Wprowadzanie klienta Energa w błąd?

Prąd
Tczew - Wprowadzanie klienta Energa w błąd?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Uprzejmie proszę, aby tcz.pl przyjrzał się sprawie wprowadzania przez przedstawicielki punktu KG PROFIT (punkt ENERGA) w błąd podczas zawierania umów na sprzedaż energii elektrycznej.

Podczas zawierania umów proponuje się konsumentom zawarcie umowy z opłatą handlową, programem komputerowym oraz usługą ubezpieczenia. Nie informuje się o możliwości zawarcia umowy bez opłaty handlowej (blisko 30 zł). Dodatkowo na prośby konsumenta o przedstawienie umowy bez opłaty handlowej otrzymuje się wprowadzające w błąd informacje wskazujące, iż takiej możliwości nie ma. Powoduje to, że nawet osoby bardzo zorientowane, działając w zaufaniu do Spółki mogą zdecydować się na zawarcie niekorzystnej umowy

Sprawa była już wcześniej przedmiotem postępowania przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie postepowanie dało dało podstawy do postawienia Energa Obrót zarzutów. Zastrzeżenia Urzędu dotyczyły pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.

Obecnie również Spółka prowadzi audyt takich punktów.


WArto ostrzec mieszkańców przed nieuczciwą praktyką pań pracujących w punkcie w Tczewie.

Od redakcji:

Sprawę zgłoszoną przez czytelnika przekazaliśmy Enerdze. Poniżej wyjaśnienia Dyrektora Biura Prasowego Energi, Krzysztofa Kopcia:


Zgodnie z obowiązującym w spółce standardem obsługi klienta, doradca ma obowiązek przedstawić klientowi taryfę i ofertę, pomiędzy którymi klient będzie mógł dokonać wyboru. Klienci zawsze powinni otrzymywać pełną informację na temat całej oferty spółki i mieć możliwość skorzystania z niej - zarówno z taryfy zatwierdzanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, jak i ofert produktowych wzbogaconych o dodatkowe korzyści. Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści zawarte w danym produkcie oraz warunki cenowe, które w przypadku ofert poszerzonych różnią się od taryfy podstawowej.



Spółka weryfikuje wszystkie sygnały o potencjalnych nieprawidłowościach. Prowadzona od kwietnia kontrola całej zewnętrznej sieci sprzedaży jest już w fazie końcowej, a w przypadku negatywnej oceny któregokolwiek z partnerów sprzedaży zewnętrznej będą wprowadzane zalecenia pokontrolne.



Jeśli klient podczas ostatniej wizyty nie zawarł żadnej umowy ze spółką, może raz jeszcze udać się do punktu partnerskiego i powtórnie złożyć wniosek o podpisanie umowy na oczekiwanych przez siebie warunkach. Jeśli taka forma klientowi nie odpowiada, umowę można zawrzeć również poprzez umówienie rozmowy telefonicznej za pośrednictwem specjalnego formularza kontaktowego lub bezpośrednio przez stronę internetową Energi Obrótu. Szczegóły na stronie: https://www.energa.pl/dom/umowy/przepisanie-licznika.html

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (23)
dodaj komentarz

  • +11

    l_gość

    10.07.2021, 23:27

    osoby pracujące w takim punkcie, wprowadazjace klientow w blad powinny miec zamknieta droge zawodowa w mieście!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • +8

    w_gość

    11.07.2021, 16:55

    90% ludzi daje sie na to nabrac i ma na rachunku oplate 30 zl, ale jak widac zainteresowanie artykulem małe/ Ludzie sa mega mega mega mega mega nieswiadomi

    Cytuj
    IP: 178.36.xx6.xx6 
  • +9

    EkO_gość

    13.07.2021, 13:16

    zgadza się

    To bezczelne naciąganie. Ubezpieczenie traktuje się jako standard. Klient nie jest o niczym informowany. Praktyki w tym punkcie są skandaliczne. Już z resztą pisałem zażalenie na nich. Następnym razem moja wizyta w tym punkcie odbywać się będzie w obecności dyktafonu. Słowo przeciwko słowu bowiem nic nie znaczy

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • KlientEnergii_gość

    13.07.2021, 16:24

    Opłata handlowa

    A czy faktycznie teraz jest możliwość podpisania umowy tak by nie płacić tej opłaty handlowej? Podpisywałem umowę w listopadzie właśnie w punkcie w Tczewie i z tego co mi przekazano, to umowy po dwutysięcznym którymś tam roku już wszystkie mają tę opłatę. Udało mi się zrezygnować z jakichś tam dodatków do umowy ale z tej złodziejskiej opłaty nie.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • +7

    EkO_gość

    14.07.2021, 10:39

    Nie ma obowiązkowej opłaty handlowej.

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 
    +6

    d_gość

    15.07.2021, 00:09

    Ocena własna.

    Nie ma takiej opłąty. Pracownice powinny się moim zdaniem wstydzić, że tam pracują!!! W Tczewie już moim zdaniem, tak mi się wydaję pracy nie znajdą bo to nieładne zachowanie (tak myślę)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    +5

    EkO_gość

    15.07.2021, 06:39

    d_gość

    Podejrzewam, że to bardzo popularna praktyka, aby nie wprowadzać klienta w szczegóły umowy. To jednak bardzo, bardzo nieładne zachowanie. Śmiem twierdzić, że swego rodzaju oszustwo. Klient ma prawo nie wiedzieć, a obowiązkiem pracownika powinno być informowanie o warunkach umowy. Szczególnie o kwestiach czysto finansowych, które najbardziej interesują ludzi!

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 

    as_gość

    15.08.2021, 15:55

    Mi juz w 2018 roku próbowano wcisnąć ofertę z opłatą handlową, Pani przedstawiła kilka ofert i za każdym razem mimo, że mówiłam wprost, że chcę ofertę zgodnie z cennikiem URE to Pani dawała kolejną propozycję z opłatą handlową, a gdy po raz trzeci taka mi zaproponowała musiałam ostrzej z Panią porozmawiać, to z tego wszystkiego powiedziała dobrze, ale ja nawet Pani nie powiem jakie to są stawki!! to jest proceder trwa od lat i nasze Państwo nie robi sobie z tego nic, bo to przecież "Gigant"...

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xxx 
  • +4

    do klient energa_gość

    13.07.2021, 17:27

    opłata handlowa

    umowę taką możesz unieważnić jak podpisałeś ją w przeciągu 14 dni , po tym okresie możesz zerwać umowę i zawrzeć ją od nowa ( najlepiej telefonicznie z konsultantem ) ale za zerwanie umowy poniesiesz karę w kwocie 7 zł za miesiąc umowy , czyli jeżeli zostało CI do końca umowy ( zawsze umowa jest podpisana na 24 m-ce ) np 20 miesięcy to liczysz 20x7 zł . Wyjdzie i tak korzystniej niż płacić kolejne miesiące 30 zł. Wtedy przy podpisaniu , zastrzegasz ,że nie chcesz opłaty handlowej. Bo ona nie jest opłatą obowiązkową .

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx6 
  • +1

    ._gość

    16.07.2021, 17:00

    .

    Mi powiedziała babka na infolini że 30zł za każdy miesiąc

    Cytuj
    IP: 89.171.xx3.xx4 
  • +1

    aaaa_gość

    16.07.2021, 15:10

    Trzeba złożyć reklamacje na stronie 24energa. Mi się udało, ponieważ także zostałem tak oszukany. Reklamacja przyjęta po 24h.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx2 
  • +1

    thd_gość

    17.07.2021, 12:41

    Przede wszystkim jak ktoś ma sprawę do Energii to niech to załatwia bezpośrednio z Energą. Szerokim łukiem omijać pseudo agencje typu KG Profit. Prywaciarz żeruje na naiwnych. Wciska umowy zamiast cesji, nic nie warte ubezpieczenia i prowizje za ich działalność. To dotyczy nie tylko tej firmy ale każdej franczyzy w tym banków operatorów itp. Nie dajcie się oszukać!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx6 
  • +3

    Jakub D_gość

    17.07.2021, 17:11

    Prywaciarze

    Witam, Miałem okazję pracować w podobnej placówce, I osoby pracujące w systemie sprzedażowym są szkolne do sprzedaży takich ofert. Maja inwidualne plany sprzedażowe za które tak na prawdę nic nie maja. Nie wykonie takie planu, grozi zwolnieniem lub szantażem zwolnienia. Osoby pracujące w takich punktach są zmuszanie do wprowadzania klient w błąd w celu zarobku tylko i wyłącznie FIRMIE !!!!!!??

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx7 
  • ćśog_gość

    24.07.2021, 13:50

    Miałem identyczną sytuację co autor. Telefony na infolinię i zgłoszenia nic nie dały. Szkoda nerwów - w moim przypadku pomogła wizyta w Pruszczu w Punkcie Energii i podpisanie bez opłaty handlowej bez problemu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx7 
  • +2

    Grzegorz_gość

    26.07.2021, 13:07

    Ofiarą starszą pani

    Moja ś.p. Mama po śmierci Taty poszła do biura w Tczewie przy Westerplatte przepisać licznik na swoje dane. W efekcie wróciła z umową z opłatą handlową (podkreślała, że chce tylko przepisać licznik). Została totalnie zmanipulowana, na szczęście ostra reklamacja w centrali Energa została uznana.

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx8.xx9 
  • rr_gość

    01.08.2021, 19:40

    Nie mam prądu w domu i problem z głowy

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx8 
  • hmmmm_gość

    02.08.2021, 12:31

    Niczego się nie nauczyły. 2 lata temu taka sama akcja przy przepisywaniu licznika, którą potem trzeba było odkręcać u wszystkich świętych na wyższych szczeblach, (z kupą straconego czasu, ale z łaską rozpatrzone pozytywnie). Do rzecznika praw konsumenta w Tczewie proszę się zgłosić, znał dobrze temat i powtarzający się problem, więc jeśli jest ten sam co w 2019 - to doradzi co robić. Oczywiście poczucia winy ze strony sprzedającego 0, tak są widocznie szkoleni. Ta spółka to porażka.

    Odpowiedz
    IP: 89.68.xx7.xx0 
  • observeur_gość

    02.08.2021, 18:06

    Niech zgadnę: daliście się wpuścic w kanał z umową na taryfę G11k ? A ja jakis czas temu , gdzies tutaj pisałem o tym, zeby uwazac na ten wał, zaminusowaliscie mnie az sie ciepło zrobiło pod duppką. No to teraz walczcie sobie, sa sposoby,z eby sie od tego mignac bez Uokiku ale ode mnie juz sie nie dowiecie.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx3.xx8 
  • as_gość_gość

    15.08.2021, 15:57

    Wgl ten artykul powinien pojawiać się na Faceboku, moze do większej liczby osób dotrze, może jakiś wywiad z Paniami z domu przedsiębiorcy...

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xxx 
  • patryk_gość_gość

    17.08.2021, 12:20

    sam dalem sie naciagnac

    Prosilem o G11, dostalem G11k, nie zwrocilem uwagi na umowie szczegolnie przy zapisie, ze G11k nalezy do grupy G11 co wydalo mi sie ok w pierwszym momencie. Zero cennika, zero przedstawienia kosztow. Sprawa zgloszona do Energa, taryfa juz cofnieta do G11 pomimo naliczonej kary. Zgloszona skarga na tczewski punkt. Oszustwu mowimy NIE!

    Odpowiedz
    IP: 198.160.xx3.xx1 
  • fcs_gość

    23.08.2021, 00:14

    To prawda. Nie dają możliwości podpisania korzystniejszej umowy. Miałem taką sytuacje. Pani w wielkich szponach zakomunikowała mi, że nie może zaproponować mi umowy bez opłaty handlowej. Po telefonie na infolinię Energii, Energa nie potrafiła tego wytłumaczyć i oświadczyli, że powinienem mieć możliwość podpisania takiej umowy. Zatem aby się nie denerwować i nie tracić czasu na tych oszustów, skorzystałem z formularzy do zawarcia umowy Online na stronie Energi. tnij.tcz.pl/?u=76ef4f

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx3.xx5 
  • fcs_gość

    23.08.2021, 00:25

    W dodatku taką umowę można zerwać w przeciągu 14 dni bez podawania przyczyny. A jak tam podpiszecie to koniec.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx5 
  • Klient_gość

    26.08.2021, 14:23

    Taa, jasne. Do mojej starszej Mamy kiedyś przyszli, nagadali, podpisała - tak już starsze osoby niestety robią - i opłata handlowa zaliczona dla tych brudasów. Co lepsze - oryginał umowy nie zawierał podpisu operatora Energii, różnił się od tego co było u nich w biurze. Zgłosiłem to ale niestety ponoć na to mają swoje paragrafy w umowie i niestety nic nie mogłem zrobic

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx0.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.