Od 2,4 do 2,6 mln zł netto za jeden autobus elektryczny dla Tczewa. Miasto otworzyło oferty przetargu na dostarczenie 10 elektrycznych autobusów dla miasta. Ich dostarczeniem zainteresowane są dwie firmy. Do przetargu wpłynęły 2 oferty i obie mieszczą się w zaplanowanym budżecie. Są to oferty - Daimler Buses Polska Sp. z o. o. - 32 410 500,00 oraz Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. - 30.725.400,00. To kluczowy element projektu, zainicjowanego przez poprzednie władze miasta, realizowanego dzięki wsparciu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Projekt ma na celu poprawę jakości komunikacji miejskiej i redukcję emisji CO?, wpisując się w krajowe i unijne założenia dotyczące elektromobilnośc Kwota, jaką zamawiający przeznacza na zamówienie, to 34 440 000,00 zł. Cały projekt musi zostać zakończony najpóźniej do czerwca 2026 roku. Pierwsza dostawa pojazdów planowana jest na 10 miesięcy od podpisania umowy, a pełna realizacja zamówienia powinna zostać zakończona w ciągu 11 miesięcy.
Do czerwca 2026 roku na ulice Tczewa ma wyjechać 10 elektrycznych autobusów
TELEWIZJA INTERNETOWA: NAJNOWSZE
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 4.2
Ocena ogólna tego wideo: 4.2
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 13100 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 740 667 wyświetleń wszystkich filmów
12 740 667 wyświetleń wszystkich filmów
Pokaż:
Najnowsze
Komentarze (10) dodaj komentarz
Głupota_gość
20.02.2025, 10:53
Głupota
Głupota
Odpowiedzdozuku_gość
20.02.2025, 11:12
cywilizacja w Tczewie
czy do czerwca 2026 będą wyremontowane wszystkie zatoki autobusowe?
CytujHdn_gość
20.02.2025, 11:15
Głupota? Kogo? Parlamentu Europejskiego I Rady? Przepisy są jasne. Elektromoblinosc musi zostać wdrożona.
CytujLOLO_gość
20.02.2025, 13:51
STOP HEJT
Elektromobilność - jedna wielka ściema do nabijania hajsu nie mająca nic wspólnego z ekologią. PS Zapytajcie urzędników skąd bierze się prąd do ładowania tych autobusów :)
Odpowiedzsdfghjk_gość
20.02.2025, 14:02
Tak - Parlamentu Europejskiego I Rady. We łbach im się wszystkim poprzewracało! Uchwalą "coś" bez ładu i składu, by było widać, że coś "robią", my mamy się do tego dostosować a potem niejednokrotnie z tych swoich absurdów się wycofują, bo to jednak nie działa. Kasa wzięta - wszyscy zadowoleni. A potem... jakoś to będzie. Nic nie MUSIMY. Ewentualnie MOŻEMY!
OdpowiedzBrządkowski _gość
20.02.2025, 21:15
Popłynie na zwik i zuos
uh_gość 20.02.2025, 14:08 Miażdżące ustalenia Komisji Rewizyjnej Zarządzanie przez Instagram? Miażdżące ustalenia Komisji Rewizyjnej Na przełomie listopada i grudnia 2024 napisałem tekst w nieco prowokacyjnym stylu o instagramowym zarządzaniu spółkami komunalnymi. Za przykład posłużyła mi spółka Eco Probe. Rzeczywistość okazała się być znacznie ciekawsza niż wpisy na mediach społecznościowych. Jeszcze w grudniu z funkcją prezesa pożegnała się szefowa starogardzkiej spółki STAR-WIK, po druzgoczącym raporcie Komisji Rewizyjnej starogardzkiej Rady Miasta. Kilka dni temu swój raport opublikowała Komisja Rewizyjna Rady Gminy Pszczółki. Raport ten praktycznie miażdży ówczesnego prezesa i radcę prawnego spółki Eco Probe, którzy obecne tożsame funkcje pełnią w tczewskiej spółce ZWiK. W ostatnim okresie czasu miałem okazje zapoznać się z kilkunastoma raportami komisji rewizyjnych, ten przygotowany przez Komisje Rewizyjna Rady Gminy Pszczółki jest opracowany bardzo profesjonalnie, zarówno pod względem formalnym, merytorycznym i językowym. W niniejszym artykule przedstawimy tylko kilka kwestii, które zostały w nim zawarte. W naszej ocenie po pierwsze sprawy te nie mają charakteru odosobnionego, a po drugie mogą mieć pośredni wpływ na ocenę pracy, czy też przydatności do pracy osób obecnie odpowiedzialnych za funkcjonowanie tczewskiej spółki ZWiK. Trzeba też zaznaczyć, że raport komisji rewizyjnej nie jest wyrokiem w sprawie, o niczym definitywnie nie przesądza, ale jest dokumentem organu władzy samorządowej, który należy niewątpliwie traktować z powagą. Na co zwróciła uwagę Ko-misja Rewizyjna kontrolująca spółkę Eco Probe: Po pierwsze Komisja Rewizyjna stwierdziła, że ówczesny prezes uchybił przepisom prawa, gdy składał rezygnacje ze swoje prezesury, gdyż nie zwołał zgodnie z art. 202§ 6. KSH walnego zgromadzenia wspólników. Z tym stanowiskiem Komisji Rewizyjnej zgodził się urzędujący wójt, który w odpowiedzi na raport przyznał, że po zapoznaniu się z niezależną opinią prawną uznaje, że rezygnacja ówczesnego prezesa nie była skuteczna. Wójt podkreślił, że " pouczono mnie również, że oficjalnego zwołania zgromadzenia wspólników nie może zastąpić złożenie pisemnego oświadczenia o rezygnacji wójtowi, mimo że zgodnie art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej w jednoosobowych spółkach funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze danej jednostki samorządu terytorialnego, czyli m.in. wójtowie. Użyłem zwrotu niezależna opinia prawna, gdyż sytuacja prawna w relacji gmina spółka wyglądała tak, iż ten sam mecenas reprezentował zarówno gminę i spółkę. W praktyce mówiąc kolokwialnie pisał pisma sam do siebie, a następnie sam na nie odpowiadał. Prawdopodobnie ten swoisty "układ" jest konsekwencją wszczęcia postępowania wyjaśniającego przez Prokuraturę. Dokumenty w tej sprawie zostały opublikowane w mediach społecznościowych. Niestety brak dochowania należytych procedur przy rezygnacji prezesów z piastowanych funkcji nie jest rzadkością, podobnie jak praca mecenasów na "dwa fronty", dopóki sprawa się nie rypnie, jak w znanej czarnej komedii Janusza Kidawy o tytule - "Sprawa się rypią" Po drugie według komisji ówczesny prezes pobierał zbyt wysokie wynagrodzenie, niemające uzasadnienia w przepisach prawa i umowie menadżerskiej. Co więcej według komisji doszło do próby uregulowania wstecz nieprawidłowo naliczanych i wypłacanych wynagrodzeń. Według wyliczeń komisji w okresie 2021- 2024, chodzi o kwotę liczoną w setkach tysięcy złotych. Po trzecie jak wynika z informacji udzielonej członkom Ko-misji Rewizyjnej przez nową Prezes Zarządu, "Wody Polskie nałożyły na Spółkę kary pieniężne związane z działalnością Spółki w zakresie gospodarki wodo-ciągowo-kanalizacyjnej: - decyzją z dnia 08.09.2023 r. nałożono opłatę podwyższoną w wysokości 28 411,00 zł za korzystanie z usług wodnych polegających na poborze wód podziemnych w 2022 r. z przekroczeniem warunków określonych w pozwoleniu wodnoprawnym; - decyzją z dnia 13.03.2024 r. nałożono opłatę w wysokości 157 964,00 zł za wprowadzenie ścieków z oczyszczalni w Pszczółkach w 2021 r. z prze-kroczeniem warunków określonych w pozwoleniu wodno-prawnym (przekroczenie ilości ścieków). Kary te nie zostały zapłacone, a o ich nałożeniu na Spółkę ówczesny Prezes Zarządu nie poinformował ani Rady Nadzorczej, ani Wójta. 0 karach nie wiedziała także główna księgowa Spółki. Ukrywanie przed Radą Nadzorczą 1 Zgromadzeniem Wspólników tej informacji jest działaniem na szkodę Spółki i powinno się spotkać z odpowiednią reakcją ze strony Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników. Niestety fakt nałożenia kar na Spółkę ujrzał światło dzienne dopiero po opuszczeniu stanowiska Prezesa Zarządu." W protokole pokontrolnym Wód Polskich poinformowano Spółkę, że rozważane jest cofnięcie lub ograniczenie pozwolenia wodnoprawnego, co pociągnie za sobą konsekwencje finansowe. Ten zarzut opisany w punkcie trzecim, o ile oczywiście jest prawdziwy" wydaje się być najbardziej poważnym, gdyż wskazuje na świadome działanie ówczesnego prezesa wprost godzące w interesy spółki. Zobaczymy, czy po tak profesjonalnie przygotowanym raporcie Komisji Rewizyjnej, jakieś dalsze działania podejmą radni i wójt oraz jaki będzie wynik postępowania prokuratorskiego. Dla przejrzystości i spokoju życia publicznego istotny byłby głos bezpośrednio zainteresowanych w sprawie prezesa i mecenasa ZWiK oraz osób ich nadzorujących. Piotr Plelecki - Kociewski
OdpowiedzKierowca_gość_gość_gość
21.02.2025, 07:17
Autobus na węgiel?
Ciekawe z jakiego surowca będzie wyprodukowana energia do tych pojazdów? Czy to będzie węgiel, gaz, a może wiatraki lub fotowoltaika? Kto zna odpowiedź?
OdpowiedzGość _gość
22.02.2025, 05:58
Złom
Pewnie te pojazdy będą miały po 10 lat i zakupione będą w Niemczech jak tramwaje.
OdpowiedzLuneta _gość
26.02.2025, 17:26
No fajnie że Tczew chce iść naprzód. Oczywiście większość będzie marudzić że wydali masę pieniędzy itd. ale jakoś nadal przejazd jest darmowy. Osoby narzekające niech sobie sprawdza jak się ma sprawa w gminie. Nie rozumiem dlaczego żaden rady się tym nie zainteresuje. Chodzi mianowicie o ceny biletów. Taryfa to jakaś kpina. Nieważne czy przejdziesz 6 czy 40 km - cena jest ta sama. O cenach biletów miesiecznych nie wspominając (392 zł!!!!). Czyli jeżeli miesiąc ma 22 dni robaocze i osoba jeździ 2 razy dziennie w dni robocze to koszt biletowow jednorazowych to 220 zł (czyli mniej o 172 zł niż bilet miesieczny). Pojdzmy dalej... Przy założeniu że osoba jeździ przez cały miesiąc ( w dni robocze i weekendy) 2 razy dziennie to koszt biletowe jednorazowych to 310 zł ( czyli o 82 zł mniej niż bilet miesięczny!!!). Dla przykładu bilet miesięczny PKP do np Pszczółek oddalonych od Tczew ok 8 km to koszty 150 zł ( I można jeździć ile się chce)!!! Mam nadzieję że redakcja podrąży ten temat a radni w końcu coś dobrego zrobią dla gminy.
Odpowiedzjnb_gość
06.03.2025, 11:08
autobusy
Widziałem kilka takich tutaj - tnij.tcz.pl/?u=beb2a7
Odpowiedz