Płatne parkowanie najwcześniej latem

Tczew idzie śladem Gdańska, Gdyni, Starogardu, czy Malborka - na terenie miasta powstaną strefy płatnego parkowania. Tczewianie (posiadający Kartę Mieszkańca) za godzinę postoju zapłacą złotówkę (bilet dzienny wyniesie 7 zł). Opłatami objętych będzie ok. 750 miejsc. Opłaty obowiązywać będą wyłącznie w godzinach od 8 do 17 i tylko od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Na razie rada podjęła stosowną uchwałę, co nie oznacza, że już za kilka dni będziemy musieli płacić za parkowanie. Kiedy ZUK planuje uruchomić cały system? W Tczewie , statystycznie na 1000 mieszkańców przypada 500 samochodów. Miejsc na budowę nowych parkingów jest jak na lekarstwo, szczególnie na Starym Mieście, gdzie zabudowa jest bardzo gęsta. Sytuację w niewielkim tylko stopniu poprawi rozpoczęta budowa parkingu przy ul. Ściegiennego - jednak zdaniem urzędników to nie wystarczy. Stąd strefy płatnego parkowania, które mają zapewnić większą dostępność miejsc postojowych, co w efekcie ułatwi korzystanie ze sklepów, punktów usługowych, gastronomii itd., ale też zniwelować problem samochodów, które tygodniami okupują miejsca na parkingach.
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
    
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 2
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12200 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 134 300 wyświetleń wszystkich filmów
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (27)
dodaj komentarz

  • ja_gość

    10.01.2022, 09:34

    Nie rozumiem. Jak zostanie wprowadzone płatne parkowanie to nagle auta wyparują? Wygląda to jakby bardziej na sposób zarobienia przez miasto dodatkowej kasy, a nie zapewnienie wolnych miejsc parkingowych.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • gvgh_gość

    10.01.2022, 11:22

    Tak . Zobaczysz ile bedzie wolnych miejsc

    Cytuj
    IP: 83.20.xx9.xxx 

    Zenek zenek_gość_gość_gość_goś_gość

    10.01.2022, 12:34

    PENSJE TRZEBA PODNIESC. ZA MALO ZARABIAJA.C....E

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx5 

    Evans_gość_gość

    10.01.2022, 12:46

    To operat będzie głównie zarabiał, a nie miasto.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 

    Gość_gość

    13.01.2022, 09:01

    To jest oczywiste

    Jak "Kowalski" bedzie miał zapłacić za postój to sie zastanowi czy nie lepiej przejść się pieszo ,jak mieszka nie daleko,a kto bedzie musiał przyjechać to zostawi auto tylko tyle ,ile bedzie musiał. Nie bedzie robił sobie parkingu na caly dzień. Przecueż to jest oczywiste jak 2+2 ;-)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx0 
  • tak_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    10.01.2022, 09:40

    a to zeby ułatwić życie ludziom ? kolejna opłata ? hehe nie no manipulacja prawie lepsza niż z szczypawkami dla zdrowia

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • xxx_gość

    10.01.2022, 10:21

    przedsiębiorcy

    A o przedsiębiorcach to już nie pomyślą.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • adi_gość

    10.01.2022, 10:23

    Powiem tak. Już teraz bardzo rzadko bywam w centrum. Ale po wprowadzeniu płatnego parkowania to pewnie jeszcze rzadziej lub wcale. niech tam sobie handlowcy z turystów żyją.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • v_gość

    10.01.2022, 14:19

    W Tczewie z turystów? Z jakich turystów?

    Cytuj
    IP: 5.226.xx3.xx6 

    gość_gość_gość

    10.01.2022, 14:27

    Czy słusznie?

    Zapewne forma płatnego parkowania nie jest rozwiązaniem najlepszym, chociaż rozwiązania idealnego nie ma. Szkoda, że nie ma propozycji, aby np. do 2 godzin zwolnić z jakiejkolwiek opłaty. Obecna propozycja doprowadzi do jeszcze większego odstawienie na bok Starego Miasta. Turystów natomiast nie przybędzie wielu, bo i nie ma do czego. Natomiast dla posiadającego Kartę Mieszkańca zastosowanie 1/2 wartości za godzinę postoju stanowi o elemencie dyskryminacji ze względu na zamieszkiwanie na terenie Polski. W przypadku sporu, jest to sprawa do wygrania w Strasburgu, gdyż to ustawodawca polski na takie różnicowanie opłat dopuścił. W Tczewie, w zakresie Starego Miasta, wskazana propozycja opłat przyczyni się to do jeszcze większego "zamierania" tej części miasta. Podpieranie się tylko faktem, ze b. wiele miast podobną opłatę wprowadziło nie jest wzorem do naśladowania. Znane są na świecie rozwiązania, architektonicznie wkomponowane, miejsca postojowe piętrowe, z lekkiej konstrukcji stalowej, zwielokrotniające liczbę miejsc postojowych. Czyżby tego nie dostrzeżono? Dlaczego zmotoryzowanego klienta Starego Miasta (mieszkańca, pracującego) potraktowano w sposób zniechęcający do przybycia na teren Starego Miasta, w nieumiejętny sposób wykorzystując możliwości technicznych rozwiązań?

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • Gość _gość

    10.01.2022, 10:30

    Nasze państwo i miasto widze ze podchodzi do tego jak stać na konia to i musi być stać na owies tak że do kieszeni płacimy i beczymy na start tcz bo i to tak nic nie da płacić będziemy za wszystko

    Odpowiedz
    IP: 46.215.xx5.xx1 
  • Turysci_gość

    11.01.2022, 19:08

    Turysci to chyba na rynku stoja (Bułgaria).

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xxx 
  • jac_gość_gość

    10.01.2022, 11:26

    WŁADARZE OD 7 BOLEŚCI

    W większości PL miast starówki tętnią życiem, gastronomia, atrakcje dla dzieci, ogródki gastronomiczne itd a w naszym kochanym Tczewie co mamy .... ? Guzik stary tłusty kebab, lombard, brzydki i krzywy bruk . Włodarze pomyślcie jak ściągnąć np SFINKSA, ożywić trochę to stare miasto a nie wprowadzać opłaty za parkowanie. Odstraszycie tymi opłatami ludzi i już nikt nie będzie zaglądał na ten Plac Hallera. Ta opłata to strzał w kolano włodarze miasta. Zróbcie najpierw atrakcje na starym mieście a wtedy można pomyśleć o opłatach za parkowanie

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx7.xx3 
  • m_gość

    10.01.2022, 12:41

    na parkowanie zeta skąpisz a....

    w Sphinxie zjesz burgera za 38 zł. No gratuluję. W ogóle, co to za szczyt światowości Sphinx, MC itd... w centrum miasta, na starówce. Naprawdę knajpy, ze średniej jakości jedzeniem zrobią z Placu Hallera starówkę jakości np. weneckiego Placu Św. Marka. NO NIEEEE. Przyzwyczaj się że mieszkasz w średnio atrakcyjnym mieście, bez zabytków tej klasy, i starówki, która zachęca do wyjścia z pociągu lub zjechania z autostrady. Strefy płatnego, czy niepłatnego parkowania tego nie zmienią, jedynie mogą pewne rzeczy usprawnić, pod warunkiem, że nie wyleje się dziecka z kąpielą i nie utrudni życia mieszkańcom. Nasz starówka to miejsce zamieszkania i w małym stopniu handlu, a nie historyczne dobro narodowe. Tam ma być po prostu czysto, kwieciście itd. Chodzi o to, żeby spacer przez to miejsce nie był traumatycznym przeżyciem, slalomem między psimi gów...mi itd. Wierz mi "tchu" w piersiach nic co jest w Tczewie nie "zaprze", nikt się pod tczewskimi zabytkami nie oświadczy. Im wcześniej władze tego miasta sobie zdadzą z tego sprawę, tym szybciej zajmą się rzeczami istotnymi. Krupówek tam nie zrobisz, ale jak pozbędziesz się tych psich fekaliów, szczyn ludzkich i psich na murkach, elewacjach i kwietnikach, to zrobisz mały krok dla ludzkości a wielki dla tczewskości. Parkometry tak, ale z kartami zniżkowymi dla mieszkańców, działalności gospodarczej. Tylko tyle i aż tyle.

    Cytuj
    IP: 94.101.xx7.xx8 

    kolega_gość

    10.01.2022, 14:41

    Sfinks to za mało

    Tu choćby mieli całe kompleks piramid z Gizy i Sfinksa to by to z tego gówno zrobili. A znając pobłockiego i radnych to by to zasypali i robili platny parkind na ich miejscu. Jak nasze miasto dba o turystów, wywala kasę na: 1. Gówniana ławkę nad Wisłą 2. Płaci kupę kasy na to żeby Tczew pojawił sie w filmie i ma za to migawkę z Tczewa 3. Stawia jakieś gówniane plansze całym mieście 4. Płatne parkingi. Powinni umieścić tablicę na autostradzie "przyjedźcie do nas obejrzeć nasze płatne parkingi" 5. Aquapark na terenie po jednostce (a zapomniałem ze nie będzie bo miasto sprzedało wbrew obietnicom teren deweloperom i już tam sie bloki budują) A mamy czym sie pochwalić i potencjał na duże imprezy 1. Kościół Farny na starym Mieście i Freski 2 Książe Sambor 3 Wybuch 2 Wojny Światowej 4 Most Lisewski 5 Muzeum Wisły 6 Most Knybawski i bunkry w nim 7 Kamienica w której urodził się i mieszkał Johann Reinhold Forster I pewnie wile innych ciekawych miejsc tylko w mieście nikt o tym nie myśli jak rozpracować miasto a jak tu zrealizować swój plan i wydrzeć złotówki od mieszkańca. Np Parkingi płatne bo to 2 korzyści dla urzędu miejskiego a nie dla mieszkańca 1 bezpośredni to wpływy z parkowania 2 zmuszenie do zakładania tej niewydarzonej karty mieszkańca, a co za tym idzie odparowania podatków w Tczewie a nie np: w Gdańsku gdzie tam masz prawdziwe korzyści z tego że tam odprowadzasz podatki (loteria i benefity z katy mieszkańca) I nasunęło mi sie ze pochwalą sie na koniec ze karta mieszkańca to taki wielki sukces bo większość posiadaczy aut sobie założyło.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • Luki_gość

    10.01.2022, 11:34

    Hahhah

    Tczew idzie śladem Gdańska Gdyni Malborka i wprowadza płatne miejsca parkingowe na starym mieście ? Czy Tczew boryka się z takimi samymi proemami co wyżej wymienione miasta , a mianowicie z bardzo dużą ilością turystów w okresie letnim ? Śmiem twierdzić ,że NIE ! Więc po co ta cała szopka ,a no jeśli mieszkaniec starego miasta ma dwa auta i parkuje przed kamienica gdzie mieszka miesięcznie będzie musiał płacić za postój 30 dni po 7zl daje 210 zł razy dwa 420. Ktoś chyba mocno ochu j a ł w tym ratuszu !

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx1 
  • No no_gość

    10.01.2022, 12:13

    Brodacz zaczyna golić

    A co z mieszkańcami starego miasta również będą musieli płacić za postój przed własnym domem ? 7*22 =154 zł . Argumentacja że Tczew boryka się z podobnymi problemami co Gdańsk Gdynia i Malbork gdzie latem jest bardzo dużo turystów wgl nie ma racji bytu . Skok na forsę i tyle

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx1 
  • Smiech na sali_gość

    10.01.2022, 13:27

    Dojenia mieszkańców ciąg dalszy

    Jakie ożywienie? Nie stworzycie żadnych nowych parkingów, tylko narzucicie opłatę za użytkowanie dotychczasowych miejsc. Jakie to ożywienie? Czemu ma to służyć? Wyłącznie powiększaniu miejskiej kasy. Czy wy myślicie, że macie do czynienia z debilami? Po co te gatki? Ludzie zaczną omijać ten łez padół szerokim łukiem i takie będzie to ożywienie - galeria kociewska jest tego najlepszym przykładem. Stare miasto już wygląda jak Prypeć gdzie można spotkać okoliczne menelstwo i patologię w powiązaniu z lumpeksami i bankami nic tam nie ma. Super ożywienie na pewno się pojawi... Gratuluję pomysłu, brawo !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • kolega_gość

    10.01.2022, 14:47

    płatne parkingi

    Jak zrobią darmowa komunikację miejską to niech robią płatne parkingi inaczej to tylko skok na kasę. Bo nic w zamian nie otrzymamy. Chyba że urzędnicy po premii za wykonanie planu

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • Mieszkaniec_gość

    10.01.2022, 17:25

    Nie dla płatnych parkingów.

    Dzień dobry. Czy w przypadku gdy Interes MIESZKAŃCÓW MIASTA TCZEWA został naruszony uchwałą rady miasta, można taką uchwałę skutecznie zaskarżyć do sądu administracyjnego? Jeżeli tak to gdzie można składać podpisy sprzeciwu? Proponuję sprawdzić kto głosował za tą uchwałą, w najbliższych wyborach skutecznie osobom podziękować. Nie zgadzam się na jakikolwiek sposób opłat za parkowanie. Wprowadzi tylko chaos, ogrom problemów komunikacyjnych będąc pożywką dla operatora.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • Gość _gość

    10.01.2022, 18:32

    Skarga

    Skargę można złożyć do urzędu wojewódzkiego. Wniosek do rady miasta o zniesienie opłat również

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx3 
  • Nowyyy_gość

    10.01.2022, 20:20

    Śmiech na sali, nowy parking gdzie w tym miejscu istnieje już mniejszy parking i świeci pustkami to po co zabierać tylko więcej zieleni ?! Gdyby straz miejska zrobila porządek z Panem który zajmuje ciągle miejsca na swój rozwalony bus i przyczepkę plus do tego inne auta którymi handluje by zwolniło się sporo miejsc na Placu Hallera i Placu Grzegorza ...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9 
  • Mieszkaniec_gość

    11.01.2022, 07:46

    Pań mechanik

    Dokładnie, Pan mechanik powinien pozabierać te swoje szroty z okolicznych parkingów. Nie dość że auto zajmuje półtora miejsca bo owy Pan nie potrafi parkować to nawet nie jest mieszkańcem Tczewa a Maborka... nie do pomyślenia jest to , że nie potrafią sobie poradzić z takim osobnikiem .. odholować te auta na koszt właściciela i tyle .

    Cytuj
    IP: 188.33.xx8.xx0 
  • Jarek Kaczyński_gość

    10.01.2022, 22:17

    Turyści

    Jacy Turyści na starym mieście? Głównym celem jest kasa dla miasta a płatne parkowanie poza obciążeniem finansowym mieszkańców nic nie zmieni. Wstyd panie prezydencie za takie zaniedbane stare miasto. Ale podwyżki dla prezydenta uchwalone to najważniejsze.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx0 
  • Kuzyn Rumcajsa_gość

    11.01.2022, 20:29

    Jak najszybciej!

    Postawcie jak najszybciej te parkometry , podnoście stawki za parkowanie tak długo aż będą wolne miejsca w pobliżu urzędów, banków i instytucji publicznych w godzinach urzędowych. Gratulacje dla władz miasta, nareszcie! Niech w końcu zapłacą za parkowanie Ci kierowcy, których auta stoją zaparkowane po parę godzin np. Przy PKO, bibliotece, na parkingu przy ul. Łaziennej itd. Czy oni coś załatwiają przez tyle godzin? Czy przyjeżdżają do pracy i blokują miejsca ? Parkowanie do jednej godziny powinno kosztować niewiele czyli przysłowiową 1.W kolejnych godzinach wielokrotnie więcej!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • Tczewianin_gość

    12.01.2022, 13:25

    Brawo Pobłocki

    Wprowadził tczewski ład twa mać. Jakoś trzeba zarobić na 100% podwyżkę nie? Otóż będzie inaczej, będziecie dopłacać do tych parkometrów i szybko znikną. A wybory już masz przegrane. Tego ci mieszkańcy nie zapomną. Zamiast im pomagać , obdzierasz z kasy jeszcze bardziej. SKANDAL

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • Mieszkaniec _gość

    15.01.2022, 13:08

    Parkingi dla mieszkańców powinny być za darmo! Abonament 50 zł za miesiąc (rocznie i tak uzbiera się duża kwota) został wprowadzony tylko dla mieszkańców pewnych ulic, a co z resztą?

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.