

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xx0.xx4 
  • -13

    Senator_gość

    01.02.2021, 23:20

    Fajna Inicjatywa

    Mimo "poprawnosci politycznej",ktora zezwala na postepujacy lewicowy globalizm sa jeszcze ludzie tacy jak Wy,ktorzy dbaja o pamiec Naszych bohaterow co ksztaltowali tozsamosc tego Narodu.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx8 
  • +8

    Obiektyw_gość

    04.02.2021, 23:18

    Ta ta

    A potem będą mordowali jak brunatni faszyści nasze matki, żony, siostry i córki które będą miały odmienne do nich zdanie! Nigdy, ale to nigdy wy faszyści nie dojdziecie do głosu a już na pewno nie do koryta! Mój dziadek widząc was zapewne w grobie by się przewracał a był zasłużonym żołnierzem Armii Krajowej i do pięt mi nie dorastacie a mianujecie się mianem zbawicieli Polski!

    Cytuj
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • +13

    jjjaaa_gość

    02.02.2021, 01:11

    A czemużby nie nazwać go imieniem flaszki Głodzia? Padalca Rydzyka? Poj.ba Korwina Mikke?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +9

    miras_gość_gość

    02.02.2021, 09:30

    Błękitna Armia pomysł ciekawy. Pomyślałbym też o nadaniu mostu (jak oczywiście się nie zapadnie) im. Carla Lentze - architekta tegoż.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx9 
  • -9

    Pomorzak_gość

    02.02.2021, 11:49

    Bardzo dobra akcja. Niewiedza o wyzwoleniu Pomorza przez Armię Hallera jest bardzo smutna. Prawdziwe zwycięstwo i wyzwolenie jako powinnyśmy pamiętać. Traktat Wersalski 1919 i wkroczenie WP na Pomorze. Szkoda, żeni mogli wkroczyć do Gdańsku. Ale my Polacy wolimy czcić klęski. Smutne to. Czas to zmienić. Brawo młodzi!

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx2.xx3 
  • +2

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    03.02.2021, 18:30

    Smutna to jest Twoja umiejętność posługiwania się ojczystą mową.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • -7

    Patriotka _gość

    02.02.2021, 17:56

    Brawo

    Wspaniała inicjatywa! Cieszę się, że są jeszcze w tym kraju ludzie, którzy mają szacunek do historii Polski i naszych bohaterów! Jesteśmy im to winni za ich trud i walkę o naszą Ojczyznę.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx5.xx2 
  • -3

    Tczewianin _gość_gość

    03.02.2021, 09:51

    Imienia Kaczynskiego!

    Przynajniej raz tędy przejeżdżał. A, i jeszcze tablica w holu.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • +10

    sopel_gość_gość_gość_gość_gość

    03.02.2021, 20:15

    decyzje

    Nazwa może też być nowoczesna a nie tylko historyczna np.Dworzec nad Wisłą albo po prostu Dworzec Tczewski a po co jakiegoś wojskowego z lat wojennych, żyjmy czasem obecnym i szanujmy go, historie w szkole uczą i są w książkach w bibliotekach są historyczne nazwy ulic więc nazwa dworca powinna być nie historyczna a z obecnego czasu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • +10

    uje_gość

    04.02.2021, 21:27

    Wypad pryszcze,dworzec to dworzec i tyle,chcece błysnąć to może popracujcie z chorymi w hospicjum to pokora was czegoś nauczy.

    Odpowiedz
    IP: 77.103.xx5.xx5 
  • -7

    Maks_gość

    04.02.2021, 21:46

    ?

    Nie trafiłeś ;) Młodzież Wszechpolska regularnie współpracuje ze świetlicami dla ubogich dzieci i przedszkolami. MW Działa charytatywnie bardzo aktywnie. Tu przykład: tnij.tcz.pl/?u=6dc67b

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xx6 
    +7

    Andżyj_gość

    04.02.2021, 23:23

    Maksiu Reksiu

    My tu po prostu nie chcemy faszystów :) I oswajajcie się z tym i z tą myślą że w tym mieście rządzić nigdy nie będziecie ;)

    Cytuj
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • -8

    Triglav_gość

    04.02.2021, 21:43

    Popieram inicjatywę

    Popieram Inicjatywę . Wspaniałe odniesienie do historii . Nie rozumiem też wpisów o faszyzmie bo ta konkretna inicjatywa niema z nim nic wspólnego . W dobie wszech obecnego globalizmu warto pamiętać własnych bohaterów .

    Odpowiedz
    IP: 46.29.xx7.xx5 
  • -1

    Andżyj_gość

    04.02.2021, 23:25

    Triglav...

    ale inicjatorzy już tak ;)

    Cytuj
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • -8

    Maks_gość

    04.02.2021, 21:46

    ?

    Nie trafiłeś ;) Młodzież Wszechpolska regularnie współpracuje ze świetlicami dla ubogich dzieci i przedszkolami. MW Działa charytatywnie bardzo aktywnie. Tu przykład: tnij.tcz.pl/?u=ee4987

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx8.xx6 
  • +6

    Aśka_gość

    04.02.2021, 23:02

    Aaaaa

    To ci faszyści? Nie, dziękuje nie utożsamiam się z nimi i mam nadzieje, że rada miasta nie zgodzi się na tę nazwę. Porąbany pomysł, szkoda słów.

    Odpowiedz
    IP: 86.2.xx3.xx0 
  • +5

    kolejarz_gość

    05.02.2021, 20:28

    nazwa dworca

    Robicie z siebie głupków. Zajmijcie się czymś społecznie pożytecznym. Takich patriotów Polska nie potrzebuję. Z uznaniem dla Błękitnej Armii, ale kto to będzie wiedział. Tczewianie mało a przyjezdni w ogóle. To jest temat na lekcje historii, a nie do nadawania imion obiektom. Ta lokomotywa w pasy biało czarne, to do diabła niepodobna. Tczewianie nie wiedzą, co ona sobą prezentuje a przyjezdni to już w ogóle. Dworzec - im. Juliana Tuwima. Stoi na stacji lokomotywa ....., albo im. Ryszarda Rynkowskiego - Jedzie pociąg z daleka ........

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx5 
  • +1

    Zieg heil_gość

    07.02.2021, 15:50

    Je ba ć narodów ich matki to ku rw y je ba Ne

    Odpowiedz
    IP: 46.15.xx2.xx2 
  • Narodowiec_gość

    10.02.2021, 12:06

    Kultura "antyfaszystów"

    Taki poziom naszych przeciwników politycznych xd Idź sobie na marsz pokrzyczeć "Wypie***c" :v

    Cytuj
    IP: 37.248.xx5.xx5 
  • +4

    Xxx_gość_gość

    08.02.2021, 09:07

    "Na kolana faszystowski psie!!!!"

    Nie nazywaj ich faszystami, to obraza dla faszyzmu

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx7.xx2 
  • -3

    Xxx_gość_gość

    08.02.2021, 09:10

    XD

    Lepiej brzmi dworzec im. Lecha Kaczyńskiego

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx7.xx2 
  • +3

    md_gość

    10.02.2021, 18:25

    A to dworcom w ogóle nadaje się nadaje się nazwy inne niż wynikające z miasta/dzielnicy?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx6 
  • +6

    j_gość

    11.02.2021, 10:24

    Boję się tych fanatyków

    Radykaliści doprowadzili kilkadziesiąt lat temu do powstania nazistowskiej machiny śmierci. A kościół na to przyzwolił (poprzez umowę konkordat kościoła z Hitlerem). Radykaliści podpalają w tym kraju mieszkania, atakują niewinnych ludzi tylko dlatego że mają inne spojrzenie na świat. Nie ma mowy bym kiedykolwiek was poparł!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx7 
  • +4

    Xxx_gość_gość

    15.02.2021, 20:31

    Błękitna Armia, Arkowcy? Od kiedy dworcom daje się nazwy...

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx4.xx0 
  • +4

    Tczewianka Anka_gość

    26.02.2021, 22:58

    Narybek

    Do Maks_gość " Młodzież Wszechpolska regularnie współpracuje ze świetlicami dla ubogich dzieci i przedszkolami. MW działa charytatywnie bardzo aktywnie ".... i właśnie tam znalazła podatny grunt na wychowanie swojego podatnego na propagandę narybku, rozdając dzieciom przedszkolnym oraz samotnym i pozbawionym miłości dzieciom z domu dziecka łakocie. Narodowcy, jak Wam nie wstyd......... Były dyrektor DOMU DZIECKA w Tczewie niejaki były radny E. Dembiński już przed paroma laty pokazał narodowcom jak sobie taki narybek można zjednać i pozyskać przynosząc dzieciom słodycze i bawiąc się z nimi w strojach rycerzy z zakutą przyłbicą. Czy takie manipulowanie uczuciami dzieci jest przyzwoite i zasługuje na miano działalności charytatywnej? Czy nie jest to przypadkiem kuźnia kształcenia narodowych psycholi? Czy rodzice dzieci przdszkolnych wiedzą o tym, w jaki sposób ich dzieci są manipulowane podczas ich pobytu w przedszkolu? Dlaczego Ziobrowska prokuratura nie śledzi takich wpisów narodowców i nie reaguje? Narodzie Polski - z pełnym respektem dla naszej historii - co się z Tobę dzieje? Gdzie podziała się Twoja troska i poczucie odpowiedzialności za moralną przyszłość Twojego Narodu, który zasłynął na całym świecie ze swojej toleracji i solidarności z innymi? Gdzie jest nasza oparta na miłości bliźniego kultura narodowa? Ludzie opamiętajcie się! Dzieci wychowuje się w miłości, a nie w pogardzie i nienawiści dla innych narodów. Jeżeli nasz dworzec otrzymałby nazwę znanego w Polsce i kochanego przez dzieci i nas dorosłych Koziłka Matołka, to stanie się atrakcją turystyczną na całą Polskę i nie tylko!!! To jest wspaniał idea i szansa na popularyzację i rozwój naszego miasta!!!!!!! Mało tego, Tczew jest miastem kolejarzy. Może ostatnio krytykowana powiatowa radna Pani Gajewska, co do osoby której mam też swoje obiekcje, poświęciłaby trochę czasu na to, aby wykorzystała swoje układy i uruchomiłaby inicjatywę obywatelską do tego, aby wykorzystanie budżetu obywatelskiego miasta skierowć właśnie w tym kierunku? Co za uciecha dla podróżujących, jeżeli na peronach dworca w Tczewie zobaczą cudownego podróżnika Koziołka Matołka z plecakiem ! Kłaniam się nisko twórcy tej idei. Będziemy ostatnimi durniami - jeżeli tego wspaniałego pomysłu nie wykorzystamy!!! Fabryka Sztuk mogłaby przejąć patronat nad tzw. "stawidłem" i doprowdzić do powstania wyjątkowego w swoim rodzaju i historii muzeum kolejnistwa. Skorzystajcie z okazji, że jeszcze żyje grupa kolejarzy, która pomoże takie muzeum stworzyć. To byłaby duma naszego miasta, a wielu emerytowanych kolejarzy pomogłoby z pełnym zaangażowniem i ze szczerego serca, czujęc się znowu potrzebnymi i pełnowatościowymi obywatelami tego miasta, tę ideę zrealizowć. Nie zmarnujcie tej szansy - identyfikujcie się ze swoimi korzeniami i bogatą historyczną kolejarską przeszłością naszego miasta a nie jakimiś parolami narodowców!!! Do muzeum oddam oryginalny szwajcarski służbowy zegarek mojego ojca z 1946 roku. Moim śladem pójdą setki tczewskich kolejarskich rodzin, dajci im tyko szansę..... Nie zmarnucie jej

    Odpowiedz
    IP: 84.150.xx8.xx1 
  • +2

    Anna_gość

    18.03.2021, 07:51

    4 zj**ów to jeszcze nie manifestacja.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.