Po tygodniu testu zewnętrznego na 20 tys. zarejestrowanych użytkowników aż 250 ma zablokowane konta! W związku z tym operator postanowił wprowadzić kary za łamanie regulaminu korzystania z rowerów Mevo. To odpowiedź na liczne zgłoszenia mieszkańców metropolii oraz obserwacje operatora. Naliczanie kar wejdzie w życie w sobotę, 23 września, o godz. 12.
- "Zablokować konto i ukarać, tych którzy jeżdżą na rowerach w dwie, trzy osoby i w ten sposób niszczą rowery". To jeden z najczęściej pojawiających się komentarzy i maili, które w ciągu pierwszych dni testów zewnętrznych Mevo 2.0 otrzymaliśmy od mieszkańców metropolii. I trudno nie zgodzić się z taką opinią. Dlatego z uwagi na liczne przypadki rażącego łamania zapisów regulaminu przez użytkowników, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu opłat dodatkowych (obok obowiązującej już od 13 września opłaty w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju), które będą pobierane od użytkowników systemu - informuje operator!
O jakich karach mowa?
- jazda na koszu lub inna próba zniszczenia roweru - 500 zł
- pozostawienie roweru w strefie zabronionej, czyli we wszystkich miejscach niedostępnych dla serwisu - 450 zł
- jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę - 100 zł
- korzystanie z własnych zamków rowerowych - 200 zł
- dojazd rowerem na plażę - 80 zł
- przewóz rowerów środkami transportu - 50 zł
- kradzież lub zniszczenie roweru:
uszkodzenie roweru uniemożliwiające naprawę - 12000 zł
kradzież roweru - 12000 zł
kradzież baterii - 3000 zł
uszkodzenie koszyka - 2000 zł
usuwanie naklejek - 500 zł
złamane/uszkodzone siodło - 1000 zł
każdy inny potwierdzony przypadek - 1000 zł
Wszystkie pozostałe ustalenia dotyczące drugiego etapu testów roweru metropolitalnego Mevo na ten moment pozostają bez zmian.
Operator dziękuje mieszkańcom metropolii
Operator dziękuje mieszkańcom metropolii, którzy zwracają nam uwagę na nieprawidłowe lub bezmyślne korzystanie z pojazdów. To bardzo cenne informacje, dzięki którym można lepiej dopracować całe przedsięwzięcie. W końcu Mevo to dobro wspólne i wspólnie powinniśmy o nie dbać. Tak, aby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać
- Mevo
Operator dziękuję także za zgłaszanie wszystkich błędów i niedogodności związanych z pracą systemu. Przekazujemy je na bieżąco do hiszpańskiego operatora, firmy City Bike Global, która pracuje nad ich wyeliminowaniem.
Trzeba aktualizować aplikację
Jednocześnie operator przypomina o regularnym aktualizowaniu aplikacji Mevo. Z każdą aktualizacją wprowadzany jest szereg zmian i ulepszeń. Eliminowane są najczęstsze błędy, dzięki czemu korzystanie z rowerów jest wygodniejsze. To także kluczowe dla operatora systemu, ponieważ wówczas otrzymuje on bieżące problemy do rozwiązania.
Statystyki pierwszego tygodnia testów
Na koniec kilka danych liczbowych po pierwszym tygodniu testów zewnętrznych:
- ponad 60 tysięcy - tyle podróży odbyto rowerami Mevo
- 60% w tygodniu, 40 % w weekend
- 13 minut - tyle wynosi średni czas podróży
- 20 tysięcy - tylu zarejestrowanych użytkowników mamy w systemie
- 250 kont użytkowników zostało zablokowanych z powodu niewłaściwego korzystania z roweru
- 11 tysięcy podróży - to dzienny rekord z 20 września
- "Zablokować konto i ukarać, tych którzy jeżdżą na rowerach w dwie, trzy osoby i w ten sposób niszczą rowery". To jeden z najczęściej pojawiających się komentarzy i maili, które w ciągu pierwszych dni testów zewnętrznych Mevo 2.0 otrzymaliśmy od mieszkańców metropolii. I trudno nie zgodzić się z taką opinią. Dlatego z uwagi na liczne przypadki rażącego łamania zapisów regulaminu przez użytkowników, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu opłat dodatkowych (obok obowiązującej już od 13 września opłaty w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju), które będą pobierane od użytkowników systemu - informuje operator!
O jakich karach mowa?
- jazda na koszu lub inna próba zniszczenia roweru - 500 zł
- pozostawienie roweru w strefie zabronionej, czyli we wszystkich miejscach niedostępnych dla serwisu - 450 zł
- jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę - 100 zł
- korzystanie z własnych zamków rowerowych - 200 zł
- dojazd rowerem na plażę - 80 zł
- przewóz rowerów środkami transportu - 50 zł
- kradzież lub zniszczenie roweru:
uszkodzenie roweru uniemożliwiające naprawę - 12000 zł
kradzież roweru - 12000 zł
kradzież baterii - 3000 zł
uszkodzenie koszyka - 2000 zł
usuwanie naklejek - 500 zł
złamane/uszkodzone siodło - 1000 zł
każdy inny potwierdzony przypadek - 1000 zł
Wszystkie pozostałe ustalenia dotyczące drugiego etapu testów roweru metropolitalnego Mevo na ten moment pozostają bez zmian.
- Wprowadzane kary mają być rodzajem straszaka dla tych wszystkich, którym przyjdzie do głowy korzystanie z Mevo niezgodnie z regulaminem - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Jednocześnie zapewniamy, że karać będzie rygorystycznie, ale też bardzo ostrożnie. Nie będą to pochopne decyzje, a potwierdzone dowodami. Jeśli sami zauważymy takie działania lub otrzymamy zdjęcia czy filmy, na których widać naruszenia, a jednocześnie numer roweru nałożymy karę - stwierdza.
Operator dziękuje mieszkańcom metropolii
Operator dziękuje mieszkańcom metropolii, którzy zwracają nam uwagę na nieprawidłowe lub bezmyślne korzystanie z pojazdów. To bardzo cenne informacje, dzięki którym można lepiej dopracować całe przedsięwzięcie. W końcu Mevo to dobro wspólne i wspólnie powinniśmy o nie dbać. Tak, aby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać
- Mevo
jest dla wszystkich. Zależy nam, aby w czasie trwania testów jak najwięcej osób mogło z niego skorzystać i podzielić się uwagami. Kluczowe jest także dbanie o rowery, jako dobro wspólne - podkreśla Michał Glaser, prezes OMGGS. - Im rozsądniej będziemy korzystać z systemu roweru metropolitalnego teraz, w fazie testów, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się pełną flotą we wszystkich szesnastu gminach.
Operator dziękuję także za zgłaszanie wszystkich błędów i niedogodności związanych z pracą systemu. Przekazujemy je na bieżąco do hiszpańskiego operatora, firmy City Bike Global, która pracuje nad ich wyeliminowaniem.
Trzeba aktualizować aplikację
Jednocześnie operator przypomina o regularnym aktualizowaniu aplikacji Mevo. Z każdą aktualizacją wprowadzany jest szereg zmian i ulepszeń. Eliminowane są najczęstsze błędy, dzięki czemu korzystanie z rowerów jest wygodniejsze. To także kluczowe dla operatora systemu, ponieważ wówczas otrzymuje on bieżące problemy do rozwiązania.
Statystyki pierwszego tygodnia testów
Na koniec kilka danych liczbowych po pierwszym tygodniu testów zewnętrznych:
- ponad 60 tysięcy - tyle podróży odbyto rowerami Mevo
- 60% w tygodniu, 40 % w weekend
- 13 minut - tyle wynosi średni czas podróży
- 20 tysięcy - tylu zarejestrowanych użytkowników mamy w systemie
- 250 kont użytkowników zostało zablokowanych z powodu niewłaściwego korzystania z roweru
- 11 tysięcy podróży - to dzienny rekord z 20 września
Komentarze (15) dodaj komentarz
Gość _gość_gość_gość_gość_gość
22.09.2023, 10:30
Nie tylko na rowerach są łamane hulajnogi to czyste szaleństwo
OdpowiedzDick_gość
22.09.2023, 11:45
Hulajnogi to prywatna inwestycja firm. Więc jakby ich problem aby to egzekwować.
CytujY&_gość
23.09.2023, 12:33
WARSZAWA 01.10.2023
WARSZAWA BĄDŹMY RAZEM Z NARODEM NA MARSZU MILIONA SERC 01.10.2023 STOP HIPOKRYZJI, STOP DYLETANTOM Prawnym, WOLNE SŁOWO, WOLNE MEDIA! Polonia z NARODEM - BĘDZIE TRANSMISJA NA EUROPĘ, USA, KANADĘ
CytujGwajer_gość
23.09.2023, 13:40
Od wczoraj w zasadzie brak rowerow, rowniez w nocy. Operator wprowadza w blad sugerujac na koncie uzytkownika, ze mozliwe jest uzycie karty RFID. Otoz wedlug supportu nie mozna, uzycie karty RFID skutkuje zablokowaniem konta. To dlaczego wciaz istnieje instrukcja rejestracji karty RFID? Operator najwyrazniej sciemnia. Ciekawe jakie jeszcze niespodzianki kryja sie w Mevo, chcialbym sprawdzic, ale nie moge, bo brak rowerow...
Cytuj_gość
22.09.2023, 10:41
głupie dzieci, głupich rodziców
Ktoś w końcu wychował te bachory 500+ tak żeby ciągle musiały coś niszczyć i niczego nie szanują.
OdpowiedzKtoś_gość
22.09.2023, 11:13
Karać tych gamoni równo jak leci Mama zapłaci
OdpowiedzFran _gość
22.09.2023, 12:37
Rząd pisowców popiera patologię Rozdają to patola się mnoży
Odpowiedzharlejowiec _gość
22.09.2023, 12:58
rowery dla ciot
wieczorami z tych młodych wychodzą demony, palą , piją i jadą na tych pedalskich rowerach...
OdpowiedzSztuka Picia w Czewie_gość
22.09.2023, 13:34
Olać te rowerki. Jak je w tydzień rozpierdziela to nawet lepiej - nie będzie durni na rowerkach i na chodnikach. I będzie można myśleć o kolejnym już trzecim MEVO. Interes będzie dalej się kręcił.
OdpowiedzGość _gość_gość
22.09.2023, 13:58
I bardzo dobrze trzeba bydłu dowalić jeszcze więcej
Odpowiedzgegr_gość
22.09.2023, 17:21
O kaski chyba brakuje pełowcom
OdpowiedzY&_gość
23.09.2023, 12:41
Groteska
Cytując klasyka - Tylko świnie siedzą w kinie!? Idźmy do kina i bądźmy na MARSZU MILIONA SERC 01.10.2023 WARSZAWA! NIE PRZEŚPIJ WYBORÓW 15.10.2023 BY OBECNY DŁUG KTÓRY WYNOSI 5 BILIONÓW ZŁOTYCH NA PODSTAWIE GUS WYLICZONEGO NA WNIOSEK UE
Cytujmar_gość_gość
23.09.2023, 14:35
Dać młodzieży ogólnodostępne rowery, to tak jakby wpuścić świnie do pałacu... Po co dbać, skoro to nie moje? Typowe narodowe myślenie...
OdpowiedzGwajer_gość
24.09.2023, 18:12
To nie narodowe myslenie, tylko zaszlosci komunistyczne zassane od rodzicow. Ciezko wyplenic socjalizm i komunizm z mozgow ludzi, trzech pokolen trzeba, zeby zmienic sposob myslenia. A minely dopiero dwa, czasem jedno...
CytujMarian_gość
23.09.2023, 18:44
__
Zlikwidować te rowery. Na co to komu.Niepotrzebne zaśmiecanie i tak już brudnego Tczewa.
Odpowiedz