Takiej petycji jeszcze w Tczewie chyba nie było

Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Jeden z mieszkańców Tczewa złożył do Rady Miejskiej petycję w sprawie zerwania współpracy z miastem partnerskim Lev Hasharon.

Wnioskodawca w uzasadnieniu swojej petycji przypomina o tragedii ludności palestyńskiej w Strefie Gazy oraz fakt, że ze względu na agresywną politykę Rosji i Białorusi zerwano partnerstwo z Kurskiem i Słuckiem.

Jestem nieco zdziwiony, że temat nie pojawił się wcześniej w lokalnych mediach. Ja znalazłem informację na fejsbuku, a potem sprawdziłem w BIP.

Mam swoje zdanie na temat owej petycji, ale nie będę się nim dzielił. Po prostu zostawiam tutaj informację o tej inicjatywie.


Chyba jeszcze nigdy radni nie zostali postawieni w takiej sytuacji. Przyjdzie im decydować w sprawie, która wykracza daleko poza Tczew.

Jedno jest pewne. Tczewianie stają się coraz bardziej aktywni, jeśli chodzi o inicjatywy...

PETYCJA
O zerwanie partnerstwa z miastem Lev Hasharon

UZASADNIENIE

W marcu 2022 roku Rada jednogłośnie zadecydowała o zerwaniu partnerstwa z Kurskiem i Słuckiem. Było to pokłosie rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Radni postąpili słusznie. Wyrazili w ten sposób dezaprobatę wobec działań Rosji przeciwko narodowi ukraińskiemu.

Dzisiaj dramat spotyka ludność palestyńską w Strefie Gazy. Na dzień złożenia petycji śmierć wskutek działań armii Izraela poniosło niemal 35 tysięcy Palestyńczyków. Kilkanaście tysięcy stanowią dzieci... Palestyńczycy odcinani są od wody, żywności i medykamentów. W Strefie Gazy zniszczonych jest niemal 60% budynków, a ponad 1,7 miliona ludzi musiało opuścić swoje domy. śmierć poniosło również co najmniej 95 dziennikarzy, którzy starali się opisywać ten bliskowschodni dramat. Ofiarami są także wolontariusze. Jednym z nich był obywatel Polski Damian Sobol. Konwój, w którym się poruszał, został ostrzelany przez izraelskie siły zbrojne.

Jeśli radnych poruszyła sytuacja na Ukrainie, to powinna również także ta w Strefie Gazy i dramat Palestyńczyków. Zło zawsze jest złem. Bez względu kto je popełnia. Bez względu na to, czy jest efektem działań kremlowskiego despoty, czy premiera demokratycznego państwa. Apeluję zatem do radnych o niestosowanie podwójnych standardów i odrzucenie poprawności politycznej. Tak jak symbolicznym aktem sprzeciwu wobec polityki Rosji i Białorusi było zerwanie partnerstwa z Kurskiem i Słuckiem, tak powinno być i w przypadku izraelskiego Lev Hasharon. Nie chodzi tu o politykę, ale kwestie moralne. Lev Hasharon jest częścią Izraela, który odpowiada za straszne wydarzenia w Strefie Gazy. Zerwanie partnerstwa to symboliczny głos sprzeciwu.

Dramat Palestyńczyków nie jest dziełem przypadku, czy serii pomyłek. Izraelscy politycy przejawiają otwartą wrogość oraz pogardę wobec tych ludzi i są zwolennikami prowadzenia działań wojennych mimo sprzeciwu społeczności międzynarodowej. Minister finansów Izraela Bezalel Smotrich publicznie stwierdził, że "pojęcie narodu palestyńskiego jest sztuczne". Minister Obrony Joaw Galant powiedział, że żołnierze Izraela walczą z "ludźmi zwierzętami". W jednym z wywiadów radiowych minister dziedzictwa Aimchaj Elijahu jako jeden z wariantów wojennych wskazał zrzucenie na Gazę bomby atomowej, a jej mieszkańców nazwał nazistami, którzy nie zasługują na pomoc humanitarną.

Mając na uwadze powyższe oraz fakt. że Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości bada możliwość zbrodni ludobójstwa w Strefie Gazy, proszę o niezwłoczne rozpatrzenie petycji i zerwanie partnerstwa z Lev Hasharon.



Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (25)
dodaj komentarz

  • +4

    rthr_gość

    03.06.2024, 13:35

    http://www.youtube.com/watch?v=eynlV97PS1o hehe

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx2 
  • +45

    Krisman_gość

    03.06.2024, 14:57

    Propsy

    Zgadzam się w pełni z treścią petycji. Argumentacja opiera się na faktach. Jeśli radni nie chcą być hipokrytami to powinni zagłosować ZA. Inaczej śmierć Palestyńczyków będzie gorszą od Ukraińców? Brawa za świadomą inicjatywę.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx6 
  • +33

    Trump_gość

    03.06.2024, 15:08

    Taka jest prawda

    Izraelczycy lubią przywoływać historię i robić z siebie ofiary losu. Jeśli są ofiarami to takimi, które przemieniły się w kata. Pod pewnymi względami przywódca Izraela niewiele różni się od cara na Kremlu. Stosowanie w ocenie tej petycji podwójnych standardów będzie przejawem rasizmu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • -14

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    03.06.2024, 16:29

    Podpisujesz się nazwiskiem prezydenta, który jak żaden inny wspiera Izrael, twierdząc że Izraelczycy muszą skończyć to co zaczęli... także ten...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
    +12

    Trump_gość

    03.06.2024, 16:55

    Ci ma piernik do wiatraka?

    Podpisuje się, jak mi się podoba. Trump i Biden jak jedno prącie popierają Izrael. Świat patrzy i przyklaskuje.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +29

    Paula_gość

    03.06.2024, 16:02

    Czasem trzeba mieć jaja

    Jeśli budzi w nas odraza wobec mordów rosyjskich to powinna również ta wobec mordów izraelskich. Jeśli poruszają nas sceny ze zniszczonych miast ukraińskich to powinny również te z miast palestyńskich. Gaza to piekło na Ziemi.

    Odpowiedz
    IP: 212.8.xx3.xx0 
  • -6

    Marek _gość

    06.06.2024, 18:00

    Duża różnica

    Jest duża różnica między dziczą rusko-kacapską a żołnierzami izraelskimi. Nie dajcie się manipulować ruskim trolom. Czy jesteście za dżihad'em ? Trochę trzeźwego myślenia

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx9 
    +3

    Kinjo_gość

    07.06.2024, 12:57

    Jaka różnica?

    Chyba taka, że dzicz IDF wybiła więcej dzieci niż kacapy.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx1 
  • +16

    EkO_gość

    04.06.2024, 05:52

    popieram zapisy petycji

    Mam nadzieję, że radni nie okażą się poprawnymi politycznie "czikensami". Prawda jest oczywista. Wystarczy odrobina odwagi.

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5 
  • -9

    ..._gość

    04.06.2024, 08:48

    ...

    incognito ? hahaha :)

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx6.xxx 
  • +8

    EkO_gość

    04.06.2024, 09:04

    RODO

    Na fejsie jest wszystko otwarcie :)

    Cytuj
    IP: 195.94.xx7.xx5 
  • -18

    bezsrejtu_gość

    04.06.2024, 17:43

    uuuu...

    Ktoś tu się pcha w antysemityzm...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • +10

    Trump_gość

    04.06.2024, 20:17

    Edit

    Jak informuje na fb autor petycji, poparcia udzieliła jej ambasada Palestyny. Ponadto ambasador ma wystosować list do władz Tczewa w tej sprawie. Nieźle Wojtas, zaskakujesz mnie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +9

    icejk szlasom_gość

    05.06.2024, 09:25

    gomólka miał rację

    jestem za zerwaniem wszystkich relacji z żydami. Mają swój kraj , toi jadą do niego . 1968 to były czasy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • -9

    ja gość_gość

    05.06.2024, 19:14

    Tym razem zdaje się Palestyńczycy napadli na Izrael ? Czy się mylę?

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx8.xx8 
  • +10

    SzalomMan_gość

    05.06.2024, 20:19

    Taaak

    Palestyńczycy napadli? Tak to pojmujesz, bo sprzeciwili się spychaniu na coraz mniejsze skrawki ziemi przez IDF? Izrael wjeżdża buldożerami na palestyńskie osiedla, niszczy ich domy i każe wypier... Wtedy osiedla tak swoich? Co Ty byś zrobił geniuszu? Siedział jak piz*a gdy odbierają Ci wszystko co masz??? Hamas jest gotów zwolnić zakładników. Bibi Netanjahu jednak tego nie chce, bo straci powód do wojowania!!!

    Cytuj
    IP: 212.8.xx2.xx2 
    +7

    Art_gość

    06.06.2024, 08:45

    W sumie...

    Trochę racji - napadli, zabili / uprowadzili osoby cywilne. Rozumiałbym jakąś akcję odwetową ( patrz zamieszanie na linii Iran - Izrael ), ale to co teraz robi izraelskie wojsko to kolejna "operacja specjalna" wymierzona teoretycznie przeciwko bojówkom Hamasu, ale cierpią głównie niewinni Palestyńczycy. Izrael sam siebie przedstawia jako ofiarę i cały czas trąbi o holokauście, a każdy kto ich atakuje słownie, to antysemita - no popatrz - dla Putina i jego oprawców każdy, który ich krytykuje to nazista. Hitler zaatakował inne kraje, żeby zdobyć przestrzeń życiową. Teraz Izrael naśladuje Hitlera wysiedlając Palestyńczyków, aby zdobyć przestrzeń życiową dla swoich osadników. Historia jest przewrotna i okrutna - państwo, którego przodkowie obywateli ucierpieli podczas II WŚ, samo zachowuje się wobec innych, traktując ich tak jak Hitler traktował Żydów, Polaków, Rosjan itp - jak podludzi.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx2 

    wer_gość

    06.06.2024, 14:38

    gdybym mial tak

    mala wiedze o swiecie i o tym co sie dzieje to bym sie nie odzywal przynajmniej nikt by nie zauwazyl deficytu intelektualnego

    Cytuj
    IP: 82.15.xx4.xx0 
    -3

    Hanka_gość

    07.06.2024, 10:27

    Nie mylisz się. Palestyńczycy czyli Hamas.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +6

    qq_gość

    06.06.2024, 10:24

    Jakby po wojnie nie powstało takie coś jak izrael to b y nie było tej rzezi. A tak to teraz żydy dokładne tak samo sie zachowują jak niemcy 80 lat temu. Trzeba było dać im kawałek ziemi w mongolii środkowej i po kłopocie. Dlaczego USA nie wyśle swojego desantu i troche tych żydów przygasi.

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • Tczewiak _gość_gość_gość_gość__gość

    18.06.2024, 16:51

    Judea była

    ale była Judea

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx1 
  • +1

    JEDYNE, _gość

    06.06.2024, 12:19

    CO MNIE DZIWI , ŻE JEST TO ODDOLNA INICJATYWA OBYWATELSKA, a zerwanie współpracy powinno już dawno nastąpić. Dołączę postulat usunięcia flagi ukraińskiej z Kopca Kościuszki w Krakowie - nie jest to właściwe miejsce do eksponowania symboli państwa nam nieprzyjaznego, i bezczelnie nas wykorzystującego - trzeba przyznać , że za zgodą naszych "wybrańców".....nic złego ... po prostu w polskiej przestrzeni publicznej polskie symbole !!! dla przypomnienia...jeszcze miesiąc przed interwencją rosyjską na Ukrainie, polskiego ministra witały flagi banderowskie !!! ...z rosyjskim Kurskiem współpracę zerwano...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • +3

    Art_gość

    07.06.2024, 11:09

    bzdury

    "Nie mylisz się. Palestyńczycy czyli Hamas."

    To jest tak jak z kwadratem i prostokątem. Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem. O ile większość członków Hamasu to faktycznie Palestyńczycy, to nie każdy Palestyńczyk jest członkiem Hamasu.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx2 
  • +1

    Kinjo_gość

    07.06.2024, 12:56

    Za to 80% Izraelczyków jest za kontynuowaniem krwawej rzezi w Strefie Gazy. Kolejne dziesiątki tysięcy ludzi straci dach nad głową. Tysiące stracą życie. Rannych i kalekich również będą tysiące.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx1 
  • michał_gość

    24.06.2024, 09:42

    z jakiej racji wg mamy taka umowę??

    Czemu miasto tego nie zrobił z własnej inicjatywy? zabili 30tyś dzieci w kilka mc a my sobie z nimi gruchamy? won

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.