We wtorek 12 stycznia, o godz. 17:00 zapraszamy na spotkanie informacyjne dla mieszkańców metropolii dot. Mevo 2.0. Spotkanie odbędzie się online.
Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych podsumują dotychczasowe działania, w tym trwający od maja dialog konkurencyjny i przedstawią harmonogram najbliższych działań. Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.
Spotkanie w formule online odbędzie się na platformie zoom, liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń, rejestracja:
System roweru metropolitalnego Mevo obejmuje 14 gmin OMGGS (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a kolejne już zgłaszają chęć dołączenia do projektu (Kosakowo i Kolbudy). Od 26 marca do 28 października 2019 r. - ponad 160 tys. zarejestrowanych użytkowników, wypożyczyło 1224 w pełni elektryczne rowery ponad 2 miliony razy. Mevo było najbardziej popularnym systemem roweru publicznego w kraju. Przez ostatnie miesiące - po wypowiedzeniu umowy nierzetelnemu operatorowi - zespół ds. Mevo, składający się z oficerów rowerowych oraz specjalistów od zamówień publicznych, rozmawiał z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu w trakcie dialogu technicznego. W maju 2020 został ogłoszony dialog konkurencyjny dot. nowego Mevo. Biorą w nim udział trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska. Zebrane informacje i analizy są podstawą do założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ważnym elementem tego procesu są opinie mieszkańców metropolii i użytkowników roweru Mevo.
Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych podsumują dotychczasowe działania, w tym trwający od maja dialog konkurencyjny i przedstawią harmonogram najbliższych działań. Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.
Spotkanie w formule online odbędzie się na platformie zoom, liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń, rejestracja:
System roweru metropolitalnego Mevo obejmuje 14 gmin OMGGS (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a kolejne już zgłaszają chęć dołączenia do projektu (Kosakowo i Kolbudy). Od 26 marca do 28 października 2019 r. - ponad 160 tys. zarejestrowanych użytkowników, wypożyczyło 1224 w pełni elektryczne rowery ponad 2 miliony razy. Mevo było najbardziej popularnym systemem roweru publicznego w kraju. Przez ostatnie miesiące - po wypowiedzeniu umowy nierzetelnemu operatorowi - zespół ds. Mevo, składający się z oficerów rowerowych oraz specjalistów od zamówień publicznych, rozmawiał z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu w trakcie dialogu technicznego. W maju 2020 został ogłoszony dialog konkurencyjny dot. nowego Mevo. Biorą w nim udział trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska. Zebrane informacje i analizy są podstawą do założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ważnym elementem tego procesu są opinie mieszkańców metropolii i użytkowników roweru Mevo.
Komentarze (14) dodaj komentarz
Łupaszko_gość_gość
08.01.2021, 19:42
'' a'la long"
Kto i kiedy odpowie za zmarnotrawienie wielu milionów publicznych pieniędzy???? Takie wasze dyskusje, to możecie sobie w tyłek wcisnąć!!!
OdpowiedzŁupaszko_gość_gość
08.01.2021, 21:58
'' a'la long"
Teraz nastepny skok na kase sie szykuje pt. "bilet metropolitalny, fala", i Bóg wie jak jeszcze to złodziejstwo nazwą...
CytujNikt _gość
09.01.2021, 00:31
Nie odpowie
Pòki na Pomorzu rządzi Platforma Oszustòw i złodzieji a takich Sądy Gdańskie nie ruszą dlatego Prezydent jest prezydentem czy to e Gdańsku czy to w Tczewie
CytujMEVO DRZEWO_gość
09.01.2021, 12:08
Zrobili "spotkanie online" ale nie podali działającego linku ani trony... POZERZY
CytujMaciek z Klanu_gość
09.01.2021, 12:23
Szybka kalkulacja 40 milionów koszt MEVO - 1400 rowerów. Wychodzi 2 857 za jeden rower....
CytujMEVO?_gość
09.01.2021, 20:39
To MEVO to jeszcze większe i głupsze wyrzucanie pieniędzy niż "futro z misia"...
CytujOn_gość_gość_gość_gość_gość_go_gość
08.01.2021, 19:46
Jak tak dalej pójdzie to nawet dziwki będą robić loda on-line. Paranoja
OdpowiedzArni_gość
09.01.2021, 16:18
Ściema
Tak napisali ten artykuł - by nikt nie wiedział gdzie i jak dołączyć co wydarzenia. Przypadek? Nie sądzę.
CytujOlaf_gość
08.01.2021, 21:03
Precz z rowerowym oficerem
Kolejny raz chcą powtórzyć ten sam przekręt ze skokiem na kasę pod przykrywką MEVO? Ile razy my podatnicy mamy płacić za te gówniane rowerki i ścieżki rowerkowe? Może skończycie tę rowerową modę i sraczkę rowerkową i zainteresujecie się komunikacją miejską lub wywozem odpadów?
OdpowiedzKinjo _gość
09.01.2021, 18:41
Prawda czasu
Pobłocki chce być trendy. Taka prawda. Kwestia śmieciowa to trudny dla niego temat. On nie tyka się takich spraw. Był czas się zorientować... Z resztą ja Tczew widzę jako małe Palermo. Kasta rządzi od lat i nikt za nic nie odpowiada. Czy ktoś odpowiedział np. za upadek Gryfa Tczew?
CytujEl Dorado_gość
08.01.2021, 22:35
Kiedy prokuratura się zajmie przekrętem na "MEVO" - pierwsi powinni zeznawać Pobłocki i oficer rowerowy... Zmarnowane pieniądze podatników na jakieś pierdoły.
OdpowiedzObserwator z bliska_gość
09.01.2021, 11:05
MEVO - pasmo porażek - reanimacja trupa
MEVO - trudności w eksploatacji systemu wykazały, że przyjęte rozwiązania (w 100% rowery elektryczne, wymagające znacznie większych nakładów na serwis niż przy rowerze tradycyjnym) uniemożliwiają finansowe zbilansowanie się projektu. Na rowery MEVO zmarnowano ponad 40 milionów. (17 milionów z Unii) Ile by można było za to kupić normalnych rowerów? Z szybkich obliczeń biorąc średnią cenę roweru miejskiego 700 zł - wychodzi ok 60.000 normalnych nowych miejskich rowerów. W 2019 dostępność rowerów MEVO sięgała zaledwie 47 proc. połowa była zepsuta. Samo wdrażanie systemu MEVO trwało latami - system miał być uruchomiony 18 listopada 2018 ale z wystartował z opóźnieniem 26 marca 2019 roku z 30% floty. Z powodu problemów z ładowaniem baterii (28 marca 2019 w systemie dostępnych było zaledwie 150 z 500 rowerów umieszczonych w Gdańsku), 31 marca 2019 eksploatacja systemu na 1 dzień została zawieszona. 5 kwietnia 2019 operator zawiesił z kolei możliwość aktywowania założonych kont i dokonywania płatności, motywując to niemożnością sprostania obsłudze systemu. 29 października 2019 z powodu niewypłacalności NB Tricity, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot wypowiedział operatorowi umowę na eksploatację systemu roweru metropolitalnego. Dzisiaj, ci sami którzy brali udział w tworzeniu MEVO i zatwierdzili wadliwe rozwiązania będą nas namawiać na reanimację trupa pod nazwą MEVO 2.0 ponoć tym razem to już wszystko będzie idealnie. No nie sądzę - mi to wygląda na kolejny skok na kasę. Odpowiedzialni za to "fachowcy rowerowi" powinni dzisiaj stać przed sądem a nie wdrażać kolejne MEVO 2.0
OdpowiedzNie dla MEVO 2.0_gość
09.01.2021, 11:21
Kolejny przekręt?
Użytkownicy MEVO wykonali ponad 2 mln przejazdów. Średni dystans pokonany podczas jednego wypożyczenia wynosił 3,96 km. Czyli rowery MEVO pokonały ok. 8 milionów kilometrów. Koszt systemu to 40 milionów z tego wynika, że przejechanie jednego kilometra kosztowało nas podatników 5 zł. !!!! Ile faktycznie pieniędzy wpłynęło do miasta w związku z użytkowaniem systemu MEVO? NIC. Dlatego że Nextbike Polska ogłosiła upadłość, gdyż miała do zapłacenia 4 mln 543 tys. zł naliczonych kar umownych.
Odpowiedzkibic30_gość
10.01.2021, 19:08
mevo wraca ?
Odpowiedz