Remont mostu według Pana Wiórka. Proponuję zorganizować spotkanie...

Remont mostu według Pana Wiórka. Proponuję zorganizować spotkanie...
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Chciałbym poruszyć temat mostu, a właściwie jego remontu. NIe mogę zgodzić się z Panem Wiórkiem, iż mieszkańcy chcą aby pierwsze przęsło pozostało takie jakie jest w chwili obecnej. Aby most wrócił do swojej świetności MUSI wyglądać porządnie i przęsła nad rzeką powinny mieć zachowany układ z przed II wojny, czyli kratownicę!

Nie przyjmuję do wiadomości tego co powiedział Pan wicestarosta, z kim się kontaktowano? Nie kojarzę, aby była publiczna debata czy wysłuchanie opinii mieszkańców. Proponuję zorganizować spotkanie, w którym mieszkańcy wyrazili by swoją opinię na temat mostu, jaki chcieliby ani jak chciałoby Starostwo!

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (21)
dodaj komentarz

  • _gość

    26.10.2012, 09:03

    a dasz na to kasę, żeby odbudowano kratownicę? 130 mln zł to i tak wielka kasa - a kratownica znacznie podroży koszta inwestycji. poza tym pamiętaj - że to, o czym mówi wicestarosta TO SĄ WSTĘPNE OCZEKIWANIA - dopiero rozpoczną się prace projektowe - nawet nie wyłoniono jeszcze wykonawcy dokumentacji. sprawdź też, czy starosta spotyka się z mieszkańcami - tak jak np. prezydent w każdą środę przyjmuje mieszkańców - starost pewnie też - idź i przekaż mu swoje uwagi

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • _gość

    26.10.2012, 11:32

    Proponuję odsunąć od tego projektu Pana Wiórka.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • Bonifacy

    26.10.2012, 09:40

    Lepiej wcale niż byle jak

    Lepiej nie robić wcale niż robić byle jak. A to rozwiązanie jest byle jakie. Nie przywraca mostu do dawnej świetności, ale jest kolejną prowizorką. Kiedy słucha się Pana Wiórka kolejny raz zauważa się następne nieścisłości np. dot. sposobu odtworzenia wieżyczek i portalu. Przypomina to raczej budowanie atrapy tych konstrukcji niż ich odtworzenie. Diabeł tkwi w szczegółach. Obawiam się że będzie tak jak z mostem na Wojska Polskiego. Miała być owalna rura, jest kwadratowa i bez podświetlenia, a droga jest wąska, bo ktoś nie zmienił planów. Podobnie na Węźle Komunikacyjnym. Miało być zadaszone dojście do przystanków i podgrzewany chodnik, zadaszenia nie ma, a ogrzewanie jest tylko częściowo - na pochylni. Uważam że przy opracowywaniu sposobu odbudowy powinni brać udział najlepsi specjaliści w tej dziedzinie, a jest tak, że decyzje podejmuje się w oparciu o konsultacje z anonimowymi inżynierami i... ,,mieszkańcami". Szkoda, bo szansy na naprawienie tego co zostanie spieprzone nie będzie

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    26.10.2012, 17:40

    Remont mostu, to jedyna szansa, aby go odtworzyć (bo taki jest zamiar) możliwie jak najdokładniej. Jeżeli chodzi o to, żeby tym remontem zamknąć ludziom usta, no bo przecież daliśmy na remont, no bo przecież wyremontowaliśmy i to to, żeby ktoś zarobił, to lepiej nic nie robić. Bo każda prowizorka w tym zakresie odbije się czkawką.

    Cytuj
    IP: 94.231.xx2.xx5 

    _gość

    28.10.2012, 10:28

    A nie można ustalić gdzie się podziały brakujące przęsła mostu lisewskiego?

    Cytuj
    IP: 94.231.xx2.xx5 
  • lolo_gość

    26.10.2012, 10:05

    PORZĄDNIE ALBO WCALE !!!!

    Lepiej robić remont dłużej ,ale jak należy.MOST MUSI powrócić do stanu z przed wojny.Nie ma sensu budować nowej prowizorki w ,miejsce starej.Remontować przęsło po przęśle, ale według starych planów.Jak świat zobaczy pierwsze efekty remontu ,to znajdzie się kasa na dokończenie oryginału.Na kolejne półśrodki szkoda kasy i czasu.

    Odpowiedz
    IP: 62.189.xx8.xx9 
  • MTTczew

    26.10.2012, 12:44

    Popieram, lepiej zrobić przęsło po przęśle i odtworzyć do oryginału niż robić atrapę.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gość_gość

    26.10.2012, 10:23

    PROŚBA

    Proszę was ludzie.NIE DOPUSZCZAJCIE do tej roboty Polskich firm !!! SKOŃCZY SIĘ TO FUSZERKĄ,złodziejstwem i aferami.Niech to kosztuje więcej, ale odbudową powinny zająć się tylko NIEMCY. SMUTNE ALE PRAWDZIWE.

    Odpowiedz
    IP: 62.189.xx8.xx9 
  • as_gość

    27.10.2012, 01:28

    Ty pewnie z tych NIEMIEC??

    Nie rozumiem o co Ci chodzi. I tak prace wykonają podwykonawcy z okolic. A pieniądze zostaną wyprowadzone do rajów podatkowych.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx0 
  • aga_piet

    26.10.2012, 10:23

    Jak ma wyglądać zrekonstruowany most to nie kwestia widzimisię mieszkańców czy starosty. Są na świecie architekci, inżynierowie, konserwatorzy zabytków i to oni powinni mieć decydujące zdanie. Najlepszym wyjściem aby nie przepuścić jakiegoś totalnego bubla, jest stworzenie zespołu przedstawicieli mieszkańców którzy na bieżąco monitorowaliby sytuację, byli czymś w rodzaju łącznika między wykonawcami a społeczeństwem.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Gród Sambora

    26.10.2012, 12:02

    Racja. Żeby przez następne x lat nie straszył bubelek wymysłu pana Wiórka co się zna na wszystkim i na niczym.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    26.10.2012, 12:40

    Koncepcja pana W.

    Również nie rozumiem na jakiej podstawie pan Wiórek przyjął takie, a nie inne założenia do wstępnej koncepcji odbudowy. Tyle, że wg jego kryteriów, nie można jej nazwać już odbudową, a jedynie remontem mostu, który zapewni mu pełną funkcjonalność. Warto sobie zadać na początku pytanie, czego tak naprawdę oczekujemy, czy odbudowy, czy remontu. Jeśli odbudowy, to niedopuszczalnym jest, aby miała ona wyglądać w kształcie przedstawionym przez pana Wiórka. Dlaczego kratownica ma być stylizowana na przęsła ESTB, skąd ten pomysł? Dalej - co z odbudową pierwszego portalu wschodniego z 1857 roku? W zaprezentowanych materiałach widać wyraźnie, że zamiast jednego filaru podpierającego most w tym miejscu, będą znajdowały się dwa, a to oznacza, że nie wzięto w ogóle pod uwagę naprawy przęsła z 1912 roku, które upadło we wrześniu 1939 roku na łąki. Dalej - co z portalem wjazdowym wschodnim, który funkcjonował od 1912 roku po przedłużeniu mostów? Czy problemem jest konieczność rozmów z kolejką, gdyż częściowo portal ten musiałby być odbudowany na działce należącej do kolei? Zastanówmy się, czy później nie będzie nam wszystkim wstyd, kiedy efekt końcowy będzie daleki od oczekiwanego, a wydane pieniądze zbliżone do kosztów jakie byśmy ponieśli odbudowując most w pełni. Jeśli obecna ekipa nie jest w stanie swoimi możliwościami podołać temu zadaniu, niech ta odbudowa zostanie przesunięta w czasie. Zróbmy coś raz, a porządnie. Zostawmy po sobie coś wartościowego, coś co nie będzie nam wytykane palcami jako zmarnowana szansa, a jako powód do dumy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ka_gość

    27.10.2012, 11:22

    Mieciu, masz dużo racji

    Mieciu, masz dużo racji za wyjątkiem jednego: Mnie nie może być wstyd za Pana Wiórka. Nie ja go wybierałem, nie ja z nim cokolwiek konsultowałem. Powinien mieć tyle cywilnej odwagi, zeby powiedzieć: To moja decyzja i mnie z niej rozliczajcie. Zasłanianie się jakimiś opiniami (prowdopodobnie nie istniejęcymi) mieszkańców jest szczytem błazenady.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx0.xx5 
  • gość_gość

    26.10.2012, 13:08

    brzydka manipulacja

    znowu Niemcy polskojęzyczni w akcji.Nie pan Wiórek bo to nie jego prywatny most tylko starostwo.Ten most jest przestarzały,każda jego naprawa i modernizacja nie ma sensu.Nie każdy lubi skanseny poniemieckie.Szkoda,że go nie można zburzyć i wybudować mostu na miarę 21 wieku.Poproszę namiary na dilera by uwierzyć w to,ze ktoś przyjedzie do Tczewa by go zobaczyć i ,ze to jest jakaś atrakcja turystyczna.On by do Malborka pasował.W otoczeniu zamku krzyżackiego może to by dało smaczek.Ale Tczew powinien stawiać na rozwój a nie na skanseny.A tak pieniądze w błoto a i tak to stary,brzydki most.Niemcy juz dawno nie są takie jak wam sie wydaje.To jest nowoczesne państwo,przyjazne dla obywateli .Nie remontowaliby tej ruiny na pewno .

    Odpowiedz
    IP: 78.131.xx9.xx1 
  • esteta_gość

    27.10.2012, 22:52

    Zobaczcie sami !!!

    I wyobraźcie sobie co możemy stracić...... ALBO ZYSKAĆ!!! http://http://www.youtube.com/watch?v=_2SHgZFJA78 link

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx9 
  • konar_gość

    30.10.2012, 20:40

    Drzazga

    Wiórek: Jak sama nazwa wskazuje ,to coś co włazi tam gdzie tego nikt nie chce. Już nam parę bubli zafundował.

    Odpowiedz
    IP: 85.183.xx5.xx6 
  • też mieszkaniec_gość

    30.10.2012, 20:47

    rekonstrukcja mostu

    Mieszkańcu Tczewa - masz rację!!!! Tylko REKONSTRUKCJA w wersji historycznej powinna być brana pod uwagę. To co opisuje Wiórek to mydło, szydło i powidło. On na wszystkim się zna!!! W 2014 r. ten most i rondo przy wieży ciśnień ma mu pozwolić wygrać wybory na starostę.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • er_gość

    31.10.2012, 14:32

    na naprawe tego mostu

    potrzeba lekko 500 mln moze i wiecej ,gdyby chciano go zachowac w takim stylu jak byl wybudowany, most ten byl wysadzony 2 razy filary sa w katastrofalnym stanie jesli on ma byc odnowiony to trzeba zdjac konstrukcje wybudowac od nowa filary i wtedy mozna dopiero wziasc sie zw wierzyczki itp ,bedziemy mieli most ktory w polowie nie bedzie oryginalny watpliwa bedzie jego wartosc jako zabytek ,mlodziez dalej bedzie go niszczyc wlamywac sie do wiezyczek itp, osobiscie uwazam ze ten most powinien byc zburzony zlom sprzedany i w to miejsce powinien byc postawiony nowoczesny most z dwu pasmowa droga wydzielonym chodnikiem i sciezka rowerowa z wygladu podobny do knybawskiego i z monitoringiem zeby wylapywac ewentualnych niszczycieli ,taki most mysle ze kosztowal by polowe tego co odnowienie starego ,a kozysci na lata byly by o wiele wieksze ,czemu niemcy ktorzy mysla przyszlosciowo zbudowali most na knybawie mogli korzystac z tczewskiego ,ale tczewski juz 70 lat temu byl za stary do ruchu tranzytowego

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx3 
  • bolesna prawda_gość

    02.11.2012, 01:20

    powariowaliście na całego!

    Most Tczewski to duży most na uboczu historii, co karierę już dawno zakończył i ledwo dyszy. Być może będzie to ostatni remont w jego karierze. Rolą mostu jest służenie ludziom a nie stanie, aby stać i upiększać widok z bulwaru. Ten most nie ma przyszłości, a jedyne co ma, to przeszłość. Most Knebawski (zbudowany przez tych słynnych Niemców) odebrał sens istnienia Mostu Lisewskiemu. Jak chcecie uratować most w Tczewie, to wysadźcie most w Knybawie.

    Odpowiedz
    IP: 84.39.xx4.xx8 
  • spoko_gość

    02.11.2012, 08:27

    stowarzyszenie mostowe

    Ci co tutaj tak krzyczą na p. Wiórka, niech założą Stowarzyszenie Mostowe, a będziecie do końca swego życia zbierać fundusze na widokówkowy most. Skutki będą dokładnie takie same, jak los tych, co do niedawna zbierali latami na statek wiślany. No i gdzie ten statek?

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx4.xx3 
  • biedronka_gość

    04.11.2012, 05:22

    Mam nadzieję , że chinole [ chińzycy] nie będą odbudowywać NASZEGO MOSTU nasz rząd musi odejść stąd , a potrzebni są Nam prawdziwi normalni fachowcy , mamy ich w naszej Polsce... Potrzebujemy tego mostu jak ,,zdrowia'' pozdrawiam sąsiadów ze Tczewa biedronka :)

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx9.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.