Po rozmowach między miastem a miejskim przewoźnikiem - spółką Przewozy Autobusowe GRYF odnośnie zwiększenia dotacji dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego - na wrześniowej sesji decyzję w tej sprawie podejmie Rada Miasta. Aby spełnić żądania przewoźnika, miasto musi znaleźć 1,6 mln zł. Według pomysłu urzędników miasto miałoby dopłacić do komunikacji miejskiej 800 tysięcy złotych, a reszta pochodziłaby z podwyżki cen biletów, która mogłaby wynieść nawet 50 procent. Gryf wskazuje, że na rynku brakuje kierowców. "Stawki przewozowe w umowach przewoźników z miastami ulegają ciągłej waloryzacji we wszystkich miastach, bo muszą uwzględniać zmieniający się rynek" - uważa przedsiębiorstwo.
Temat pojawił się w związku z prośbą Gryfa o zwiększenia dotacji. Brak dodatkowych środków, zdaniem urzędników, mógłby skutkować nawet zaprzestaniem usług na rzecz miasta. Uchwała w sprawie podwyżek ma być głosowana w najbliższy czwartek.
Jak Gryf uzasadniał konieczność zwiększania dotacji:
Przypomnijmy, że umowa z Gryfem potrwa do końca grudnia.
Aktualizacja, godzina 11.07
Prezentujemy właściwą wersję nowego cennika, którą będą głosowali radni. Projekt po poprawkach komisji. Prosimy nie sugerować się poprzednią tabelą:
Prezentujemy właściwą wersję nowego cennika, którą będą głosowali radni. Projekt po poprawkach komisji. Prosimy nie sugerować się poprzednią tabelą:
Temat pojawił się w związku z prośbą Gryfa o zwiększenia dotacji. Brak dodatkowych środków, zdaniem urzędników, mógłby skutkować nawet zaprzestaniem usług na rzecz miasta. Uchwała w sprawie podwyżek ma być głosowana w najbliższy czwartek.
W związku z rosnącym tempem inflacji oraz krytyczną sytuacją finansową przewoźnika realizującego przewozy autobusowe na potrzeby komunikacji miejskiej w Tczewie związaną głównie z ogromnym wzrostem cen paliw oraz zwiększonym kosztem pracy kierowców,
konieczny jest wzrost opłat za przewóz osób środkami komunikacji miejskiej w Tczewie. Mając na uwadze średnioroczne wzrosty cen towarów oraz okres na jaki ustala się wzrost stawki opłaty za przewóz osób środkami miejskiej komunikacji masowej, proponowany
wzrost opłat jest uzasadniony ekonomicznie. W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały uważa się za zasadne. - czytamy w uzasadnieniu uchwały przygotowanej na czwartkową sesję.
Jeśli radni przyjmą zmianę cennika, zacznie on obowiązywać w listopadzie. Najbardziej podwyżki dotkną osób, które nie posiadają Karty Mieszkańca.
konieczny jest wzrost opłat za przewóz osób środkami komunikacji miejskiej w Tczewie. Mając na uwadze średnioroczne wzrosty cen towarów oraz okres na jaki ustala się wzrost stawki opłaty za przewóz osób środkami miejskiej komunikacji masowej, proponowany
wzrost opłat jest uzasadniony ekonomicznie. W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały uważa się za zasadne. - czytamy w uzasadnieniu uchwały przygotowanej na czwartkową sesję.
Jeśli radni przyjmą zmianę cennika, zacznie on obowiązywać w listopadzie. Najbardziej podwyżki dotkną osób, które nie posiadają Karty Mieszkańca.
Jak Gryf uzasadniał konieczność zwiększania dotacji:
Wynagrodzenia pracowników są takie, na jakie pozwalają możliwości finansowe płynące z tytułu realizowanej umowy do przewoźnika ze strony miasta. Oczywiście, że chcielibyśmy wynagradzać pracę kierowców lepiej niż obecnie. Obecne przychody nie pokrywają jednak kosztów działania przedsiębiorstwa. Liczymy jednak na udany, podjęty dialog z miastem w tym zakresie, aby prowadzone rozmowy doprowadziły do spełnienia oczekiwań wszystkich grup zainteresowanych sprawnym funkcjonowaniem tczewskiej komunikacji miejskiej. Stawki przewozowe w umowach przewoźników z miastami ulegają ciągłej waloryzacji we wszystkich miastach, bo muszą uwzględniać zmieniający się rynek. W wyszukiwarkę internetową wystarczy wpisać globalnie hasło "brakuje kierowców komunikacji miejskiej" - wyniki wykażą dane globalne dla sytuacji krajowej i nie tylko (to w odniesieniu do postawionych pytań w tym zakresie). - wyjaśniał nam niedawno Bartosz Milczarczyk, Dyrektor ds. Organizacji Przewozów w spółce Przewozy Autobusowe GRYF.
Przypomnijmy, że umowa z Gryfem potrwa do końca grudnia.
Komentarze (45)
dodaj komentarz
EkO_gość
26.09.2022, 08:11
Kończ waść - już czas
To nie są efekty jedynie kryzysu, ale też zarządzania miastem i jego zasobami. Czekają nas ceny biletów jak w Gdańsku!!! Czym ratusz chce to wytłumaczyć?! W miastach gdzie funkcjonuje MZK wygląda to lepiej. W Starogardzie bilety są wciąż tańsze niż w Tczewie. Malbork to w ogóle inny świat. A jeśli już chcemy się porównywać do Gdańska to tam jest dużo lepiej niż u nas. Ja na miejscu prezydenta bym się po prostu wstydził.
Omega_gość
26.09.2022, 09:15
Były pieniądze na rozwój zrównoważonego transportu (m.in. komunikacji miejskiej) a poszły na ścieżki rowerowe i inne niepotrzebne zachcianki rowerzystów.
Pobłocki do roboty_gość
26.09.2022, 09:20
Pobłocki zlikwidował ZKM
Czytałem w komentarzach na tcz że to Pobłocki zlikwidował kiedyś ZKM czyli zakład komunikacji miejskiej. Dzisiaj by się przydał a Pobłocki nie chce się zgodzić na jego utworzenie. Bezradni Pobłockiego przegłosują te podwyżki a znając powiązania Pobłockiego z Pisem nawet ci radni nie będą przeciw. Zobaczycie już niedługo bo ręka rękę myje.
misiu_gość
26.09.2022, 09:27
Do Zbyszka U. KIELISZKA
Tylko się nie zesraj. Szkoda, że cię z komendy wyciągałem.
YETI_gość
26.09.2022, 09:27
Od dawna mówiłem i pisałem, że wszystkie działania Rumcajsa i generała rowerowego służą do zabicia komunikacji miejskiej. Całe co lewackie zachęcanie do przesiadania się na rowery i inwestowanie pieniędzy przeznaczonych na komunikację masową wyłącznie w infrastrukturę rowerową skutkuje zapaścią lokalnego przewoźnika. Krótko - pieniądze na rozwój komunikacji w mieście zostały rozpieprzone na rowerki.
C2H5OH_gość
26.09.2022, 09:42
Pobłocki nie pij tyle wody
bo będziesz miał wzdęcia i trzymaj swoje pieski krócej na łańcuchu bo im nerwy puszczają a tobie się dostaje
a_gość
26.09.2022, 12:30
Przypomnę że Malbork ma komunikację za darmo dla wszystkich i nie dzieli ludzi na swoich i przyjezdnych .Nadal będziecie głosować na niego ? to są efekty nieudolnego rządzenia kiedyś mieliśmy swoje autobusy bazę ale lepiej sprzedać wszystko, a kasę wywalić na reklamę filmu .Nie mam pytań
Maćko z Bogdańca_gość
26.09.2022, 19:28
Co nam teraz Rumcajs zaoferuje? Riksze i rowerowych kurierów, którzy będą nas wozić? Cała kasa na zrównoważony transport wyj**ana na ścieżki rowerowe i potrzeby wąskomajtkowców. Rumcajs co dalej? Doprowadziłeś swoimi durnymi rządami do upadku komunikacji miejskiej. Lewackie hasła - porzućcie samochody przesiądźcie się na rowery... Nagrody dla firm, które zachęcają do rowerowania, nowe ścieżki, nowe daszki na rowery, darmowe lampki, stojaczki, pętle mierzące przejazdy.... cały unijny hajs poszedł na j**ane rowerki, a nie na komunikację miejską. Rumcajs jak byś nie wyj**ał 300 milionów na rowerkowe zachcianki to byś miał dzisiaj na Gryfa 1,5 miliona.
Mevo_gość
27.09.2022, 07:24
A 40 milionów wyj**ane na Mevo. Gratulacje prezydencie.
Prawda Czasu _gość
27.09.2022, 07:32
Przemyślenia
Jedyną racjonalną decyzją jest rozwiązanie Rady Miasta i nigdy nie brać pod uwagę obecnych radnych przy urnach wyborczych, ponadto sprawdzić stopień powiązań ich z prezydentem miasta! Kolejna Rada musi dokonać audytu Miasta - który zostanie opublikowany do wiadomości mieszkańców!
Obywatel _gość_gość
26.09.2022, 08:20
Same podwyżki!!!
Same podwyżki Sasin teraz was opodatkuje od nadmiarowych zysków spółek i się skończy eldorado
Pobłocki do roboty_gość
26.09.2022, 09:24
ponad 4 klocki i wciąż im mało
Kierowca autobusu ma zarabiać co najmniej 25 zł na rękę. To jest 4 200 na rękę. Ilu z was tyle zarabia?
Albin_gość_gość_gość
26.09.2022, 08:35
Jak najbardziej nalezy sie dotacja Podwyzka biletów też powinna być
Kinjo _gość
26.09.2022, 08:39
Ciekawy komentarz
Szkoda, że media lokalne nie cisną prezydenta o wytłumaczenie się z tego cyrku z komunikacją... tnij.tcz.pl/?u=8b3a35
Kinjo_gość
26.09.2022, 08:50
Sesja rady miasta na której będzie procedowany projekt podwyżek to swego rodzaju test na przyzwoitość dla radnych. Mogą się opowiedzieć za mieszkańcami lub przeciw. Prawda jest też taka, że prezydent postępuje po świńsku, stawiając radę w takiej sytuacji.
Pobłocki do roboty_gość
26.09.2022, 09:26
Nie głosować na PNP to rozwiązanie
Co ty pitolisz że postępuje po świńsku. On im mówi jak maja głosować a oni tak głosują i dzięki temu znowu ich wystawia na listy wyborcze a wy ich wybieracie, a oni znowu głosują jak im każe. Dopóki tego nie przerwiecie to będzie się kręciło dalej.
Kierowca _gość
26.09.2022, 09:58
Bileciki do kontroli lamusy, bilet do grudnia będzie kosztował za 1 przejazd 10 zł, kierowcy szukajcie innej pracy bo nikt nie będzie jeździł za taką stawkę,są ścieżki rowerowe w całym Tczewie więc można jeździć ile się chce, można też Tczew przejść pieszo w 40 minut więc wyjdzie na zdrowie nam, można złożyć się na taxi i taniej będzie komfortowo
pasażerka _gość
26.09.2022, 10:43
będą jeżdzić emeryci
GDY bilety osiągną ceny za tak krótkie przejazdy między przystankami powyżej 5 zł to nikt nie będzie z usług komunikacji korzystał tylko emeryci co z racji wieku mają bezpłatny transport. Władze miasta się dopiero zastanowią nad swoje bezmyślne uwarunkowania ,korzystania z transportu miejskiego wprowadzając ceny nie adekwatne do rzeczywistych warunków na rynku. Przewożnik oczekuje wzrostu stawki ,ale nie kosztem ceny biletu, tu powinien zadziałać system gospodarczy czyli popyt konsumpcyjny i polityka zarządzania w mieście. Co do Radnych to radni zgodzą się na każdy krok w decyzji włodarza,gdyż to większa część emerytów wiekowych co porusza się komunikacją z biletem ulgowym ,a radni bezradni są zwolnieni i korzystają z swoich przywilejów. Po drugie chcą być radnymi więc nie mogą i nie chcą sprzeciwiać się.Taka jest rzeczywistość w tym mieście .
qq_gość
26.09.2022, 10:44
wciskasz plus pokazuje minus....bo ktos napisał prawde...dziadowski portal
balanga_gość
26.09.2022, 12:59
plusami i minusami steruje szwagier
choćbyś naklikał 500 + to szwagier włączy kompa i zrobi z tego 100 - i to w ciągu sekundy. To taki nadworny naciągacz rzeczywistości, żeby car był zadowolony z wyników
Prawda Czasu _gość
27.09.2022, 07:12
Przemyślenia
Należy rozwiązać Radę Miasta i nigdy obecnych radnych nie brać pod uwagę przy urnach wyborczych, ponadto sprawdzić stopień powiązań i uzależnień z prezydentem miasta!! Prezydent Pobłocki z Tczewa zrobił skansen, a jego ścieżki rowerowe to totalne nieporozumienie, inwestuje w nie publiczne pieniądze, a zaniedbuje chodniki i jezdnie!
Alex_gość_gość
26.09.2022, 10:38
komentarze
A gdzie kontrole biletów? Całą masa gapowiczów jeździ. Podniesiecie ceny biletów - przestaniemy jeździć.
qq_gość
26.09.2022, 10:46
kontrole sa w godzinqach emeryckich jak dziadki jadą na rynek...a tak można śmigać na gapę :). niech se podnosi te opłaty to i tak nic nie zmieni :)
Mięczysław_gość_gość
26.09.2022, 10:42
Sami jesteśmy sobie winni wybieramy sobie radnych Łysy wozi się dalej z krzyżem na szyi zgrywa po żądnego dopuki tacy ludzie będą zasiadać w radzie to się nic nie zmieni
balanga_gość
26.09.2022, 13:01
długo się już nie powozi
pnp szuka następcy na jego miejsce na starym mieście bo pysiu się ponarażał krytyką rumcajsa
ja_gość
26.09.2022, 12:09
To jakiś absurd. Najpierw miasto rozpisze gówniany przetarg, gdzie firmy które dobrze oszacują koszty odpadają, a teraz koszt miejskiego systemu przerzuci się na mieszkańca/pasażera.
Kierowca_gość
26.09.2022, 14:37
"Kierowca autobusu ma zarabiać co najmniej 25 zł na rękę. To jest 4 200 na rękę. Ilu z was tyle zarabia?"
4200 to przy 210 godzinach. Jeszcze do niedawna gość który jeździ na autobusie przegubowym średnio miesięcznie wyrabiał 280 godzin i dostawał niecałe 5 tys. Nawet po odjęciu kosztów dojazdu do Pruszcza to więcej w albatrosie się zarabia.
bzdury piszesz_gość
26.09.2022, 16:12
4200 / 25 to 168 godzin
4200 na rękę dla kierowcy wychodzi za 168 godzin więc po co piszesz że to przy 210 godzinach?
Rere_gość
26.09.2022, 14:49
Bilety
Polecieliście po całości z biletami, Tczew to nie trójmiasto i nigdy nie dorówna,wy najpierw dobrze pomyślcie a potem róbcie, myślicie że zarobicie na ludziach dojeżdżających do Flexa to się możecie grubo przeliczyć,siedzicie pierdzicie w stołki i głupoty wam przychodzą w tych smrodach,robicie z siebie pośmiewisko, WSTYD za was
kuba_gość_gość
26.09.2022, 14:58
Ceny
Ceny biletów jak w Trójmieście a nasze miasto nawet nie ma podjazdu do Starogardu czy Malborka. Większość autobusów to jakaś kpina jeżdżące złomy, pan Gryf chce to miasto daje a o mieszkańcach się wgl nie myśli. Pan prezydent to ma w planach zniszczyć transport autobusowy w mieście...
Gość _gość
26.09.2022, 17:04
Zamiast komentować stawki dla kierowców i narzekać ,kto tyle zarabia sam idź ,zmień pracę i zostań kierowcą. Komentować, krytykować pierwsi, ale sam nie wsiądzie za kierownicę .
Yyy_gość
26.09.2022, 18:03
.
"Kierowca autobusu ma zarabiać co najmniej 25 zł na rękę. To jest 4 200 na rękę. Ilu z was tyle zarabia?"
No tak, niech zarabiają najniższą krajową, do tego mają być uśmiechnięci i może jeszcze sprzątać syf po pasażerach brudasach. 4200zl za taka pracę, to się nie dziwię, że nie ma chętnych do pracy. Poza tym jakby nie jeździło tylu gapowiczów, to by nie było aż takich podwyżek za bilety. Kolejna rzecz: ludzi stać na bilety, skoro kupują je drożej u kierowcy, a nie w kiosku, apce czy biletomacie, nie wspominając o karcie miejskiej.
1989..._gość
26.09.2022, 18:18
Prośba o listę radnych głosujących za tym projektem by wiedzieć kogo nie zaznaczyć w następnych wyborach. Ps gdzie są "kanary" w autobusach 5-6 rano
Ar_gość
26.09.2022, 18:45
Już czas?
Czy ludzie już się obudzili? czy jeszcze za szybko?
._gość
26.09.2022, 18:48
.
"Kierowca autobusu ma zarabiać co najmniej 25 zł na rękę. To jest 4 200 na rękę. Ilu z was tyle zarabia?"
A ilu z was ma prawo jazdy kat d? Prawo jazdy to już teraz koszt 7000 zł, bierzesz do tego odpowiedzialność za ludzi i jeszcze nie zapomnij że dla pasażerów kierowca jest najgorszy jak zwykle. 25 zł na rękę to już dawno mają u innych przewoźników. Róbcie tłumnie prawko i wszyscy na autobus jak dla was to adekwatne wynagrodzenie!
Jbh_gość
26.09.2022, 20:33
Nie narzekajcie
Kierowca co to za zawód?
._gość
26.09.2022, 18:51
.
"4200 na rękę dla kierowcy wychodzi za 168 godzin więc po co piszesz że to przy 210 godzinach?"
Po co piszesz, że 4200 na rękę są 168h jak nie wiesz. O takim wynagrodzeniu za nominał możesz zapomnieć, a na pewno w Tczewie tyle nie zarabiają
Fakty i Mity _gość
28.09.2022, 23:59
Hipokryzja
Pobłocki skrytykował Starogard, a w Tczewie nie może sobie poradzić i dać przykład mieszkańcom Starogardu! A Starogard ma sprawniejszą komunikację autobusową, targowisko, galerię handlową i inteligentnych radnych!! A co propnuje prezydent Pobłocki mieszkańcom Tczewa oprócz ścieżek rowerowych, które kolidują z ruchem pieszym!!?
sopel_gość_gość_gość
26.09.2022, 21:00
decyzje
Taki Tczew co ma ponad 60 tysięcy mieszkańców nie ma miejskiego zakładu transportu autobusowego, kiedyś był ZKM, komu to przeszkadzało???? Wynajmowanie transportu typu Gryf niesie za sobą o wiele większe koszty transportu od swojego miejskiego. W Polsce tak już się stało i jest że co obce to lepsze ale droższe, nic z tych rzeczy to typowy biznes zainteresowanego a nie dogodność dla mieszkańca., czy któryś z radnych pomyślał o tańszym transporcie prywatnym, autobus drogi ,Latocha drogi, rowery tez drogie, a te hulajnogi także drogie, a co jest tańsze, czy ktoś w Tczewie myśli o przyszłości, niektóre ulice powinne być zamknięte do użytku a teraz flekują po raz który, by zniwelować koszty, ale drogie fontanny muszą być, bo tam gołąbki i bezdomni się kąpią, a koszty remontu aut nikt nie liczy od dziurawych jezdni i dróg. Złe decyzje omijają pilne potrzeby dla mieszkańców, myślenie nie boli, tylko do myślenia potrzebny jest taki co naprawdę umie myśleć
mieszkaniec_gość
26.09.2022, 21:55
są pieniadze
Miasto płaci prywatnej fiormie rocznie 3 mln zł za nadmierne koszenie traw, wycinanie drzew i ogołacanie ich do pnia z gałęzi. Jest to o 2 mln za dużo. Są pieniądze? Są!!!!!!!!
mieszkaniec_gość
27.09.2022, 12:21
w uzupełnieniu
Miasto na tą niby pielęgnację zieleni, wydaje rocznie bajońską kwotę 3 mln zł !!!!
gość_gość_gość
26.09.2022, 22:11
rozkład
Żeby jeszcze rozkład był pasujący za tę cenę biletów! Ludzie muszą jechać niemal godzinę wcześniej do szkoły czy pracy, bo nie ma pasującego autobusu. 7:12 z górek, a kolejny 7:52, a na 8 do szkół trzeba zdążyć. Do tego codziennie autobus jedzie mały i przepełniony, brawo! Nic tylko kosić ile się da od klienta, a dogodności żadnych. Jeszcze trochę to nikt tym transportem nie będzie jeździł poza emerytami, wtedy dopiero oczy się co niektórym otworzą.
Dojeżdżający_gość
27.09.2022, 07:51
Dojazd do strefy
Za co mamy płacić tak wielkie pieniądze za bilet? Za to, ze do porannych autobusów na linii nr 4 nie da się wsiąść na Suchostrzygach? Za to, że bydło ma lepsze warunki przewożenia? Zapraszam Pana prezydenta na miłą podróż z samego rana, jestem ciekaw czy chciałby wtedy zapłacić za bilet 3 złote. To jest jawne plucie mieszkańcom w twarz, ile jeszcze będziemy mówić, że to nie plucie, a ciepły deszczyk...
Bez glejtu_gość
28.09.2022, 08:46
Prawda jest taka
Prawda jest taka że jak zwykle początkowo jest marudzenie i jatka w dyskusji, ale po pewnym czasie, zwykle bardzo krótkim, ludzie się przyzwyczajają do nowej rzeczywistości i początkowy "szał" i "fochy" mijają. Z cenami biletów też tak będzie, czy się to komuś podoba czy nie. Mi się to bardzo nie podoba, ale tak już jest, bo ludzie mają bardzo krótką pamięć - wyniki wyborów parlamentarnych od 3 dekad pokazują to dobitnie, że statystyczny Polak ma pamięć gorszą jak RAM w kompie i po paru dniach jest wyczyszczona, inaczej układ sił politycznych byłby od dawna inny a największe dwie partie (de facto jedna dogadana ze sobą w stylu raz my, raz wy) już dawno leżałyby na śmietniku historii razem z resztą bandy magdalenkowej. W wiosze Czczewie też tak będzie, ludzie popsioczą i potem nie pójdą na wybory albo zagłosują na tych samych politykierów licząc, że da to inne rezultaty niż poprzednimi razy. Kto ma jeździć będzie jeździł dalej autobusami, kto przesiadł się na rower/hulajnogę/swoje nogi to przesiadł się już dawno bez podwyżek biletów, no i tyle. I tak wkoło Macieju. Polski wyborca ma tak krótką pamięć, że miernoty u władzy lokalnej czy centralnej na lepszy prezent nie mogą liczyć, dlatego miasto Tczew już dawno nie istnieje, została tylko wymierająca zabita dechami wiocha z prawdopodobnie najbardziej żenującym dworcem w galaktyce czy układem ścieżek rowerowych utrudniających życie pieszym jak chyba w żadnym innym mieście, tak samo w miejsce dawnej Polski robi się nowy twór w stylu polin cytując rezydenta pałacu namiestnikowskiego czy ukropolin jako etap przejściowy. Dlaczego? Bo polski wyborca sformatowany przez polskojęzyczne łżemedia ma permanentną amnezję, której nie chce wyleczyć. Jak się wkurza to na 5 minut, by w następnych wyborach zrobić to samo co poprzednio.
Katarzyna _gość
29.10.2022, 17:41
Ceny biletu
Jezeli mają byc zmiany cen biletów to nie h też kierowcy zmienia swoje podejście do pasażerów . Nie dość że jeżdżą z nami jak z workami ziemniaków czasami nawet nie da się skasować biletu ponieważ autobus już rusza i gwałtownie się zatrzymuje . To niech też pilnują rozkładu jazdy odjazdu i przyjazdu autobusu a nie przyjeżdżają i odjerzadzaja canajmniej 5 minut za szybko w godzinach wieczornych chodzi o linię nr 4 i nr 2 ulica Jagiellońska - kociewska zdarzenie na autobus 22:07 graniczy tam z cudem ponieważ kierowcy o godz 22:03 już odjeżdżają z przystanku . Skoro mamy płacić więcej za to żeby nas wozili jak jakieś worki to niech chociaż wywiązują się z tego co do nich należy . Zdążą się nawet że nie zmieniają numeru autobusu i jak się okazuje autobus nr 3 tak naprawdę jest autobusem nr 2 i jedzie w całkiem inną stronę niż powinien !!!! A kierowca stwierdzi że to nasza wina a nie jego że wsiadaliśmy w zły autobus i bilet za ponad 5zl stracony .