Za policją hulajnogą. Tak można? [WIDEO]

Czy hulajnoga elektryczna może poruszać się po drodze publicznej - pyta nasz czytelnik, który nagrał taki pojazd, poruszający się ulicą Wojska Polskiego. Co mówią przepisy?

Hulajnogi elektryczne, to pojazdy, które coraz częściej widać na ulicach polskich miast. W Tczewie działa już dwóch operatorów wypożyczających tego typu jednoślady. Część osób kupuje również własne hulajnogi.

- Może warto nagłośnić zasady poruszania się hulajnogami, bo coraz więcej jeździ ich po Tczewie. Sam już głupieję - mogą jeździć ulicą, czy nie? - pisze nam autor filmu.



Co mówią przepisy? Jadąc na hulajnodze elektrycznej naszym obowiązkiem jest korzystanie z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów. W przypadku ich braku korzystamy z jezdni - TYLKO, gdy ruch na niej odbywa się z dopuszczalną prędkością do 30 km/h. Jeśli jednak dopuszczalna prędkość pojazdów na jezdni jest większa niż 30 km/h, brakuje drogi dla rowerów i pasa ruchu dla rowerów - wtedy dopiero jeździmy po chodniku lub drodze dla pieszych. Oczywiście pamiętamy o tym, że musimy ustępować pierwszeństwa PIESZYM i dostosować swoją prędkość do ICH prędkości.

Użytkownik z filmu powinien zatem korzystać z drogi rowerowej, bądź ciągu pieszo-rowerowego. Plus natomiast za kask i oświetlenie - wielu o tym nie pamięta.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (61)
dodaj komentarz

  • -3

    xyz_gość

    16.05.2023, 09:16

    xyz

    Mnie zastanawia dlaczego kierowca i autor nagrania zrobił nie potrzebne dodatkowe kółko na rondzie ?

    Odpowiedz
    IP: 185.46.xx2.xx0 
  • +19

    Saracen_gość

    16.05.2023, 09:55

    bo prawo tego nie zabrania ;-)

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx5 
    +8

    Autor_gość

    16.05.2023, 11:23

    Żeby policja, która jechała za mną znalazła się za hulajnogą. Chciałem zobaczyć reakcję policji...

    Cytuj
    IP: 78.142.xx8.xx9 
    +19

    Do Autora_gość

    16.05.2023, 12:23

    Polecam się zapoznać dokładnie z obowiązującym prawem. Kierowca hulajnogi nie złamał żadnego przepisu, ma prawo jechać jezdnią w tym miejscu.

    Cytuj
    IP: 146.70.xx9.xx2 
    +18

    Jan_gość

    16.05.2023, 12:29

    Polecam się zapoznać z rzeczywistymi przepisami, a nie fakenewsem wygenerowanym przez Tcz.pl tnij.tcz.pl/?u=817587

    Cytuj
    IP: 165.231.xx2.xx5 
    -24

    z_gość

    16.05.2023, 13:00

    Do Jana

    Jeżeli (a tak było) przed wjazdem na rondo jest ścieżka rowerowa to hulajnoga musi z niej skorzystać.

    Cytuj
    IP: 88.22.xx6.xx0 

    Straż miejska_gość

    16.05.2023, 16:35

    bo na rondzie moze sobie zawrocic, a hulajnoga z oswietleniem takim jak na filmie (+kierunkowskazy) moze sobie jezdzic (kask itd itp) :) ty na rondzie nie nawracasz w razie zlego kierunku jazdy? wspolczuje znajomosci przepisow. prawko za kapsle sie dostalo czy w chipsach lezalo? ;)

    Cytuj
    IP: 95.40.xx1.xx2 
  • -9

    Sterfan_gość

    16.05.2023, 09:16

    Ci "jeźdźcy hulajnogowi" to prawdziwa plaga, a dopełnieniem całości jest parkowanie: byle gdzie, byle jak. Zgłaszanie incydentów z parkowaniem do operatora tych wynajmowanych nic nie daje, odpowiedzi przychodzą od obcojęzycznych konsultantów, którzy nic nie rozumieją, więc odpowiadają w stylu kopiuj-wklej. A teraz jest tych operatorów dwóch... Policja widzi i nie reaguje, operator nie reaguje, więc komu to zgłaszać? Może straż miejska?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • -15

    qq_gość

    16.05.2023, 10:09

    beehhee żarty sie ciebie trzymają od rana. straży miejskiej? po co? a właśnie po ulicy ten złom powinien jechać. a jak je.b.nie go ktoś lub on w kogoś to jednego debila mniej.

    Cytuj
    IP: 46.175.xx6.xx8 
    +19

    Oper_gość

    16.05.2023, 12:21

    A co miała zrobić policja, skoro nie złamano ani jednego przepisu. Tcz.pl podało niepoprawną interpretację przepisów, hulajnogą (a szczególnie skuterem elektrycznym), można jechać jezdnią. Ale jeśli jest ograniczenie do 30km/h to jest obowiazek jechać jezdnią.

    Cytuj
    IP: 212.102.xx9.xx0 
    +18

    Jan_gość

    16.05.2023, 12:30

    Policja robiła co nalezy, nie miała podstaw do interwencji. tnij.tcz.pl/?u=38ab3e

    Cytuj
    IP: 165.231.xx2.xx5 
    +19

    Po.Pa_gość

    16.05.2023, 14:21

    Ludzie zdecydujcie się!! Raz policja jest nadgorliwa, innym przypadkiem za mało robi. W tym przypadku nie ma jednoznacznych przepisów, bo jest tylko bubel prawny, który nazwali ustawą. Jedno wyklucza drugie, jest wiele interpretacji tych przepisów.

    Cytuj
    IP: 169.150.xx8.xx9 
  • +7

    saracen_gość

    16.05.2023, 09:54

    a mnie zastanawia czy Policja jadąca przed hulajnogą zareagowała na to .... czy po prostu byli zajęci sobą że nawet nie zauważyli że za nimi jedzie hulajnoga....

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx6.xx5 
  • -15

    a_gość

    16.05.2023, 12:13

    Tak jak tu piszą taką mamy policję mają to daleko w d.....biorą wszystkich kto oddycha a to że się nie nadaje liczy się sztuka .Potem portalik puści kilka dobrych policjantów jak to łapią po służbie i będzie gitara żenada .Wczoraj kolejny wziął przykład z komendanta i postrzelił się na komendzie przykład idzie z góry ,strach poprosić o pomoc bo ci nie pomogą a jeszcze krzywdę mogą zrobić nie potrafią się posługiwać bronią ,dobrze władają pałami na manifach do czego to doszło.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx8 
  • +19

    karol_2137_gość_gość

    16.05.2023, 10:01

    chcialbym miec tyle czasu w zyciu, zeby tak bardzo interesowac sie innymi

    Odpowiedz
    IP: 134.191.xx6.xx3 
  • -13

    on.to_gość

    16.05.2023, 10:06

    Niech już lepiej jeżdżą po ulicach niż zapier****ją jak idioci po chodnikach.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +17

    Interpreter_gość

    16.05.2023, 12:37

    Mogą tutaj i tutaj, prosze nie wrzucać wszystkich do jednego worka, bo trafia się kilku debili. Po chodniku mozna jeździć w pewnych okolicznościach (i to niezbyt szybko), ale w prawie kazdym przypadku mozna jeździć po jezdni.

    Cytuj
    IP: 185.253.xx2.xx7 
  • -2

    Gość _gość_gość

    16.05.2023, 11:10

    Nadgorliwy pan maciej:))))

    Nadgorliwy Macieju, daj sobie na luz....to Twoje filmowanie, dokumentowanie..... Jedziesz spokojnie po mieście, a tu z za roga co chwilkę będziesz filmowany, bo u kolegi wszystko musi być znormalizowane, określone....

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx3.xx4 
  • -3

    Maciej Schulze_gość

    16.05.2023, 13:30

    Rządzę w Tczewie

    Miasto potrzebuje porządku a ja do niego doprowadzę

    Cytuj
    IP: 94.40.xx8.xx4 

    OPS_gość

    16.05.2023, 13:37

    "Miasto potrzebuje porządku a ja do niego doprowadzę"

    coś w tym jest ;) Ludzie czytają ten pseudo portal i łykają wszystko.

    Cytuj
    IP: 154.6.xx0.xx2 
  • -6

    _gość

    16.05.2023, 11:11

    Gorzka prawda

    Niestety, hulajnogi wprowadziły nie mały bałagan w naszym mieście. Ponadto mieszkańcy Tczewa po raz kolejny udowodnili, że nie potrafią dbać o cudze mienie i tym samym, należy rozważyć opcje wycofania hulajnóg z naszego miasta.

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx6.xx5 
  • +12

    john_gość

    16.05.2023, 12:10

    "Niestety, hulajnogi wprowadziły nie mały bałagan w naszym mieście." Nie hulajnogi a ustawodawca który przyjął złe przepisy.

    Cytuj
    IP: 46.45.xx7.xx0 
    +19

    Irek_gość

    16.05.2023, 12:32

    Ale to nie jest wypożyczona hulajnoga, ale czyjaś prywatna. Do tego ten człowiek jedzie prawidłowo, czy to jest filmik z serii jak jechać poprawnie hulajnogą elektryczną?

    Cytuj
    IP: 94.156.xx4.xx0 
  • -14

    zen_gość

    16.05.2023, 11:42

    Ten koleś jest bez wyobraźni... nie raz już go widziałem.. zapiernicza miedzy ludźmi chodnikiem, na ścieżce zachowuje się jakby tylko on sam na niej był a na drodze... hmm spojrzcie na to swiatlo ; o tragiczne! Moim zdaniem powinien zostać zatrzymany i skontrolowany bo stwarza zagrożenie i powinien poruszać się po ścieżce jeśli jest dostępna oczywiście z ograniczoną prędkością

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • +18

    Opki_gość

    16.05.2023, 12:27

    Po pierwsze, w tamtym miejscu nie ma ścieżki rowerowej. Po drugie ma prawo poruszać się jezdnią.

    Cytuj
    IP: 45.133.xx3.xx3 
    +17

    Jan_gość

    16.05.2023, 12:31

    Jedzie poprawnie tnij.tcz.pl/?u=58383d

    Cytuj
    IP: 165.231.xx2.xx5 
    -27

    dd_gość

    16.05.2023, 13:13

    Jedzie źle

    Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Szach mat!

    Cytuj
    IP: 88.22.xx6.xx0 
    +35

    Koa.Kao_gość

    16.05.2023, 13:21

    "Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Szach mat!"

    Tak, jest i co to zmienia. Nic nie zmienia w tym co napisali przedmówcy. Nic nie zakazuje jazdy jezdnią. Jedynie jak jest ścieżka, to nie można jechać chodnikiem. A jeżeli nie ma ścieżki i jest do 30km/h, to ma obowiązej jazdy jezdnią (tutaj w czesci warunek nie spełniony), ale jezdnią można jechać zawsze (takie są przespisy, co udowania reakcja policji, a właściwie jej brak).

    Cytuj
    IP: 216.24.xx6.xx8 

    Hedwiga_gość

    16.05.2023, 13:31

    "Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Szach mat!"

    Ścieżka, kończy się wraz z wiaduktem. A hulajnogą, można jechać zawsze po jezdni! Zresztą o czym dyskusja, jeszcze rozumiem, że poruszałby się hulajnogą po autostradzie (i tego śmieciowe prawo nie zabrania jednosnacznie), ale porusza się w mieście, gdzie zawsze każdy kierowca musi być szczególnie czujny.

    Cytuj
    IP: 191.101.xx7.xx6 
    -31

    zen_gość

    16.05.2023, 13:44

    OPKI czytaj ze zrozumieniem "...i powinien poruszać się po ścieżce jeśli jest dostępna oczywiście" zjeżdżając z ronda powinien wjechać na ścieżkę ;) - żadne urządzenie transportu osobistego nie może poruszać się z prędkością większą niż 20 km/h a on zapierrddddd z 60 km/h nie tylko po jezdni ale i po ścieżkach rowerowych i chodnikach. -Podróżują hulajnogą elektryczną naszym pierwszym wyborem musi być droga rowerowa lub pas ruchu dla rowerów. Według nowych przepisów miejscem do jazdy elektryczną hulajnogą jest w pierwszym rzędzie infrastruktura. Czyli - droga dla rowerów (DDR) albo pas ruchu dla rowerów. Jeśli zatem na naszej ulicy są wyznaczone trasy do jazdy rowerem to nie wolno jechać po chodniku albo jezdni. Zaznaczę, że w ciągu ulicy 30 stycznia jest wyznaczony pas ruchu przeznaczony dla pieszych, jak i osób poruszających się środkami transportu osobistego (Kompilacja znaków C-13 i C-16). Dziękuje za uwagę

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx8 
    +16

    do zen_gość

    16.05.2023, 14:04

    "Elektryczna hulajnoga jest pojazdem, a pojazdy co do zasady korzystają z jezdni. To jest naczelna reguła Kodeksu drogowego." Hulajnoga powinna poruszać się ścieżką, a nie po chodniku. Ale jak każdy inny pojazd, może poruszać się jezdnią.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx3 
    +18

    Ike_gość

    16.05.2023, 14:12

    Przepisy są niejednoznaczne, dlatego policja nie reaguje. Jeden przepis wyklucza drugi. Dlatego powszechnie specjaliści przyznają, że hulajnoga może poruszać się jezdnią.

    Cytuj
    IP: 217.138.xx2.xx0 
  • -15

    w4gt_gość

    16.05.2023, 12:05

    policja to ciamajdy. Ostatnio jechali sobie wolniutko wojska polskiego a obok nich zapierdzielał miedzy pieszymi rowerzysta. Oczywiście po chodniku bo ścieżka była po drugiej stronie ulicy. I co? I nic, nasze ofermy pojechały jakby nic.

    Odpowiedz
    IP: 185.216.xx5.xx8 
  • +19

    Hul_gość

    16.05.2023, 12:10

    Ale co jest nie tak na tym filmiku. Jedzie normalnie człowiek na hulajnodze/skuterze elektrycznym i tyle, nic niewłaściwego nie robi. Zwykłe czepialstwo!

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx5.xx3 
  • +21

    Www_gość

    16.05.2023, 12:13

    Autor nagrania widać typowy zwolennik dojnej zmiany. Uprzejmie donoszę. Ależ żal mu dupę ściska.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • +19

    do WWW_gość

    16.05.2023, 12:35

    Autor nagrania, jest jednocześnie właścicielem portalu. Od dawna jest tutaj nagonka na hulajnogi elektryczne, zero merytotycznej dyskusji, tylko fakenewsy i półprawdy. A to jest wspaniały przykład, gdzie podano niepoprawną interpretacje przepisów.

    Cytuj
    IP: 154.47.xx6.xx4 
  • +18

    Go_gość

    16.05.2023, 12:14

    Ale jedzie przepisowo, jak nie ma ścieżki rowerowej, ani pasa dla rowerów, a na tym odcinku nie ma, to musi poruszać się jezdnią. Jeden robi to prawidłowo, jescze się go czepiają.

    Odpowiedz
    IP: 138.199.xx9.xx4 
  • +18

    Tomek_gość

    16.05.2023, 12:17

    Tcz.pl pomieszało całkowicie przepisy. Można jeździć jezdnią, ale jeśli jest ograniczenie do 30km/h to TRZEBA, bezwarunkowo jechać jezdnią, jeśli nie ma drogi lub pasa dla rowerów.

    Odpowiedz
    IP: 37.120.xx1.xx4 
  • +17

    GIGO_gość

    16.05.2023, 12:19

    Co to za bzdurna interpretacja przepisów?!?! Poprawna jest taka.... "Kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów."

    Odpowiedz
    IP: 181.214.xx8.xx7 
  • +17

    Polak_gość

    16.05.2023, 13:00

    Dokładnie, jest zmuszony w tym scenariuszu, ale jechać jezdnią może zawsze.

    Cytuj
    IP: 181.215.xx6.xx7 
  • +20

    Jan_gość

    16.05.2023, 12:28

    FakeNews

    Co to za FakeNews, kierowca hulajnogi nie złamał przepisów, jedzie całkowicie poprawnie! Tcz podało całkowicie błędną interpretacje przepisów. tnij.tcz.pl/?u=0e1883

    Odpowiedz
    IP: 165.231.xx2.xx5 
  • -31

    mój nick_gość

    16.05.2023, 12:48

    do tych wszystkich głupich ślepych niedopchanych i niedorobionych...ja wiem, rozumiem, ze wasze pokolenie już tylko tym będzie jeździć; raz ze nie opanujecie jazdy czymś większym niż riksza, że o zdaniu prawka na to możecie pomarzyć, to dwa - lewacka unia zostawi wam tylko te małe elektryczne guana i rowery; ALE ALE MOI DRODZY OBROŃCY przytaczacie tu jakieś przepisy, powołujecie się na cos czego nawet nie potraficie zinterpretować, rzucacie się ludziom do oczu A JA WIDZE NA POCZATKU TEGO FILMU ZE TYP JADĄCY HULAJNOGĄ, JEDZIE ULICA MIMO ZE ŚCIEZKA JEST ZARAZ OBOK A SZYBKOŚĆ PORUSZANIA SIĘ NA TEJ DRODZE NIE JEST OGRANICZONA DO 30 km/h - wiec jak to w końcu jest?

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx1 
  • -16

    Oho_gość

    16.05.2023, 12:55

    Oho, już odpalili się foliarze i "wolnościowcy", szybko jak na ich trolli... Są w tym coraz lepsi.

    Cytuj
    IP: 95.181.xx3.xxx 

    bis_gość

    16.05.2023, 12:56

    Jest to pojazd jak każdy inny, więc może poruszać się po jezdni.

    Cytuj
    IP: 193.239.xx4.xx3 
    +17

    Karol_gość

    16.05.2023, 13:06

    Wszystko pomieszałeś jak TCZ.pl. Nie ma przepisów zakazujących poruszaniem się jezdnią. Jedyne co to jeśli nie ma wydzielonego pasa rowerowego lub ścieżki rowerowej, a droga ma do 30km/h ograniczenia, to trzeba się nią poruszać, to wszystko. Przepisy są tak dziurawe, że teoretycznie i autostradą mogą jechać hulajnogą.

    Cytuj
    IP: 98.159.xx4.xx1 
    -28

    g_gość

    16.05.2023, 13:11

    Karol bronisz kolegę?

    Karol bronisz kolegę? Ogarnij się i nie wklejaj 20 tych samych komentarzy. Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Te 30 km/h nie ma znaczenia.

    Cytuj
    IP: 88.22.xx6.xx0 
    +17

    Jadwiga.Ja_gość

    16.05.2023, 13:15

    "Karol bronisz kolegę? Ogarnij się i nie wklejaj 20 tych samych komentarzy. Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Te 30 km/h nie ma znaczenia."

    Ścieżka nic nie zmienia. Można jechać ścieżką, ale nie ma obowiązku, można jechać jezdnią. Tak stanowią przepisy.

    Cytuj
    IP: 37.46.xx5.xx7 
  • +31

    Fe.Ge_gość

    16.05.2023, 13:10

    Częsciej chciało by się widzieć kierowców hulajnóg w kasku. Ponadto jedzie poprawnie, ani jeden przepis nie zakazuje mu tego. Prawo w tej kwestii jest dziurawe, jak ser szwajcarski, interpretacja podana przez TCZ jest całkowicie błędna i całkowicie nagięta do tezy, którą ten portal próbuje udowodnić od dawna - hulajnogi są złe.

    Odpowiedz
    IP: 37.120.xx1.xx1 
  • -27

    yh_gość

    16.05.2023, 13:12

    Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Szach mat!

    Cytuj
    IP: 88.22.xx6.xx0 
    +17

    Jadwiga.Ja_gość

    16.05.2023, 13:16

    "Jest obok ścieżka i na wiadukcie i przed rondem. Szach mat!"

    Ale co to zmienia, nie ma zakazu jazdy jezdnią. W tym miejscu jest tylko zakaz jazdy chodnikiem.

    Cytuj
    IP: 37.46.xx5.xx7 
  • +35

    Opol_gość

    16.05.2023, 13:35

    Bardzo mnie ciekawi, czemu TCZ nie poprosiło policji o interpretacje przepisów i odniesienie się do tej sytuacji. Pewnie dla tego, że odpowiedz byłaby niewygodna dla portalu, bo nie jest to tajemnicą, że za wszelką cenę chcą pokazać jakie złe są hulajnogi. Zero merytoryki! Pseudo-dziennikarstwo!

    Odpowiedz
    IP: 46.246.xx6.xx4 
  • +36

    Ola_gość

    16.05.2023, 14:00

    Nazwanie, naszych ścieżek, infrastrukturą rowerową, jest daleko idącą nadinterpretacją. System ścieżek rowerowych w Tczewie to kpina, a ludzie czepają się człowieka, który sobie spokojnie jedzie jezdnią. Ludzie ogarnijcie się! Jakby miał jechać na przemian ścieżkami (pourywanymi co chwila), to musiałby jechać slalomem. Przepisy przepisami, ale chyba każdy ma zdrowy rozsądek i widzi jaki stan infrastruktury w naszym mieście jest.

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx5.xx3 
  • TPAG_gość

    16.05.2023, 14:21

    TPAG

    Kwestia czasu jak będzie o tym an Stop Cham lub Stop Pirat na YT

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx7 
  • +12

    Uuu_gość

    16.05.2023, 15:00

    Typowe filmy dla ludzi z za dużą ilością czasu i myśleniem komunistycznym.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx7 
  • +3

    Ppp_gość

    16.05.2023, 15:30

    "Typowe filmy dla ludzi z za dużą ilością czasu i myśleniem komunistycznym."

    Samo sedno

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • -29

    Serio???_gość

    16.05.2023, 16:57

    ....

    Ludzie przecież tutaj nie ma się nad czym zastanawiać. Przepisy są jasne i czytelne. Można jeździć po ulicy tylko i wyłącznie jeśli jest tam ograniczenie do 30 km/h lub mniej. CZYTAJCIE ZE ZROZUMIENIEM

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx9 
  • Ams_gość

    16.05.2023, 17:50

    Proszę naprawdę czytać ze zrozumieniem. Jazda po jezdni w miejscach z prędkością 30km/h dotyczy nakazu jeśli nie ma ścieżki rowerowej. Te same przepisy nazywają hulajnogę pojazdem, więc z samej definicji pojazdu w polskim prawie, ma prawo poruszać się jezdnią. Zrobili poprostu bubel prawny jak zawsze.

    Cytuj
    IP: 146.70.xx1.xx9 
  • -30

    Aktualne przepisy_gość

    16.05.2023, 16:59

    Polecam się doszkolić

    Jeszcze niedawno osoba jadąca hulajnogą elektryczną wedle przepisów była pieszym, ale zmieniło się to w maju 2021, kiedy to hulajnogi elektryczne zostały uwzględnione w przepisach prawa o ruchu drogowego. Od tego czasu na hulajnodze elektrycznej obowiązkowo należy jechać po drodze dla rowerów. A co jeśli jej nie ma? Po jezdni dopuszczalna jest jazda tylko na odcinkach z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z chodnika. Niezastosowanie się do tych zasad grozi mandatem 100-200 zł. Z kolei 300 zł możemy zapłacić za przekroczenie dozwolonej prędkości na chodniku (która powinna być porównywalna z prędkością pieszego, czyli ok. 5 km/h!) czy za utrudnianie ruchu pieszego. Pierwszeństwa pieszym należy ustąpić również jadąc po drodze dla rowerów - w tym przypadku mandat jest jednak niższy (100 zł).

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx9 
  • +31

    Hh_gość

    16.05.2023, 17:07

    Ale te same przepisy hulajnogę elektryczna nazywają pojazd, a według definicji pojazd powinien poruszać się po jezdni.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx7 
  • +32

    Kulfix_gość

    16.05.2023, 17:10

    sprzedawczyk

    "Żeby policja, która jechała za mną znalazła się za hulajnogą. Chciałem zobaczyć reakcję policji..."

    Chciales chlopa na mine w..lic, zeby mandat dostal polaczku/nosaczu!

    Odpowiedz
    IP: 89.70.xx5.xx9 
  • Tadek_gość

    21.05.2023, 19:03

    Hulajnogą po ulicach

    Hulajnoga z oświetleniem i na pewno sprawnymi hamulcami , czego się więc czepiać . Na drogach często spotykamy kompletnie nieoświetlone rowery i nikt się nie czepia . Gościu na hulajnodze ma moim zdaniem jaja , brak mu za to kompletnie fantazji . Jazda pojazdem na tek małych kółkach po naszych dziurawych ulicach aż prosi się u wywrotkę , a jadący z tyłu kierowca może nie zdążyć wyhamować . Hulajnoga przy takim zajściu nie ma nas czym chronić.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.