Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro bez wydatków? - zastosuj się do tych "dobrych praktyk"

(fot. mat. prasowe)
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro bez wydatków? - zastosuj się do tych "dobrych praktyk"
Prowadzisz sprzedaż na Allegro, ale mimo usilnych starań Twoja sprzedaż wciąż nie wzrasta? Przyczyną może być źle skonfigurowałeś konto, kiepskiej jakości oferty lub brak znajomości regulaminu. Oto kilka pomocnych trików, dzięki którym za darmo zwiększyć obroty swojego sklepu.

Prawidłowo skonfiguruj konto
Skoro zajmujesz się sprzedażą na Allegro, pewnie już masz swoje konto. Ale być może stworzyłeś je w pośpiechu, nie przywiązując uwagi do nazwy adresu mailowego. Pamiętaj, że nazwa maila jest widoczna dla kupujących. Zbyt infantylna może skutecznie zniechęcić ich do dokonania zakupu. Najwyższa pora to zmienić! 

Drugą kwestią dotyczącą konta jest jego rodzaj. Znacznie większe profity przynosi konto firmowe - umożliwia m.in. dodawanie większej ilości zdjęć w aukcji. W odróżnieniu od prywatnego wzbudza o wiele większe zaufanie użytkowników (przy nazwie sprzedającego widnieje napis Firma). Co więcej, tylko posiadając konto firmowe, możesz ubiegać się o miano Super Sprzedawcy. 

W przypadku dużej ilości asortymentu dobrą praktyką jest utworzenie kilku różnych kont firmowych - po jednym na każdy typ produktu. Użytkownicy mają tendencję do robienia zakupów w sklepach, które skupiają się na sprzedaży produktów z jednej branży. Jeśli sprzedajesz zarówno buty, rowery, jak i kosmetyki klienci mogą mieć obawy, co do ich jakości (analogicznie jak w supermarkecie). 

Uzupełnij wszystkie zakładki informacyjne 
Bardzo ważnym aspektem konta Allegro jest prawidłowe uzupełnienie zakładek informacyjnych. Właściwie wypełnione minimalizują ryzyko pojawienia się problemów posprzedażowych. Napisz, jakie oferujesz rodzaje dostaw i płatności, jak wyglądają zwroty i reklamacje oraz jakie są warunki oferowanej przez Ciebie gwarancji. Uzupełnienie tych informacji, nie tylko wzbudzi zaufanie użytkowników, ale też sprawi, że będziesz lepiej oceniany przez algorytmy serwisu. Nie zapomnij o opisaniu swojej firmy. Sprzedający często  niesłusznie bagatelizują tę zakładkę. 

Dopracuj oferty 
Jakość oferty ma ogromny wpływ na sprzedaż. Możesz inwestować niebotyczne kwoty pieniędzy w promocję swojej aukcji, ale jeśli będzie kiepskiej jakości i tak nie przyniesie to większych korzyści. Przez lata tworzenia kampanii Allegro Ads nieraz się o tym przekonaliśmy. Oferta może odznaczać się wysoką trafnością i w ogóle nie konwertować. Jeśli po wejściu na aukcję użytkownicy zobaczą kiepskiej jakości zdjęcia i niezbyt zachęcające opisy, szybko ją opuszczają. 

Zdjęcia
Im więcej zdjęć zawiera oferta, tym lepiej. Postaraj się ukazać produkt z kilku różnych perspektyw. Jeśli to możliwe dodaj fotografie, które przedstawiają produkt w użyciu. Użytkownicy kupują przede wszystkim oczami i rzadko czytają opisy, zwłaszcza jeśl trafili na aukcję dzięki reklamie. Grafiki muszą być przede wszystkim wysokiej jakości, aby kupujący mogli dostrzec detale produktów. Sprzedajesz produkty własnej marki? Dobrze gdybyś stworzył spójną oprawę graficzną dla swoich ofert - dzięki temu będą bardziej rozpoznawalne. Co więcej, użytkownicy uznają Twój sklep za bardziej profesjonalny.

Dużą rolę w generowaniu ruchu na aukcję mają miniatury. To one przecież wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Zadbaj o to, żeby były zgodne z regulaminem Allegro - nie mogą zawierać napisów, logotypów, cieni ani żadnych innych ozdobników. Przedstawiony na nich produkt musi być umieszczony na biały tle (wyjątek stanowią: dział motoryzacji, zwierzęta, rośliny, ubrania, altany oraz część mebli - można je prezentować w aranżacji). Najlepiej, gdyby zdjęcie przedstawiało wszystkie przedmioty oferty - nie tylko główny produkt, ale też wszelkie gratisy i elementy zestawu. 

Opisy produktów 
Powinny być przede wszystkim unikalne. Kopiowanie gotowych opisów producenta nie tylko nie wyróżni Cię spośród konkurencji; jest też niezgodne z prawem! Tworząc własne opisy pamiętaj o tym, żeby stosować język korzyści. Wypunktuj wszystkie zalety produktu i wynikające z nich korzyści. Skup się na tym, jak użytkowanie Twojego produktu wpłynie na życie kupującego. Nie zapomnij przy tym o treści merytorycznej. Podaj pełną specyfikację produktu - jego wymiary i parametry. Staraj się być konkretny, unikaj lania wody. Zbyt długie opisy też mogą zrazić do siebie kupujących. Zadbaj o estetyczny aspekt tekstu - podziel go na sekcje. Niech każda z nich zaczyna się nagłówkiem, który w atrakcyjny sposób streszcza sedno treści. Wybolduj najważniejsze kwestie. Kupujący często jedynie skanują tekst, zatrzymując wzrok tylko na wyróżnionych treściach.  

Tytuły aukcji 
Mają kluczowe znaczenie, bo to dzięki nim użytkownicy mogą odnaleźć Twoją ofertę. Zbyt enigmatyczne tytuły nie będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Zamieść w nich słowa kluczowe - rodzaj i markę produktu. Często w tytułach pojawiają się również informacje na temat pojemności i koloru przedmiotu. Pamiętaj jednak, że masz do dyspozycji tylko 50 znaków. Dlatego zanim opublikujesz wymyślony przez siebie nagłówek aukcji, sprawdź jeszcze jakich słów użyła Twoja konkurencja. 
Zostań Super Sprzedawcą

Pewnie znasz zalety wynikające z posiadania tego odznaczenia. Największą z nich jest większe zaufanie ze strony użytkowników. Istnieją konsumenci dla których tytuł Super Sprzedawcy stanowi jedno z najważniejszych kryteriów podczas zakupów. Aby otrzymać  wspomniany status, musisz spełnić kilka wymagań, najważniejsze z nich to: posiadanie konta firmowego, wysokiej jakości obsługa klientów, realizacja odpowiedniej liczby zamówień i posiadanie określonej liczby komentarzy.

Bądź Smart!

Usługa abonamentowej opłaty przesyłek stała się już na tyle powszechna, że wielu użytkowników nie wyobraża sobie robienia zakupów w sklepie, który nie posiada etykiety "Smart". Jej uzyskanie jest całkowicie darmowe, jednak wymaga spełnienia kilku warunków:

- zdobycia min. 5 pozytywnych opinii w ciągu ostatniego roku, 
- posiadania wskaźnika poleceń na poziomie 98% lub wyższym,
- oferowania min. 2 form dostawy z 2 różnych grup (ich koszt musi mieścić się w przedziale określonym przez Allegro).
Pozostałe warunki przyznawania tytułu Smart! możesz znaleźć na stronie Allegro.

Podsumowanie
Jak widzisz, istnieje wiele darmowych sposobów na zwiększenie sprzedaży na Allegro. Jeśli jednak nie dysponujesz odpowiednią ilością czasu na to, by je u siebie zastosować - poproś o pomoc wyspecjalizowaną w tym temacie agencję. Specjaliści Allegro z Pirk Spark przeprowadzą audyt Twojego konta (dowiesz się więcej z ich strony: https://pirkspark.pl/audyt-konta/) , uwzględniając przy tym nie tylko wyżej wymienione aspekty, ale też wiele innych o których (z racji ograniczonej ilości znaków) nie zdołaliśmy wspomnieć w tym artykule. Korzystając z ich pomocy, będziesz mieć pewność, że wszystkie Twoje działania prowadzone są na 100%.

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej