Rowerzysta potrącony na ulicy Jedności Narodu


wydarzyło się
31
08.2018, 16:00
Piątek
Rowerzysta potrącony na ulicy Jedności Narodu
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
W piątek 31.08.2018 około godziny 16 doszło do potrącenia rowerzysty na ulicy Jedności Narodu.

Poszkodowany z obrażeniami głowy po krótkim czasie został przetransportowany karetką do szpitala.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (24)
dodaj komentarz

  • +47

    a_gość

    03.09.2018, 12:20

    Nie wiem jak było w tym przypadku ,ale rowerzyści są popieprzeni ,ostatnio ścieżką od Shela koło jednostki w stronę Wp jedzie facet po 60 z górki zapiernicza i stara menda nawet nie spojrzy w lewo tylko jedzie bo ma pierwszeństwo zwróciłem mu uwagę że należałoby chociaż spojrzeć to się jeszcze oburzył .Stary durniu życie masz tylko jedno ja uważałem i jechałem wolno ,ale kiedyś trafisz na kogoś kto się zagapi i wtedy sobie będziesz mógł mruczeć pod nosem na tamtym świecie.Banda osłów bo mają pierwszeństwo.Gdzie jest policja takich typów jest pełno .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • +20

    QQ13_gość

    03.09.2018, 12:48

    Nie ma pierwszeństwa.

    A tak dla ścisłości, bo widzę,że jeszcze wiele osób żyje w dziwnym przeświadczeniu (w tym autor powyższego tekstu), że rowerzysta ma pierwszeństwo zawsze przed przejazdem przez jezdnię. Nieprawda, nie ma! Ma pierwszeństwo, kiedy już wjechał i przez nią przejeżdża (tak jak pieszy na "zebrze"), ale nie przed przejazdem, jak się wielu wydaje. To on musi się upewnić, czy może na jezdnię wjechać a nie odwrotnie! Poza tym kiedyś słyszałem jedno mega mądre zdanie: Co z tego, że miałeś pierwszeństwo, skoro nie żyjesz???

    Cytuj
    IP: 77.252.xx2.xx0 
    +8

    Evans_gość

    03.09.2018, 13:01

    Niestety

    QQ13_gość Niestety zgodnie z przepisami czasami rowerzysta ma pierwszeństwo ale nie zawsze. Też uważam, że nie powinno tak być, że bez upewniania się i ignorując wszystko w koło mogą tak wjeżdżać na jezdnię.

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 
    +12

    A_gość_gość

    05.09.2018, 11:00

    Ta ścieżka z górki od shela jest strasznie niebezpieczna co drugi wali ostro nie patrząc dziwi mnie to ze jeszcze nie było tam śmiertelnego wypadku tego co to projektował wyslalabym do szkoły .Pedalarze tam jada szybko z górki nie patrząc w lewo .

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xx7 
    -2

    m_gość

    27.09.2018, 11:03

    QQ13 niestety nie masz racji. W Tczewie tylko jeden przejazd rowerowy nie ma pierwszeństwa: przejazd obok mcdonalda/lidla (aby się upewnić dzwoniłem na policję oraz Urzędu Miejskiego, istnieje odpowiedni Pan który jest w Tczewie rowerowym oficerem). Cała reszta czy przed przejazdem czy w jego trakcie, rowerzysta ma pierwszeństwo.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx8 
  • +15

    Rowerzystka_gość

    03.09.2018, 13:10

    .

    Nikogo nie krytykuję ale muszą uważać OBIE strony,Jak nie ma świateł na przejsciu to zawsze staje i się rozgladam czy auto nie nadjezdza,

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx0 
  • +5

    eee_gość

    03.09.2018, 13:50

    "A tak dla ścisłości, bo widzę,że jeszcze wiele osób żyje w dziwnym przeświadczeniu (w tym autor powyższego tekstu), że rowerzysta ma pierwszeństwo zawsze przed przejazdem przez jezdnię. Nieprawda, nie ma! Ma pierwszeństwo, kiedy już wjechał i przez nią przejeżdża (tak jak pieszy na "zebrze"), ale nie przed przejazdem, jak się wielu wydaje. To on musi się upewnić, czy może na jezdnię wjechać a nie odwrotnie! Poza tym kiedyś słyszałem jedno mega mądre zdanie: Co z tego, że miałeś pierwszeństwo, skoro nie żyjesz???"

    no nieprawda bo gdy ja skrecam w lewo to rowerzysta jadacy droga rowerowa rownolegle do drogi z ktorej ja skrecam ma pierwszesntwo (ja skrecam i mam go z prawej

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xx3 
  • QQ13_gość

    04.09.2018, 08:57

    Bo wjeżdżasz w jego drogę, to oczywiste. Jeśli masz go z lewej i przejeżdżasz jego drogę, to też on ma pierwszeństwo. Ale jeśli Ty jedziesz prosto a droga rowerowa przecina Twoją trasę, to rowerzysta pierwszeństwa nie ma, ale wielu myśli, że tak i o to mi chodziło.

    Cytuj
    IP: 77.252.xx2.xx0 
  • +12

    Kirkor

    03.09.2018, 14:21

    Ścieżki swoje...

    ...a rowerzyści swoje. Ze zdjęcia wynika, że do potrącenia doszło na jezdni - pytanie czy rowerzysta został/zostanie ukarany mandatem, za jazdę po jezdni, w sytuacji gdy ma do dyspozycji ścieżkę rowerową ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    Ja_gość

    03.09.2018, 15:55

    Wypadek

    Widziałam wypadek stałam na balkonie akurat rowerzysta zjechał na jezdnię daleko od przejścia, wjechał centralnie na maskę samochodu nie na swój pas. Szkoda poszkodowanego to oczywiste swoją drogą sam się zstaanwiam od piątku jaki jest jego stan bo wypadek wyglądał strasznie , ale kierowca auta również przeżył traume i pewnie będzie ja miał w pamięci na długo.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx8 
  • +15

    słoń_gość

    04.09.2018, 07:53

    Jestem użytkownikiem roweru i kierowcą auta. Znam podstawowe prawa fizyki...oraz kieruje się zdrowym rozsądkiem. Najgorsi rowerzyści...to ci którzy nie jeżdżą autem. 2 tony nie staną w miejscu na zawołanie!!! A niestety 90% rowerzystów MYLI PIERWSZEŃSTWO Z NIEŚMIERTELNOŚCIĄ! A nawet jeśli już...to obowiązuje także zasada ograniczonego zaufania...jak rowerzyści trafią na kierowcę tak samo bezmyślnego jak większośc z nich...ich pierwszeństwo i tak przegra...Niestety bezmyślność użytkowników jednośladów to pchanie się w gips na własne życzenie. A najlepszym dowodem na to, że jazda na rowerze nie zwalnia z myślenia...są rodzice z małymi dziećmi - potrafią jeździć myśląc, rozglądając się i upewniając czy można bezpiecznie przejechać ścieżką przez ulicę. Można? Oczywiście, że można! I Bez przekleństw na kierowców, bez wrogich gestów. Szacun za sportowe i proekologiczne podejście do życia dla rowerzystów...ale oprócz kasków...na wycieczki zabierajcie także zdrowy rozsądek i rozumy. Odblaskowa kamizelka...może i jest passe...ale dzięki niej jesteś widoczny dla kierowcy kilka razy szybciej. Powodzenia dla obu grup użytkowników dróg. Miłego dnia.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • QQ13_gość

    04.09.2018, 08:57

    Amen.

    Cytuj
    IP: 77.252.xx2.xx0 
  • +8

    Ziuta_gość

    04.09.2018, 09:17

    Po co ścieżki

    Ktoś powinien przypilnować rowerzystów. Jeżdżą jakby byli bogami. Pasuje ścieżka to ścieżką a ścieżka się kończy to , najlepiej na przejściu , wjechać sobie na drogę z rozpędu. A co ?! Albo ostatnio ... Ścieżka jak lala przy Armii Krajowej a pan "zapierdziela" ulicą tamując połowę drogi. Zwróciłam uwagę , miał zaraz zjechać. Szanujmy się wzajemnie . Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx5 
  • -2

    Joł_gość_gość

    04.09.2018, 19:50

    Gdyby wszyscy przestrzegali przepisów było by ok ale tak nie jest i są z tego powodu wypadki ,a wypadki samochodowe bez udziału roweru to jak plaga codziennie są Bo jeżdżą jak frajery w tych puszkach i tylko wściekłość w oczach mają jutro pewnie też będzie wypadek bo to norma

    Odpowiedz
    IP: 80.212.xx9.xx1 
  • +4

    KAAZ_gość

    05.09.2018, 00:08

    Ma taki rowerzysta ścieżkę wybudowaną z naszych podatków ale nie musi na skos jechać ulicą.... Zagłosuję na tego, który ukróci tą rowerową manię w Tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx2 
  • -1

    Kk_gość

    05.09.2018, 13:53

    ...

    "Bo wjeżdżasz w jego drogę, to oczywiste. Jeśli masz go z lewej i przejeżdżasz jego drogę, to też on ma pierwszeństwo. Ale jeśli Ty jedziesz prosto a droga rowerowa przecina Twoją trasę, to rowerzysta pierwszeństwa nie ma, ale wielu myśli, że tak i o to mi chodziło."

    Jakaś podstawa prawna do tego ? Czy to tylko Pana osobiste przemyślenia że przy skręcie prawo lewo ma pierwszeństwo a na prostej pierwszeństwa nie ma ?

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx8 
  • QQ13_gość

    06.09.2018, 10:20

    Osobiste odczucie zgodne z rozsądkiem. Tak bym się zachował. No i podstawa prawna w postaci przepisów ruchu drogowego. Jeśli skręcam, przecinając drogę rowerową biegnącą równolegle do mojej dotychczasowej trasy, mam obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerzyście poruszającemu się po niej. Jeśli jestem w błędzie, proszę o korektę.

    Cytuj
    IP: 77.252.xx2.xx0 
  • +8

    Tczewiak_gość

    06.09.2018, 21:51

    Kolejnym durnym pomyslem jest mozliwosc poruszania sie rowerzystom pod prad. Ostatnio taka sytuacja, jade autem ulica Chopina na rynek, skrecam powoli w lewo na Podgorna bo oczywiscie cala zastawiona i prawie nic nie widac. A tu nagle rozpedzona na rowerze paniusia prawie mi wpada na maske. Otwieram okno by spytac czy cos sie stalo, a w zamian dostaje darcie ryja ze ona ma pierszenstwo. Ludzie myslcie jak jezdzicie tymi rowerkami. Jak ktos wczesniej powiedzial, auto nie stanie w miejscu. Pozdrawiam ta rowerowa dame.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx0 
  • Mysz_gość

    09.09.2018, 18:33

    A ten kierowca to chyba omijał próg i wjechał na drugi pas i tam tego rowerzystę potrącił. Za omijanie progów powinno się zabierać prawo jazdy co najmniej na rok. I wniosek do sądu. I tam kara finansowa ponad 1000pln.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx2.xx9 
  • +3

    Kierowca_gość

    09.09.2018, 21:50

    Pogadamy kiedy będziesz miał własne 4 kółka i płacił co roku 1000-2000 za wymianę zawieszenia przez te progi :)

    Cytuj
    IP: 188.147.xx9.xx7 
  • +5

    p_gość

    11.09.2018, 11:05

    Prośba do Redakcji

    Z komentarzy wynika, że użytkownicy dróg nie znają zasad pierwszeństwa rowerzysty poruszającego się po drodze dla rowerów. Może by zrobić wywiad z KP Tczew (Wydział Ruchu Drogowego), z Policjantem, który by wytłumaczył rowerzystom i kierowcom kiedy rowerzysta poruszający się drogą dla rowerów ma pierwszeństwo, a kiedy go nie ma?

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx6 
  • +1

    __gość

    24.09.2018, 14:47

    Bardzo dobry pomysł. Popieram. Najlepiej żeby wyjaśnienia odnosiły się do konkretnych przykładów w naszym mieście.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • +3

    Bartek_gość

    13.09.2018, 06:48

    Kierowca ewidentne omijał próg zwalniający widać to po śladach hamowania! Tym samym pewnie jego prędkość była o wiele większa niż powinna! Nie byłoby tego wypadku gdyby kierowca normalnie zwolnił i przejechał przez próg zwalniający albo chociaż zastosował się do przepisów i jechał 30km/h bo takie ograniczenie tam obowiązuje!!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx2 
  • +2

    Uwaga _gość

    18.09.2018, 20:54

    Nie prawda że zawsze są winni rowerzyści to kierowcy odbijają progi zwalniają i robią jakieś cyrki na drogach znak jest 30 to kierowca sobie jedzie 70 co to jest wogole tak nie powinno być

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx3.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.