One Rotten Oath to interaktywny film z elementami pierwszoosobowej strzelanki. Klipy wideo oraz zdjęcia zostały zrealizowane na terenie Tczewa i Gdańska. Za całokształt produkcji odpowiada Piotr Bunkowski - dziś 26-letni, niezależny twórca gier wideo, który 8 lat temu stworzył swoją pierwszą grę "A Trip to Yugoslavia" w II Liceum Ogólnokształcącym w Tczewie.
Fabuła gry ma miejsce w trakcie apokalipsy. Wyciek tajemniczego związku chemicznego przemienił mieszkańców małego miasta w mutanty, które polują na ludzi. Osoby pozostałe przy życiu schroniły się w bunkrach, ukrytych w archiwalnych planach miasta lub znajdujących się w okolicznych lasach. Gracze wcielają się w jednego z ocalałych, którego zadaniem jest ochrona bunkra na obrzeżach zniszczonej miejscowości. Zwykła nocna warta zamienia się w walkę o przetrwanie, kiedy generatory zasilające obiekt i okoliczne pułapki ulegają uszkodzeniu, co prowadzi do ciągłych awarii trwających po 60 sekund. Protagonista musi bronić bunkra do czasu przybycia wojska, które ewakuuje całą ludność. Tak rozpoczyna się historia, która ma drugie dno, bo ktoś musiał ją przecież napisać...
Pod kątem rozgrywki, tytuł czerpie z retro FPSów i wczesnej technologii 3D. Gracze muszą przeżyć 60 sekund na każdym poziomie, odpierając kolejne ataki mutantów. Swobodne poruszanie się jest utrudnione, na poziomach nie ma apteczek, pogoda utrudnia widoczność, a przeciwnicy stają się coraz silniejsi. Z pomocą przychodzą karabin i rewolwer z pozornie nieskończonymi zapasami amunicji. Niekiedy będziemy musieli wyeliminować przeciwników w danym fragmencie lasu. Czasem jednak będziemy zmuszeni odpierać ich ataki zza barykady. Między kolejnymi poziomami doświadczymy historii tajemniczego ocalałego i programisty, który wraz z postępami fabularnymi, koduje kolejne rozdziały gry.
Technicznie, całość została stworzona na silniku GDevelop, który jest przyjazny mniej współczesnym sprzętom. Aktorzy zostali przeniesieni do gry za pomocą kamery i zielonego ekranu. Za oryginalną ścieżkę dźwiękową odpowiada Olga Lewińska. Część mutantów została odegrana zarówno przez głównego twórcę, jak i jego brata - Pawła.
Obecnie, gra ukazała się w formie wersji demonstracyjnej. Można ją pobrać z serwisu GameJolt lub Itch.io w języku angielskim. Pełna wersja będzie miała premierę jeszcze w tym roku.
Linki do pobrania gry:
Trailer produkcji:
Fabuła gry ma miejsce w trakcie apokalipsy. Wyciek tajemniczego związku chemicznego przemienił mieszkańców małego miasta w mutanty, które polują na ludzi. Osoby pozostałe przy życiu schroniły się w bunkrach, ukrytych w archiwalnych planach miasta lub znajdujących się w okolicznych lasach. Gracze wcielają się w jednego z ocalałych, którego zadaniem jest ochrona bunkra na obrzeżach zniszczonej miejscowości. Zwykła nocna warta zamienia się w walkę o przetrwanie, kiedy generatory zasilające obiekt i okoliczne pułapki ulegają uszkodzeniu, co prowadzi do ciągłych awarii trwających po 60 sekund. Protagonista musi bronić bunkra do czasu przybycia wojska, które ewakuuje całą ludność. Tak rozpoczyna się historia, która ma drugie dno, bo ktoś musiał ją przecież napisać...
Pod kątem rozgrywki, tytuł czerpie z retro FPSów i wczesnej technologii 3D. Gracze muszą przeżyć 60 sekund na każdym poziomie, odpierając kolejne ataki mutantów. Swobodne poruszanie się jest utrudnione, na poziomach nie ma apteczek, pogoda utrudnia widoczność, a przeciwnicy stają się coraz silniejsi. Z pomocą przychodzą karabin i rewolwer z pozornie nieskończonymi zapasami amunicji. Niekiedy będziemy musieli wyeliminować przeciwników w danym fragmencie lasu. Czasem jednak będziemy zmuszeni odpierać ich ataki zza barykady. Między kolejnymi poziomami doświadczymy historii tajemniczego ocalałego i programisty, który wraz z postępami fabularnymi, koduje kolejne rozdziały gry.
Technicznie, całość została stworzona na silniku GDevelop, który jest przyjazny mniej współczesnym sprzętom. Aktorzy zostali przeniesieni do gry za pomocą kamery i zielonego ekranu. Za oryginalną ścieżkę dźwiękową odpowiada Olga Lewińska. Część mutantów została odegrana zarówno przez głównego twórcę, jak i jego brata - Pawła.
Obecnie, gra ukazała się w formie wersji demonstracyjnej. Można ją pobrać z serwisu GameJolt lub Itch.io w języku angielskim. Pełna wersja będzie miała premierę jeszcze w tym roku.
Linki do pobrania gry:
Trailer produkcji:
Komentarze (7) dodaj komentarz
_gość
19.02.2025, 11:11
z czym do ludzi
w takie gry grało się w 90 latach. Serrio, nie macie o czym pisać?
OdpowiedzBart_gość
19.02.2025, 11:11
Haha
Odpowiedz!_gość
19.02.2025, 11:30
Gratulacje dla Piotrka. Szkoda tylko, że o zabijanie chodzi... Pewnie takie gry cieszą się największym powodzeniem :(
OdpowiedzHaha_gość
19.02.2025, 14:10
...
Wy to nazywacie gra? Hahahahahahahaha
Odpowiedz._gość
19.02.2025, 15:11
.
ponura twórczość, taplanie się w tym czego zaawansowane cywilizacje powinny unikać. jeszcze długa droga przed nami...
OdpowiedzRuda_gość
19.02.2025, 18:49
Co to za badziewie? Chyba synek redaktora tczewskiej skoro taki szajs puszczacie na stronie.
OdpowiedzBenek_gość
20.02.2025, 08:42
Gra
Bardzo fajnie. Brawo. Twórczość jest ważna i to się Tobie udaje. Tak Trzymaj.
Odpowiedz