Od początku roku do końca lipca z usług największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego skorzystało o ponad 17 mln osób więcej (wzrost o 56,3%), niż w analogicznym okresie roku 2021. POLREGIO notuje stały wzrost liczby pasażerów również w porównaniu do okresu sprzed pandemii.
Od maja do końca lipca br. z usług POLREGIO skorzystało niemal 780 tys. więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2019 r., czyli przed pandemią. Już w marcu i kwietniu liczba pasażerów spółki była na poziomie zbliżonym do wyników z 2019 r. Symboliczne przełamanie i wzrost liczby podróżnych nastąpił w maju, kiedy to z usług przewoźnika skorzystało 7,7 mln osób wobec 7,5 mln w maju 2019.
Jeszcze lepiej wygląda sytuacja w porównaniu do 2021 roku. Liczba pasażerów jest obecnie znacznie wyższa, zarówno w zestawieniu z miesiącami, w których rok temu obowiązywały duże ograniczenia związane z pandemią (przede wszystkim I kwartał), jak i z II kwartałem 2021 r. Przykładowo, tylko w maju i czerwcu br. wzrosty pasażerów wyniosły odpowiednio 2,7 i 2 mln pasażerów w porównaniu do analogicznych miesięcy ubiegłego roku. Narastająco od stycznia 2022, wzrost wyniósł aż 56,3%, co przekłada się na ponad 17 mln pasażerów więcej w okresie styczeń-lipiec 2022 w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Porównanie do roku 2019 stanowi bardziej miarodajny wskaźnik niż do 2021 czy 2020, kiedy to cały pasażerski rynek kolejowy w niektórych miesiącach negatywnie odczuł lockdowny oraz związaną z nimi mniejszą liczbę podróży.
Od maja do końca lipca br. z usług POLREGIO skorzystało niemal 780 tys. więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2019 r., czyli przed pandemią. Już w marcu i kwietniu liczba pasażerów spółki była na poziomie zbliżonym do wyników z 2019 r. Symboliczne przełamanie i wzrost liczby podróżnych nastąpił w maju, kiedy to z usług przewoźnika skorzystało 7,7 mln osób wobec 7,5 mln w maju 2019.
Jeszcze lepiej wygląda sytuacja w porównaniu do 2021 roku. Liczba pasażerów jest obecnie znacznie wyższa, zarówno w zestawieniu z miesiącami, w których rok temu obowiązywały duże ograniczenia związane z pandemią (przede wszystkim I kwartał), jak i z II kwartałem 2021 r. Przykładowo, tylko w maju i czerwcu br. wzrosty pasażerów wyniosły odpowiednio 2,7 i 2 mln pasażerów w porównaniu do analogicznych miesięcy ubiegłego roku. Narastająco od stycznia 2022, wzrost wyniósł aż 56,3%, co przekłada się na ponad 17 mln pasażerów więcej w okresie styczeń-lipiec 2022 w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Porównanie do roku 2019 stanowi bardziej miarodajny wskaźnik niż do 2021 czy 2020, kiedy to cały pasażerski rynek kolejowy w niektórych miesiącach negatywnie odczuł lockdowny oraz związaną z nimi mniejszą liczbę podróży.
- Wzrost liczby pasażerów to efekt obranej przez nas ścieżki dalszego rozwoju spółki, w której stawiamy na obsługę coraz większej liczby połączeń. Od kilku miesięcy obsługujemy więcej pasażerów niż przed pandemią, co pokazuje, że z trudnego okresu 2020-2021 wyszliśmy wzmocnieni, a kolej regionalna odgrywa znaczącą rolę w życiu społecznym i gospodarczym - mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu Polregio S.A.
Komentarze (11) dodaj komentarz
qq_gość
06.09.2022, 11:23
coraz to wiecej połączeń kosztem coraz to krótszych składów....gdzie tu logika derektorków...o 10 dwa składy gdzie jadą emeryci albo ludzie z przypadku...a 56-7 po jednym składzie jak wszyscy wala do roboty. debile
OdpowiedzRo_gość
06.09.2022, 12:00
Więcej pasażerów a składów mniej. Usiąść = cud. I jeszcze te chore podwyżki na biletach o 30%. Też się mają czym chwalić. Dla mnie to był, jest i będzie syf, którym muszę jeździć z konieczności.
OdpowiedzTomson _gość
06.09.2022, 15:26
Nie musisz
Masz wybór - możesz autem :)
CytujPiotr _gość
06.09.2022, 12:02
Fajnie, że już od września ogrzewanie odpalone na maksa. Czy to nie jest chore? Grzać 10 miesięcy w roku za wyjątkiem lipca i sierpnia.
OdpowiedzAlex _gość_gość
06.09.2022, 21:39
PKP
Od jesieni i na zimę kolej zmieni nazwe POLSKIE KOLEJE ARKTYCZNE ,w szczycie wracających z pracy trasa Gdańsk -Tczew będą 3 sklady jeden przy drugim bedziemy sie grzać wzajemnie ,i podwyżka bedzie od stycznia biletow jak to bywa co roku.
Odpowiedzqq_gość
07.09.2022, 10:51
bedzie podwyżka bo inflacja , cena prądu wysoka, wojna....ale sa też plusy bedzie luźniej bo krowid wraca z urlopu także dzieci w domu i rodzice też praca zdalna :)
CytujGosc _gość
07.09.2022, 10:42
Wielki sukces
Doyeb.ć takie ceny paliw a potem się cieszyć ze się ludzie na pociągi przesiadają. Bo muszą. Dobrobyt rozpier.Ala tą krainę mlekiem i miodem płynącą . Niech żyje wielki wódz.. niech żyje Pinokio . Jak naj dłużej . Najlepiej razem . W jednym pomieszczeniu . Dożywotnio. Ciekawe kto kogo pierwszy sp Enetruje ? Sto lat życzę .
OdpowiedzZiom_gość
07.09.2022, 14:19
Gd-Sm
Dziękujemy za tak ogromna ilość połączeń w stronę Smetowa! Wcale nie ma dwugodzinnych przerw między pociągami z Gdańska i do Gdańska :)
OdpowiedzKierowca_gość_gość
07.09.2022, 16:37
Za mało jest kursów
Brakuje np. Pociągu o 15:55 z Gdańska Głównego do Tczewa. Kolejny skład o 16:06 do Elbląga jest obsługiwany starymi wagonami i jest przeładowany.
OdpowiedzHaha_gość
09.09.2022, 19:30
Ciesz się, że macie chociaż taka ilość połączeń. Tczew wygrywa w tej kwestii, bezdyskusyjnie.
CytujMariot_gość
07.09.2022, 19:14
połaczenia
Zobacz połączenia Tczew - Malbork - Tczew w godzinach szczytu, przez wszystkie wioski zaczynając od Lisewa. Smutek. Pojedziesz zobaczyć zamek i nie wrócisz... A ci piszą że kolej ma się dobrze...
Odpowiedz