"Kiedy wrócą rowery MEVO?" - pytają mieszkańcy Tczewa. Pod koniec ub. roku publiczne jednoślady zniknęły z ulic 16 gmin biorących udział w projekcie. Trwają prace, by ponownie uruchomić system w tym roku.
System został zawieszony 28 października 2019 roku, po wypowiedzeniu umowy z niesolidnym operatorem NB Tricity. W drugiej połowie grudnia zakończył się dialog techniczny, podczas którego zespół ds. MEVO, składający się z oficerów rowerowych (w tym z Tczewa) oraz specjalistów od zamówień publicznych, rozmawiał z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu.
Ile mogłyby kosztować abonamenty? Wstępnie padła kwota 25 zł miesięcznie, ale to na razie propozycja. Ważnym elementem tego procesu są opinie mieszkańców metropolii i użytkowników roweru MEVO, które zostały zebrane m.in. podczas warsztatów z mieszkańcami. Wygoda, bezpieczeństwo, przewidywalność, system mieszany, decentralizacja serwisu i ładowania baterii - to tylko niektóre z postulatów dotyczących przyszłości roweru Mevo, jakie pojawiły się podczas warsztatów przeprowadzonych 12 grudnia ub. roku. Kolejne konsultacje odbyły się kilka dni temu.
Metropolitalnego MEVO funkcjonował przez 7 miesięcy. Z floty rowerów wspomaganych elektrycznie korzystało ponad 5200 mieszkańców i mieszkanek naszego miasta. Rowery były wypożyczone 104 tys. razy i pokonały 340 tys. km. Popularność systemu w Tczewie na tle innych miast, w tym trójmiasta była ogromna. Niestety z uwagi na problemy związane z nieprawidłową realizacją kontraktu, umowa z operatorem systemu została rozwiązana.
System został zawieszony 28 października 2019 roku, po wypowiedzeniu umowy z niesolidnym operatorem NB Tricity. W drugiej połowie grudnia zakończył się dialog techniczny, podczas którego zespół ds. MEVO, składający się z oficerów rowerowych (w tym z Tczewa) oraz specjalistów od zamówień publicznych, rozmawiał z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu.
- Zebrane informacje i analizy są podstawą do założeń działania MEVO w kolejnych latach. Przedmiotem dialogu było pozyskanie informacji technicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych i logistycznych na temat najnowszych rozwiązań, a także ewaluacja dotychczasowych założeń MEVO. Zebraliśmy główne wnioski po zakończeniu dialogu technicznego. Wiemy już, że rynek oferuje bardzo wiele rozwiązań i modeli organizacyjnych, często zupełnie odmiennych od siebie, dlatego najkorzystniejszym rozwiązaniem przy wyborze nowego operatora MEVO będzie zastosowanie trybu dialogu konkurencyjnego. Pierwszym etapem MEVO 2.0 może być uruchomienie rowerów, które już są własnością OMGGS. MEVO 2.0 możliwe jest jako system w całości elektryczny lub mieszany, a minimalny czas dostawy około 3000 rowerów może wynieść 6-7 miesięcy. Pojawiły się też różne propozycje technik ładowania baterii, które mogą być wykorzystane przy MEVO 2.0: stacje (samoobsługowe bateriomatyy), czy punkty wymiany baterii (wymiana baterii przez serwis). Niestety, niezbędne może się okazać podwyższenie abonamentów - wyjaśnia Grzegorz Pawlikowski, zajmujący się polityką w tczewskim ratuszu, który bierze udział w spotkaniach metropolitalnego zespołu.
Ile mogłyby kosztować abonamenty? Wstępnie padła kwota 25 zł miesięcznie, ale to na razie propozycja. Ważnym elementem tego procesu są opinie mieszkańców metropolii i użytkowników roweru MEVO, które zostały zebrane m.in. podczas warsztatów z mieszkańcami. Wygoda, bezpieczeństwo, przewidywalność, system mieszany, decentralizacja serwisu i ładowania baterii - to tylko niektóre z postulatów dotyczących przyszłości roweru Mevo, jakie pojawiły się podczas warsztatów przeprowadzonych 12 grudnia ub. roku. Kolejne konsultacje odbyły się kilka dni temu.
- Kolejnym krokiem do MEVO 2.0 będzie procedura dialogu konkurencyjnego. Szacowany termin uruchomienia MEVO 2.0 to początek jesieni 2020r. Jest to bardzo roboczy termin i jest on zależny od wyników dialogu konkurencyjnego. - dodaje Grzegorz Pawlikowski.
Metropolitalnego MEVO funkcjonował przez 7 miesięcy. Z floty rowerów wspomaganych elektrycznie korzystało ponad 5200 mieszkańców i mieszkanek naszego miasta. Rowery były wypożyczone 104 tys. razy i pokonały 340 tys. km. Popularność systemu w Tczewie na tle innych miast, w tym trójmiasta była ogromna. Niestety z uwagi na problemy związane z nieprawidłową realizacją kontraktu, umowa z operatorem systemu została rozwiązana.
Komentarze (11) dodaj komentarz
Alex_gość
30.01.2020, 10:20
mevo odleciało
Kolejny przekręt trójmiejskiej mafii i geszefciarzy. Klasyczny szfindel spółka córka i podwykonawcy, upadłość itd. Jestem ciekaw dlaczego prokuratura i inne służby w tym CBŚ jeszcze w tej sprawie nic nie zrobiły. Wnioski nasuwają się same, a mianowicie jakiekolwiek działanie Państwa w tej sprawie odebrane zostanie jako działania wymierzone politycznie. A prawda jest taka, że powinno się łapy ucinać złodziejom. Cóż pewien klasyk powiedział, że żadne Sądy póki co nikogo nie skażą. Artykuł jest kopią informacji ze strony trojmiasto.pl
OdpowiedzMedium_gość_gość
30.01.2020, 10:35
Upadek marzeń !!
Twórcy upadli wraz z marzeniami , dziwne że prezydent się o tym nie pochwali ?!
CytujNick_gość
30.01.2020, 19:48
Uuuuu za dużo filmów. Popłynąłeś grubo. Widać, że masz sporo dowodów więc wykorzystaj to w prokuraturze. Ja mógłbym oskarżyć twojego ojca o pedofilię ale tego nie robię bo nie mam dowodów, rozumiesz podobieństwo?
CytujRowerowy_johny_gość
30.01.2020, 11:55
Chciałem powiedzieć, że
wbrew temu co wypisuje tu na forach fałszywy Rowerowy Johny, w Tczewie rowerem jeździ się bardzo dobrze, są fajne ścieżki rowerowe i widać że miasto dba o infrastrukturę rowerową. No może z tym MEVO nie wyszło, ale to wina obopólna, bo trzeba powiedzieć, co pisałem już wcześniej, że MEVO miało źle skalkulowane ceny, w szczególności abonamenty były za tanie, aby mogły pokryć rzeczywiste koszty utrzymania rowerów elektrycznych. Nie zmienia to jednak faktu, że na dzisiaj MEVO zaj**ało mi 28 złotych :(
OdpowiedzNick_gość
30.01.2020, 19:46
Napisałeś reklamacje? Mi oddali po tygodniu od napisania maila.
Cytujmd_gość
30.01.2020, 13:29
Przy okazji okazało się, że zniknęło ok 50 rowerów (o 4 wiadomo, że uległy zniszczeniu - były o tym informacje prasowe) a kolejnych 50 czeka remont kapitalny.
Odpowiedztczewianka_gość
30.01.2020, 18:23
rowery
A może tak hulajnogi elektryczne? Super się nimi jeździ.
OdpowiedzNick_gość
30.01.2020, 19:44
Nie wierzę!!! 5 komentarzy w mieście gdzie rowerzystów się linczuje a ich rozjeżdżanie pieszych po chodnikach to codzienność??? Nie no wstyd!
OdpowiedzFran_gość_gość_gość_gość
30.01.2020, 21:23
Dzwonić po taxi nie na rowerach jeździć :)
OdpowiedzRowerowy_johny_gość
31.01.2020, 00:41
No właśnie nic z tym
"Napisałeś reklamacje? Mi oddali po tygodniu od napisania maila."
Odpowiedznie zrobiłem, to chyba błąd. Ale tak na marginesie, to jechałem ostatnio samochodem o 6:00 rano i drogę zajechała mi rowerzystka, która jechała !!!!! całkowicie nieoświetlona !!!! (ZIMA) i sobie przejechała 2 metry przed samochodem, a ja po hamulcach!!!! Rowerzyści, ja też jeżdżę, ale mam włączone lampki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jony trąbka von wentyl ||_gość
31.01.2020, 01:21
Za moich czasów nie było rowerków
A ch** z tymi rowerami
Odpowiedz