Jak zacząć biegać i utrzymać nawyk biegania? Kompletny przewodnik dla początkujących

(fot. https://unsplash.com/photos/mNGaaLeWEp0)
Tczew - Jak zacząć biegać i utrzymać nawyk biegania? Kompletny przewodnik dla początkujących
Słoneczna pogoda jak co roku zachęca do tego, żeby zacząć uprawiać aktywność na świeżym powietrzu. Letnie poranki czy wieczory to idealny moment, aby rozpocząć treningi biegowe. Bieganie to jeden z mniej wymagających sportów pod względem przygotowania - w końcu znane są nam ruchy wykonywane podczas biegania.

W teorii wystarczy tylko trochę wolnego czasu, chęci oraz buty. Jednak nie jest to aż tak proste. W artykule podpowiadamy jak się skutecznie przygotować do biegania, aby nie porzucić tego sportu po jednym razie.

Początek przygody z bieganiem - o czym warto pamiętać

Rozpoczynając bieganie latem należy pamiętać o tym, że nasz organizm nie za dobrze znosi wysokie temperatury, zwłaszcza jeśli nie jesteśmy przyzwyczajeni do aktywności fizycznej w pełnym słońcu. Dlatego odpowiednimi porami na bieganie dla początkujących jest rano albo wieczór, kiedy temperatura się obniży.


Należy także pamiętać o rozgrzewce - bieganie to sport jak każdy inny, więc trzeba odpowiednio przygotować organizm na aktywność fizyczną. Sprawdź jakie są korzyści rozgrzewki tutaj i nie lekceważ rozgrzewki przed treningiem! Dobrze jest też zaplanować sobie trasę przed wyjściem na trening. Większości z nas ciężko jest określić, ile to jest kilometr w przestrzeni, zwłaszcza podczas wysiłku fizycznego. Dodatkowo, unikniesz też błądzenia po nieznanych uliczkach.

Jak się ubrać na bieganie? Odzież i obuwie dla biegacza

Jeśli chodzi o bieganie latem, podstawą są oczywiście buty do biegania. Powinne być przewiewne z dostosowaną do biegania podeszwą Należy unikać butów z membraną wodoodporną, gdyż podczas letnich biegów będzie nam za ciepło w stopy, co zdecydowanie przyczyni się do obniżenia komfortu biegania.

Jeśli chodzi o odzież, powinna być ona wykonana z lekkich, przewiewnych tkanin. Materiał odzieży biegowej powinien być szybkoschnący. Należy unikać bawełnianej odzieży, gdyż wsiąknie w nią pot i może to doprowadzić do złapania przeziębienia. Kolejnym elementem koniecznym będzie nakrycie głowy. Czapka z daszkiem osłoni oczy przed rażącym słońcem i pomoże w uniknięciu przegrzania głowy.

Przydatne akcesoria do biegania - co warto mieć ze sobą

Aby kupić akcesoria do biegania wcale nie trzeba rozbijać banku, wręcz przeciwnie. Lepiej jest wydać więcej na dobrej jakości buty do biegania, a pozostałe akcesoria kupić po promocyjnych cenach. Koniecznie zaopatrz się w wysokiej jakości buty do biegania, aby uniknąć otarć, odcisków a nawet kontuzji. Sklep Biegacza to miejsce, gdzie z pewnością znajdziesz wytrzymałe i dobrze wykonane buty do biegania. Standardowe akcesoria biegowe znajdziesz praktycznie wszędzie - sprawdź jakie okazje oferuje na przykład KIK gazetka .

Wybierając się biegać zwykle zabieramy ze sobą klucze, telefon i portfel. Nie każde spodenki biegowe mają odpowiednie kieszenie, dlatego warto zainwestować w nerkę. Taka saszetka biodrowa uwolni Cię od obawy zgubienia kluczy. Biegając latem należy także mieć ze sobą bidon biegowy.

Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne podczas letnich treningów. Możesz wybrać bidon do trzymania w ręce lub wyżej wspomnianą nerkę z uchwytem na bidon. Istnieje też opcja bidonów zwijanych albo plecaków z funkcją nawadniania. Warto także zabrać ze sobą okulary słoneczne z filtrem UV, które będą chronić oczy przed ekspozycją na ostre słońce. Jeśli planujesz biegać po zmroku, weź ze sobą koniecznie jakiś element odblaskowy.

Opaskę odblaskową możesz założyć na kostkę albo na ramię, a zapewni Ci bezpieczeństwo. Dla osób z długimi włosami polecamy także opaski do włosów. Nie dość, że włosy nie będą przeszkadzać podczas biegu to jeszcze opaska wchłonie pot powstały w okolicach skroni.

Bieganie - aktywność dla każdego


Trening biegowy jest wyjątkowy dzięki temu, że z łatwością możemy dopasować go do zdolności fizycznych organizmu. Możesz zacząć od marszobiegu albo biegów interwałowych, a potem stopniowo wydłużać dystans biegu. W zależności od intensywności i szybkości osiągniemy różne efekty zdrowotne, dlatego bieganie jest tak popularne wśród sportowców z różnych dziedzin. Czas, abyś tego lata dołączył do grona biegaczy i Ty!

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (1)
dodaj komentarz

  • +1

    Pff_gość_gość

    28.06.2021, 21:53

    Nie na temat

    Nie mam pojęcia, gdzie tu jest opisany trening dla początkujących?! W tym tekście występuje tylko opis w co się ubrać, co jest powszechnie znane w środowisku. Niestety nic nie ma w artykule o jakości oraz podstawach treningu, a chcę dodać, że tytuł mówi o treningu początkujących biegaczy?!?!?!!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.