Os. Bajkowe. Mieszkańcy boją się sąsiedztwa nowych bloków

Dawny majdan folwarku na Piotrowie (fot. czytelniczka)
Os. Bajkowe. Mieszkańcy boją się sąsiedztwa nowych bloków
W rejonie folwarku na dawnym Piotrowie - czyli w sercu osiedla Bajkowego - powstaną nowe bloki? Chodzi o tzw. "majdan" dawnego folwarku. Na razie miasto nie planuje sprzedaży tego terenu, ale w planie zagospodarowania przestrzennego teren jest przeznaczony pod budownictwo wielorodzinne, usługi i zieleń.

O sprawę pyta jedna z naszych czytelniczek:

- Otrzymałam informację, że w okolicy starego dworka na Piotrowie, powstaną nowe bloki. Będą budowane na terenie "zielonym". Jest to miejsce, które służyło do spacerów czy mini pikników.
Nowe budynki będą w bliskim sąsiedztwie z blokami na ul. K. Puchatka. Do kwietnia można składać zażalenia. Czy można tą informację bardziej sprawdzić i nagłośnić? - pyta nasza czytelniczka.


Aktualnie toczy się procedura planistyczna w sprawie sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu Piotrowo - Bajkowe w Tczewie. Obszar objęty pracami obejmuje powierzchnię ok. 74,12 ha:

- Projekt planu został wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 5 do 29 marca 2021 r. w budynku Urzędu Miejskiego w Tczewie oraz w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.wrotatczewa.pl (BIP/Prawo lokalne/Zagospodarowanie przestrzenne). 9 marca 2021 r. odbyły się dyskusje publiczne nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu miejscowego. Uwagi można składać w nieprzekraczalnym terminie do 13 kwietnia 2021 r. Jest to drugie wyłożenie projektu planu, pierwsze miało miejsce od 2 listopada do 3 grudnia 2020 r. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego.


W obecnym planie teren, na którym kilkanaście lat temu stały zabudowania gospodarskie, jest przeznaczony pod budownictwo, usługi i zieleń. Podobnie ma być w nowym planie:

- Obszar, o którym mowa jest własnością miasta, został przeznaczony w projekcie planu pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną z dopuszczeniem usług nieuciążliwych, zieleni i infrastruktury technicznej. Zabudowa wielorodzinna została dopuszczona w obszarze dawnego majdanu. Teren dawnego parku przy "Dworze Piotrowo" został oznaczony jako tereny zieleni urządzonej. Ponadto podkreślić należy, że w myśl obecnie obowiązujących zapisów planu (z 2006 r. ) obszar obejmujący dwór, majdan i zieleń jest oznaczony jako "dawny folwark - tereny usług, zabudowy wielorodzinnej i zieleni". - dodaje Mykowska.


Na razie miasto nie ma planie sprzedaży działek na dawnym majdanie. Jednocześnie urzędnicy podkreślają, że teren dawnego folwarcznego parku zgodnie z zapisami planu, nadal będzie terenem zielonym. Jednocześnie miasto szuka najemcy na dawny folwark - który ma zostać przeznaczony na usługi.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (60)
dodaj komentarz

  • mmm_gość

    16.03.2021, 10:06

    blocki

    sprzedać wszystko co zielone, stawiać bloki bloki bloki

    Odpowiedz
    IP: 89.25.xx2.xx0 
  • maze_gość

    16.03.2021, 11:13

    można mówić 100 razy, a miasto..

    nie słucha! jak budować to tak, aby się dobrze żyło.. więcej przestrzeni, miejsc rekreacji, ławek, drzewek, alejek, placów zabaw i ewentualnie miejsc parkingowych! kiedy o tym mówić, jak nie zanim ktoś rozpocznie inwestycję?? czy miasto słucha głosów mieszkańców??? później już będzie za późno. PRZESTRZEŃ i świeże POWIETRZE!!!!

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • Ona_gość

    16.03.2021, 10:08

    Myślę, że nie ma czego, zwyczajnie postawione ludziom bloki na ich balkonach i będzie super! Obowiązkowo bez parkingu z waska droga dojazdowa!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • p_gość

    16.03.2021, 10:43

    Nie ma planów sprzedaży? Zapytajcie miasto po co łączyli działki na tym terenie? Zobaczcie na geoportalu jaka powstała przepiękna i wielka działka 103/7. Sięga balkonów bloków przy Kubusia, a pomiędzy tymi blokami będzie idealny wjazd... Na oko zmieści się tam kilka bloków.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx1 
  • on_gość

    16.03.2021, 10:46

    nie dlugo

    Nie dlugo bedzie rewitalizacja Iwaszkiewicza i w sadzie jak pewien skonczy kadencje i beda tam bloki 15 pietrowe

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx5.xx2 
  • Gosc_gość_gość

    16.03.2021, 10:48

    Pytanie

    Co znaczy MAJDAN czy Tczew to juz UkRAINA?? Kresowy baranie

    Odpowiedz
    IP: 87.155.xx9.xx8 
  • Jo_gość

    16.03.2021, 12:03

    Odpowiedź

    W dawnych czasach majdan oznaczał plac we wsi, w obozie wojskowym lub w warowni. Słowo używane w Polsce, chociaż jest pochodzenia tureckiego, Skoro Piotrowo to nieistniejąca wieś kociewska, mogła mieć swój majdan ;)

    Cytuj
    IP: 77.190.xx3.xx7 

    Ukrainiec_gość

    16.03.2021, 12:16

    Majdan to nazwa rynku, na którym odbywał się handel.

    Cytuj
    IP: 213.158.xx3.xxx 

    kolega_gość

    16.03.2021, 13:06

    kolego za dużo TV. Majdan to dawne polskie słowo oznacza ono po prostu plac użytkowy otoczony budynkami, drzewami poniżej wklejam definicję PWN Majdan (plac w Kijowie) -nu, -nie maj?dan (plac) -nu, -nie; -nów: zgromadzenie na majdanie, ale: Majdan (plac Niepodległości w Kijowie) maj?dan (bagaż) -na a. -nu, -nie; -nów Słownik języka polskiego PWN majdan 1. pot. <<czyjeś rzeczy lub bagaże>> 2. daw. <<plac we wsi, w obozie wojskowym lub w warowni>> 3. daw. <<miejsce, gdzie karczuje się las i obrabia drewno>>

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 

    srgt_gość

    16.03.2021, 14:04

    Nie od dziś wiadomo, że prawicowe półgłówki mają problem z polszczyzną.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • Adamski _gość

    16.03.2021, 11:09

    Bajkowe osiedle

    Tak 14,5 metra od bloku kubusia Puchatka!!!!! A pani z urzędu na spotkaniu powiedziała że i tak nic nie zrobicie!!!! Składajcie pisma ile chcecie decyzja podjęta!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.234.xx4.xx6 
  • Lucyna _gość

    16.03.2021, 11:31

    Pomyslodawca planu niech przyjdzie zamieszkać, w te bloki..żadnej zielonej przestrzeni!!!! Dzieci, starsi, my , gdzie mamy wyjść...Nie wszystkich stać na bogate wyjazdy!!! Ludzie, czy tylko ważna jest Kasa!!, A może, dla społeczeństwa bajkowego zaplanują zadbany PARK??!!

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx0.xx3 
  • maze_gość

    16.03.2021, 13:19

    nie pozostało nic..

    tylko tam NIE kupować mieszkań, może wreszcie ktoś się zorientuje o co chodzi jak mieszkań nie sprzeda.. póki ludzie kupują, póty będzie jak jest.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    g_gość

    17.03.2021, 11:45

    park ? na bajkowym macie chyba z cztery parki

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Ryh_gość

    16.03.2021, 12:20

    Bajkowebagno

    Gdy wprowadzałem się na Kubusia Puchatka ówczesny deweloper obiecał, że na tym terenie (okolice dworka) nie powstaną bloki, że będą to tereny zielone. Teraz przed naszymi oknami, balkonami postawią nam bloki, gdzie zamiast pięknej wierzby będziemy oglądać okna przyszłych sąsiadów. Ci którzy mieszkają na niższych piętrach zostaną pozbawieni światła dziennego. Ludzie latami zbierali na kupno tych mieszkań a teraz będą mieszkać w bunkrze. Panie Prezydencie, Panie urzędniczki, Wy którzy robicie plany zagospodarowania przestrzeni terenów - zadaję Wam pytanie, czy chcielibyście aby jutro przed Waszym willami, domami, blokami wybudowali Wam przed nosem mur? Zastanówcie się. Trochę empatii! Śmiejecie się z Suchostrzyg, że te bloki są brzydkie, komunistyczne. Ale tam jest chociaż jako taka przestrzeń, są jakieś odległości zachowane. A bajkowe stało się gettem, gdzie deweloperzy wtykają swoje bloki gdzie popadnie, zabierając ludziom slonce, zieleń, przestrzeń życiową. Mieszkańcy bajkowego (o ironio co za nieadekwatna nazwa) protestujmy, piszmy do prasy. Jeśli nic nie zrobimy będziemy do końca życia żałowali, żeśmy nic nie zrobili aby walczyć o naszą przestrzeń życiowa. Kto za to bierze kasę?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx1 
  • LU_gość

    16.03.2021, 13:23

    BRAWO !!! TAK , WALCZMY !!! OSIEDLE BAJKOWE !!! ZRÓBCIE TO MIEJSCE JAKO " BAJKOWE " !!!

    Cytuj
    IP: 157.25.xx0.xx3 

    xsze_gość

    16.03.2021, 14:13

    trzeba nie bylo glosowac na rumcajsa

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx8 

    Adamski _gość

    17.03.2021, 09:55

    Bajkowe

    RYCH.. PIĘKNIE NAPISANE ????????????????

    Cytuj
    IP: 94.234.xx4.xx3 

    Vela _gość

    22.03.2021, 22:42

    Bajkowegetto ....

    Również mieszkam na ul. Kubusia Puchatka. Jestem zbulwersowana planowaną przez Radę Miasta INTENSYW NĄ ZABUDOWĄ wielorodzinną w tym rejonie !!! Na dokładkę dołożyli jeszcze " bonusa" w postaci zabudowy usługowej ! Czy wy z Rady Miasta macie chociaż trochę wyobrazni ??? Gdzie w tym wszystkim jest Architekt Krajobrazu do którego należy ochrona zasobów naturalnych, utrzymanie i przywracanie im użyteczności , zarzadzanie Środowiskiem Naturalnym itp..... Interes finansowy Miasta i dewelopera nie może w żadnym wypadku przewyższać dobra mieszkańców i prowadzić do dewastacji ŚRODOWISKA NATURALNEGO !!!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx4 

    Vela _gość

    30.08.2023, 20:41

    Bajkowe

    Bajkowebagno

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx7 

    Vela_gość

    30.08.2023, 21:09

    Bajkowe

    Popieram twoja wypowiedz i zgadzam sie w 100%???? Jeszcze trochę, to nasi "wspaniali i mądrzy "włodarze zamienia Bajkowe jak i całe miasto w jedna wielka betonoze !!! Handlowanie działkami z deweloperami, to staje się już hobby naszych włodarzy !????

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx7 
  • Ryh_gość_gość

    16.03.2021, 12:23

    Bajkowebagno

    Gdy wprowadzałem się na Kubusia Puchatka ówczesny deweloper obiecał, że na tym terenie (okolice dworka) nie powstaną bloki, że będą to tereny zielone. Teraz przed naszymi oknami, balkonami postawią nam bloki, gdzie zamiast pięknej wierzby będziemy oglądać okna przyszłych sąsiadów. Ci którzy mieszkają na niższych piętrach zostaną pozbawieni światła dziennego. Ludzie latami zbierali na kupno tych mieszkań a teraz będą mieszkać w bunkrze. Panie Prezydencie, Panie urzędniczki, Wy którzy robicie plany zagospodarowania przestrzeni terenów - zadaję Wam pytanie, czy chcielibyście aby jutro przed Waszym willami, domami, blokami wybudowali Wam przed nosem mur? Zastanówcie się. Trochę empatii! Śmiejecie się z Suchostrzyg, że te bloki są brzydkie, komunistyczne. Ale tam jest chociaż jako taka przestrzeń, są jakieś odległości zachowane. A bajkowe stało się gettem, gdzie deweloperzy wtykają swoje bloki gdzie popadnie, zabierając ludziom slonce, zieleń, przestrzeń życiową. Mieszkańcy bajkowego (o ironio co za nieadekwatna nazwa) protestujmy, piszmy do prasy. Jeśli nic nie zrobimy będziemy do końca życia żałowali, żeśmy nic nie zrobili aby walczyć o naszą przestrzeń życiowa. Kto za to bierze

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx1 
  • trix_gość

    16.03.2021, 12:58

    Tczew to szpetne miasto

    poza blokami i bezrobociem, nic tu nie znajdziesz.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Ciekawa_gość

    16.03.2021, 13:54

    Skąd zatem ta sprzeczność

    Jeśli jeśli jest jednocześnie bezrobocie i buduje się budynki to do cholery kto w nich Mieszka I na nie pracuję...

    Cytuj
    IP: 37.7.xx4.xx0 

    kika_gość_gość_gość

    16.03.2021, 14:52

    Dlatego tu mieszkają starzy z przyzwyczajenia i młode przygłupy bo w innym miejscu nie dadzą rady.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • koliber_gość

    16.03.2021, 13:17

    radnych zmienić to bloków nie będzie

    na co wam ci radni jak robią co prezydent chce?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • gosc_gość

    16.03.2021, 13:20

    To naprawde skandal,zeby kazdy kawaleczek zieleni w Tczewie zabudowywac blokowiskami,zamiast dac ludziom mozliwosc chociaz troszke pospacerowac i popatrzec na zielen kolo domu ,mieszkania .Taki ladny kawaleczek zieleni daje tyle radosci nawet zima dzieci zjezdzaja tam na sankach.,to chore a tak zapewniali ,ze zrobia dla ludzi troche rekreacji a tylko aby uprzykrzyc zycie.wystarczy wysypisko i trucie ludzi a co zrobili nad WISLA Zabudowuja cale nabrzeze blokami ,tylko pieniadze, pieniadze,tylko ,ze Tczew to juz najgorsza dziura w okolicy,zrobiliscie pieklo mieszkancom,opuscicie wasze stolki,a betony i Smrod zostanie!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx8 
  • Kobieta _gość

    16.03.2021, 16:08

    Bloki

    Ładnie krzyczą ci,którzy mają mieszkania a inni bez mieszkań ich nie obchodzą.To jest nasza tolerancja. Ważne,że ja mam.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx4 
  • Tczewianin _gość_gość_gość

    16.03.2021, 13:41

    A można urządzić piękny...

    park.Miejsce,aż sie prosi.Tylko,jak nie znajdzie się niemiecki filantrop ,to polski "bysmesmen" wszędzie postawi bloki i każe mieszkać ludziom ,jak w XIX wiecznych czworakach.Panie "Rumcajs" wyjdź pan poza swoją ciasnote umysłową,spojrz pan przyszłościowo,"siłki pod chmurka "to jeszcze nie parki.Na żadnym z nowych osiedli nie uwzględniono miejsca na wypoczynek.Ci współcześni tzw.architekci miejscy,powinni sie uczyć od tych,ktorzy projektowali osiedla po wojnie.Może budynki nie były najpiękniejsze,ale praktyczne,a osiedla stawały się miejscami do życia(szkoły,sklepy,przedszkola,przestrzeń).Obecna deve-demolka jest czysta kontynuacja KOSZMARNEJ ARCHITEKTURY POLSKICH MIAST.No,ale niestety sami wybieramy tych ,którzy przyklepują takie koszmarne projekty.Nie widzę żadnego pomysłu,żadnej refleksji.Rzeczywiście Tczew blokowiskami i lumpeksami stoi.Wstyd!

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3 
  • gosc _gość

    16.03.2021, 14:12

    to moze rzeczywiscie juz jest ustalone wszystko z gory i ustawione, a kto dal pozwolenie i podzielil te dzialki nad Wisla, Gamma ma wykupione najatrakcyjniejsze kawaleczki ziemii i stawia bloki w bardzo bliskiej odleglosci od siebie,.co sie zrobilo po starej jednostce wojskowej wielkie blokowisko ,ludzie z Grunwldzkiej masowo chca uciekac ,stawiaja blok na bloku ,mam nadzieje ,ze ktos sie opamieta jezeli nie, to zycze ludziom ktorzy to przeforsuja aby im sumienie nie dalo spokoju do konca zycia,a wnuki nie mialy kawalka zieleni do wyjscia ani oddychania

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx8 
  • ja_gość_gość_gość

    16.03.2021, 20:59

    A jak likwidowali koszary to ględzili, że zabudowa będzie swobodna, że nawet będzie jakiś niby ryneczek do wypoczynku, a już miasto miało opracowana koncepcję upchania jak najwięcej bloków.Czy władza razem z architektami jest przyspawana do stołków?Władzę wybierają obywatele , a architekta wywalić może władza i im prędzej to zrobi tym lepiej

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx1 

    w_gość

    17.03.2021, 11:51

    Gamma ogólnie bardzo porgorszyła jakość swojej architerektury. Zobacz jak oni buduja. Do tego bardzo psuja relacje ze swoimi klientami, widac krotkowzroczne podejscie jak u dawnego Resteksu. Zadaja od luedzi doplaty za dodatkowe 0,2 m2 przy niewiadomo jak wykonanych pomiarach, nie buduja adewkatnych miejsc parkignowych! skandal. ale mysle ze to krotkowzroczne podejscie sie gammie neerie oplaci i predzej czy poznie jzacznie tracic klientow.

    Cytuj
    IP: 77.111.xx5.xx1 
  • j.e._gość

    16.03.2021, 14:30

    bajkowe

    Nic tylko sie wyprowadzac z tego miasta

    Odpowiedz
    IP: 91.222.xx7.xx3 
  • Gość_gość

    16.03.2021, 16:11

    Wyprowadzka

    Droga wolna,nikt nie trzyma,wyprowadzać się.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx4 
  • olo_gość_gość_gość_gość

    16.03.2021, 14:31

    Wszystko co wygodne urzędom to ok. ale dla mieszkańców zawsze pod górkę i są przepisy ,prawo powinno być dla ludzi i trzeba ich wysłuchać rozpatrzyć . Postulaty radnych powinny być rozpatrywane pod względem zgłoszonych spraw a Pan Prezydent lub Wiceprezydenci do określonych spraw powinni się ustosunkować , trzeba przyjechać ,zobaczyć i porozmawiać z mieszkańcami osiedli. My wybraliśmy Tą władzę. Niech ta Władza z nami rozmawia ,wysłucha , przedyskutuje ..... Cz to tak wiele trzeba zrobić o spotkania dzielnic Tczewa . Ludzie chcą dialogu a nie pism wrzucanych do skrzynek. Bo rozmowa a pismo to całkiem co innego. Czy my wymagam za dużo ------ chyba nie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx7 
  • ja_gość_gość

    16.03.2021, 20:56

    Ta władza wyjątkowo wysoko "odleciała " od obywateli

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx1 
  • gosc_gość

    16.03.2021, 14:34

    ogrodki dzialkowe tez zlikwidujcie,pewno juz ustalone ,ze maja pojsc pod budownictwo

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx8 
  • Abc_gość_gość_gość

    16.03.2021, 15:25

    Masakra

    A tak obiecywali, że tu bloki nigdy nie powstaną, można spać spokojnie ,bleeeee a szanowałem cię mirek

    Odpowiedz
    IP: 82.164.xx7.xx1 
  • RanyJulek_gość

    16.03.2021, 15:42

    Oj mirciu

    Wychodzi na to, że świadomy jesteś...to ostatnia kadencja.

    Odpowiedz
    IP: 82.164.xx7.xx1 
  • Julian Rawka_gość

    16.03.2021, 15:50

    Oj mirciu

    I to jest powód by wyjść na ulicę, 27/28.03.2021r. w skwerku!

    Odpowiedz
    IP: 82.164.xx7.xx1 
  • Julian Rawka_gość_gość

    16.03.2021, 21:37

    Strajk

    27/80.03, godz. 20. Wzdłuż granic skwerku

    Cytuj
    IP: 82.164.xx7.xx1 
  • MKe_gość

    16.03.2021, 15:51

    Bajkowe

    To skandal, żeby każdy kawałeczek zieleni w Tczewie zabudowywać blokowiskami, tak już nie ma gdzie parkować samochodów stoją wszędzie, stawiają blok na bloku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Tczewianka_gość

    16.03.2021, 16:15

    Samochody

    Oczywiście najważniejsze są samochody a co tam ludzie,niech fruwają.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx4 
  • Hmm_gość

    16.03.2021, 16:04

    Hola hola, ratlerki

    A która tutaj pyskata, za mną pobiegnie głowa, gdy tam wrzucę mołotowa? Żadna...

    Odpowiedz
    IP: 82.164.xx7.xx1 
  • Hehe_gość

    16.03.2021, 21:38

    Hehe

    Sam sobie odpowiedziałeś

    Cytuj
    IP: 82.164.xx7.xx1 

    Syrw_gość

    16.03.2021, 22:03

    Dzisiejszy pstriotyzm

    Nooo, nikt ????

    Cytuj
    IP: 82.164.xx7.xx1 
  • s_gość

    16.03.2021, 16:21

    ?

    A co z tą niedokonczoną gigantyczną inwestycją na bulwarze firmy resteks? Celowo piszę nazwę firmy z małej litery. Zamiast budować na Bajkowym zburzcie tą inwestycję na bulwarze i zamiast bloku wybudujcie kompleks kameralnych willi. A Bajkowe zostawcie w spokoju.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx2.xx8 
  • Obiektywnie_gość

    16.03.2021, 17:11

    Niech budują. Kolejne rodziny będą szczęśliwe że mają gdzie mieszkać. Wszystko pod ręką biedronka Lidl Carrefour mc Donald. Brawo Tczew. Jestem Za

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx5 
  • ja_gość_gość

    16.03.2021, 20:54

    Na bajkowym nie było i nie ma żadnej koncepcji architektonicznej.Oto przykłady: -uliczka przy Biedronce- trzeba było wykurzyć kierowców ( mieszkańców bloków), żeby ulica była dwukierunkowa i przejezdna Dlaczego nie zrobiono jej szerszej ?Przecież wiadomo, że miejsc garażowych będzie za mało. -uliczka gdzie jest Quchnia smaku, przychodnia i sklepy - można jeździć w obie strony , ale to jest dróżka osiedlowa.Chciałabym poznać wybitnego projektanta tego koszmarku oraz miejskiego architekta , który pewnie opracował całą koncepcję , ponieważ tam budowało kilku deweloperów - blok przy Kociewskiej wpasowany w domki jednorodzinne, blok bez żadnego parkingu .Dostawcy i kurierzy stoją wprost na ulicy na awaryjnych światłach -ulica wzdłuż kościoła - następny byle jaki plan . Gdzie w tym wszystkim jest architekt miasta , gdzie koncepcje , pomysły i przewidywanie przyszłości .Nie wiedział że samochodów będzie więcej , nie wiedział, że rodziny będą miały ich po kilka , nie przewidział, że ludzie pragną zieleni. Zieleń to odrębny temat- " łysy " plac zabaw nie załatwia sprawy. Dlaczego pozwolono "upakować " bloki jeden na drugim ? Odpowiedzcie sobie sami

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx3.xx1 
  • Nie_gość

    16.03.2021, 22:08

    Wiesz

    Ziemi na 9piwnic, jeszcze nieodpłatnych choci wszystko wliczone;)potem ryżem za miejsce pod blokiem i śmierdzisz szpanem, a jak kto pogadamy to i uczci mc donaldsem

    Cytuj
    IP: 82.164.xx7.xx1 

    :(((_gość

    16.03.2021, 22:27

    Całe bajkowe, jest ciasne, bez drzewka...nic kompletnie, ale , co tam jeszcze dołożyć!!. Wszyscy chcą, trichę przestrzeni, zieleni, ludzie pracują, chcą odetchnać, zaznaczam NIE WSZYSCY MAJETNI I WYJEŻDŻAJĄ NA WEEKEND DO PARYŻA. czemu Urzędnicy myślą inaczej???? Pytam???? jasne...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx6 
  • Kajtek_gość

    16.03.2021, 23:45

    Czy to kolejne nieruchomości Obajtka budują?

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx6.xx6 
  • ja _gość

    17.03.2021, 08:48

    bezmyślność

    "Jednocześnie miasto szuka najemcy na dawny folwark - który ma zostać przeznaczony na usługi" - ciekawe, jak szybko znajdzie się taki najemca biorąc pod uwagę, że w bezpośrednim sąsiedztwie powstanie kilka bloków, a jedna z dwóch dróg dojazdowych do tych budynków będzie tuż przed "dawnym folwarkiem". Kolejną rzeczą jest to, że ten teren jest "obszarem ograniczonego parkowania" według Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego , czyli brak możliwości budowania garaży , ale nie miej niż jedno miejsce parkingowe na jedno mieszkanie :) Ciekawe, gdzie to się wszystko zmieści? Obok sąsiednich bloków? Swoją drogą w obecnym projekcie MPZP są zapisy , że dla budynków wielorodzinnych powinno być nie mniej niż 1,5 miejsca do parkowania na jedno mieszkanie, czy rzeczywiście tak jest? Nie chodzi mi o to, że powinno być więcej parkingów, ale o zapisy, które nijak się mają do rzeczywistości.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx3 
  • Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    17.03.2021, 09:04

    Mini pikniki??? Serio??? Na popularnym wychodku dla psów, pełnym psich odchodów nieposprzątanych przez właścicieli??? W miejscu gdzie w sezonie wiosenno-zimowym trawa i chwasty dorastają do kolan bo Miasto tego nie ścina??? Super miejscówka!!! Życzę smacznych przekąsek na tych mini piknikach.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • Vela _gość_gość

    22.03.2021, 23:16

    Bajkowegetto ....

    Mylisz się ! Mieszkam na ul. Kubusia Puchatka i wiem jak często jest koszona trawa ! A co do "wychodka dla psów" jak to nazywasz, to dla ciebie, to wychodek, dla mnie miejsce spacerów okolicznych mieszkańców. Wolę 100 razy takie widoki niż widok vis a vis faceta w gaciach i piwem "relaksującym" się po balkonie !

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • PLUSUJEMNY_gość_gość_gość

    17.03.2021, 10:23

    Nie mieszkam na Bajkowym,

    ale w pelni popieram i nie dziwie się protestom.Mieszkańcy to głównie ludzie młodzi,więc zadbajcie sami o swoje otoczenie.Oburzajcie się ,protestujcie,robcie referenda,to wasze "podwórko'wasze otoczenie,wasz świat.Taki będzie na jaki się zgodzicie.

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3 
  • mir_gość

    17.03.2021, 12:41

    Powstają tylko blokowiska a o terenach zielonych się zapomina. Wąskie drogi dojazdowe do budynków, problem z parkowaniem a tu jeszcze dodatkowe budowle. Popieram ludzi, którzy piszą petycje, bo chcą zabrać im kawałek zieleni, a tym samym stworzyć betony.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx0.xx3 
  • Vela_gość_gość

    09.04.2021, 01:39

    Bajkowegetto ....

    Miasto posiada inne tereny do inwestowania i powinno rozważyć nie tylko swoje INTERESY ekonomiczne, ale przede wszystkim interes mieszkańców !! W 2016 roku Agencja Mienia Wojskowego O. Regionalny w Gdyni, wnioskowała do Prezydenta Miasta o przeznaczenie całości gruntów po dawnym poligonie, na cele osiedla mieszkaniowego. Nie spotkało się to jednak z aprobatą Rady Miejskiej w Tczewie z uwagi na konieczność zagospodarowania terenu np. budowy sieci wodno - kanalizacyjnej, która należało by do zadań własnych Gminy Obszar dawnego poligonu { ok. 100 ha ) stwarza wiele możliwości zabudowy mieszkaniowej - wielorodzinnej i jednorodzinnej na ok. 5000 mieszkańców ( jak wstępnie oszacowało Miasto ) Zabudowa w takim miejscu nie kolidowała by z pewnością z interesem mieszkańców !!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • Sara_gość

    16.04.2021, 11:43

    Na bajkowym zamiast blokowiska powinien powstać las gdyż Smród ciągle tam towarzyszący zmieni te nazwę w Osiedle Smrodkowe???? za chwilę nawet terenu zielone nie pomogą Ludzie nie świadomi tego fetoru Kupiea mieszkanie często na kredyt i z malymi dziecmi Tak naprawde poyem bez wyjscia.Dlatego mój apel las na granicy wysypisko a Bajkowe????i duuuuzoooo drzew i zieleni .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx5 
  • Bajkowy.GOŚĆ_gość

    25.01.2022, 16:22

    Osiedle Bajkowe

    Dlaczego Osiedle Bajkowe traktowane jest przez nasze miejskie władze po macoszemu.Czy piękna nazwa wystarczy w całości i dlatego to osiedle nie jest poważnie dostrzegane.W przeważającej ilości mieszkają tu młodzi ludzie z dziećmi i nawet na Boże Narodzenie nie udekorowano nawet jednej uliczki świątecznymi ozdobami.Wszystkie osiedla są w inny sposób traktowane oprócz Bajkowego.Teraz jeszcze postawić bloki to będzie prawdziwa hańba.Tu brak miejsca na spacer wśród zieleni lub usiąść na ławeczce i odpocząć.Uszanujcie też ludzi na tym osiedlu i dajcie tu trochę przestrzeni i zieleni.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.