Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Uprzejmie proszę, aby tcz.pl przyjrzał się sprawie wprowadzania przez przedstawicielki punktu KG PROFIT (punkt ENERGA) w błąd podczas zawierania umów na sprzedaż energii elektrycznej.
Podczas zawierania umów proponuje się konsumentom zawarcie umowy z opłatą handlową, programem komputerowym oraz usługą ubezpieczenia. Nie informuje się o możliwości zawarcia umowy bez opłaty handlowej (blisko 30 zł). Dodatkowo na prośby konsumenta o przedstawienie umowy bez opłaty handlowej otrzymuje się wprowadzające w błąd informacje wskazujące, iż takiej możliwości nie ma. Powoduje to, że nawet osoby bardzo zorientowane, działając w zaufaniu do Spółki mogą zdecydować się na zawarcie niekorzystnej umowy
Sprawa była już wcześniej przedmiotem postępowania przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie postepowanie dało dało podstawy do postawienia Energa Obrót zarzutów. Zastrzeżenia Urzędu dotyczyły pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Obecnie również Spółka prowadzi audyt takich punktów.
WArto ostrzec mieszkańców przed nieuczciwą praktyką pań pracujących w punkcie w Tczewie.
Od redakcji:
Sprawę zgłoszoną przez czytelnika przekazaliśmy Enerdze. Poniżej wyjaśnienia Dyrektora Biura Prasowego Energi, Krzysztofa Kopcia:
Zgodnie z obowiązującym w spółce standardem obsługi klienta, doradca ma obowiązek przedstawić klientowi taryfę i ofertę, pomiędzy którymi klient będzie mógł dokonać wyboru. Klienci zawsze powinni otrzymywać pełną informację na temat całej oferty spółki i mieć możliwość skorzystania z niej - zarówno z taryfy zatwierdzanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, jak i ofert produktowych wzbogaconych o dodatkowe korzyści. Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści zawarte w danym produkcie oraz warunki cenowe, które w przypadku ofert poszerzonych różnią się od taryfy podstawowej.
Spółka weryfikuje wszystkie sygnały o potencjalnych nieprawidłowościach. Prowadzona od kwietnia kontrola całej zewnętrznej sieci sprzedaży jest już w fazie końcowej, a w przypadku negatywnej oceny któregokolwiek z partnerów sprzedaży zewnętrznej będą wprowadzane zalecenia pokontrolne.
Jeśli klient podczas ostatniej wizyty nie zawarł żadnej umowy ze spółką, może raz jeszcze udać się do punktu partnerskiego i powtórnie złożyć wniosek o podpisanie umowy na oczekiwanych przez siebie warunkach. Jeśli taka forma klientowi nie odpowiada, umowę można zawrzeć również poprzez umówienie rozmowy telefonicznej za pośrednictwem specjalnego formularza kontaktowego lub bezpośrednio przez stronę internetową Energi Obrótu. Szczegóły na stronie: https://www.energa.pl/dom/umowy/przepisanie-licznika.html
Podczas zawierania umów proponuje się konsumentom zawarcie umowy z opłatą handlową, programem komputerowym oraz usługą ubezpieczenia. Nie informuje się o możliwości zawarcia umowy bez opłaty handlowej (blisko 30 zł). Dodatkowo na prośby konsumenta o przedstawienie umowy bez opłaty handlowej otrzymuje się wprowadzające w błąd informacje wskazujące, iż takiej możliwości nie ma. Powoduje to, że nawet osoby bardzo zorientowane, działając w zaufaniu do Spółki mogą zdecydować się na zawarcie niekorzystnej umowy
Sprawa była już wcześniej przedmiotem postępowania przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie postepowanie dało dało podstawy do postawienia Energa Obrót zarzutów. Zastrzeżenia Urzędu dotyczyły pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Obecnie również Spółka prowadzi audyt takich punktów.
WArto ostrzec mieszkańców przed nieuczciwą praktyką pań pracujących w punkcie w Tczewie.
Od redakcji:
Sprawę zgłoszoną przez czytelnika przekazaliśmy Enerdze. Poniżej wyjaśnienia Dyrektora Biura Prasowego Energi, Krzysztofa Kopcia:
Zgodnie z obowiązującym w spółce standardem obsługi klienta, doradca ma obowiązek przedstawić klientowi taryfę i ofertę, pomiędzy którymi klient będzie mógł dokonać wyboru. Klienci zawsze powinni otrzymywać pełną informację na temat całej oferty spółki i mieć możliwość skorzystania z niej - zarówno z taryfy zatwierdzanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, jak i ofert produktowych wzbogaconych o dodatkowe korzyści. Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści zawarte w danym produkcie oraz warunki cenowe, które w przypadku ofert poszerzonych różnią się od taryfy podstawowej.
Spółka weryfikuje wszystkie sygnały o potencjalnych nieprawidłowościach. Prowadzona od kwietnia kontrola całej zewnętrznej sieci sprzedaży jest już w fazie końcowej, a w przypadku negatywnej oceny któregokolwiek z partnerów sprzedaży zewnętrznej będą wprowadzane zalecenia pokontrolne.
Jeśli klient podczas ostatniej wizyty nie zawarł żadnej umowy ze spółką, może raz jeszcze udać się do punktu partnerskiego i powtórnie złożyć wniosek o podpisanie umowy na oczekiwanych przez siebie warunkach. Jeśli taka forma klientowi nie odpowiada, umowę można zawrzeć również poprzez umówienie rozmowy telefonicznej za pośrednictwem specjalnego formularza kontaktowego lub bezpośrednio przez stronę internetową Energi Obrótu. Szczegóły na stronie: https://www.energa.pl/dom/umowy/przepisanie-licznika.html
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (24) dodaj komentarz
l_gość
10.07.2021, 23:27
osoby pracujące w takim punkcie, wprowadazjace klientow w blad powinny miec zamknieta droge zawodowa w mieście!
Odpowiedzw_gość
11.07.2021, 16:55
90% ludzi daje sie na to nabrac i ma na rachunku oplate 30 zl, ale jak widac zainteresowanie artykulem małe/ Ludzie sa mega mega mega mega mega nieswiadomi
CytujEkO_gość
13.07.2021, 13:16
zgadza się
To bezczelne naciąganie. Ubezpieczenie traktuje się jako standard. Klient nie jest o niczym informowany. Praktyki w tym punkcie są skandaliczne. Już z resztą pisałem zażalenie na nich. Następnym razem moja wizyta w tym punkcie odbywać się będzie w obecności dyktafonu. Słowo przeciwko słowu bowiem nic nie znaczy
OdpowiedzKlientEnergii_gość
13.07.2021, 16:24
Opłata handlowa
A czy faktycznie teraz jest możliwość podpisania umowy tak by nie płacić tej opłaty handlowej? Podpisywałem umowę w listopadzie właśnie w punkcie w Tczewie i z tego co mi przekazano, to umowy po dwutysięcznym którymś tam roku już wszystkie mają tę opłatę. Udało mi się zrezygnować z jakichś tam dodatków do umowy ale z tej złodziejskiej opłaty nie.
OdpowiedzEkO_gość
14.07.2021, 10:39
Nie ma obowiązkowej opłaty handlowej.
Cytujd_gość
15.07.2021, 00:09
Ocena własna.
Nie ma takiej opłąty. Pracownice powinny się moim zdaniem wstydzić, że tam pracują!!! W Tczewie już moim zdaniem, tak mi się wydaję pracy nie znajdą bo to nieładne zachowanie (tak myślę)
CytujEkO_gość
15.07.2021, 06:39
d_gość
Podejrzewam, że to bardzo popularna praktyka, aby nie wprowadzać klienta w szczegóły umowy. To jednak bardzo, bardzo nieładne zachowanie. Śmiem twierdzić, że swego rodzaju oszustwo. Klient ma prawo nie wiedzieć, a obowiązkiem pracownika powinno być informowanie o warunkach umowy. Szczególnie o kwestiach czysto finansowych, które najbardziej interesują ludzi!
Cytujas_gość
15.08.2021, 15:55
Mi juz w 2018 roku próbowano wcisnąć ofertę z opłatą handlową, Pani przedstawiła kilka ofert i za każdym razem mimo, że mówiłam wprost, że chcę ofertę zgodnie z cennikiem URE to Pani dawała kolejną propozycję z opłatą handlową, a gdy po raz trzeci taka mi zaproponowała musiałam ostrzej z Panią porozmawiać, to z tego wszystkiego powiedziała dobrze, ale ja nawet Pani nie powiem jakie to są stawki!! to jest proceder trwa od lat i nasze Państwo nie robi sobie z tego nic, bo to przecież "Gigant"...
Cytujdo klient energa_gość
13.07.2021, 17:27
opłata handlowa
umowę taką możesz unieważnić jak podpisałeś ją w przeciągu 14 dni , po tym okresie możesz zerwać umowę i zawrzeć ją od nowa ( najlepiej telefonicznie z konsultantem ) ale za zerwanie umowy poniesiesz karę w kwocie 7 zł za miesiąc umowy , czyli jeżeli zostało CI do końca umowy ( zawsze umowa jest podpisana na 24 m-ce ) np 20 miesięcy to liczysz 20x7 zł . Wyjdzie i tak korzystniej niż płacić kolejne miesiące 30 zł. Wtedy przy podpisaniu , zastrzegasz ,że nie chcesz opłaty handlowej. Bo ona nie jest opłatą obowiązkową .
Odpowiedz._gość
16.07.2021, 17:00
.
Mi powiedziała babka na infolini że 30zł za każdy miesiąc
Cytujaaaa_gość
16.07.2021, 15:10
Trzeba złożyć reklamacje na stronie 24energa. Mi się udało, ponieważ także zostałem tak oszukany. Reklamacja przyjęta po 24h.
Odpowiedzthd_gość
17.07.2021, 12:41
Przede wszystkim jak ktoś ma sprawę do Energii to niech to załatwia bezpośrednio z Energą. Szerokim łukiem omijać pseudo agencje typu KG Profit. Prywaciarz żeruje na naiwnych. Wciska umowy zamiast cesji, nic nie warte ubezpieczenia i prowizje za ich działalność. To dotyczy nie tylko tej firmy ale każdej franczyzy w tym banków operatorów itp. Nie dajcie się oszukać!
OdpowiedzJakub D_gość
17.07.2021, 17:11
Prywaciarze
Witam, Miałem okazję pracować w podobnej placówce, I osoby pracujące w systemie sprzedażowym są szkolne do sprzedaży takich ofert. Maja inwidualne plany sprzedażowe za które tak na prawdę nic nie maja. Nie wykonie takie planu, grozi zwolnieniem lub szantażem zwolnienia. Osoby pracujące w takich punktach są zmuszanie do wprowadzania klient w błąd w celu zarobku tylko i wyłącznie FIRMIE !!!!!!??
Odpowiedzćśog_gość
24.07.2021, 13:50
Miałem identyczną sytuację co autor. Telefony na infolinię i zgłoszenia nic nie dały. Szkoda nerwów - w moim przypadku pomogła wizyta w Pruszczu w Punkcie Energii i podpisanie bez opłaty handlowej bez problemu.
OdpowiedzGrzegorz_gość
26.07.2021, 13:07
Ofiarą starszą pani
Moja ś.p. Mama po śmierci Taty poszła do biura w Tczewie przy Westerplatte przepisać licznik na swoje dane. W efekcie wróciła z umową z opłatą handlową (podkreślała, że chce tylko przepisać licznik). Została totalnie zmanipulowana, na szczęście ostra reklamacja w centrali Energa została uznana.
Odpowiedzrr_gość
01.08.2021, 19:40
Nie mam prądu w domu i problem z głowy
Odpowiedzhmmmm_gość
02.08.2021, 12:31
Niczego się nie nauczyły. 2 lata temu taka sama akcja przy przepisywaniu licznika, którą potem trzeba było odkręcać u wszystkich świętych na wyższych szczeblach, (z kupą straconego czasu, ale z łaską rozpatrzone pozytywnie). Do rzecznika praw konsumenta w Tczewie proszę się zgłosić, znał dobrze temat i powtarzający się problem, więc jeśli jest ten sam co w 2019 - to doradzi co robić. Oczywiście poczucia winy ze strony sprzedającego 0, tak są widocznie szkoleni. Ta spółka to porażka.
Odpowiedzobserveur_gość
02.08.2021, 18:06
Niech zgadnę: daliście się wpuścic w kanał z umową na taryfę G11k ? A ja jakis czas temu , gdzies tutaj pisałem o tym, zeby uwazac na ten wał, zaminusowaliscie mnie az sie ciepło zrobiło pod duppką. No to teraz walczcie sobie, sa sposoby,z eby sie od tego mignac bez Uokiku ale ode mnie juz sie nie dowiecie.
Odpowiedzas_gość_gość
15.08.2021, 15:57
Wgl ten artykul powinien pojawiać się na Faceboku, moze do większej liczby osób dotrze, może jakiś wywiad z Paniami z domu przedsiębiorcy...
Odpowiedzpatryk_gość_gość
17.08.2021, 12:20
sam dalem sie naciagnac
Prosilem o G11, dostalem G11k, nie zwrocilem uwagi na umowie szczegolnie przy zapisie, ze G11k nalezy do grupy G11 co wydalo mi sie ok w pierwszym momencie. Zero cennika, zero przedstawienia kosztow. Sprawa zgloszona do Energa, taryfa juz cofnieta do G11 pomimo naliczonej kary. Zgloszona skarga na tczewski punkt. Oszustwu mowimy NIE!
Odpowiedzfcs_gość
23.08.2021, 00:14
To prawda. Nie dają możliwości podpisania korzystniejszej umowy. Miałem taką sytuacje. Pani w wielkich szponach zakomunikowała mi, że nie może zaproponować mi umowy bez opłaty handlowej. Po telefonie na infolinię Energii, Energa nie potrafiła tego wytłumaczyć i oświadczyli, że powinienem mieć możliwość podpisania takiej umowy. Zatem aby się nie denerwować i nie tracić czasu na tych oszustów, skorzystałem z formularzy do zawarcia umowy Online na stronie Energi. tnij.tcz.pl/?u=76ef4f
Odpowiedzfcs_gość
23.08.2021, 00:25
W dodatku taką umowę można zerwać w przeciągu 14 dni bez podawania przyczyny. A jak tam podpiszecie to koniec.
CytujKlient_gość
26.08.2021, 14:23
Taa, jasne. Do mojej starszej Mamy kiedyś przyszli, nagadali, podpisała - tak już starsze osoby niestety robią - i opłata handlowa zaliczona dla tych brudasów. Co lepsze - oryginał umowy nie zawierał podpisu operatora Energii, różnił się od tego co było u nich w biurze. Zgłosiłem to ale niestety ponoć na to mają swoje paragrafy w umowie i niestety nic nie mogłem zrobic
OdpowiedzŁ.Gość_gość
01.03.2022, 18:23
Według formularza online każda umowa ma zawartą tą opłatę
Odpowiedz