W czwartek, 7 listopada, w świetlicy na Górkach odbyło się spotkanie ws. postępu prac nad projektami: "Budowa linii kolejowych nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk - Grudziądz - Warlubie" oraz "Budowa linii kolejowej na odc. Grudziądz - Gdańsk". Całość dotyczy budowy sieci dojazdowej do planowanego Centralnego Portalu Komunikacyjnego. Projekt ma być realizowany w latach 2032-40, ale już na początku przyszłego roku mamy dowiedzieć się, na który z wariantów zdecydował się inwestor. Obecnie jest ich pięć, z czego cztery to warianty żuławskie. Wariant "zachodni" zakłada nie tylko wykupy i wyburzenia na terenie miasta i gminy Tczew, ale także budowę całkiem nowej nowej stacji Tczew CPK, która miałby powstać na granicy Szpęgawy i Stanisława. Spotkanie z projektantami trwało cztery godziny i przebiegło w burzliwej atmosferze.
Chociaż Centralny Port Komunikacyjny istnieje tylko na mapie - to już budzi emocje. Sprawa dotyczy także okolic Tczewa (m. in. okolice osiedla Witosa, Rokitek, Bałdowa) - chodzi o planowaną budowę linii Gdańsk - Grudziądz. Projektanci przygotowali kilka możliwych wariantów jej przebiegu - a jeden z nich zakłada przebieg w okolicy Tczewa, Rokitek, Czarlina, czy Bałdowa. Część mieszkańców boi się, że za oknem będzie miała kolej dużych prędkości - albo co gorsza - dojdzie do wykupów nieruchomości na potrzeby inwestycji. O niepokojach wśród mieszkańców pisaliśmy tutaj.
Oficjalnego wariantu jeszcze nie ma, ale od kilku tygodni projektanci objeżdżają miejscowości, na terenie których może ruszyć inwestycja. Na 7 listopada zaplanowano spotkanie dla mieszkańców Tczewa i podtczewskich miejscowości. Jeszcze przed spotkaniem do planowanej inwestycji odniósł się w mediach społecznościowych prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski (swoje stanowisko włodarz podtrzymał na czwartkowym spotkaniu, negatywnie projekt opiniują także władze gminy Tczew):
- Wydaliśmy negatywne opinie dot. wariantu CPK przebiegającego przez nasze miasto i sąsiadujące miejscowości. Nie negując potrzeby rozwoju infrastruktury kolejowej, należy zauważyć, że Tczew już dzisiaj jest miastem o zwartej zabudowie i wysokiej gęstości zaludnienia. Przecięcie tkanki miejskiej przez dodatkowe linie kolejowe ograniczyłoby w znacznym stopniu możliwości rozwoju Tczewa oraz spowodowało wywłaszczenia. Stąd nasza rekomendacja, by do realizacji wybrać jeden z wariantów przebiegających przez Żuławy. - czytamy.
W czwartek sala na Górkach wypełniła się po brzegi - mieszkańców przybyło tak wielu, że część obserwowała spotkanie przez szybę - z zewnątrz. Przedstawiciele CPK prezentowali główne założenia projektu:
-
Przedstawiciel wykonawcy studium technicznego dodał, że na linii nr 5 przewidywana jest prędkość - do 350 km/h - i zarówno ruch pasażerski, jak i kolejowy - zaś dla linii 242 przewidziano prędkości 160 - 200 - 250 km - w zależności od wybranego przewoźnika. W sumie do tej pory wybrano 5 wariantów (z początkowych 13), które przebiegają w trzech korytarzach (pozostałe cztery w części północnej biegną z drugiej strony Wisły).
W pierwszym kwartale 2025 zostanie wykonana analiza kosztów - i wtedy nastąpi wybór jednego wariantu - wariantu inwestorskiego. Wcześniej zostanie przeprowadzona analiza wielokryterialna, która bierze pod uwagę głosy społeczne, liczbę wyburzeń, ich koszta, kwestie związane z generatorami ruchu, czyli ilu pasażerów będą obsługiwały nowoprojektowane stacje. W 2026 roku powinna być opracowana koncepcja programowo - przestrzenna. Sama realizacja miałaby nastąpić w latach 2032-40.
Mieszkańcom przedstawiono wariant przebiegający przez miasto i gminę Tczew (czyli na mapie wariant nr 8).
Michał Karbowski dodawał:
- Na długości całego projektu nie ma żadnych przejazdów kolejowych. Na całej długości są drogi do obsługi linii kolejowej o szerokości 5m.
Projekt zakłada także zmiany w sieci drogowej, nie tylko kolejowej. Powstałyby nowe wiadukty - tory biegłyby wiaduktami nad "22" i "91" (kolejowe), czy wiadukt drogowy nad ulicą Głowackiego w Tczewie. W Rokitkach projektant również przewidział wiadukt drogowy.
W Dąbrówce przewidziano wiadukt kolejowy nad drogą w kierunku Malenina, zaś na granicy gminy Tczew i Pszczółki byłaby przebudowana dk 91 - ma tam powstać wiadukt drogowy.
Projekt zakłada również budowę łącznicy do Tczewa z drogą do obsługi terenów przyległych, biegnącej przez teren dawnych sadów. Przy ulicy 30 Stycznia projektanci zakładają budowę nowego wiaduktu ze względu na złą geometrię tego obecnie remontowanego. Kolejna kolizja ma miejsce przy alei Solidarności - przewidziana jest m. in. zmiana układu skrzyżowania z Polignową.
Obecnych na spotkaniu interesowała przede wszystkim kwestia odszkodowań za nieruchomości przeznaczone do wyburzenia (projektanci nie potrafili podać dokładnej liczby takich nieruchomości).
Prowadzący spotkanie wyjaśniali, że podstawowym trybem związanym z wykupem jest tryb wywłaszczenia zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym. Wyznacza się biegłego rzeczoznawcę, który na zlecenie wojewody przygotowuje operat szacunkowy, zaś wojewoda wyznacza tryb odszkodowania. Można to też przeprowadzić w trybie ustawy o CPK - w tym wypadku, jeśli właściciel zdecyduje się skorzystać z programu dobrowolnych nabyć, może uzyskać dodatkowe 20 procent w przypadku nieruchomości niezabudowanej i 40 - zabudowanej.
Mieszkańcom jednak brakowało konkretów i zadawali mnóstwo pytań o sposób wyceny:
Spotkanie trwało cztery godziny - mieszkańcy mieli także mnóstwo pytań indywidualnych.
Na stronie internetowej CPK dotyczącej projektu udostępniono pełny harmonogram spotkań z mieszkańcami, ankietę oraz zaktualizowaną interaktywną mapę projektu.
Więcej informacji pod linkiem: https://www.cpk.pl/pl/budowa-linii-kolejowych-nr-5-i-242-na-odc-grochowalsk-grudziadz-warlubie-oraz-na-odc-grudziadz-gdansk . Tu też można wypełniać ankiety, gdzie można zgłaszać swój przeciw do inwestycji.
Do tematu będziemy wracać.
Chociaż Centralny Port Komunikacyjny istnieje tylko na mapie - to już budzi emocje. Sprawa dotyczy także okolic Tczewa (m. in. okolice osiedla Witosa, Rokitek, Bałdowa) - chodzi o planowaną budowę linii Gdańsk - Grudziądz. Projektanci przygotowali kilka możliwych wariantów jej przebiegu - a jeden z nich zakłada przebieg w okolicy Tczewa, Rokitek, Czarlina, czy Bałdowa. Część mieszkańców boi się, że za oknem będzie miała kolej dużych prędkości - albo co gorsza - dojdzie do wykupów nieruchomości na potrzeby inwestycji. O niepokojach wśród mieszkańców pisaliśmy tutaj.
Oficjalnego wariantu jeszcze nie ma, ale od kilku tygodni projektanci objeżdżają miejscowości, na terenie których może ruszyć inwestycja. Na 7 listopada zaplanowano spotkanie dla mieszkańców Tczewa i podtczewskich miejscowości. Jeszcze przed spotkaniem do planowanej inwestycji odniósł się w mediach społecznościowych prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski (swoje stanowisko włodarz podtrzymał na czwartkowym spotkaniu, negatywnie projekt opiniują także władze gminy Tczew):
- Wydaliśmy negatywne opinie dot. wariantu CPK przebiegającego przez nasze miasto i sąsiadujące miejscowości. Nie negując potrzeby rozwoju infrastruktury kolejowej, należy zauważyć, że Tczew już dzisiaj jest miastem o zwartej zabudowie i wysokiej gęstości zaludnienia. Przecięcie tkanki miejskiej przez dodatkowe linie kolejowe ograniczyłoby w znacznym stopniu możliwości rozwoju Tczewa oraz spowodowało wywłaszczenia. Stąd nasza rekomendacja, by do realizacji wybrać jeden z wariantów przebiegających przez Żuławy. - czytamy.
W czwartek sala na Górkach wypełniła się po brzegi - mieszkańców przybyło tak wielu, że część obserwowała spotkanie przez szybę - z zewnątrz. Przedstawiciele CPK prezentowali główne założenia projektu:
-
Zajmujemy się odcinkiem od Lipna do Gdańska - mówił Marek Schabek dyrektor zarządzający w Infra - Centrum Doradztwa - Nasz projekt zapewni korzystny czas połączeń między Warszawą a Gdańskiem - skróci go do około dwóch godzin.
Przedstawiciel wykonawcy studium technicznego dodał, że na linii nr 5 przewidywana jest prędkość - do 350 km/h - i zarówno ruch pasażerski, jak i kolejowy - zaś dla linii 242 przewidziano prędkości 160 - 200 - 250 km - w zależności od wybranego przewoźnika. W sumie do tej pory wybrano 5 wariantów (z początkowych 13), które przebiegają w trzech korytarzach (pozostałe cztery w części północnej biegną z drugiej strony Wisły).
W pierwszym kwartale 2025 zostanie wykonana analiza kosztów - i wtedy nastąpi wybór jednego wariantu - wariantu inwestorskiego. Wcześniej zostanie przeprowadzona analiza wielokryterialna, która bierze pod uwagę głosy społeczne, liczbę wyburzeń, ich koszta, kwestie związane z generatorami ruchu, czyli ilu pasażerów będą obsługiwały nowoprojektowane stacje. W 2026 roku powinna być opracowana koncepcja programowo - przestrzenna. Sama realizacja miałaby nastąpić w latach 2032-40.
Mieszkańcom przedstawiono wariant przebiegający przez miasto i gminę Tczew (czyli na mapie wariant nr 8).
- Wkraczamy od południa ze strony Bałdowa, gdzie dla linii przewidziano prędkość do 350 km/h. Przekraczamy Bałdowo i Czarlin - w kierunku Rokitek, później w kierunku Dąbrówki Tczewskiej - na pograniczu Szpęgawy i Stanisławia planujemy stację pasażerską z dwoma peronami, potem mijamy Miłobądz od strony zachodniej. - mówił Patryk Serkowski, projektant torowy w Transprojekcie Gdańskim.
Michał Karbowski dodawał:
- Na długości całego projektu nie ma żadnych przejazdów kolejowych. Na całej długości są drogi do obsługi linii kolejowej o szerokości 5m.
Projekt zakłada także zmiany w sieci drogowej, nie tylko kolejowej. Powstałyby nowe wiadukty - tory biegłyby wiaduktami nad "22" i "91" (kolejowe), czy wiadukt drogowy nad ulicą Głowackiego w Tczewie. W Rokitkach projektant również przewidział wiadukt drogowy.
Największa rewolucja dla pasażerów z Tczewa dotyczy budowy nowej stacji kolejowej, nazwanej przez projektantów - Tczew CPK. Punkt przesiadkowy znalazłby się na granicy Szpęgawy i Stanisławia. Przejeżdżałyby przez nią (bez zatrzymywania) koleje dużych prędkości - ale pojawiłby się też nowy ruch regionalny - czyli pociągi jadące z Grudziądza do Gdańska, które zatrzymywały się na nowowybudowanej stacji. Obecnie istniejąca stacja, zostałaby nazwana Tczew Główny - i realizowałaby dotychczasowe połączenia lokalne, regionalne, krajowe, ale bez pośredniego połączenia z CPK (i kolei poruszających się 350 km/h). W wypadku wyboru wariantu biegnącego przez Żuławy stacja przesiadkowa została zaplanowana na terenie gminy Lichnowy. Chociaż projektanci przekonywali, że budowa stacji Tczew CPK zwiększy liczbę połączeń kolejowych, to zdaniem wielu obecnych na spotkaniu, będzie to marginalizacja kolejowej roli miasta.
- Tczew był miastem kolejarzy, to ważny węzeł kolejowy, czwarte miasto Pomorza, po tej inwestycji - wójt gminy Tczew stanie się prezydentem, a prezydent wójtem - mówił były kolejarz i prezydent Tczewa, Zenon Odya.
W Dąbrówce przewidziano wiadukt kolejowy nad drogą w kierunku Malenina, zaś na granicy gminy Tczew i Pszczółki byłaby przebudowana dk 91 - ma tam powstać wiadukt drogowy.
Projekt zakłada również budowę łącznicy do Tczewa z drogą do obsługi terenów przyległych, biegnącej przez teren dawnych sadów. Przy ulicy 30 Stycznia projektanci zakładają budowę nowego wiaduktu ze względu na złą geometrię tego obecnie remontowanego. Kolejna kolizja ma miejsce przy alei Solidarności - przewidziana jest m. in. zmiana układu skrzyżowania z Polignową.
Obecnych na spotkaniu interesowała przede wszystkim kwestia odszkodowań za nieruchomości przeznaczone do wyburzenia (projektanci nie potrafili podać dokładnej liczby takich nieruchomości).
- Ze względu na to, że trwają jeszcze prace dotyczące m. in. kwestii odwodnienia, nie dysponujemy jeszcze informacją co do liczby wywłaszczeń i wyburzeń - mówił w imieniu projektantów Mariusz Wojciechowski.
Prowadzący spotkanie wyjaśniali, że podstawowym trybem związanym z wykupem jest tryb wywłaszczenia zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym. Wyznacza się biegłego rzeczoznawcę, który na zlecenie wojewody przygotowuje operat szacunkowy, zaś wojewoda wyznacza tryb odszkodowania. Można to też przeprowadzić w trybie ustawy o CPK - w tym wypadku, jeśli właściciel zdecyduje się skorzystać z programu dobrowolnych nabyć, może uzyskać dodatkowe 20 procent w przypadku nieruchomości niezabudowanej i 40 - zabudowanej.
Mieszkańcom jednak brakowało konkretów i zadawali mnóstwo pytań o sposób wyceny:
- Wy macie swoją ekonomię, a naszą macie w d*pie - mówił gorzko jeden z mieszkańców.
Spotkanie trwało cztery godziny - mieszkańcy mieli także mnóstwo pytań indywidualnych.
Na stronie internetowej CPK dotyczącej projektu udostępniono pełny harmonogram spotkań z mieszkańcami, ankietę oraz zaktualizowaną interaktywną mapę projektu.
Więcej informacji pod linkiem: https://www.cpk.pl/pl/budowa-linii-kolejowych-nr-5-i-242-na-odc-grochowalsk-grudziadz-warlubie-oraz-na-odc-grudziadz-gdansk . Tu też można wypełniać ankiety, gdzie można zgłaszać swój przeciw do inwestycji.
Do tematu będziemy wracać.
Komentarze (64) dodaj komentarz
Tczewiak _gość_gość_gość_gość__gość
08.11.2024, 10:09
tory
Panie Brządkowski to że jest Pan prezydentem miasta Tczew to nie będzie Pan decydować że tory mają położyć na żuławach wislanych.
Odpowiedz..._gość
08.11.2024, 10:56
...
...obecnej władzy na wiejskiej przecież o to chodzi aby ludzie byli na nie, bo oni nie chcą tego budować tylko dla tego że to nie ich pomysł, może być nawet doskonały wariant ale koalicja chce to odrzucić bo przecież ludzie się buntują... w sejmie powiedzą "my chcieliśmy, ale ludzie nie chcieli" podobnie było na południu ze zbiornikami retencyjnymi...
Cytujtylko 8 wariant_gość
08.11.2024, 13:16
kolej to rozwój
Rozumieli to już najstarsi Amerykanie. Odcięcie Tczewa od kolei to śmierć miasta
CytujTtt_gość
10.11.2024, 13:42
Ma Pan Prezydent bezpośredni wpływ na to, czy będzie korkowała się Kociewska ze względu na zjazdy do Castoramy.
CytujAdam_gość
08.11.2024, 10:12
Ankiety
Wszyscy niezadowoleni z wariantu 8 tej inwestycji przebiegającego przez Tczew powinni wypełnić ankietę dostępną na tej stronie. Jeśli będzie dużo głosów niezadowolenia to jest szansa że wezmą to pod uwagę i wybiorą inny wariant z tych 5 dostępnych...
OdpowiedzAdams_gość
08.11.2024, 10:23
Wariant 8 jest ok
Jedyny sensowny wariant to właśnie wariant nr.8 jedynie należy zmienić jego przebieg w mieście Tczew
CytujNaiwnosc_gość
08.11.2024, 10:38
Ankiety są po to by skanalizować niezadowolenie społeczne i nikt się nimi nie przejmuje
CytujJr_gość
08.11.2024, 11:28
Mozna nic nie robic i tylko narzekac... Wypelnienie ankiety zajmuje chwile. Ja wlasnie wypelnilem
CytujTczewianka_gość
08.11.2024, 13:29
Dyzma zaorany
Pisland namieszał i Tczew na rozdrożu!!
CytujAdams_gość
08.11.2024, 10:22
Wariant 8 będzie realizowany
Tylko wariant nr.8 czyli przez Tczew będzie realizowany ale... Nie będzie komponentu kolejowego CPK ze względu na koszty i uległość Tuska wobec Niemców którzy nie oddadzą przelotów Cargo dla Polski ...
OdpowiedzGość _gość
08.11.2024, 13:32
Adams
Udaj się do określonego specjalisty lub na określonym oddziale szpitalym, ty masz odlot po dwóch kadencjach PiS mafii
Cytujrthr_gość
08.11.2024, 10:24
To jest wszystko wina pisu ja wam to mówie
OdpowiedzJames _gość
08.11.2024, 10:25
co za ludzie
CPK to szansa. Ludziom nic się nie podoba. Dostaniecie odszkodowania. Wiem, że to nie jest proste rozstać się z czymś w co włożyliście swoją pracę, ale państwo musi się rozwijać.
OdpowiedzBzdura_gość
08.11.2024, 10:39
Odszkodowania są żałośnie niskie i nie pozwolą na kupienie domu gdzie indziej
Cytuj..._gość
08.11.2024, 12:07
....
Byłeś na spotkaniu ? "Niezależny" rzeczoznawca wyceni nieruchomości po wyborze wariantu. Co z tego, że moja nieruchomość jest warta teraz 1-1.5mln jak po wyborze jej wartość z marszu spada o 50%. Kto mi odda pozostałe koszta które wrzuciłem w budowę? Kto stawi się za mnie w banku jak mi wypowiedzą hipotekę, ze względu na spadek wartości nieruchomości ? Na odszkodowania się nie załapię bo jestem 100m od inwestycji. Tak, takie kure**kie zachowania mi się nie podobają.
CytujGosc_gość_gość
08.11.2024, 10:34
Tczew
Oby to było za Wisłą, dla mnie dramat..
OdpowiedzAlles gut._gość
08.11.2024, 10:34
A mieli już tylko sadzić lasy.
Teraz z Tczewa zrobią parking dla elektryków i aut sportowych z silnikami spalinowymi.
OdpowiedzWykup_gość
08.11.2024, 10:37
Wycena rzeczoznawcy dokonywana moze być na jeden dzień przed ogłoszeniem wybranego wariantu lub na dzień w którym jest realnie wykonywana. W pierwszym przypadku nieruchomości mają realną wartość w drugim straciły na wartości już tyle, że obiecywane wykupy po 150% wartości są śmieszne, gdyż 150% prawie z niczego to nadal nic
OdpowiedzGosc_gość_gość
08.11.2024, 10:37
Tczew
Są ludzie, którzy nie dostaną odszkodowania i w sąsiedztwie będą mieli tory, dla mnie załamka!
OdpowiedzTczew_gość
08.11.2024, 10:49
Trzeba
Poszerzyć o sąsiednie gminy ,a nie narzekać że jest największa gęstość zaludnienia.To jest szansa aby złożyc projekt o rozszerzenie obszaru miasta.Tak dla rozwoju Tczewa!!!
Odpowiedzdurnota_gość
08.11.2024, 11:12
Gdzie poszerzyć skoro Rokitki zostaną zniszczone 200m wygrodzonym pasem torów?, tak samo Górki, Czarlin, Stanisławie
CytujTczewianka_gość
08.11.2024, 13:37
Szczekać na PIS
PiS nagrabił a teraz lament
CytujAydo_gość
08.11.2024, 16:31
rozszerzenie granic miasta
Zawsze byłem zwolennikiem likwidacji gmin o tej samej nazwie co miasto i włączenie niezbędnych terenów do rozwoju miasta w jego granice a pozostałe tereny gminy przyłączyć do sąsiednich gmin.Dodatkowo takie rozwiązanie zmniejszyłoby koszty funkcjonowania samorządów w kraju.
CytujSerio?_gość
09.11.2024, 07:23
Do Aydo
I co z tego że "zawsze byłeś zwolennikiem likwidacji gmin wiejskich przy gminach miejskich" skoro nikt takiej propozycji nie podaje. Miasto zdechnie z braku rozwoju, gmina zbiednieje i się wyludni, ale Wójt pobuduje sobie nową siedzibę urzędu w Szpegawie za kilkadziesiąt milionów. Pytanie tylko po co nowy budynek skoro z obecnych 15 tysiecy mieszkańców zostanie nawet nie 10tysiecy
Cytujmandarynka_gość
08.11.2024, 10:54
Marek Schabek nie jest pracownikiem Transprojektu Gdańskiego, a wariant wybiera zamawiający, czyli CPK. Projektanci nie wybierają wariantu który będzie realizowany!
OdpowiedzPiotr_gość
08.11.2024, 11:40
wykup gruntów
Osobom zbywającym nieruchomości pod tę inwestycję w trybie dobrowolnym przysługują wyceny na poziomie 140 proc. wartości budynku i 120 proc. gruntu. Takie bajki dla tych którzy tego nie doświadczają. Ci którzy otrzymali propozycje na własnej skorze przekonują się jak działa propaganda. Propozycje są takie korzystne że wszyscy się zgodzili a reszta nie może się doczekać aż i oni będą mogli tego szczęscia doświadczyc. Szczególnej hojności CPK doświadczają ci którzy prowadzą firmy. Propozycję po prostu powalają z nóg. Różnice w wycenach sięgają 1000 procent. Loteria . 1 na 50 wygrywa. Takie mini Lotto
OdpowiedzGość_gość
08.11.2024, 11:41
Znając plany... Remontują wiadukt w sposób nie właściwy... Oczywiście bez konsekwencji a szkoda że nikt nie ponosi konsekwencji swoich decyzji na wydanie nie swoich pieniędzy w sposób nie ekonomiczny... Karać powinno się takie osoby.
OdpowiedzKierowca_roweru _gość
08.11.2024, 23:15
Nie do końca. Wiadukt się sypie i remont był potrzebny na cito. Nowy Wiadukt, jeżeli w ogóle powstanie, zostałby wybudowany dopiero za kilka lat. Do tego czasu, nadzór budowlany zamknąłby stary Wiadukt i mielibyśmy tą samą historię, co na Wiśle.
CytujGos_gość
08.11.2024, 11:48
Wyburzenia
Tak wyburzmy nowowybudowane domy, w które ktoś włożył mnóstwo energii i pieniędzy, po to aby miasto się rozwinęło. Kpina. Warto zainwestować w zielen, miejsca kultury, rozrywki a nie kolejne betony, fabryki. Mamy tego ogrom. Dostęp do Autostrady. Obszerny dworzec PKP. Mnóstwo zakładów pracy. Rozwój zostawmy Zulawom, gdzie gospodarka ma się gorzej. Tczew się zamieni w totalne miasto betonów i linii kolejowych.
Odpowiedzchwila_gość
08.11.2024, 11:55
chwila chwila
rudy pachołek niemców powiedział ze nie bedzie na terenach okupowanej PL takich inwestycji wiec w czym problem ?
Odpowiedzjesteś spierd...lizną _gość
09.11.2024, 07:49
tuskowe trole
jesteś spierd...lizną tata się pomylił
Cytujja_gość
08.11.2024, 11:59
Tak sobie myślę, czy stać nas na to lotnisko i te koleje .Czy nie lepiej zbudować elektrownię jądrową i nareszcie obniżyć ceny energii , tak żeby kraj się rozwijał a nie zwijał . Po drugie - modernizowaliśmy trasę kolejową na Warszawę , czy wtedy nie trzeba było zrobić parametrów na kolej dużych prędkości ? Polska marnotrawstwem stoi szkoda że z naszych podatków.
OdpowiedzRowerowy_gość_gość_gość
08.11.2024, 12:10
Wariant przez Żuławy nie ma szans ....
.... ze względu na uwarunkowania gruntowe, jest wariantem czysto teoretycznym. Zresztą na co komu byłaby stacja przesiadkowa np. w Gnojewie?
OdpowiedzTam mieszkam_gość
08.11.2024, 12:53
Gnojewo jeszcze by było dobre
ale wg planów w jednym wariancie stacja ma być na płn-zach od Lichnów, tak ok 1-1,5km od wsi, w szczerym polu.
Cytujqwerty_gość
08.11.2024, 13:33
W Stanisławiu/Szpęgawie stacja przesiadkowa byłaby lepsza? :D
CytujRowerowy_johny_gość_gość
12.11.2024, 14:35
Część pociągów ....
.... jadących od strony Grudziądza będzie najprawdopodobniej zjeżdżać w okolicach Bałdowa na starą linię 131 i dalej do Tczewa. Więc rola stacji przesiadkowej w Stanisławiu będzie niewielka, najbardziej zadowoleni z niej będą kolejarze i spotterzy. Trzeba więc "walczyć" o dobre zjazdy do Tczewa i późniejszą siatkę połączeń. Pociągi jadące 320-350 nigdy nie będą się zatrzymywały w Stanisławiu bo to będzie mocno nieekonomiczne.
CytujGosc_gość_gość
08.11.2024, 15:09
Tczew
"W Stanisławiu/Szpęgawie stacja przesiadkowa byłaby lepsza? :D"
OdpowiedzNie
Planer_gość
08.11.2024, 15:28
Muty
Wy zacietrzewione podtczewskie ruty..tylko o swój posiadłości dbacie a rozwój się liczy ziemianie wielcy zasrani
OdpowiedzGosc_gość_gość
08.11.2024, 15:35
Tczew
Padam hahahahahahaha
CytujPlaner_gość
08.11.2024, 15:38
Zabrać ziemię siłą a tych podtczewskich kołków wywieźć wagonami na wschód..bogacze zasrani czubek swojego nosa widzą chamy
OdpowiedzKara Mustafa_gość
08.11.2024, 17:03
planer
grzeczniej zasrany gnojku. Nie ty małpo będziesz decydował, kto i w jaki sposób pozbawi właścicieli ich własności. I uważaj, żebyś wkrótce sam wagonem na wschód nie zapierdalał, wojna za płotem. Gardzisz ludźmi pracy, a to nic dobrego nie wróży, uwierz mi. Uważam, że są obecnie dużo ważniejsze priorytety rozwojowe, chociażby zbrojeniówk czy energetyka jądrową. Jak świat światem, jeszcze niczego dobrego nie stworzono na krzywdzie innych ludzi.
CytujBolszewik_gość
09.11.2024, 07:29
O Planer
A tu drodzy Państwo widzimy klasyczny, wręcz modelowy przykład Homo Sovieticus czyli mentalnosc typowej bolszewi. Taki człowiek zawsze cudze chętnie niszczy, odbiera, nigdy cudzego nieszanuje, sam nic nie ma bo robić nie lubi więc nienawidzi tych, którzy swoją pracą osiągnęli cokolwiek.
CytujGość_gość_gość_gość_gość
08.11.2024, 16:22
Jestem za niech w końcu te nasze zadupie się rozwija
OdpowiedzJohn_gość
08.11.2024, 17:52
Tczew
Ciekawe dlaczego nie można wykorzystać terenów PKP przebiegających przez Tczew o szerokości od kilkudziesięciu do nawet około dwustu metrów ? Byłoby zdecydowanie taniej !
Odpowiedzsobol_gość_gość_gość
08.11.2024, 18:45
decyzje
Wpierw most wyremontujcie dla ludzi, a po co kolej nowa w Tczewie, taniej lotnisko się wybuduje za Konczewicami dla łączności z CPK, tam jest dużo miejsca
OdpowiedzAbc_gość
08.11.2024, 20:29
Nie decyduj za nas
Ja jestem na tak, a że prezydent decyduje jak sam chce bo mu jednak budżet się nie zgrywa...taki był mądry przed wyborami, tylko brzuch mu pęka i może trochę Głowa po wygranych wyborach. Linia to szansa na rozwój.
Odpowiedzlika_gość_gość
09.11.2024, 19:17
Prezydent w tej sprawie to może tylko gdakać i tak swoje zrobią.
CytujGosć_gość_gość
08.11.2024, 21:00
Obecny samorząd ma gdziez że Tczew jest bodaj najbardziej zakorkowanym miastem na Pomorzu. Prezydent i samorząd winni najpierw dojrzec do polityki żebo zabierac w ogóle głos; A można zrobić wiele- w miejscie tzw. parku oficjalnie Kopernika a faktycznie śmierdzących meneli- mogłaby być idealna droga do ul. 30 stycznia, żeby ominąc przynajmniej jedno cohre rondo; no ale do tego trzeba dorosłych i myślących polityków.
OdpowiedzBrednie_gość
09.11.2024, 07:25
Tam jest ochrona konserwatorska
CytujGosc_gość
10.11.2024, 11:27
No tak
Czasami wystarczyłoby zwyczajnie nie zwężać ulic.
Cytujgość_gość
08.11.2024, 21:18
Z tczewską trasą CPK mogliby się zmierzyć jedynie Pobłocki z Wiórkiem. Porządkowskiego i spółki nikt słuchać nie będzie.
Odpowiedz.._gość_gość
09.11.2024, 06:39
...
Większego sarkazmu jak żyje nie czytałem
CytujCo?!_gość
09.11.2024, 07:25
Przecież to 0ni z Wojtem ściągnęli do nas CPK
CytujGość_gość_gość_gość_gość_gość
08.11.2024, 22:08
CPK
Jak będą cały czas rządzić Totalni to za kilka lat Polski nie będzie.
Odpowiedzjan_gość_gość
09.11.2024, 05:25
I nie będzie hejtu, nienawiści, wojen. Czego chciec więcej?
CytujxOxO_gość
08.11.2024, 22:35
"W Stanisławiu/Szpęgawie stacja przesiadkowa byłaby lepsza? :D"
OdpowiedzTak, dojezdzam pociagiem do pracy, z Lubiszewa do Gdanska. Taka stacja bylaby dla mnie spelnieniem marzen :)
Ania_gość
10.11.2024, 09:17
Tak dla paruset ludzi będzie to idealna sytuacja, a przeciwwaga jaka?
Cytujsdss_gość
19.01.2025, 21:01
ghj
dla ciebie tak, dla mnie katastrofa i rozpacz!! całe zycie oddac jakimś kilku pociągom , ktorymi przejedzie pare osób! rozpacz!
CytujGosc_gość
09.11.2024, 10:26
Jami rozwoj?
Boli czytanie ze zrozumieniem. Ta inwestycja rozpocznie się najszybciej za 8 lat! I będzie trwała 8 lat o ile się zacznie. Także najszybciej przystanek zobaczysz w 2040 roku!!!Na ten czas caly rozwoj Rokitek, Sliwin,Górek, dzie mlodzi ludzie kupują mieszkania, budują domy stanie w miejscu! Plus wyburza nowowybudowane osiedla. Taki będzie rozwój że jak powstanie projekt to nic tam już nic nie zrobi a jednoczenie kolej wcale może nie powstać za te 16 lat i zwyczajnie staniemy w miescu jak z Mostem. Zmienia się rządy i ktoś może nie dać na to kasy. Nie kumam w jaki sposób kolejne tory miały by rozwinąć Tczew. Mamy mnóstwo fabryk, połączenie z Autosyrada, krajówkę. Tczew wg mnie stanie się totalnym betonem.
OdpowiedzAnna_gość
09.11.2024, 19:15
Żenujące warcholstwo. Wszyscy chcą inwestycji ale koło mnie to wara.
OdpowiedzGosc_gość
10.11.2024, 11:24
Dokładnie
"Rozumieli to już najstarsi Amerykanie. Odcięcie Tczewa od kolei to śmierć miasta"
OdpowiedzPrzecież Tczew to miasto kolejarzy. Jest przecież pomysł by powstało tutaj Muzeum Kolejnictwa. Odcięcie naszego miasta od kolei, to brak rozwoju dla miasta. Bardzo dobrze, że przez Tczew przechodzą tory, dzięki temu możemy się szybko przemieszczać np. do Trójmiasta, czy w inne części kraju, nawet świata. Starogard na przykład nie ma już tak dobrze i mieszkańcy muszą np. dojechać do Tczewa i się przesiąść.
Op_gość_gość
11.11.2024, 07:39
Ja nie mogę z tych komentarzy, ha ha ha, ludzie skaczą sobie do gardeł od bolszewi się wyzywają itd. ani PIS by nie wybudowało ani PO nie wybuduje żadnego CPK a już na pewno nie nowych linii kolejowych. Skarbiec był jest i będzie pusty, poza tym powstały nowe linie kolejowej tzn. zmodernizowane, do Warszawy i Bydgoszczy, budowa trwała kilkanaście lata łącznie, i co pociągi które mogłyby jechać 250 km/h jadą 160. Nic nie powstanie i bardzo dobrze bo nas na to nie stać, tak jak ludzi na bilety na najszybsze pociągi.
Odpowiedzbobrokracja_gość
11.11.2024, 11:56
wszyscy 'ważni' siedzą a nasz boberek i jego przyd**as całe spotkanie na stojąco... to pokazuje jak liczą się z nimi i ich zdaniem poważne instytucje.
OdpowiedzAydo_gość
11.11.2024, 20:21
zmiana granic
"I,, co z tego że "zawsze byłeś zwolennikiem likwidacji gmin wiejskich przy gminach miejskich" skoro nikt takiej propozycji nie podaje " . Miasto zdechnie z braku rozwoju, gmina zbiednieje i się wyludni, ale Wójt pobuduje sobie nową siedzibę urzędu w Szpegawie za kilkadziesiąt milionów. Pytanie tylko po co nowy budynek skoro z obecnych 15 tysiecy mieszkańców zostanie nawet nie 10tysiecy"
OdpowiedzOkoło 50 prezydentów i burmistrzów miast będących w podobnej sytuacji co Tczew podpisało petycję do rządu ,ale bez efektu.Trudno ,ale pomysł pozostał.