Cykl zmiany świateł na tym skrzyżowaniu wymaga nowych ustawień?

Skrzyżowanie ulic Sobieskiego i Wojska Polskiego (fot. tcz.pl)
Cykl zmiany świateł na tym skrzyżowaniu wymaga nowych ustawień?
Czy cykl zmiany świateł na skrzyżowaniu ulic Sobieskiego i Wojska Polskiego wymaga wprowadzenia nowych ustawień? Nasz czytelnik uważa, że bezpieczeństwo na tej "krzyżówce" wymaga poprawy.

O podjęcie tematu prosił nasz czytelnik:

- Chodzi o zmiany cyklu świateł na skrzyżowaniu koło Retmana - sugeruję rozważenie opcji uruchomienia lewoskrętu (obecnie na jednym cyklu jedziemy prosto i w lewo - i robi się z tego powodu bałagan i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, bo wyjeżdżający z Sobieskiego, jadą często na czerwonym). - wyjaśnia internauta.


Sprawę wyjaśniamy w Zakładzie Usług Komunalnych. Przemysław Boleski, dyrektor ZUK, wyjaśnia, że sygnalizacja na wspomnianym skrzyżowaniu od dłuższego czasu stanowi przedmiot obserwacji, z uwagi na docierające do jednostki sygnały o rzekomo jej wadliwym działaniu.


- Działanie programu sygnalizacji świetlnej było weryfikowane i wykluczono tu możliwość niewłaściwego ustawienia tzw. "czasów międzyzielonych". Krótko mówiąc obserwowane sytuacje, gdy na dwóch wzajemnie kolizyjnych strumieniach ruchu znajdują się pojazdy w ruchu, są efektem zbyt późnego przekraczania przez kierujących linii sygnalizatora z palącym się już żółtym lub zapalającym się czerwonym sygnałem drogowym (nadmierna prędkość). Istotnie, jednym z rozwiązań, jakie mogłoby wpłynąć na poprawę sytuacji na samym skrzyżowaniu, jest utworzenie dodatkowych sygnalizatorów dla relacji lewoskrętów. Niestety, funkcjonująca na skrzyżowaniu sygnalizacja świetlna jest jedną z najstarszych w mieście i co za tym idzie posiada przestarzałą instalację, sterownik czy maszty wysokie o ograniczonym wysięgu i nie nadaje się do jakiejkolwiek modernizacji czy rozbudowy. Jedynym słusznym rozwiązaniem byłaby tu budowa nowej rozbudowanej sygnalizacji, której sterownik mikroprocesorowy realizowałby pracę w trybie akomodacyjnym tj. cyklicznym i zmiennoczasowym, w którym ustalona jest pewna sekwencja faz, a czasy ich trwania są zmienne i zależne od chwilowych charakterystyk ruchu przesyłanych z detektorów takich jak np. pętle indukcyjne czy kamery detekcji wizyjnej. Przybliżony koszt wykonania takiego zadania wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej branży inżynierii ruchu oraz elektrycznej i wykonaniem robót budowlanych to ok. 350.000 zł, a czas realizacji całość to blisko rok. Niestety plan budżetowy jednostki nie zabezpiecza środków finansowych, które pozwalałyby wdrożyć takie zadanie do realizacji. - wyjaśnia szef ZUKu.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (34)
dodaj komentarz

  • achhh_gość_gość

    05.03.2019, 11:06

    Nie światła wymagają poprawy tylko postawa kierowców. Praktycznie na każdej zmianie świateł jedzie co najmniej jeden palant na czerwonym świetle. Przez to ci skręcający nie zdążają skręcić w lewo bo już robi się zielone dla jadących prosto. Postawić fotoradar nastawiony na zmianę światła i od razu będzie porządek. Nie wspominam już debili wjeżdżających na skrzyżowanie, kiedy wiadomo,że go nie opuszczą przed zmianą świateł totalnie blokując przejazd.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • qq_gość

    05.03.2019, 11:35

    To samo debile na rondzie pod wieżą. Jak wiesz że nie zjedziesz NIE WJEŻDŻAMY!

    Cytuj
    IP: 157.25.xx1.xx8 

    Twoje_gość

    06.03.2019, 07:55

    durne gadanie nie rozwiąże

    problemu.Tczew wymiata nie potrafi sobie poradzić z jedną sygnalizacją .Ślepy zobaczy że światła źle działają.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx6 
  • Aga_gość_gość

    05.03.2019, 11:36

    Koło

    Światła kolo cariny to wymagaja poprawek. Kierujacym miga swiatlo dla pieszych. Stawaja a tam piesi maja czerwone. I przez tl robi sie balagan

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx9.xx3 
  • KMP_gość

    07.03.2019, 21:39

    Co robią kierowcy?

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx4 
  • Gość_gość

    05.03.2019, 11:38

    Może czas na montaż takich żółtych kamerek rejestrujących przejazdy na czerwonym świetle ? Myślę że wystarczyłbym miesiąc aby ostudzić zapały przejeżdżających na czerwonym świetle, w końcu mandat za takie przewinienie wcale nie jest taki niski.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx9 
  • gość_gość

    05.03.2019, 11:50

    Całkowita racja problem tkwi w tym, że jadący Wojska Polskiego widząc żółte z daleka pędzą "na złamanie karku" i tak co najmniej kilku kierowców przejeżdżana na czerwonym. Dotyczy to nie rzadko również kierowców autobusów. Dodatkowo kierujący mimo, iż widzą, że droga za skrzyżowaniem jest już zakorkowana to i tak wjeżdżają na skrzyżowanie nie mogąc go opuścić do zmiany świateł i tym samym uniemożliwiając przejechanie przez skrzyżowanie mającym zielone światło w kierunku Grunwaldzkiej lub Sobieskiego. Niestety nic nie da się z tym zrobić. Podobnie jak z wsiadającymi z kierownicę po spożyciu. :-(

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • Jdhf_gość

    05.03.2019, 12:08

    Kamera rejestrujaca przejazd na czerwonym swietle wiele by pomogla.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx4.xx3 

    zyx_gość

    05.03.2019, 12:37

    Z tym wjeżdżaniem na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia masz dużo racji lecz jak nie wjedziesz na nie to kierowcy z ul. Grunwaldzkiej skręcający na strzałce w prawo pomyślą że ich wpuszczasz i będą wjeżdżali i nigdy się nie zrobi miejsce po drugiej stronie dla ciebie

    Cytuj
    IP: 78.10.xx5.xx4 
  • taki_gość_gość_gość

    05.03.2019, 12:00

    a poza tym

    Trochę wkurza mnie ten przesadny samarytanizm. Tzn. wpuszczanie z podporzadkowanej innych. Nie chodzi tu o jedno auto lecz czasami nawet kilka. Wpuszczajac robimy tym samym korek z tyłu i zmuszamy do zatrzymywania się prawidłowo jadacych aut. A tak na marginesie pytanko.. Dlaczego niektórzy kierowcy jeżdżą w kapturach na głowie? Taka moda czy brak ogrzewania w aucie,a może to VIP?

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xxx.xx7 
  • op_gość_gość

    05.03.2019, 12:13

    To prawda z tym wpuszczaniem, najgorzej jest na międzyrondziu i wpuszczanie z paderewskiego i ogrodowej. Kurczę, przecież chwilę też mogą poczekać a tak korek z 30 stycznia się wydłuża.

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 

    Stefan_gość

    06.03.2019, 06:05

    Jeżdża w kapturach

    bo wstydzą się swojej twarzy.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx8 
  • U_gość

    05.03.2019, 12:08

    Jade ulica Wojska Polskiego w strone Starego Miasta. Chce z Wojska Polskiego skreciic w ulice Sobieskiego ( czyli w lewo). Zapala sie sygbal zielony, ruszam. Czekam az przejada jadacy na wprost ( Wojska Polskigo w strone Suchostrzyg). Prawie nigdy w. Ciagu dnia nie udalo mi sie opuscic skrzyzowania bez stresu. Aut jest tak duzo ze zdazy sie zappalic zielone tym na Sobieskirgo. Nie wiedza ze mam prswono opuscic skrzyzowanie i jest jazda i niebezpiecznie. To nie jest Panie Boleski prawidlowe. Aut jest zvyt duzo i skret w lewo w Sobieskiego jest bardzo utrudnion

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx7.xx5 
  • o_gość

    05.03.2019, 15:49

    Dlatego nie skręcam w Sobieskiego a w Zwycięstwa.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • op_gość

    05.03.2019, 12:11

    Jak zrobimy dodatkowo światła oddzielne dla jadących w lewo, to dopiero będzie zator. Wystarczy wyluzować, ograniczyć wjeżdżanie na czerwonym a dodatkowo ci z sobieskiego dać spokojnie zjechać tym skręcającym. Niestety jest tam bardzo duża ilość aut i żadne rozwiązanie tego nie poprawi, chyba że rondo. Moim zdaniem tam właśnie by się przydało. Tak zaraz się zacznie krzyk, że znowu rondo jednak jest to sposób na rozładowanie korków.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx5.xx2 
  • rampampam_gość_gość

    05.03.2019, 12:56

    Wystarczy ukrócić wjeżdżanie na czerwonym świetle i problem lewoskrętu sam się rozwiąże. Miedzy zielonym a czerwonym jest wystarczający czas żeby skręcić pod warunkiem, że nie leci żaden debil na czerwonym. Parę razy widziałem jak policja ruszała na zielonym z sobieskiego a przed nimi śmignął jeszcze jakiś osioł a policja reakcji zero...

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx2.xx0 
  • drogówka_gość

    05.03.2019, 12:59

    kierowcy i ronda

    Najlepsi są ci kierowcy, którzy stoją na środku ronda, czyli - uwaga - WSZYSCY !! Pan i władca musi wjechać na rondo i zablokować cały przejazd, ja jestem najważniejszy. Nikt nie pomyśli, że ktoś za nim chciałby zjechać kolejnym zjazdem, bądź zawrócić. Wystarczyło by trzymać się prawej krawędzi i udostępnić lewą stronę dla innych uczestników ruchu. No i teraz pytanie po co?? Przecież nikt za mną nie chce zawrócić, a lusterko wsteczne mam tylko po to, żeby było gdzie zawiesić waniliową choinkę, ewentualnie poprawić usta krwawym czerwonym. Żelazna zasada naszych kierowców: jak ja nie opuszczę ronda, to nikt go nie opuści, skoro ja czekam na przejazd, to ci z tyłu też niech czekają niezależnie od zamiarów. Najlepsi są jednak Ci, którzy połową samochodu stoją na kostce, idąc ich tokiem myślenia: zjeżdżając nie najbliższym, lecz kolejnym zjazdem muszę objechać ich po prawej stronie :O i tak znawcy wszystkich przepisów kodeksu drogowego i mędrcy jak to powinny działać światła, a jak nie, jesteście wszyscy zweryfikowani na rondzie blokując bardzo skutecznie moją próbę zawrócenia/skrętu w lewo.

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx4.xx0 
  • ja-gość_gość_gość

    05.03.2019, 18:36

    Tak, a najlepsze są dzieweczki jadące Bałdowską i najeżdżające na tych co na rondzie.Pozdrawiam panienki

    Cytuj
    IP: 83.21.xx2.xx4 
  • jaco_gość

    05.03.2019, 12:59

    Potrzebna jest kamera wyłapująca pajaców przejeżdzających na czerwonym i wymuszających pierwszeństwo na zielonej strzałce.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx0 
  • stan47.emeryt_gość

    05.03.2019, 13:02

    Jednym z przykładów braku wyobraźni projektanta jest Rondo Kociewskie. Dla niewtajemniczonych dodam, że jest to rondo na końcu Alei Kociewskiej przy wyjeździe na Aleję Solidarności ( DK 91). Kto ma okazję tamtędy przejeżdżać to wie jak trudno przejechać przez to rondo nie łamiąc przepisów. Często zdarza się, że wjeżdżając na rondo mamy zielone światło, a po dojechaniu do zjazdu zapala się czerwone. I co dalej - mam jeździć po rondzie (bo przed tym światłem jest miejsce na jeden samochód), czy zablokować rondo i czekać na czerwone? Wtedy ktoś kto chce np przejechać z ul. Wigury na Topolową nie ma szans bo rondo zablokowane.Wystarczyło, żeby przy okazji remontu DK 91 przesunąć to rondo o 50 m od tej drogi i na pewno byłoby więcej miejsca dla zjeżdżających z ronda przed tym nieszczęsnym światłem.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx5 
  • rampampam_gość_gość_gość

    05.03.2019, 13:48

    Bez przesady, ja zawsze staje całkiem po prawej stronie zostawiając wolne zjazdy. Można stać na rondzie nie tamując ruchu.

    Cytuj
    IP: 95.40.xx2.xx0 
  • Michał_gość

    05.03.2019, 13:16

    A gdyby tak zrobić rondo turbinowe? Jest strasznie dużo miejsca, Tczew nie jest wielkim miastem i takie rozwiązanie może umożliwić płynniejszy ruch, także dla KM.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx7 
  • km_gość

    05.03.2019, 18:56

    To pomysł dużo lepszy, niż proponowane przez mentalnych gestapowców kamery i mandaty za absolutnie wszystko.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • Talka_gość

    05.03.2019, 13:56

    Swiatla

    Jadąc z Wojska Polskiego od strony Shel i skracając w lewo na Sobieskiego , stojąc pierwsza do zjelazdu zawsze jestem obtrąbiona. Na moje za szybko się włącza zielone z Sobieskiego , bo nigdy nie miałam okazji na spokojnie przejechać czy to w jedną stronę czy w drugą. Nie nawidze tego skrzyżowania. A może lepiej rondo?

    Odpowiedz
    IP: 92.201.xx5.xx7 
  • thrt_gość

    05.03.2019, 15:02

    Nie miała Pani okazji przez baranów pędzących na żółtym/czerwonym. Gdyby stawali jak zapala się żółte to byłoby wystarczająco czasu żeby spokojnie zjechać zanim Sobieskiego ruszy.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • op_gość_gość

    05.03.2019, 14:57

    Jest dodatkowy problem ludzi skręcających w lewo, tzn. proszę dojechać do środka skrzyżowania, a nie czekać na jego początku, bo tak jest trudniej zjechać.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx5.xx2 
  • ja-gość_gość_gość_gość_gość_gość

    05.03.2019, 18:40

    A gdyby tak wzorem miast na tzw.zachodzie zrobić ulice jednokierunkowe- byłyby i miejsca dla rowerów i parkingowe i ruch przyzwoity-może dłuższy , ale jednak . Tak mi się kojarzą ulice-Paderewskiego i Kołłątaja, Obr. Westerplatte i Kościuszki , Al. zwycięstwa i Sobieskiego .Co Wy na to???

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx2.xx4 
  • kolega_gość

    05.03.2019, 22:20

    bardzo zły pomysł. korki tyle że w innych miejscach miasta, wydłuża się przejazdy

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx9 
  • oczy.wisnie_gość

    05.03.2019, 20:42

    oczywiste

    oczywiście!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx5 
  • Gość_gość

    05.03.2019, 21:21

    Światła

    A nie lepiej ustawić je tak,jak te naprzeciw hotelu Carina albo te przy galerii ? To są dwa najlepiej ustawione światła w Tczewie. Żeby wszystkie skrzyżowania były tak ustawione, to byłoby o wiele lepiej. Tam nie ma problemu ze skrętem w lewą stronę i nikt nikogo nie blokuje. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx9 
  • op_gość

    06.03.2019, 09:51

    Ale nie ma aż takiego natężenia ruchu jak w przypadku wp i sobieskiego. Korek byłby dużo większy.

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 
  • Wystarczy rondo_gość

    05.03.2019, 21:32

    Wystarczy rondo

    Wystarczy rondo i każdy będzie jechał ;)

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx8.xx3 
  • rik_gość

    06.03.2019, 08:34

    Na skrzyżowaniu WP/Sobieskiego jest miejsca tyle,że tam zmieści się nie rondo a mały rondelek i korki będą jeszcze wieksze

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • gość_gość

    06.03.2019, 19:46

    jazda

    Proponuję na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego/Sobieskiego postawić fotoradar tak jak jest w Wejherowie i nie bedzie głupich wymuszen i przejazdów na czerwonym świetle... i więcej kultury na drodze i wpuszczania sie bo kazdy musi jakos jechac a to że sie toczysz w korku to co ci szkodzi wpuścić tego co się włącza do ruchu ... dużo jajek daliście egzaminatorowi podczas egzaminu na prawo jazdy ? nie pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 95.142.xx2.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.