Nasi czytelnicy zwracają uwagę na papierowe faktury za prąd, który docierają z opóźnieniem, co wiąże się z konieczności opłacania odsetek. O wyjaśniania poprosiliśmy Biuro Prasowe Grupy Energa.
Od naszych czytelników otrzymaliśmy dwa niezależne sygnały - problem jest ten sam:
O wyjaśniania poprosiliśmy Biuro Prasowe Energi:
A czym Wam zdarzył się kiedyś podobny problem, jak ten opisany przez naszych czytelników?
Od naszych czytelników otrzymaliśmy dwa niezależne sygnały - problem jest ten sam:
Moja mama jest osobą starszą, która nie korzysta z bankowości elektronicznej - otrzymuje zatem faktury drogą listowną - i tu pojawia się problem - praktycznie co miesiąc jest to samo. Faktura - ma powiedzmy termin płatności do ósmego każdego miesiąca - a faktura dociera 10, czt 11. Oczywiście co miesiąc są naliczane odsetki. Dodamy, że papierowe faktury za gaz, czy wodę docierają na czas. Czy nie da się jakoś zoptymalizować wysyłki, by nie narażać klientów na koszta? - pyta czytelniczka.
O wyjaśniania poprosiliśmy Biuro Prasowe Energi:
Energa Obrót nie odnotowała opóźnień w fakturowaniu w Państwa rejonie. Termin na opłacenie faktury wynosi 14 dni. W przypadku, gdy faktura dochodzi do klienta z opóźnieniem, zachęcamy do kontaktu z infolinią spółki pod numerem 555 555 555 w celu wyjaśnienia sytuacji. Pani Redaktor, zaznaczyła Pani, że w tym przypadku chodzi o osoby starsze, które nie korzystają z bankowości elektronicznej, zatem możliwe, że również z internetu, dlatego bezpośrednio w odpowiedzi na tę sytuację nie proponujemy aktywacji faktury elektronicznej, ale pragniemy zaznaczyć (dla innych odbiorców Państwa portalu), że to bardzo praktyczne rozwiązanie. eFaktura pojawia się na skrzynce mailowej klienta lub w serwisie obsługi ENERGA24 szybciej niż tradycyjne rozliczenie papierowe, dzięki czemu klient może uniknąć ryzyka opóźnionej płatności. Informacje o eFakturze klienci mogą znaleźć na stronie spółki pod adresem: https://www.energa.pl/energa24/efaktura. - wyjaśnia Biuro Prasowe Grupy Energa.
A czym Wam zdarzył się kiedyś podobny problem, jak ten opisany przez naszych czytelników?
Komentarze (17)
dodaj komentarz
Emeryt_gość
04.08.2025, 09:54
Faktura energa
Dostałem fakturę z opóźnieniem 12 dni ! Opłaciłem fakturę przelewem bankowym po terminie ! W rubryce tytułem napisałem fakturę otrzymałem po terminie podając datę otrzymania ! Odsetki zostały naliczone w następnej fakturze !
E-Klient_gość
05.08.2025, 13:02
Faktury elektroniczne
Skoro tak liczna rzesza jest tak aktywna na forach internetowych to może właściwy moment by przejść na e-fakturę :).
a_gość_gość
04.08.2025, 10:24
Ale wyjaśniła to że na e mail przychodzi szybciej to normalne nie trzeba być geniuszem ,nadal nie powiedziała co zrobić w takiej sytuacji ,no ale jak siedzą tam pociotki z pisu mierny ale wierny to czego oczekiwać od takiego rzecznika .Problem nadal istnieje .
Mati_gość
04.08.2025, 14:51
Pociotki.
Po dwóch latach władzy rudego niemca, pociotki pisu zostały pousuwane. Teraz siedzą tam młodzi i wykształceni z platformy.
Tczewianin_gość
04.08.2025, 10:28
Faktura
To normalna ich praktyka.Mi zdarzyło się,że faktury w ogóle nie przysłali,tylko odrazu upomnienie.
Lll_gość
04.08.2025, 22:25
Mnie też w ogóle nie przysłali faktury, musiałam dzwonić i upominać się o moją fakturę, natomiast nie rozumiem, że sąsiadka otrzymała fakturę terminowo.
Tczewianka _gość
04.08.2025, 10:38
Energa
Pani z Biura Prasowego Energa mówi że nie odnotowali opóźnień z fakturami w tym regionie to jest oczywiste nieprawda. Sama kilkukrotnie zgłaszałam na infolinii opóźnienia w otrzymaniu faktury. Jest nagminne. Każdy klient ma prawo wyboru czy chce fakturę na maila czy papierową. A osoby starsze tylko i wyłącznie opierają się na papierowych fakturach a Pani rzecznik na siłę chce uszczęśliwić wszystkich fakturami elektronicznymi. To jest skandal bo ja chce otrzymać fakturę na tyle szybko by mieć ten czas na opłacenie.
hehe_gość
04.08.2025, 12:50
Tak działa państwo tuska
Tomasz _gość_gość_gość
04.08.2025, 18:55
Za PiSu było to samo tylko wtedy siedziały tam dzieci pisowskie A to po prostu polityka firmy Niech każdy klient zapłaci po kilkadziesiąt groszy odsetek to w skali roku daje dodatkowe miliony zysku Licznik odczytany 6.06 faktura dotarła 20.07 termin płatności 21.07
Gość _gość
04.08.2025, 13:36
Faktury z opóźnieniem
Niejednokrotnie otrzymałam faktury po terminie...na skargę otrzymałam odpowiedź że faktury wysyłane są w terminie a za opóźnienia winna jest poczta. ..I reklamację należy składać na pocztę
B._gość
04.08.2025, 15:13
Przyznam, że czegoś nie rozumiem
Jak w temacie. Otóż komentują tu osoby, które mają dostęp do sieci i potrafią z tego korzystać. Jak to się dzieje, że nie płacicie Państwo za prąd, gaz, czynsz i co tam jeszcze online? Przecież poruszacie się w sieci. Piszecie o sobie, nie o wiekowych rodzicach, więc co stoi na przeszkodzie, by wreszcie mieć święty spokój z tą bardzo opieszala pocztą?
Ada_gość
05.08.2025, 20:03
Może dlatego ...
Szanowny B. odpowiedź na Twój zarzut jest prosta - bo mamy do tego PRAWO. Możemy otrzymywać faktury papierowe , a w sklepach możemy płacić gotówką ... To nasze prawo . Jeszcze ...
Burn babylon_gość
04.08.2025, 16:18
A co ?
Listonosza pobili za nieterminowe dostawy treści iluzji ?
Anonim_gość
04.08.2025, 19:15
Faktury
Dobra, ale jak odłączą prąd to i tak faktury elektonicznej nie dostaniesz... Nawet jeśli będziesz bardzo chcieć na nią przejść...
Anonim_gość
04.08.2025, 19:22
Faktury
Inna sprawa, kij w te faktury, ale pisma sądowe czy komornicze czy co tam kto ma... Te instytucje są zobligowane do korzystania z Poczty Polskiej jako operatora... Nawet awiza nie dostałem jak mi przyszło pismo z sądu... Dopiero jak zadzwoniłem do sądu z pytaniem o wyczekiwane pismo to Pani mi powiedziała, że leży na poczcie w Tczewie i dziś jest ostatni dzień aby je odebrać... Więc... Idę na pocztę i pytam Pani w okienku czy coś dla mnie jest, bez awiza bez niczego, tylko Pani o dowód poprosiła... Poszperała trochę w papierach i zaraz się 2 (słownie: dwie!) przesyłki znalazły już wrzucone w kosze do zwrotu do nadawcy... Terminy procesowe biegną, sądu nie interesuje, że poczta nie dostarczyła. Według poczty to było 2 razy awizowane... Guzik prawda, nic nie było (mogę udowodnić)... Więc o co tu chodzi? Do Pani z okienka na Poczcie nie mam pretensji, żeby nie było... Kobitki tam już dość długie kolejki obsługują...
Alojzy Kurek_gość_gość_gość_gość
04.08.2025, 22:07
Ja tak miałem.
Op?źnienia za prąd dostaje o 7_10 dni po terminie daty zapłaty. Od 9 miesięcy tak jest. Energa nalicza zawsze odsetki po od 0,80 groszy do 2,90 zł. Zatem jak faktura jest do zapłaty do 18- tego to płace w Żabka prowizję 1.99 zł.i płace już 13- tego. Tak na oko ten prąd.Bo nic się nie zmieni skoro nie ma listonoszy do pracy za bułkę z masłem skoro za nic nierobienie dostaje się pizza ???????? od Caritasu.
Roman_gość
05.08.2025, 09:00
Opóźnione faktury z Enea
Ta sama sytuacja dotyczy Enea. Tłumaczą, że wysyłają terminowo. Za dostarczenie przesyłki odpowiedzialna jest Poczta Polska operator wynajęty i opłacany przez Enea. To zleceniodawca usługi powinien dochodzić jakości (terminowości) wykonania a nie odbiorca faktury.