W czwartek, 7 listopada, w świetlicy na Górkach (ul. Księdza Władysława Młyńskiego 4, Tczew) odbędzie się spotkanie ws. postępu prac nad projektami: "Budowa linii kolejowych nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk - Grudziądz - Warlubie" oraz "Budowa linii kolejowej na odc. Grudziądz - Gdańsk". Całość dotyczy budowy sieci dojazdowej do planowanego Centralnego Portalu Komunikacyjnego.
Chociaż Centralny Port Komunikacyjny istnieje tylko na mapie - to już budzi emocje. Sprawa dotyczy także okolic Tczewa (m. in. okolice osiedla Witosa, Rokitek, Bałdowa) - chodzi z planowaną budowę linii Gdańsk - Grudziądz. Projektanci przygotowali kilka możliwych wariantów jej przebiegu - a jeden z nich zakłada przebieg w okolicy Rokitek, Czarlina, czy Bałdowa. Część mieszkańców boi się, że za oknem będzie miała kolej dużych prędkości - albo co gorsza - dojdzie do wykupów nieruchomości na potrzeby inwestycji. O niepokojach wśród mieszkańców pisaliśmy tutaj.
Jeszcze w marcu mieszkańcy domagali się m. in. konfrontacji z urzędnikami z Urzędu Gminy Tczew, by dowiedzieć się, czy mają konkretniejsze informacje na temat przebiegu linii. Teraz temat powrócił. Najpierw za sprawą pism od Wojewody Pomorskiej ws. w sprawie przeprowadzenia m. in. prac geologicznych pod budowę szybkiej kolei, a teraz rozpoczętych już odwiertów prowadzonych już pod Tczewem (m. in. W Czarlinie i Bałdowie).
Wiosną do części właścicieli gruntów na terenie gminy Tczewa trafiły pisma od Wojewody Pomorskiej, dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości w celu przeprowadzenia prac geologicznych, hydrogeologicznych i geotechnicznych. Zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zapytaliśmy o rozsyłaną do mieszkańców korespondencję:
Do tematu budowy CPK odniósł się szef rządu, który przyznał, że projekt CPK będzie realizowany, ale w zmienionym kształcie. Jak podaje Business Insider Donald Tusk zdradził, że koleje mają nie być budowane od nowa, "by łączyć się w Baranowie".
Na stronie internetowej CPK dotyczącej projektu udostępniono pełny harmonogram spotkań z mieszkańcami, ankietę oraz zaktualizowaną interaktywną mapę projektu.
Więcej informacji pod linkiem: https://www.cpk.pl/pl/budowa-linii-kolejowych-nr-5-i-242-na-odc-grochowalsk-grudziadz-warlubie-oraz-na-odc-grudziadz-gdansk
Do tematu będziemy wracać.
Chociaż Centralny Port Komunikacyjny istnieje tylko na mapie - to już budzi emocje. Sprawa dotyczy także okolic Tczewa (m. in. okolice osiedla Witosa, Rokitek, Bałdowa) - chodzi z planowaną budowę linii Gdańsk - Grudziądz. Projektanci przygotowali kilka możliwych wariantów jej przebiegu - a jeden z nich zakłada przebieg w okolicy Rokitek, Czarlina, czy Bałdowa. Część mieszkańców boi się, że za oknem będzie miała kolej dużych prędkości - albo co gorsza - dojdzie do wykupów nieruchomości na potrzeby inwestycji. O niepokojach wśród mieszkańców pisaliśmy tutaj.
Jeszcze w marcu mieszkańcy domagali się m. in. konfrontacji z urzędnikami z Urzędu Gminy Tczew, by dowiedzieć się, czy mają konkretniejsze informacje na temat przebiegu linii. Teraz temat powrócił. Najpierw za sprawą pism od Wojewody Pomorskiej ws. w sprawie przeprowadzenia m. in. prac geologicznych pod budowę szybkiej kolei, a teraz rozpoczętych już odwiertów prowadzonych już pod Tczewem (m. in. W Czarlinie i Bałdowie).
Wiosną do części właścicieli gruntów na terenie gminy Tczewa trafiły pisma od Wojewody Pomorskiej, dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości w celu przeprowadzenia prac geologicznych, hydrogeologicznych i geotechnicznych. Zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zapytaliśmy o rozsyłaną do mieszkańców korespondencję:
- Projekt pn.: "Budowa linii kolejowych nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk - Grudziądz - Warlubie" oraz "Budowa linii kolejowej na odc. Grudziądz - Gdańsk" jest obecnie na etapie realizacji Rozszerzonego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. II etap STEŚ-R to wczesny etap realizacji inwestycji, gdzie każdy z pięciu zaproponowanych wariantów jest szczegółowo analizowany. Celem opracowania jest przygotowanie szczegółowej dokumentacji, która pozwoli na ustalenie kształtu, przebiegu oraz istotnych parametrów dla projektowanej linii kolejowej. Załączone przez Panią pisma dotyczą pozyskania zgód na udostępnienie nieruchomości do przeprowadzenia badań geologicznych, geotechnicznych oraz hydrogeologicznych. Celem badań geologicznych i geotechnicznych jest wstępna ocena warunków gruntowo - wodnych w podłożu planowanej inwestycji, natomiast dokumentacja hydrogeologiczna ma dostarczyć dane niezbędne do opracowania raportu oddziaływania na środowisko. Badania prowadzone będą na terenach każdego z projektowanych przebiegów wariantów linii kolejowych wraz z obiektami inżynieryjnymi, a ich wykonywanie nie oznacza realizacji prac w miejscu prowadzenia badań. Zgodnie z aktualnym harmonogramem wybór wariantu inwestorskiego ma nastąpić na
przełomie 2024/2025. - wyjaśniał wtedy zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
przełomie 2024/2025. - wyjaśniał wtedy zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Do tematu budowy CPK odniósł się szef rządu, który przyznał, że projekt CPK będzie realizowany, ale w zmienionym kształcie. Jak podaje Business Insider Donald Tusk zdradził, że koleje mają nie być budowane od nowa, "by łączyć się w Baranowie".
- Ta zmiana sprawi, że będzie radykalnie mniej wywłaszczeń. Przygotowujemy taki model, który naprawi krzywdy tych osób - powiedział. Co to znaczy? Szef rządu zapowiedział, że "Polska stanie się jednym wielkim megalopolis". - Sieć kolejowa, którą proponujemy, to będą koleje, które łączą polskie miasta między sobą - powiedział
.Na stronie internetowej CPK dotyczącej projektu udostępniono pełny harmonogram spotkań z mieszkańcami, ankietę oraz zaktualizowaną interaktywną mapę projektu.
Więcej informacji pod linkiem: https://www.cpk.pl/pl/budowa-linii-kolejowych-nr-5-i-242-na-odc-grochowalsk-grudziadz-warlubie-oraz-na-odc-grudziadz-gdansk
Do tematu będziemy wracać.
Komentarze (6) dodaj komentarz
rhrhy_gość
17.10.2024, 10:32
Niech lepiej się zajmą budową dodatkowych torów do gdańska i tunelu w gdańsku oruni i lipcach. No i zadaszenie na peronach w tczewie by się przydało
OdpowiedzAdam_gość
17.10.2024, 12:00
O ktorej to spotkanie???
OdpowiedzUk_gość
17.10.2024, 13:20
Jest w załączonym linku o 17:00
CytujObi_gość_gość
17.10.2024, 12:19
Donald
Uwierzcie mi za naszego życia i pewnie kilka pokoleń do przodu nic nie powstanie, już nie ma kasy w budżecie na NFZ emerytury inne inwestycje a co dopiero cpk . Rządzący zamiast zająć się pracą i gospodarką urządzają polowanie na czarownice z występami w TV a co drugi nie potrafi się wypowiedzieć na konkretny temat ,to wina szkół typu Akademia Pana Kleksa, w których się znajdowali aby zdobyć, nie wykształcenie tylko papier.
Odpowiedzadi_gość_gość
17.10.2024, 13:28
Spokojnie. Pod publikę to robią. Trzeba przekonać zwolenników CPK do głosowania na trzaskowskiego. Jak już będą mieli swojego prezydenta to temat umrze.
Odpowiedz