Wciąż nie wiadomo, kiedy zakończy się remont drogi krajowej nr 22 na odcinku Knybawa - Czarlin. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest w sporze z wykonawcą dotyczącym m. in. terminu zakończenia inwestycji.
Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie br. Trudno wierzyć w to, że to realne, bo na budowie prawie nic się nie dzieje, a czerwiec się już kończy.
Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych na wspomnianym odcinku wynosi ok . 35 mln zł. Prace prowadzi TRAKCJA PRKiI.
Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie br. Trudno wierzyć w to, że to realne, bo na budowie prawie nic się nie dzieje, a czerwiec się już kończy.
- Wykonawca prac w niewystarczającym stopniu angażuje się w prowadzenie prac na rozbudowywanym odcinku drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Wzywamy go do kontynuowania - z odpowiednim zaangażowaniem - robót budowlanych. Nadmieniam, że jesteśmy w sporze z wykonawcą m.in. co do terminu zakończenia inwestycji, który ma rozstrzygnąć komisja rozjemcza. - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych na wspomnianym odcinku wynosi ok . 35 mln zł. Prace prowadzi TRAKCJA PRKiI.
Komentarze (18) dodaj komentarz
Dikembe_Mutombo_gość_gość
25.06.2020, 11:14
To jest kpina!!! W normalnym kraju wykonawca straciłby kontrakt, już tydzień po obsuwie pierwszego etapu, a na jego miejsce wszedłby następny. Ja tę trasę przejeżdżam codziennie i od ponad 2 miesięcy ZUPEŁNIE NIC (a nie prawie nic jak pisze redakcja) się nie dzieje. Co gorsza te wyremontowane odcinki już wymagają kolejnego remontu. A firmę Trakcja należało wykluczyć z przetargu po tym jak przebiegał jej remont DW 224 do Godziszewa.
Odpowiedzkoloolo_gość
25.06.2020, 12:41
Dopóki inwestycjami będzie rządzić kryterium - najniższa cena to tak będzie. Patrz na S5 - do Bydgoszczy do A1. Rozkopali to, zaczęli robić, a potem jak wykonawca chciał negocjować ceny bo wzrosły, to go pogonili. Teraz to niszczeje i za chwilę bedą jeszcze raz i wiele więcej płacić za coś co już jest zrobione.
Cytujxyz _gość
25.06.2020, 12:17
Pan poseł Smoliński chyba wie kiedy będzie koniec. Ostatnio bywa tu i tam w okolicy więc można spytać.
Odpowiedzyhy_gość
25.06.2020, 14:17
Na podpisaniu umowy z Trakcją był, facjatę fotoreporterom pokazywał, a teraz zniknął jak ta Trakcja z placu budowy.
CytujMaja_gość
25.06.2020, 12:51
Niemcy w półtora roku zbudowali autostradę z Berlina do Królewca. Polacy 4 rok remontują 5 km odcinek.
OdpowiedzOj_gość_gość_gość
25.06.2020, 14:35
Ciekawe porównanie patrząc na tę że tę autostradę budowali robotnicy przymusowi z obozów koncentracyjnych teraz już wiesz dlaczego tak szybko poszło...
Cytujb_gość
26.06.2020, 14:24
do Oj_gość_gość_gość
To nie byli robotnicy przymusowi. Nie mieli takiego sprzętu i technologii, jak teraz i kładli kostkę. Prace wykonawcze rozpoczęły się w 1934.
CytujBo _gość
25.06.2020, 14:26
Niemcy
Mieli dyktatora!!! A Tczew ma hieny w korycie!!!
Odpowiedzks_gość
25.06.2020, 14:46
Ingerencja rządu
Gdyby nie ingerencja rządu - dawno odbyłby się ponowny przetarg. Reanimacja "ttrupa" przy współudziale "fachowców" z rządu nie powiodła się i nie pomogło wpompowanie kupy kasy przez Bank Rozwoju Gospodarczego. Firma realizująca przestała dobrze zarządzać usuwając faktycznych fachowców. teraz to potrwa pewnie jeszcze 2 lub 3 lata.
OdpowiedzJan_gość_gość
25.06.2020, 15:52
Jakby budowali Włosi, dawno by ich pogonili.Swoich pisiory kryją.
OdpowiedzBez hejtu_gość_gość
25.06.2020, 16:46
Nie.
Rok 2061 - kandydat na prezydenta Krzysztof Jarzyna odwiedza most Tczewski i mówi że wkrótce będzie powrót do prac. Rok 2089 - kolonia ludzi na Marsie przekracza 1 mln ludzi; wynaleziona zostaje teleportacja i nieśmiertelność. Rok 2091 - ludzi poznają język bobrów i dogadują się z nimi. Te przyjazne zwierzęta budują dla Tczewian tunel pod Wisłą, z którego ochoczo korzystają mieszkańcy. Rok 2093 - nieskończone rondo w Czarlinie odwiedza reporter Discovery. Lato 2098 - kandydat na Kanclerza Hans Schmidt odwiedza most Tczewski; Zima 2098 - mostem jadą pierwsze samochody ciężarowe.
Odpowiedzks_gość
25.06.2020, 18:13
Można?
Okazuje się, że co prawda w 2098 most zostanie odbudowany ale zabytek klasy "0" zostanie odbudowany.
CytujDOŚĆ_gość
25.06.2020, 16:58
Wczoraj w tvp pis się wychwalał, że dokończył tamę, której nie mogły wybudować rządy PO-PSL, nazywając to hańbą. Czy droga 22 nie jest zatem pisowską hańbą?? Może by tak o niej, jak i o drodze na Godziszewo wspomnieć we wiadomościach z odpowiednim komentarzem....
OdpowiedzKolo_gość_gość
25.06.2020, 20:57
A czy PiS dzierży władzę wszędzie? Zawsze znajdzie się jaobywatel który weźmie ,za poparcie.
Cytujstan47.emeryt_gość
25.06.2020, 18:23
Ta firma Trakcja to jest kompletna porażka. Rozgrzebali drogę 224 na odcinku Tczew - Godziszewo, a potem dostali kontrakt na remont odcinka drogi nr 22. Czy ten gość, który ten kontrakt podpisywał zapoznał się z postępem prac wcześniejszego kontraktu? Czy tylko podpisał bo ktoś mu kazał?
OdpowiedzMarcin_gość_gość_gość_gość
25.06.2020, 20:21
Firma Trakcja ma bardzo poważne problemy finansowe za pierwszy kwartał tego roku 30 milionów straty i bardzo mało prawdopodobne ze ta firma dokończy te inwestycje.
OdpowiedzLopo_gość_gość_gość
25.06.2020, 20:55
A kto wziął co swoje w kopercie?
Odpowiedzd_gość
26.06.2020, 14:27
"Wzywamy go do kontynuowania - z odpowiednim zaangażowaniem - robót budowlanych." - pewnie ten wykonawca się już zesr.ł w gacie od tego ciągłego wzywania, bo już któryś raz czytamy, że Generalna Dyrekcja tego wykonawcę wzywa. Po postępach prac widać, że się bardzo Generalnej Dyrekcji wystraszyli.
Odpowiedz