Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie przygotowuje się do otwarcia Pracowni Nowych Mediów. Pracownicy przeszli szereg szkoleń, które podniosły ich kompetencje cyfrowe. Dzięki warsztatom i inwestycjom CKiS staje się ośrodkiem o ofercie bardziej dostosowanej technologicznie.
Przypomnijmy, iż Centrum znalazło się w gronie 200 ośrodków kultury z całej Polski, które otrzymały grant w konkursie dotacyjnym Konwersja Cyfrowa Domów Kultury. Projekt "Pracownia Nowych Mediów" to miejsce, w którym szkolić się będą m.in. przyszli dziennikarze oraz influencerzy. Tutaj będą powstawać podcasty, reportaże oraz filmy.
Projekt otrzymał dofinansowanie w kwocie 146 600 zł. W ramach zadania zakupiono sprzęt, umożliwiający zwiększenie zakresu działalności Pracowni Nowych Mediów.
Kiedy ruszy Pracownia, kto będzie mógł do niej uczęszczać i kto poprowadzi warsztaty?
- Przygotowujemy ofertę warsztatową, z którą ruszymy po wakacjach. Chcemy zaproponować zajęcia dla różnych grup mieszkańców, w tym dla seniorów i osób z niepełnosprawnością. Będą one realizowane w formule zdalnej i stacjonarnej. Są różne pomysły i propozycje, kto mógłby takie zajęcia poprowadzić. Prowadzimy rozmowy. - mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie.
Dyrektor CKiS podkreśla, że liczy na pomoc i wiedzę pracowników. Od grudnia 2021 r. zespół CKiS brał udział w licznych szkoleniach, które miały za zadanie podnieść ich kompetencje cyfrowe. Pozwoliły one poprawić działania promocyjne, a także dokształcić pracowników do prowadzenia zajęć medialnych dla mieszkańców.
Pracownicy wzięli udział w następujących szkoleniach: efektywne ustawianie reklam, autoprezentacja - emisja głosu, obsługa programów graficznych, rozwój publiczności internetowej, rejestracja i cyfrowa obróbka dźwięku, prawo autorskie w sieci, rejestracja i montaż materiału filmowego, wykorzystanie VR/AR i aplikacji mobilnych, nowe media i media społecznościowe oraz ogólne kompetencje cyfrowe.
Projekt Konwersja cyfrowa domów kultury finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 3.2 "Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej" III Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Przypomnijmy, iż Centrum znalazło się w gronie 200 ośrodków kultury z całej Polski, które otrzymały grant w konkursie dotacyjnym Konwersja Cyfrowa Domów Kultury. Projekt "Pracownia Nowych Mediów" to miejsce, w którym szkolić się będą m.in. przyszli dziennikarze oraz influencerzy. Tutaj będą powstawać podcasty, reportaże oraz filmy.
Dzięki Pracowni urozmaicimy prowadzenie naszych mediów społecznościowych: Facebooka, Instagrama i serwisu YouTube. Nie zabraknie ciekawych fotorelacji i filmików. Zakupiony sprzęt i szkolenia otworzą Centrum na streaming wydarzeń i zajęć artystycznych. - informuje Justyna Grunau, kierownik ds. marketingu i współpracy.
Projekt otrzymał dofinansowanie w kwocie 146 600 zł. W ramach zadania zakupiono sprzęt, umożliwiający zwiększenie zakresu działalności Pracowni Nowych Mediów.
- To były duże i logistyczne zakupy. Lista zakupionego sprzętu jest naprawdę długa. Zaopatrzyliśmy się w m.in. mikser do streamingu, kamery, aparat fotograficzny, gimbal, dron, laptopy, mikrofony reporterskie oraz studyjne. - wylicza Angelika Klinowska - Kamińska, kierownik ds. administracyjno-technicznych.
Kiedy ruszy Pracownia, kto będzie mógł do niej uczęszczać i kto poprowadzi warsztaty?
- Przygotowujemy ofertę warsztatową, z którą ruszymy po wakacjach. Chcemy zaproponować zajęcia dla różnych grup mieszkańców, w tym dla seniorów i osób z niepełnosprawnością. Będą one realizowane w formule zdalnej i stacjonarnej. Są różne pomysły i propozycje, kto mógłby takie zajęcia poprowadzić. Prowadzimy rozmowy. - mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie.
Dyrektor CKiS podkreśla, że liczy na pomoc i wiedzę pracowników. Od grudnia 2021 r. zespół CKiS brał udział w licznych szkoleniach, które miały za zadanie podnieść ich kompetencje cyfrowe. Pozwoliły one poprawić działania promocyjne, a także dokształcić pracowników do prowadzenia zajęć medialnych dla mieszkańców.
- Wiedzę pozyskaną na tych szkoleniach wykorzystuję w codziennej pracy - opowiada Anna Kruszyńska, odpowiedzialna za edukację kulturalną - Uważam, że wszystko było profesjonalnie przeprowadzone.
Pracownicy wzięli udział w następujących szkoleniach: efektywne ustawianie reklam, autoprezentacja - emisja głosu, obsługa programów graficznych, rozwój publiczności internetowej, rejestracja i cyfrowa obróbka dźwięku, prawo autorskie w sieci, rejestracja i montaż materiału filmowego, wykorzystanie VR/AR i aplikacji mobilnych, nowe media i media społecznościowe oraz ogólne kompetencje cyfrowe.
- Najbardziej zapamiętałem zajęcia z emisji głosu i prezentacji, które poprowadziła aktorka Marzena Nieczuja-Urbańska oraz zajęcia z budowania publiczności z Agatą Etmanowicz. Nabyłem nowe kontakty i odważyłem się wnieść nowe pomysły do promocji. - wspomina Janek Skerka z działu marketingu.
Projekt Konwersja cyfrowa domów kultury finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 3.2 "Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej" III Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Komentarze (1) dodaj komentarz
Etyka zawodowa _gość
07.07.2022, 08:58
Jest jeszcze coś do nauki.
I to raczej najważniejsze w tym fachu. Mianowicie chodzi o to, że nie wolno wprowadzać odbiorców w błąd przekazując niesprawdzone lub fałszywe informacje. Rzeczywistość trzeba pokazywać taką jaka ona jest, a nie taką jak chcą ją przedstawiać rozmaici agenci wpływu, manipulatorzy i inne badziewie. Prywatne media często są finansowane przez w/w aby pokazywać swój produkt (partie polityczne, styl życia itd) i manipulować ludźmi.
Odpowiedz